Site icon Boat & Fishing

ΔΟΚΙΜΗ: φουσκωτό Olympic 7.20 Cruiser

Το φουσκωτό Olympic 7.20 Cruiser δικαίως θεωρείται ένα από τα πιο κατάλληλα για τουρισµό και µεγάλα ταξίδια 7µετρα της αγοράς. Αντικρίζοντας το για πρώτη φορά πάνω στο τρέιλερ, το µάτι θα «σκανάρει» αµέσως την επιθετική πλώρη, τα 3 all time classic παρατροπίδια και τη γυαλάδα από την ατσάλινη προπέλα της 250άρας Verado. Λίγο παραπάνω το γνωστό λογότυπο της Olympic, θα κλείσει το καρέ που προδιαθέτει για ένα µακρινό ταξίδι µε καιρό «ότι να’ ναι».

Στο καθρέπτη του Olympic 7.20 Cruiser η πανίσχυρη Verado, αποτελεί µια ιδανική επιλογή, αφού συνδυάζει ταχύτητα και επιδόσεις. Ιδίως η ιπποδύναµη των 250 ίππων ταιριάζει απόλυτα προσφέροντας απλόχερα επιταχύνσεις αλλά και την απαραίτητη δύναµη να ανταπεξέλθει όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές, ακόµα και µε µεγάλο φορτίο, βγάζοντας έτσι αλώβητο το πλήρωµα και ασπροπρόσωπο τον καπετάνιο.

Στο κατάστρωµα
Περνώντας από το ντόκο στο εσωτερικό του σκάφους, πατάµε πάνω στο φαρδύ «κοράκι» της πολυεστερικής πλώρης του Olympic η οποία αριστερά και δεξιά έχει πατήµατα επενδυµένα µε teak. Στην πλώρη επίσης υπάρχει ο εργάτης σε αυτόνοµο ταµπούκι, ενώ στις µπάντες υπάρχουν ακόµα δύο αποθηκευτικοί χώροι. Κάτω από τα µαξιλάρια της πλώρης και ανασηκώνοντας το µεγάλο ενιαίο καπάκι εµφανίζεται ένα πολύ µεγάλο ταµπούκι χωρισµένο σε δύο τµήµατα. Ενώ στο τελείωµα τους υπάρχει ένα σπαστό κοµµάτι το οποίο σηκώνοντας το δηµιουργεί το κρεβάτι της πλώρης.

Όµορφη αισθητικά αλλά και απολύτως λειτουργική η κονσόλα του σκάφους µε σχετικά αεροδυναµικό σχήµα και µε το ενσωµατωµένο µπάκετ κάθισµα µπροστά να ανασηκώνεται δηµιουργώντας µεγάλο χώρο για αποθήκευση και εύκολη πρόσβαση στα ηλεκτρικά του σκάφους. Η θέση της στο κέντρο του σκάφους, αφήνει δυο µεγάλα περάσµατα δεξιά και αριστερά. Το απλό, λιτό αλλά έξυπνα σχεδιασµένο κάθισµα διακυβέρνησης, µπορεί να µετατραπεί εύκολα από καθιστή θέση σε ηµιόρθια, βολεύοντας έτσι τον καπετάνιο στο τιµόνεµα ακόµα και µε δύσκολους καιρούς ενώ είναι και αρκετά φαρδύ ώστε να χωρέσουν δυο άτοµα.

Στην πρύµνη του Olympic υπάρχει ένας µεγάλος καναπές, µε πολύ µεγάλο αποθηκευτικό χώρο από κάτω, ο οποίος µπορεί να µετατραπεί εύκολα σε κρεβάτι και να καλύψει ανάγκες ναυτικού κάµπινγκ. Ένα κλασσικό λοιπόν σε διάταξη ντεκ, αλλά µελετηµένο µε γνώµονα την ασφάλεια των επιβαινόντων, τη λειτουργικότητα και την ευχρηστία, θα καλύψει και µε το παραπάνω τόσο αυτούς που θα πάνε για ψάρεµα όσο και αυτούς που θα το χρησιµοποιήσουν για το ναυτικό τους κάµπινγκ.

Στη θάλασσα
Μπαίνοντας µέσα στο Olympic Cruiser 720, µε την ιστορία της εταιρίας να το βαραίνει, περιµένεις να βγεις στο πέλαγος και να το ευχαριστηθείς. Και αυτό ακριβώς συµβαίνει.

