Site icon Boat & Fishing

Κινητήρας: Huyndai SeasAll S270S

Παρά τις δάφνες που έδρεψε πρίν µερικούς µήνες ο πολυπράγµων κορεατικός όµιλος µε την έλευση του τρίλιτρου V6 πετρελαιοκινητήρα S250, το τεχνικό τµήµα δεν εφησυχάστηκε και έβαλε τα δυνατά του να κατακτήσει την κατηγορία.

Το απότέλεσµα ήταν ένας νέος σχεδιαστικά βελτιωµένος κινητήρας µε το µπλόκ του S250 αλλά µε 20 περισσότερα άλογα, 7,6 kgm περισσότερη ροπή από χαµηλότερες κιόλας στροφές καθώς και µειωµένη κατανάλωση καυσίµου. Ο νέος λοιπόν S270 σύµφωνα µε τους τεχνικούς της Hyundai SeasAll κερδίζει την πρωτιά στην µέγιστη ιπποδύναµη, µέγιστη ροπή και χαµηλότερη κατανάλωση σε σχέση µε οποιοδήποτε άλλο τρίλιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα του ανταγωνισµού.

Το εγχείρηµα δεν ήταν εύκολο καθώς από ένα σηµείο και πάνω ανεβάζοντας την ιπποδύναµη ξεφεύγουν και οι εκποµπές ρύπων κάτι που απόθαρρύνει τον οποιοδήποτε κατασκευαστή από το να πουλήσει σε αγορές όπως η Αµερικανική, η Ευρωπαική και η Αυστραλιανή λόγω των πολύ αυστηρών προδιαγραφών εκποµπής ρύπων. 

Ακόµη και η Γερµανική ανταγωνιστική πλευρά µετά από εκτενείς δοκιµές διαπίστωσε ότι µετά από 265 ίππους σε ένα τρίλιτρο V6, η εκποµπή ρύπων παίρνει την ανιούσα όποτε το εγχείρηµα των κορεατών τεχνιτών σίγουρα δεν ήταν εύκολο και θα ταλαιπώρησε δεόντως το τεχνικό τµήµα µέχρι να επιτευχθεί η ιπποδύναµη των 270 ίππων µε τις εκποµπές ρύπων σε επιθυµητά επίπεδα.

Επενδύοντας στον σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα
Το σίγουρο είναι ότι ο όµιλος Hyundai Seasall, µέσα από την αγαστή συνεργασία µε την επίσης κορεατική KIA Motors παλεύουν να απόκτήσουν την πρωτοκαθεδρία στην κατασκευή κινητήρων µέσα από τον αυτοκινητιστικό τοµέα αρχικά, κάτι που απόδεικνύεται από την πολύ καλή πορεία της Hyundai-Kia Motors τα τελευταία χρόνια (4oς µεγαλύτερος κατασκευαστής οχηµάτων παγκοσµίως) όπου η εταιρεία εδραίωσε ένα ζηλευτό όνοµα µέσα από προιόντα που στοιχίζουν φθηνά σε σχέση µε την ποιότητα λειτουργίας και την αξιοπιστία που προσφέρουν.

Ο πρωτοπόρος κορεατικός όµιλος κινείται σε όµοια φιλοσοφία µε αυτή των Ευρωπαίων και Ιαπώνων κατασκευαστών δηλαδή εξελίσσει κινητήρες σε κοινή πλατφόρµα έτσι ώστε αυτοί να µπορούν µε διάφορες µικροµετατροπές να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητο ή µικρό φορτηγό, να λειτουργούν ως τµήµα γεννήτριας ή να τοποθετούνται σε κάποιο σκάφος ή άλλη εφαρµογή. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται το υψηλό βιοµηχανικό κόστος έρευνας και εξέλιξης, αυξάνεται η αξιοπιστία και µειώνεται το κόστος των ανταλλακτικών λόγω του µεγαλύτερου όγκου παραγωγής.

