Site icon Boat & Fishing

Πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού συγκρούστηκε με εμπορικό έξω από τον Πειραιά

Το εμπορικό πλοίο έπεσε πάνω στο ναρκοθηρευτικό πλοίο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού ανοιχτά του Πειραιά, έξω από τη Σαλαμίνα. Σε εξέλιξη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης! Έχουν διασωθεί τέσσερις άνθρωποι, πληροφορίες για τραυματίες.

Συναγερμός έχει σημάνει από το ατύχημα που σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης (27.10.2020) έξω από τον Πειραιά, κοντά στη Σαλαμίνα. Εμπορικό πλοίο συγκρούστηκε με το ναρκοθηρευτικό “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού.

Το εμπορικό πλοίο, που μεταφέρει κοντέινερ, έπεσε πάνω στο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού έξω από τη Σαλαμίνα. Το ατύχημα έγινε λίγο πριν από τις 08:00 το πρωί.

Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα πως έγινε το ατύχημα. Οι πρώτες εικόνες δείχνουν το σημείο της σύγκρουσης και φαίνεται το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού να έχει κοπεί στα δυο και να έχει πάρει κλίση!

Ο κ. Κοκκάλας δήλωσε ότι από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» ρυμουλκήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Όπως φαίνεται στις αποκλειστικές φωτογραφίες του protothema.gr, έχει κοπεί ένα μεγάλο τμήμα της πρύμνης του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού.

Εικόνα από την τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Υπάρχουν πληροφορίες για τέσσερις διασωθέντες και για τραυματίες.

Ρεπορτάζ: Κώστας Αλατζάς / Πηγή: www.newsit.gr

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ:

Σύγκρουση Ναρκοθηρευτικού πλοίου Πολεμικού Ναυτικού με πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) στο αγκυροβόλιο Πειραιά
Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Το «Καλλίστω»
Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Exit mobile version