Γνωρίζουµε ότι το ολικό µήκος σε ένα σκάφος δεν σηµαίνει αντίστοιχο µήκος «ωφέλιµης» γάστρας, αφού συνήθως είναι αρκετά µικρότερο. Η πλεύση και το ζύγισµα όµως του 720 του επιτρέπει να χρησιµοποιεί ικανοποιητικό µήκος γάστρας που συντελεί στην γλυκιά πλεύση και απόσβεση.

Οι 26 µοίρες γωνίας στο transom µειώνουν τους κραδασµούς προσφέροντας ένα ξεκούραστο ταξίδι. Από την πρώτη στιγµή αντιλαµβάνεται κανείς ότι πρόκειται για ένα πολύ στιβαρό σκάφος, που θα «συγχωρέσει» λάθη του κυβερνήτη αντιµετωπίζοντας τα κύµατα δίχως χτυπήµατα και άτσαλες προσγειώσεις.

Ρίξαµε το σκάφος στο νερό από το λιµάνι της Καλαµάτας. Ο Ανδρέας και ο Λάµπρος Αθανασάς, ιδιοκτήτες της εταιρίας ΑΛΦΑ Marine έστησαν το συγκεκριµένο σκάφος για λογαριασµό του Πάτρικ και της Μπάρµπαρα από την Αµερική, όπου από όσο κατάλαβα µαζί µε την απόκτηση ενός εξοχικού στη περιοχή, αγόρασαν και ένα φουσκωτό για τις θαλασσινές τους περιηγήσεις. Και η επιλογή του Olympic Cruiser 720 φαίνεται απολύτως σωστή για να αντιµετωπίσει τις εκεί καιρικές συνθήκες.

Ευχόµαστε καλές θάλασσες στον κ. Πάτρικ, την Μπάρµπαρα και τον µικρό Τζίψι!

Την ηµέρα της δοκιµής επικρατούσε ένας κυµατισµός της τάξεως των τριών µποφόρ, όπου ανοιχτά δηµιουργούσε κάποιο κυµατισµό. Το σκάφος έπλεε µαλακά, µε χαρακτηριστική σταθερότητα, από όποια µπάντα και αν βάζαµε τον καιρό ενώ κυριολεκτικά έκοβε τα κύµατα στα όρτσα µε χαρακτηριστική ευκολία και χωρίς το παραµικρό χτύπηµα ή βρέξιµο.

Θετική επίσης εντύπωση µας έκανε το γεγονός πως παρά το αρκετά βαθύ V της γάστρας το σκάφος δεν παρουσίασε φαινόµενα ορθοπλωρίσµατος, και στο κατέβασµα της µανέτας το σκάφος έβγαινε εύκολα έξω από το νερό, κρατώντας µια σταθερή οριζόντια θέση, όσο και αν ανέβαιναν οι στροφές.

Τέλος οι κλίσεις που έπαιρνε το σκάφος δεν φόβιζαν σε καµία περίπτωση, ενώ το chine βοηθούσε ώστε οι αεροθάλαµοι να συµµετέχουν διατηρώντας ευστάθεια στις έντονες στροφές χωρίς όµως να δηµιουργούν τριβές στη πλεύση.

Επίλογος
Olympic 7.20 λοιπόν µε Verado 250. Ένας πολύ δυνατός συνδυασµός που θα κάνει τον ιδιοκτήτη να ταξιδεύει χαρούµενος και ευχαριστηµένος. Το συγκεκριµένο µοτέρ είναι υπεραρκετό για το σκάφος αυτό το οποίο µπορεί να κινηθεί και µε µικρότερες ιπποδυνάµεις, ξεκινώντας από 150 άλογα. Τα 200 άλογα είναι η συνιστώµενη ιπποδύναµη, ενώ γι’ αυτούς που θέλουν άλογα και επιτάχυνση που να σε «κολλάει» στο κάθισµα, η 250άρα θα τους καλύψει πλήρως.

Απλό στη σχεδίαση, αλλά χρηστικά και εργονοµικά άρτιο, µε εξαιρετική ποιότητα κατασκευής από το ελληνικό ναυπηγείο του κ. Καρυοφύλλη, το σκάφος αυτό φτιάχτηκε για να καλύψει τις ανάγκες όλων, να ταξιδέψει παντού µε ασφάλεια χωρίς το πλήρωµα να νιώθει ανασφάλεια. Συµπερασµατικά το 720 Cruiser συνεχίζει να αποτελεί µία σταθερή αξία στη κατηγορία των 7 µέτρων.

 

Exit mobile version