Σε µία εποχή λοιπόν όπου τα καύσιµα έχουν υψηλό συνοδευόµενο κόστος ειδικά στους βενζινοκινητήρες όλες οι εταιρείες κατασκευής κινητήρων δεν διστάζουν να επενδύσουν στον πετρελαιοκινητήρα. Οι σύγχρονοι ταχύστροφοι (έως 4000 rpm) πετρελαιοκινητήρες είναι ελαφροί, αθόρυβοι, άκαπνοι και πολιτισµένοι ενώ µε την προσθήκη τούρµπο δεν διστάζουν να εκτοπίσουν σε επιδόσεις τους βενζινοκινητήρες.

Παρουσιάζουν επίσης συγκριτικά µεγαλύτερη αξιοπιστία, υψηλότερη ροπή, µικρότερες απαιτήσεις για σέρβις και σηµαντικά χαµηλότερη κατανάλωση. Στον αντίποδα το υψηλότερο κόστος αγοράς λόγω ισχυρότερης κατασκευής του πετρελαιοκινητήρα µπορεί να απόσβεσθεί άνετα ειδικά από τον επαγγελµατία ο οποίος «γράφει» αρκετές ώρες λειτουργίας στο ωρόµετρο και το κόστος καυσίµων και λειτουργίας απότελεί για αυτόν το σηµαντικότερο κριτήριο.

Παρ’ όλα τα παραπάνω οι κινητήρες αυτοί απότελούν και µία πολύ καλή επιλογή αναβάθµισης ενός γηρασµένου βενζινοκινητήρα η παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρα, για κάποιον ο οποίος επιθυµεί να τον χρησιµοποιήσει για αναψυχή και αναζητεί µεγαλύτερη ροπή και οικονοµία στην κατανάλωση καυσίµου εάν το σκάφος του ανήκει στην κατηγορία των βαρύτερων. Αυτή τη στιγµή η Hyundai SeasAll διαθέτει πετρελαιοκινητήρες από 125 έως 500 ίππους σε 23 διαφορετικούς συνδυασµούς καλύπτοντας ανάγκες από αναψυχή έως και βαριά επαγγελµατική χρήση και µέσα στις φιλοδοξίες της είναι το άνοιγµα νέων αγορών και η εδραίωση της ως ένα σηµαντικό όνοµα στους ναυτικούς πετρελαιοκινητήρες.

Ο νέος S270 (Φωτ.1 και 2) ανακοινώθηκε τον Ιούλιο και αφού εξασφάλισε τα απαραίτητα πιστοποιητικά πληρότητας προδιαγραφών περί εκποµπών ρύπων σύµφωνα µε γνωστές νόρµες (RCD, EPA Tier, κτλ) µπήκε στην παραγωγή άµεσα ώστε να αρχίσει να διατίθεται ήδη από τον Αύγουστο. Στόχος της εταιρείας ήταν να παρουσιαστεί σε διάφορα ναυτικά σαλόνια του βορείου Ηµισφαιρίου εντός του φθινοπώρου καθώς και να παρουσιαστεί επίσηµα στην Ευρώπη από τον Σουηδό αντιπρόσωπο στο νησί Orust καθώς και στο διεθνές METS τον Νοέµβριο.

Στη χώρα µας ο κινητήρας παρουσιάστηκε στο διεθνές Αθηναϊκό Ναυτικό σαλόνι στα µέσα Οκτωβρίου απόσπώντας αρκετό ενδιαφέρον τόσο από τους λάτρεις των πετρελαιοκινητήρων όσο και από επαγγελµατίες και µηχανικούς του είδους.

Κινητήρας
Σύµφωνα µε τα λεγόµενα του προέδρου και διευθύνοντα συµβούλου της Hyundai SeasAll, του SK Jeong, ο S270 έχει προκύψει από την δεύτερη γενιά του τρίλιτρου µπλόκ µε τον οποίο εφοδιάζονται αρκετά από τα κορυφαία µοντέλα της αυτοκινητιστικής γκάµας της Hyundai.

