Site icon Boat & Fishing

Συντήρηση και καθαρισµός µηχανισµού – καλαµιού ψαρέματος

Βήμα βήμα πως γίνεται η σωστή συντήρηση και καθαρισμός μηχανισμού – καλαμιού ψαρέματος

Κάθε φορά που γυρίζουµε από µία εξόρµηση, τα πολύτιµα εργαλεία µας χρειάζονται έναν καλό καθαρισµό, αφού υπολείµµατα δολωµάτων, µαλάγρα, σκόνες και άµµος έχουν καθίσει πάνω τους και µε τον καιρό τα φθείρουν.

Όµως δεν φτάνει µόνο ένα καλό καθάρισµα, για να είναι πάντα ετοιµοπόλεµα και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Θα πρέπει ανά διαστήµατα να τους κάνουµε και µία τακτική συντήρηση, όσο βέβαια περνάει από το χέρι µας. Κατά κύριο λόγω η συντήρηση έχει να κάνει περισσότερο µε τους µηχανισµούς µας και λιγότερο µε τα καλάµια.

Το σωστό είναι, έπειτα από ένα εύλογο χρονικό διάστηµα να δώσουµε τους µηχανισµούς µας σε κάποιον εξειδικευµένο τεχνικό, ο οποίος θα τους ανοίξει εντελώς και θα τους κάνει τη σωστή συντήρηση. Όµως µε την τακτική περιοδική συντήρηση που µπορούµε να κάνουµε από µόνοι µας, µειώνουµε το χρόνο αυτό, άρα εξοικονοµούµε χρήµατα και διατηρούµε συνεχώς τα εργαλεία µας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Για να γίνει αυτό βέβαια, θα πρέπει να έχουµε και τα σωστά υλικά. Μία τέτοια ολοκληρωµένη σειρά συντήρησης των εργαλείων µας, θα σας παρουσιάσουµε στη συνέχεια.

∆είτε λοιπόν στις φωτογραφίες που ακολουθούν, πως µπορούµε να συντηρήσουµε σωστά τα εργαλεία µας µε τη χρήση των κατάλληλων υλικών.

1-4. Μετά από κάθε ψάρεµα, ψεκάζουµε µε το καθαριστικό σπρέι το καλάµι σε όλο του το µήκος, τη βάση στήριξης του µηχανισµού, τους οδηγούς και την τάπα. Με ένα στεγνό πανάκι απλώνουµε το σπρέι για να φύγουν τυχόν βρωµιές και υπολείµµατα δολωµάτων. Αυτό θα το προστατεύσει και θα του χαρίσει γυαλάδα σαν να ήταν καινούριο.

5. Η µποµπίνα του µηχανισµού βγαίνει και στη συνέχεια αφαιρούµε τους δίσκους των φρένων, γιατί όταν βρέχεται σκουριάζουν οι ροδέλες

6. Ψεκάζουµε µε το ειδικό λιπαντικό πετονιάς-νήµατος

7. Με τη βοήθεια ενός πινέλου βγάζουµε άµµο και σκόνη από επάνω του και καθαρίζουµε τα αλάτια µε ένα βρεγµένο πανί

8. Λύνουµε το βιδάκι του pick-up και εφαρµόζουµε µια ποσότητα γράσου

9-11. Ρίχνουµε λάδι στον κεντρικό άξονα, λαδώνουµε, και αν υπάρχουν ειδικές οπές λαδώνουµε το µηχανισµό στη βάση του άξονα και στα µπράτσα του pick-up

12. Λιπαίνουµε το ρουλεµάν που υποστηρίζει τη χειρολαβή του µηχανισµού µας

13. Λαδώνουµε το µοχλό αντεπιστροφής

 

14 – 15. Βάζουµε γράσο στον άξονα της χειρολαβής και στις δύο «αρθρώσεις» του

16. Όπως είναι ανοικτός ο µηχανισµός, τον ψεκάζουµε µε το ειδικό καθαριστικό

 

17. Τέλος, δένουµε το µηχανισµό µας και πριν του περάσουµε τη µποµπίνα, τον ψεκάζουµε µε το ειδικό σπρέι που δηµιουργεί ένα προστατευτικό στρώµα στην επιφάνειά του, εµποδίζοντας το αλάτι να αλλοιώσει τη βαφή και το χρώµα του, ή να διαβρώσει το µέταλλό του

*Ευχαριστούµε την εταιρία ΣΙΜ Α.Ε. για τις πληροφορίες που µας παρείχε.  Τηλ. Επικοινωνίας: 210 4903 566

Exit mobile version