Site icon Boat & Fishing

Ελλάδα – Αζόρες 3.500 ν.µ. µε ένα φουσκωτό TopLine Corsair 31!

Εδώ και πολύ καιρό, οι Θωµάς Παναγιωτόπουλος και Σπύρος Γωνιοτάκης µαζί µε τον Πέτρο Καπλερή, εργάζονται σκληρά για την πραγµατοποίηση ενός «µικρού άθλου», να διανύσουν την Μεσόγειο και τον Ατλαντικό µε ένα φουσκωτό!

Μεταφέροντας το µήνυµα «Mediterranean unites us», η αποστολή θα ξεκινήσει από το λιµάνι της Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014, στις 9 το πρωί όπου θα διοργανωθεί αποχαιρετιστήρια εκδήλωση παρουσία τοπικών αρχών, δηµοσιογράφων, χορηγών και άλλων ανθρώπων της θάλασσας.

Πρόκειται για ένα πραγµατικά µεγάλο ταξίδι, απόσταση 3.500 ν.µ. που θα γίνει µε ένα 10µετρο φουσκωτό σκάφος το οποίο θα φέρει δύο εξωλέµβιους κινητήρες 300 hp, της εταιρίας Suzuki. Η διάσχιση του Ατλαντικού ωκεανού από την Πορτογαλία έως τις Αζόρες, η οποία υπολογίζουν να διαρκέσει δύο ηµέρες και δύο νύχτες, χωρίς τη δυνατότητα ανεφοδιασµού σε καύσιµα, θα αποτελέσει ένα από τα κορυφαία θαλασσινά γεγονότα του 2014, για όλη την Ευρώπη. Το ταξίδι Hellas – Azores είναι ένα εγχείρηµα που δεν έχει πραγµατοποιηθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν και θα δοκιµάσει τις αντοχές του σκάφους, των κινητήρων και του πληρώµατος, γι’ αυτό η προετοιµασία έχει ξεκινήσει από νωρίς ώστε να υπάρχει πρόβλεψη για κάθε λεπτοµέρεια. Το ταξίδι θα γίνει µε 5 βασικές πόλεις – σταθµούς, ξεκινώντας από την Θεσσαλονίκη ακολουθεί η Νάπολι, η Μασσαλία, η Βαρκελώνη, η Λισαβόνα και τελικός προορισµός η Πόντα Ντελγκάδα στις Αζόρες.

Το εγχείρηµα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσηµα στην έκθεση Boat & Fishing Show 2014, και στηρίζεται από µεγάλες εταιρίες του χώρου, µε κύρια την Top Line και την Suzuki Marine που πρόσφεραν σκάφος και κινητήρες. Επίσης χορηγοί του RIB Adventure είναι η Motocraft, η Technava, η Eval, η Four Marine, η Viotap, η Τρέζος Marine, ενώ οι µεγάλοι χορηγοί επικοινωνίας είναι ο Antenna και το Zougla.gr.

Η αποστολή αυτή αγκαλιάστηκε µε µεγάλο ενθουσιασµό από φορείς της χώρας, της Ιταλίας, Γαλλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας. Το έντονο ενδιαφέρον τους εκδηλώνεται µε την πρόθεσή τους να προετοιµάσουν σηµαντικές εκδηλώσεις υποδοχής και να καλύψουν τηλεοπτικά τις συµβολικού χαρακτήρα εκδηλώσεις που θα πραγµατοποιηθούν σε συνεργασία µε τους ναυτικούς οµίλους όλων των χωρών που θα επισκεφθούν. Ενδεικτικά αναφέρουµε πως στη Νάπολι της Ιταλίας ήδη έχει προετοιµαστεί η υποδοχή από τη Suzuki Marine Italia, µε την οργάνωση µιας µεγαλειώδους εκδήλωσης φιλανθρωπικού χαρακτήρα, ενώ την επόµενη µέρα θα πραγµατοποιηθεί συµβολική πορεία µαζί µε το 10µετρο φουσκωτό της εταιρίας Soffio Fast Rib, διανύοντας 200 ναυτικά µίλια έως τη νήσο Elba. Όλα αυτά παρουσία δηµοσιογράφων και τηλεοπτικών σταθµών, που θα αναµεταδίδουν ζωντανά όλες τις εκδηλώσεις.

