Site icon Boat & Fishing

AXOPAR 37 TT με κινητήρες VERADO 2 x 300 Hp

Τα AXOPAR έφεραν νέα δεδοµένα όσο αφορά το σχεδιασµό της γάστρας και του ντεκ, την ποιότητα πλεύσης και το κόστος απόκτησης σε σχέση µε αντίστοιχου µήκους σκάφη αναψυχής και γι’ αυτό σύντοµα απόκτησαν ένα ισχυρό brand σε όλο τον κόσµο.

Την άνοιξη είδαµε ένα από τα best seller του Φιλανδικού ναυπηγείου, το AXOPAR 28 ΤΤ, στην έκθεση Σκάφος Ψάρεµα – Boat & Fishing Show 2017, στο Helexpo Μαρούσι, όπου και δώσαµε ραντεβού για δοκιµή στη θάλασσα µε τον κ. Ανδρόνικο από την American Marine. Τελικά η δοκιµή έγινε, αλλά µε το νέο και αρκετά µεγαλύτερο µοντέλο, το AXOPAR 37 µε τοποθέτηση VERADO 2 x 300 Hp το οποίο αρχές Ιουλίου έριξαν στη θάλασσα για να το παραδώσουν στο νέο ιδιοκτήτη του, και φυσικά ήµασταν εκεί!Ιδρυτές της AXOPAR είναι οι Σκαδιναβοί Sakari Mattila και Jan-Erik Viitala, έχοντας ήδη τρία γνωστά και βραβευµένα διεθνή εµπορικά σήµατα στο portfolio τους, τα Aquador, Paragon και ΧΟ. Το ντεµπούτο για την Axopar, έγινε το 2014, µε την παρουσίαση του Axopar 28 (8,60 µέτρα – 8,99 µ. µε πλατφόρµες), σε συνολικά πέντε τύπους έκδοσης, αργότερα παρουσίασαν το 24 µε µήκος 7,6 µέτρα και τρείς τύπους ενώ στα πλάνα του ναυπηγείου είναι ένα µελλοντικό µοντέλο µέχρι τα 46 πόδια, όλα ειδικά σχεδιασµένα για εξωλέµβιους κινητήρες.

Η σειρά Axopar 37 (σκάφος µήκους 11,2 µέτρων) κέρδισε το βραβείο «Motor Boat of the Year 2017» στην κατηγορία Sportboats & RIBs, όπως είχε γίνει και µε το 28άρι την προηγούµενη χρονιά. Η σειρά 37 περιλαµβάνει τους εξής τύπους: Axopar 37 T-Top, Axopar 37 ST, Axopar 37 C, Axopar 37 AC και Axopar 37 SC.Το 37 ΤΤ ακολουθεί τη φιλοσοφία των Axopar
Χαµηλό προφίλ, µακρόστενη σπορ γραµµή, και γάστρα που θυµίζει περισσότερο σε RIB, είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά των Axopar που υιοθετεί «κατά γράµµα» η νέα σειρά 37. Η γάστρα τους προσφέρει µία ανώτερη οδηγητική συµπεριφορά, ανάλαφρη σαν να είµαστε σε αρκετά µικρότερο σκάφος, µε µηδενικούς κραδασµούς και σταθερή πλεύση λόγω των 22 µοιρών V αλλά και τη σωστή τοποθέτηση των στεπ.Μπαίνοντας στο σκάφος η πρώτη εντύπωση είναι ότι βρίσκεσαι σε ένα high luxury boat, αποτέλεσµα της άψογης αισθητικής, που συνδυάζει επιθετικό look, νέες τεχνοτροπίες στην κατασκευή, εξαιρετικά υλικά µε µια νέα σχεδιαστική αντίληψη. Το ντεκ είναι φιλόξενο και ιδιαίτερα λειτουργικό παρέχοντας χώρους ενδιαίτησης και αβέρτο χώρο για να απολαύσουµε τον ήλιο ή το ταξίδι.Το κατάστρωµα.
Η πλώρη αιχµηρή, αποτέλεσµα της wave piercing σχεδίασης της εισόδου της γάστρας, παρέχει όµως άνετη πρόσβαση, µε αρκετό κενό στα ρέλια και αντιολισθητικό πάτωµα. Η άγκυρα τοποθετείται στο µεγάλο και ευρύχωρο στρίτσο, το οποίο είναι ένα δείγµα της ποιότητας και της λεπτοµέρειας που έχει αυτό το σκάφος σε κάθε του σηµείο, ακόµα και στα αµπάρια. Το παρµπρίζ αλλά και όλη η υπερκατασκευή είναι σπορ και σε καµία περίπτωση δεν «µαρτυρά» το χώρο που διαθέτει στο εσωτερικό του. Μία άνετη καµπίνα µε διπλό κρεβάτι στην πλώρη, θα αποτελέσει την αφορµή για µακρινά ταξίδια και ναυτικό τουρισµό!Η θέση διακυβέρνησης είναι εξίσου εντυπωσιακή. ∆ιαθέτει τρία αναπαυτικά καθίσµατα, µε τον κυβερνήτη να βρίσκεται στο κέντρο. Το ταµπλό διαθέτει άπλετο χώρο για τα ηλεκτρονικά µας σε µία διάταξη που προσφέρει καλή ορατότητα. Το ψηλό αλεξήνεµο προστατεύει το χειριστή και τους συγκυβερνήτες όπου πίσω από το µεγάλο όγκο της κονσόλας, θα ταξιδεύουν ξεκούραστα, χωρίς να αντιλαµβάνονται τον αέρα, ακόµα και µε ταχύτητες πάνω από 45 κόµβους. Περιµετρικά του σκάφους υπάρχουν άνετοι διάδροµοι µε ρέλια σε όλο το µήκος των κουπαστών για την ασφάλεια του πληρώµατος. Ακολουθεί ένα τραπέζι στιβαρό, το οποίο διαθέτει τέσσερα καθίσµατα στην πλευρά της πρύµνης. Όταν το σκάφος είναι δεµένο, τα τρία καθίσµατα που «βλέπουν» την κονσόλα, γυρνούν και έτσι δηµιουργείται µία µεγάλη και άνετη τραπεζαρία 7 ατόµων! Στη πλάτη των τεσσάρων καθισµάτων διαθέτει wet bar µε κουζίνα και νεροχύτη και ψυγείο. Ο αβέρτος χώρος που µένει από το wet bar ως τους κινητήρες και τις πλατφόρµες είναι εντυπωσιακός και θα φανεί χρήσιµος τόσο όταν η παρέα – οικογένεια απολαµβάνει το µπάνιο, όσο και στο ψάρεµα.