Ο κινητήρας έχει δεχθεί διάφορες βελτιώσεις αν και βασίζεται αυτούσια στο µπλόκ των 2959 cc του µικρότερου επιτυχηµένου και εδραιωµένου στην αγορά αδελφού των 250 ίππων (Φωτ.3) µε απότέλεσµα να παράγει περισσότερη ιπποδύναµη ενώ ταυτόχρονα να διαθέτει ελαφρά µικρότερες διαστάσεις. Οσον αφορά το τελευταίο οι κορεάτες τεχνικοί µετατρέποντας την πολλαπλή εισαγωγή του κινητήρα µείωσαν το ύψος του κινητήρα κατά 7 περίπου εκατοστά σε σχέση µε τον S250 για να επιτύχουν το χαµηλότατο ύψος των 53,5 εκατοστών έτσι ώστε ο νέος S270 να µπορεί να χωρέσει ακόµη και στα πιο στενά µηχανοστάσια.

Το πλαστικό νέο κάλυµµα είναι επίσης πιο επίπεδο (Σχ.1) από το καµπυλωτό του S250 στην προσπάθεια ελαχιστοποίησης του ύψους. Η βελτιωµένη πολλαπλή εισαγωγής δεν µείωσε µόνο το ύψος αλλά ρυθµίστηκε επιπροσθέτως για να συµβαδίσει µε την αύξηση της ιπποδύναµης και της ροπής του νέου πετρελαιοκινητήρα.

Το µπλόκ όπως και στον S250 είναι από µαντέµι CGI µε προσθήκη σφαιροειδούς γραφίτη στο κράµα που σηµαίνει δραµατική αύξηση της αξιοπιστίας, της µακροζωίας και της ακαµψίας του µπλόκ.

Το µαντέµι (χυτοσίδηρος) αυτού του τύπου διαθέτει µηχανικές ιδιότητες συγκρίσιµες µε εκείνες των χαλύβων (ατσαλιών) δηλαδή υψηλή µηχανική αντοχή, αντοχή στην θραύση, εξαιρετική κατεργασιµότητα ενώ η αντοχή του σε τριβή είναι υψηλότερη.

Επιπροσθέτως είναι ιδανικό για κατασκευές οι οποίες υφίστανται κρούσεις η εναλλασόµενες καταπόνήσεις ενώ η αντοχή του παραπάνω µπλόκ σε κόπωση είναι διπλή από αυτή ενός σιδερένιου η αλουµινένιου.

Πέρα λοιπόν από το άριστα κατασκευασµένο αυτό µπλόκ το οποίο απόρροφά και µεγάλο µέρος κραδασµών οι κορεάτες τεχνικοί λόγω της φύσης του κινητήρα V6 (που είναι ουσιαστικά δύο µη «ζυγισµένοι» ενωµένοι 3κύλινδροι) πρόσθεσαν και άξονες αντιβάρων συνδεδεµένους µε το στροφαλοφόρο για την περαιτέρω µείωση των κραδασµών. Αν συνυπολογίσουµε και τις ελαστικές ρυθµιζόµενες βάσεις του κινητήρα αντιλαµβανόµαστε ότι οι κραδασµοί σε σχέση µε έναν παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρα είναι από ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι.

Οι κυλινδροκεφαλές διαθέτουν 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο για µέγιστη αναπνοή στις υψηλές στροφές και είναι αλουµινένιες για να διατηρηθεί χαµηλά το βάρος. Στην εισαγωγή αέρα υπάρχει φίλτρο (Σχ.2) τύπου χοάνης το οποίο είναι πλενόµενο και επαναχρησιµοποιούµενο ενώ ένας προαιρετικός σιγαστήρας θα µειώσει περαιτέρω τον ήδη χαµηλό θόρυβο της εισαγωγής.

Τα έµβολα (Σχ.3) είναι ελαιόψυκτα µέσω διόδων λαδιού για τη διατήρηση χαµηλότερων θερµοκρασιών άρα και µικρότερων φθορών και έχουν σχεδιασθεί µε γνώµονα τη µείωση των παρασιτικών τριβών ενώ παλινδροµούν εντός ενσωµατωµένων υδροχιτωνίων.

Οι εκκεντροφόροι κινούνται µε αυτόµατα ρυθµιζόµενη (µέσω πίεσης λαδιού) καδένα για µέγιστη αντοχή και αθόρυβη λειτουργία ενώ οι βαλβίδες που κινούν δεν χρειάζονται ποτέ ρύθµιση καθώς µεσολαβούν υδραυλικά ωστήρια, κάτι που µειώνει αρκετά και το κόστος του σέρβις.