Το φουσκωτό Corsair 31

To RIB που θα καλύψει όλη αυτή την απόσταση είναι το Corsair 31, το οποίο παραχώρησε ο Πέτρος Καπλερής, κατασκευαστής των TopLine. Το συγκεκριµένο µοντέλο έχει ξεχωρίσει για την αξιοπλοΐα του, το γρήγορο και οικονοµικό ταξίδι, όµως και γενικότερα τα TopLine είναι γνωστά για την στιβαρή κατασκευή και την εξαιρετική ποιότητα στους πολυεστέρες, αυτό δίνει µία ασφάλεια σε ένα τόσο απαιτητικό ταξίδι. Επίσης τα TopLine είναι γνωστά για την σχεδίαση της γάστρας, το Corsair 31 είναι ένα από τα τελευταία µοντέλα όπου ενσωµατώνει όλη την τεχνογνωσία του ναυπηγείου. Η πλεύση του ακόµα και σε καιρό είναι εξαιρετικά µαλακή, γεγονός που σηµαίνει πως θα κάνει περισσότερο ξεκούραστο το ούτως ή άλλως επίπονο ταξίδι των 3.500 ν.µ. σε ανοιχτή θάλασσα. Στις µετρήσεις που είχαµε πραγµατοποιήσει στο πρώτο σκάφος είχαµε δει εκπληκτικές επιδόσεις για ένα RIB 9,6 µέτρων µε µία 350άρα. Η οικονοµικότερη ταχύτητα ταξιδιού του βρίσκεται κοντά στους 32 κόµβους, γεγονός που εξασφαλίζει τη γρηγορότερη προσέγγιση στους σταθµούς, αφήνοντας περισσότερο χρόνο για την τόσο απαραίτητη ξεκούρασή του πληρώµατος. Ο συνδυασµός της οικονοµικής του γάστρας µε τις χαµηλές καταναλώσεις των κινητήρων της SUZUKI δίνουν µεγάλη οικονοµία, γεγονός πολύ σηµαντικό, ιδιαίτερα στο µεγάλο πέρασµα των 800 ναυτικών µιλίων από τη Λισαβόνα στις Αζόρες. Επίσης ιδιαίτερα σηµαντικό είναι ότι το σκάφος µπορεί να κινείται µε 32 κόµβους ταχύτητα κρουαζιέρας µε τους κινητήρες να ταξιδεύουν µόλις στις 3.500 σ.α.λ. Αυτό σηµαίνει πως οι κινητήρες θα δουλεύουν «ξεκούραστα» σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Για την αποστολή επέλεξαν δύο νέους κινητήρες Suzuki DF300AP µε LeanBurn τεχνολογία για µειωµένη κατανάλωση, στους οποίους έχουν γίνει πολύ σηµαντικές και τεχνολογικά αξιοσηµείωτες παρεµβάσεις, όπως η δυνατότητα να λειτουργεί ως δεξιόστροφος ή αριστερόστροφος ανάλογα µε τις επιθυµίες µας µε µια απλή ηλεκτρονική παρέµβαση και µόνο αλλά και το επανασχεδιασµένο γρανάζι του ποδιού που δίνει κίνηση στον προπελοφόρο άξονα µε στόχο την µεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις υψηλές θερµοκρασίες και την µεγαλύτερη αντοχή στις µηχανικές καταπονήσεις.

Επιλογή Προπέλας

Ο Θωµάς και ο Σπύρος έδωσαν ιδιαίτερη σηµασία στις προπέλες που θα πρέπει να έχουν µαζί τους στο ταξίδι. Επιδιώκουν να πάρουν τη µέγιστη ώση κρατώντας το σκάφος πλαναρισµένο στις χαµηλότερες δυνατές στροφές, πετυχαίνοντας µεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα κρουαζιέρας, µέγιστη αυτονοµία, µέγιστο stern lift και µεγαλύτερη ευχέρεια χειρισµού της πλώρης χωρίς να ενδιαφέρονται για τις αρνητικές επιπτώσεις στην τελική ταχύτητα. Η επιλογή όµως των προπελών δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Έτσι έγιναν πολλές δοκιµές σε διάφορα φορτία µε µια µεγάλη γκάµα βγάζοντας πολλές µετρήσεις επιδόσεων για να βρεθούν οι κατάλληλες για κάθε περίπτωση. Με 2.5 τόνους καύσιµα, η τρίφτερη Suzuki 18,5’’ έδειξε να έχει την καλύτερη οικονοµία στους 31 κόµβους (3,1 lt/νµ) ενώ η πιο γρήγορη ήταν η τετράφτερη Bravo1 22’’ µε 47,5 κόµβους. Βέβαια την max speed απλά την αναφέρουµε, αφού όπως σηµειώσαµε και παραπάνω δε θα χρειαστεί. Με 2 τόνους καύσιµα η τετράφτερη Powertech µε 22’’ βήµα, είναι η πιο οικονοµική στους 31 κόµβους µε κατανάλωση 2,5 λτ/ν.µ. και η Solas 22’’ έδωσε την µεγαλύτερη ταχύτητα, 51 κόµβους. Κάτω από τα 900 λίτρα καύσιµα η Revolution 25’’ δείχνει να ξεχωρίζει τόσο από άποψη οικονοµίας όσο και από max speed. Ευχόµαστε στο πλήρωµα να ολοκληρώσει µε επιτυχία το φιλόδοξο εγχείρηµά του, όπου και θα δηµοσιεύουµε σε αναλυτικό άρθρο.

 

Exit mobile version