Είναι πράγµατι εντυπωσιακό το ότι ενώ βρισκόµαστε σε ένα σκάφος των 11 µέτρων, υπάρχει µία αµεσότητα µε τη θάλασσα, λόγω του ύψους των κουπαστών, του ντεκ αλλά και την αµπάσα πρύµνη. Το αποτέλεσµα είναι εξαιρετικό και πιστεύω ότι στο µέλλον θα δούµε αρκετές εταιρίες να υιοθετούν αυτή τη φιλοσοφία σχεδίασης.

Στη θάλασσα
∆ιαθέτοντας αυτονοµία καυσίµου 730 λίτρων, αντιλαµβάνεστε ότι το Axopar 37 µπορεί να πραγµατοποιήσει µεγάλα ταξίδια χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασµό. Το σκάφος της δοκιµής είχε στον καθρέπτη του δύο VERADO 300 ίππων µε προπέλες 21×16. Το πλανάρισµα, γίνεται σχεδόν ταυτόχρονα, χωρίς ορθοπλώρισµα, και από τις 2.000 – 2.500 σ.α.λ το σκάφος ανεβάζει ταχύτητα καθώς παίρνει τη γωνία πλεύσης. Στις 3.500 σ.α.λ ταξιδεύαµε µε 21 κόµβους καταναλώνοντας  3,1 λτ/νµ ενώ στις 4.000 σ.α.λ 34 κόµβους µε κατανάλωση 3,29 λτ/νµ.

 

Με τέσσερα άτοµα ταχύτητα, φουλ έξτρα το σκάφος, µετρήσαµε µέγιστη ταχύτητα τους 47,1 knots. Ακόµα και σε αυτή την ταχύτητα η γάστρα έκοβε το κυµατισµό χωρίς να αισθάνεσαι κανέναν κραδασµό, ακόµα και όταν «κυνηγήσαµε» απόνερα µεγάλων cruiser. Σε κάθε περίπτωση το Axopar 37 έδειχνε το πόσο σωστά ζυγισµένο είναι όσον αφορά τη διάταξη, προσφέροντας γλυκιά και ανάλαφρη πλεύση. Αυτό σε ένα σκάφος 11 µέτρων και 3,5 τόνων (συν κινητήρες και πλήρωµα) δεν είναι κάτι συνηθισµένο. Οι ελιγµοί σε όποια ταχύτητα και αν γινόντουσαν, το σκάφος έστριβε µε ακρίβεια διατηρώντας σωστή κλίση. Ο στεριανός πεντάρης που φυσούσε δεν έβρεξε ούτε στο ελάχιστο το ντεκ.

Συµπερασµατικά το Axopar 37 είναι άξιος συνεχιστής των πρώτων δύο µοντέλων που συνδυάζει αξιοπλοΐα, σπορ γραµµή, φιλόξενο κατάστρωµα, φουτουριστική σχεδίαση και ποιότητα κατασκευής. Η έκπληξη όµως είναι στη τιµή, αφού ξεκινά από τα 75.900€, µία τιµή που αναλογικά και πάντα σε σχέση µε την κατηγορία και το µήκος είναι «προκλητική»!

 

 

American Marine
211 108 8400
www.americanmarine.gr

Exit mobile version