Το κύκλωµα λίπανσης είναι κλειστό µε αντλία λαδιού βαρέως τύπου ενώ το λάδι (που ταλαιπωρείται εξαιρετικά σε κάθε πετρελαιοκινητήρα) ψύχεται µέσω ενός ψύκτη θαλασσιου νερού για να αυξηθεί το χρονικό όριο αλλαγής καθώς αυξάνεται η µακροζωία του. Η αντικατάσταση του γίνεται εύκολα µέσω ηλεκτρικής αντλίας.

Ενας µονός ιµάντας αναλαµβάνει µέσω των τροχαλιών να κινήσει όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά διαθέτοντας αυτόµατο επίσης τεντωτήρα για µεγιστοποίηση του ορίου ζωής του. Το τεχνικό τµήµα της Hyundai SeasAll έχει κάνει προσπάθεια ώστε το σέρβις να είναι ελαχιστοποιηµένο και µε µικρότερο από το σύνηθες κόστος για τον ιδιοκτήτη.

Ψεκασµός και περιφερειακά
Ο ψεκασµός πετρελαίου πραγµατοποιείται µέσω ενός σοφιστικέ και υπερσύγχρονου συστήµατος ψεκασµού πετρελαίου CRDi µε γρήγορη διασύνδεση µέσω εγκεφάλου και πιεζοηλεκτρικά µπέκ µε κρυστάλλους χαλαζία. Τα τελευταία διαχειρίζονται ταχύτατα το καύσιµο µε πολύ υψηλές πιέσεις και καταφέρνουν την δηµιουργία πολύ µικρών σταγονιδίων πετρελαίου µε απότέλεσµα καλύτερη καύση, άρα και πολύ καλές τιµές κατανάλωσης καυσίµου συνοδευόµενες από άκαπνη λειτουργία, ποιοτικό ρελαντί, άµεση εκκίνηση κάτω από όλες τις συνθήκες, θόρυβο χαµηλότερο από τα επιτρεπτά όρια και ελάχιστους ρύπους.

Οσον αφορά το συνοδευόµενο σύστηµα τούρµπο οι κορεάτες τεχνικοί δεν έκαναν τσιγγουνιές αλλά επέλεξαν ένα ηλεκτρονικά ελεγχόµενο τύπου E-VGT της Borg Warner το οποίο διαθέτει πτερύγια µεταβαλλόµενης κλίσης. Τα πτερύγια µεταβάλλουν την κλίση τους συνεχώς µέσω του εγκεφάλου µε απότέλεσµα να τροφοδοτούν µε καυσαέρια υψηλής ταχύτητας την τουρµπίνα ήδη από τις χαµηλές στροφές, πράγµα που σηµαίνει πρακτικά ότι ο χειριστής δεν περιµένει µέχρι να νιώσει την χαρακτηριστική «κλωτσιά» ισχύος όταν µπεί η τουρµπίνα µε καθυστέρηση (lag) σε πλήρη λειτουργία.

Αντιθέτως η ροπή είναι πλούσια από χαµηλά, οµαλά απόδιδόµενη και φτάνει τη µέγιστη τιµή της ήδη από τις 2000 rpm όπως φαίνεται και από τις σχετικές καµπύλες απόδοσης (Σχ.4 και Σχ.5). Κατά συνέπεια το πλανάρισµα είναι ταχύτατο και η διατήρηση του από χαµηλές κιόλας στροφές σηµαίνει πρακτικά µέγιστη οικονοµία καυσίµου σε ταχύτητες ταξιδίου. Ο εγκέφαλος διαθέτει µία νεοσχεδιασµένη και λεπτοµερέστερη χαρτογράφηση έτσι ώστε η ροπή να είναι πλούσια και να απόδίδεται γραµµικά και χαµηλότερα.

Η άµεση απόκριση στο γκάζι συνδέεται άµεσα µε τον υψηλής απόδοσης υδρόψυκτο (Σχ.2) ενδιάµεσο ψύκτη (ιντερκούλερ) του αέρα εισαγωγής. Η αντλία θαλάσσιου νερού κινείται από τον εκκεντροφόρο και παρέχει κρύο νερό σε όλα τα κυκλώµατα νερού και εναλλακτών τα οποία διαθέτουν υψηλή προστασία έναντι της διάβρωσης ενώ το κλειστό κύκλωµα ψύξης λειτουργεί µε θερµοστάτη, ανεξάρτητο ιµπέλερ και παραφλού στο κύκλωµα.

