Site icon Boat & Fishing

Φουσκωτό ZAR 85 SL Sport Luxury

Το νέο µοντέλο ZAR 85 SL είναι η ναυαρχίδα της σειράς Sport Luxury Line, η οποία περιλαµβάνει τα µικρότερα ZAR 49 SL και ZAR 59.

Η ZAR δεν χρειάζεται συστάσεις, πρόκειται για το Ιταλικό ναυπηγείο Formenti που ιδρύθηκε το 1979 και από το ‘90 µονοπωλεί το ενδιαφέρον.

Ο γνωστός ασπρόµαυρος σχεδιασµός αεροθαλάµων και πολυεστέρα (που διατηρεί σε αρκετά µοντέλα ακόµα και σήµερα), το πολυµορφικό κατάστρωµα µε προσθαφαιρούµενα modules και η ιδιαίτερη σχεδίαση της γάστρας, ξεχώρισαν την συγκεκριµένη εταιρία απογειώνοντας τις πωλήσεις πανευρωπαϊκά. Σήµερα η ZAR συνεχίζει να αποτελεί µία από τις γνωστότερες εταιρίες παραγωγής φουσκωτών, διαθέτοντας προηγµένη τεχνολογία σχεδίασης και παραγωγής µε CNC, και τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας.

Τα τελευταία τρία χρόνια αντιπρόσωπος των ZAR στην Ελλάδα είναι η εταιρία Nautica Center του Κων/νου Βλάχου µε έδρα το Βόλο, όπου εκτός της κατασκευής των τρέιλερ ∆ΡΟΜΕΥΣ, δραστηριοποιείται έντονα και στη πώληση σκαφών σε όλη την Ελλάδα διαθέτοντας ένα µεγάλο portfolio ελλήνων και ξένων κατασκευαστών όπως QuickSilver (σε αποκλειστική διάθεση), Olympic Boats, Nireus, Thomas, Mostro, Technohull, Skipper κλπ.

Το νέο ZAR 85 SL, µε µήκος 8,5 µέτρων είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα µοντέλα του ναυπηγείου. Η φουτουριστική σχεδίαση, «παντρεύεται» µε την κλασική γραµµή της ZAR έχοντας σαν αποτέλεσµα αυτό το πανέµορφο σκάφος µε τις εξαιρετικές επιδόσεις και το ιδιαίτερα λειτουργικό κατάστρωµα.

Το µαύρο χρώµα, µε το fiber style ύφασµα αεροθαλάµου, κάνουν το σκάφος ακόµα πιο επιβλητικό, ιδίως µε τους δύο VERADO 250 ίππων στο καθρέπτη. Ήταν λοιπόν µία ευκαιρία που δεν έπρεπε να χαθεί. Έτσι όταν είχε προγραµµατιστεί η δοκιµή στη θάλασσα, βρεθήκαµε στο Βόλο για να το δούµε από κοντά. Μαζί µε τον Χρήστο Βλάχο, ξεκινήσαµε τις µετρήσεις, λογαριάζοντας όµως χωρίς τον… καιρό!

Με τον αέρα και τον κυµατισµό συνεχώς να αυξάνεται, και µε το πρόγραµµα να µας πιέζει, ρίξαµε το ZAR 85 SL στο νερό και ξεκινήσαµε τις µετρήσεις. Η επιτάχυνση στο κατέβασµα της µανέτας εκπληκτική. Ακόµα και στις 5000 σ.α.λ όπου το σκάφος ταξίδευε µε 43,6 κόµβους, οι 500 ίπποι των VERADO είχαν δύναµη και ροπή που µας κόλλαγε στο κάθισµα αγγίζοντας στο wot τους 55 κόµβους.

Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας µπορείτε να υπολογίσετε τους 30 κόµβους στο φάσµα 3.500 – 4.000 σ.α.λ µε κατανάλωση γύρω στα 2,4 lt/nm όπου και οι κινητήρες δουλεύουν ξεκούραστα και οικονοµικά. Η στιβαρότητα της κατασκευής του ZAR ήταν αισθητή, και ιδίως όσο η θάλασσα φούσκωνε.

Η υπερυψωµένη πλώρη, χαρακτηριστικό που αποτρέπει την πιθανότητα καρφώµατος αλλά και κρατά στεγνό το πλήρωµα, αυξάνει την αίσθηση της ασφάλειας σηκώνοντας ταυτόχρονα την υπερκατασκευή της πλώρης.

