Site icon Boat & Fishing

Αύξηση 3,8% στις πωλήσεις σκαφών (ως 12 μέτρα) το 2016

Παρουσιάζουμε τις πωλήσεις νέων μικρών σκαφών για το έτος 2016 όπως προκύπτουν από τον συγκεντρωτικό αριθμητικό πίνακα μικρών σκαφών που καταχωρίσθηκαν στα βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) στα λιμεναρχεία και τους λιμενικούς σταθμούς όλης της χώρας.

Όπως βλέπουμε από το σχετικό πίνακα οι πωλήσεις νέων μικρών σκαφών (ένα ερασιτεχνικό σκάφος για να χαρακτηρίζεται ως «μικρό σκάφος» πρέπει να είναι ολικού μήκους μέχρι και 12 μέτρα) έφτασαν τα 2.515 τεμάχια, με μικρή αύξηση έναντι του 2015 όπου πωλήθηκαν 2.423 σκάφη.

 

Η κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι τα πολυεστερικά από 4,01 ως και 5 μέτρα, με πωλήσεις 907 σκάφη, κάτι αναμενόμενο αφού οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν υπόψη τους για την επιλογή σκάφους, τον άδικο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που καλούνται οι ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών σκαφών πάνω από 5 μέτρα να πληρώσουν. Τα σκάφη που αναφέρονται στη στήλη Τόπος ναυπήγησης: Ελλάδα είναι σκάφη που κατασκευάζονται στη χώρα μας, ενώ αυτά που αναφέρονται Εξωτερικό, είναι σκάφη εισαγωγής.

Στα φουσκωτά εξίσου σημαντικές πωλήσεις έχει η κατηγορία από 4,01 ως και 5 μέτρα (161 σκάφη), κρατώντας όμως τις περισσότερες στα μικρά βοηθητικά (μέχρι και 3 μέτρα, από 3,01 μέχρι και 4 μέτρα) σε σύνολο 364 σκάφη.

Στη κατηγορία “Άλλο”, συμπεριλαμβάνονται ξύλινα σκάφη, αλουμινένια και πολυεθυλενίου τα οποία σε σύνολο φτάνουν τα 111 σκάφη, ακριβώς όσα είχαν πωληθεί και το 2015.

Οι πωλήσεις δείχνουν τάσεις μικρής αύξησης – σταθεροποίησης, δεν παύουν όμως να είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με το παρελθόν. Σε ένα κλάδο που παράγει, καθαρά ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ, με τεράστιες δυνατότητες εξαγωγικής δραστηριότητας, η οποιαδήποτε φορολόγηση έχει πολλαπλάσιες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, γι’ αυτό και θεωρούμε ότι τόσο ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης όσο και τα υψηλά τεκμήρια στα σκάφη αναψυχής εχούν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από ότι θέλουν να πετύχουν.

Exit mobile version