Η εξαγωγή είναι επίσης υδρόψυκτη για να µειωθεί ο όγκος και ο θόρυβος των καυσαερίων ενώ προαιρετικά διατίθεται και υδρόψυκτη καµπύλη ανύψωσης καυσαερίων (Hi Riser). Το 12βολτο ηλεκτρικό σύστηµα διαθέτει τακτοποιηµένα και στεγανά περιφερειακά ενώ ένα δυνατό δυναµό µε έξοδο 150 Αµπέρ θα καλύψει πλήθος καταναλώσεων καθώς και την φόρτιση των µπαταριών. Προαιρετικά το ηλεκτρικό κύκλωµα µπορεί να ελεγχθεί ηλεκτρονικά ή να µετατραπεί για µεγαλύτερη αντοχή στη διάβρωση σε διπολικό δύο αγωγών αντί να χρησιµοποιείται ως αγωγός γείωσης ο κινητήρας.

Σε εύκολα προσβάσιµο σηµείο υπάρχει και ο διακόπτης ανάγκης που διακόπτει άµεσα την λειτουργία του κινητήρα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα διασύνδεσης µε πρωτόκολλο ΝΜΕΑ 2000 µε το οποίο µπορούν να διασυνδεθούν πληθώρα ψηφιακών συµβατών συσκευών όπως GPS, Plotters κτλ. Ο πίνακας οργάνων περιλαµβάνει στροφόµετρο, βολτόµετρο θερµόµετρο, λυχνίες και µπίπερ προειδοποίησης καθώς και όργανο κλίσης (τρίµ) για τα µοντέλα µε πόδι.

To πάνελ διαθέτει µία ψηφιακή οθόνη LCD (Φωτ.5) που απεικονίζει πληροφορίες για τον κινητήρα, ενδείξεις σε περίπτωση βλάβης µέσω του συστήµατος αυτοδιάγνωσης του εγκεφάλου καθώς και ενδείξεις του διαύλου πληροφοριών CAN BUS.

Το νέο φιλικό software-εφαρµογή για κινητά smartphone µε την ονοµασία SeasLink (Φωτ.5) θα φανεί εξαιρετικά ενδιαφέρον και φιλικό στο χειριστή καθώς µέσω του περιβάλλοντος του µπορεί να δώσει ενδείξεις για τις στροφές του κινητήρα, την θερµοκρασία του, την τάση της µπαταρίας, την κατανάλωση καυσίµου,την ταχύτητα του σκάφους, την ρότα του στο χάρτη, διάφορες άλλες πληροφορίες καθώς και κωδικούς διάγνωσης βλάβης.

Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά µπορούν να απόθηκευθούν και να πρωωθηθούν για διαγνωστικούς ή άλλους λόγους στον κεντρικό server της εταιρείας.

Ο κινητήρας διατίθεται σε 3 εκδόσεις όσον αφορά την πρόωση. Τα µοντέλα έσω-έξω (S270S), τα έσω (S270P) και αυτά µε υδροπρόωση-jet (S270J). Τα µοντέλα έσω συνδυάζονται µε ρεβέρσες της ZF ενώ υπάρχουν και διαθέσιµα κίτ για πόδια Volvo Penta και Mercruiser στα µοντέλα έσω-έξω. H κατηγοριοποίηση χρήσης των παραπάνω µοντέλων είναι για χρήση αναψυχής και ειδικής ελαφράς επαγγελµατικής χρήσης έτσι ώστε να καλύψουν πληθώρα αναγκών.

Συµπερασµατικά
H Hyundai SeasAll ξεπέρασε τον εαυτό της µε τον S270 καθώς o αρχικός της στόχος µε τον S250 ήταν µία ισάξια ει το δυνατόν θέση σε σχέση µε τον οµολογουµένως δυνατό ανταγωνισµό ειδικά από τους Γερµανούς κατασκευαστές.