Η ναυπηγική γραµµή ακολουθεί την πάγια γραµµή του ναυπηγείου, βαθιά είσοδο για να ανοίγει το κύµα και να ακολουθεί η φαρδιά γάστρα. Η σχεδίαση αυτή προσφέρει και ένα άλλο πλεονέκτηµα, το άνετο πλανάρισµα το οποίο γίνεται εύκολα αντιληπτό στο διάγραµµα κατανάλωσης που παραµένει στα ίδια επίπεδα µετά τις 2.000 σ.α.λ και τους 10 κόµβους. Στο κατάστρωµα δεν θα περιµέναµε κάτι λιγότερο από την ZAR Formenti.

Όµως η σχεδίαση της κονσόλας και ιδίως η κρυφή καµπίνα είναι κάτι που εντυπωσιάζει αφού δεν είναι εύκολα διακριτή σε ένα καθόλα open φουσκωτό. Η πόρτα δίπλα από στο ταµπλό αποκαλύπτει µία άνετη καµπίνα, µε wc, και αρκετούς χώρους αποθήκευσης κάτω από τα µαξιλάρια. Η πλώρη αξιοποιείται πλήρως χωρίς να επηρεάζεται από την ύπαρξη της καµπίνας.

Εκεί θα βρούµε ένα καναπέ τύπου U που µπορεί να µετατραπεί εύκολα σε ένα µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας, αλλά και πλάτες µε κλίση που ρυθµίζεται το ύψος τους. Στο κέντρο υπάρχει βάση για τραπέζι, και βέβαια στο εσωτερικό του καναπέ µεγάλο χώρο αποθήκευσης.

Το κάθισµα κυβερνήτη συγκυβερνήτη είναι ενιαίο και πίσω από τα αναπαυτικά πτυσσόµενα καθίσµατα υπάρχει το wet bar του σκάφους εξοπλισµένο µε όλα τα απαραίτητα (νεροχύτη, εστία µαγειρέµατος και ηλεκτρικό ψυγείο στη βάση. Ο καναπές της πρύµνης, σχήµατος Π κρύβει τη τέντα του σκάφους και γίνεται εξίσου µε τη πλώρη τραπεζαρία ή ένα τεράστιο sundeck.

Για το εύκολο πέρασµα στη πλατφόρµα της πρύµνης η πλάτη στα αριστερά ανοίγει οδηγώντας στη σκάλα µπάνιου και τη ντουζιέρα του γλυκού νερού. Όσον αφορά τις λεπτοµέρειες οι φωτογραφίες µιλούν από µόνες τους, πόσο µάλιστα το βίντεο που θα ακολουθήσει σε κάποιο από τα επόµενα τεύχη.

Ρέλια, καλοφτιαγµένες ταπετσαρίες, αντιολισθητικά πατήµατα και ένα εντυπωσιακό σπορ αλεξήνεµο διαµορφώνουν την αίσθηση της πολυτέλειας χωρίς να ξεφεύγει από την χρηστικότητα του σκάφους. Άλλωστε τα καταστρώµατα των ZAR φηµίζονται για τη φιλοξενία τους.

Αυτό το σκάφος, αµέσως µετά τη δοκιµή παραδόθηκε στον νέο του ιδιοκτήτη. Η δοκιµή όµως στη θάλασσα και όλα τα χαρακτηριστικά που αναλύσαµε «έπεισε» τον έλληνα αντιπρόσωπο να παραγγείλει άλλο ένα ZAR 85SL χωρίς να εκκρεµεί παραγγελία.

Έχω την αίσθηση ότι αυτή τη φορά το σκάφος δεν θα το διαθέσει για πώληση, και δεν τον αδικώ!

Φινετσάτο, ποιοτικό, µε υπέροχο design και άριστη πλεύση, το ZAR 85SL SPORT LUXURY αποτελεί απόρροια της συσσωρευµένης εµπειρίας 40 ετών στη κατασκευή και σχεδίαση φουσκωτών που προορίζονται για µεσογειακή χρήση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
• Ολικό Μήκος: 8,50 m
• Μέγιστο Πλάτος: 3,20 m
• ∆ιάµετρος αεροθαλάµων dchamber: 0,60 m
• Αριθµός αεροθαλάµων: 6
• Βάρος Σκάφους GRP χωρίς κινητήρες: 1600 Kg
• Ατοµα: 12
• Min HP: 250
• Max HP: 500

NAUTICA CENTER Κων/νος Βλάχος
www.nautica-center.gr – 24280 91700

Exit mobile version