Η δυναµική όµως έρευνα, εξέλιξη και προσηλωµένη εργασία των πλέον των 16000 µηχανικών του οµίλου Hyundai-Kia Motors απέδωσε καρπούς κατατάσσοντας την σε ηγέτη καθώς διαθέτει τον δυνατότερο και πιο ροπάτο V6 πετρελαιοκινητήρα της αγοράς στα 3000 κυβικά.

Οσον αφορά την οικονοµία καυσίµου, όπως και στον µικρότερο αδελφό των 250 ίππων (ο οποίος έχει τοποθετηθεί διεθνώς σε αρκετά σκάφη από πέρυσι για να απόκοµίσει κανείς άποψη), οι τιµές κατανάλωσης είναι εξαιρετικά χαµηλές για την κατηγορία στις ταχύτητες ταξιδίου. Ο κινητήρας είναι πολύ καινούργιος για να έχουµε πλήρη άποψη αλλά οι λίγες εγκαταστάσεις που έχουν γίνει έως τώρα έχουν απόσπάσει κολακευτικά σχόλια κυρίως από τους επαγγελµατίες οι οποίοι είναι και οι πιο απαιτητικοί πελάτες.

Ενας Αµερικανός επαγγελµατίας αντικατέστησε τον V8 βενζινοκινητήρα του µε έναν S270 και διπλασίασε την αυτονοµία του σε ένα σκάφος Custom Weld Storm 6,5 µέτρων και 1650 κιλών (Φωτ.6). Τα Custom Weld κατασκευάζονται στο Αµερικανικό Idaho, απότελούν πρώτη επιλογή των επαγγελµατιών της περιοχής και είναι σχεδόν χειροποίητα αλουµινένια σκάφη µε εκπληκτικά δεµένο σκαρί που µπορεί να το σηκώσει ακόµη και γερανός από την οροφή του.

Συνδυάζονται µε jet κινητήρες καθώς πολλά από αυτά κινούνται ακόµη και κόντρα στα ορµητικά νερά (Φωτ.7) του ρηχού ποταµού Payette, κάτι που σηµαίνει ότι µόνο µεγάλοι πολυκύλινδροι κινητήρες µε περίσσεια ροπής µπορούν να τα καταφέρουν. Ο ιδιοκτήτης του παραπάνω σκάφους δείχνει ευτυχής µετά την τοποθέτηση του S270, µε µία κατανάλωση 30 λίτρα ανά ώρα µε ταχύτητα 30 ναυτικών µιλίων στις 3200 rpm τη στιγµή που έκαιγε παραπάνω από τα διπλάσια καύσιµα µε τον V8 βενζινοκινητήρα στην ίδια ταχύτητα, δικαιώνοντας τους κορεάτες τεχνικούς που διατείνονταν για best in class κατανάλωση καυσίµου.

Ενα άλλο δυνατό όπλο των κινητήρων Hyundai SeasAll είναι η αρκετά χαµηλότερη τιµή συγκριτικά µε τον ανταγωνισµό χωρίς να υπολείπεται σε ποιότητα. Ως καινούργια εταιρεία στον ναυτικό χώρο βρίσκεται στο στάδιο του «ανοίγµατος αγορών» µε απότέλεσµα την προσφορά των κινητήρων τους µε υπολογίσιµη διαφορά κόστους σε σχέση µε ανταγωνιστικούς κινητήρες. Η κίνηση έχει δείξει καλά απότελέσµατα έως τώρα καθώς εκτός από τους µεµονωµένους ενδιαφερόµενους σιγά σιγά µπαίνουν στο παιχνίδι και τα ναυπηγεία.

Αν συνδυάσει λοιπόν κανείς την ροπάτη,πολιτισµένη και οικονοµική λειτουργία του, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την θρυλική αξιοπιστία των κινητήρων Hyundai, το ελαχιστοποιηµένο σέρβις και την χαµηλή τιµή αγοράς είτε ως επιλογή πρώτης τοποθέτησης είτε ως αναβάθµιση ενός παλαιότερου γηρασµένου κινητήρα, το άθροισµα δείχνει ότι θα βγεί κερδισµένος. Και όσοι πιστοί…

Exit mobile version