Αντιδράσεις για την αύξηση έως 300% στα τέλη ελλιμενισμού στη μαρίνα Μανδρακίου
Η δημοσίευση της απόφασης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου για τα νέα τιμολόγια ελλιμενισμού στη μαρίνα Μανδρακίου επαναφέρει στο προσκήνιο την αντιπαράθεση μεταξύ της διοίκησης και του σωματείου των επαγγελματιών πλοιοκτητών, που κάνει λόγο για «τιμολόγια εκτός πραγματικότητας».
Η κανονιστική απόφαση (ΑΔΑ: Ψ13ΘΟΡΙΩ-Ω76) αναρτήθηκε στη Διαύγεια και προβλέπει αυξήσεις στα τέλη από 100% έως και 300%, οι οποίες εγκρίθηκαν για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια. Η απόφαση, με αριθμό 116/2025, εγκρίθηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου στις 15 Οκτωβρίου 2025, στη βάση αναλυτικής κοστολογικής μελέτης.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική φέρνει σημαντικές αυξήσεις. Για σκάφη έως 10 μέτρα η ημερήσια χρέωση διπλασιάζεται — από 4,10 ευρώ σε 8,43 ευρώ — ενώ για σκάφη 30 μέτρων η τιμή εκτοξεύεται από 17,60 ευρώ σε 66,22 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Για τα ετήσια συμβόλαια προβλέπεται έκπτωση 30%, ωστόσο οι συνολικές επιβαρύνσεις παραμένουν υψηλές.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι αυξήσεις κρίνονται απαραίτητες για τη «βιώσιμη ανάπτυξη της μαρίνας Μανδρακίου» μέσα στην επόμενη 15ετία και βασίστηκαν σε σύγκριση με αντίστοιχες μαρίνες της χώρας, όπως του Αγίου Νικολάου Κρήτης.
Η κοστολογική ανάλυση, που εκπονήθηκε από την εταιρεία CONSAAT CONSULTANTS Ο.Ε., ενσωματώνει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση και αναβάθμιση των λιμενικών και ηλεκτρομηχανολογικών υποδομών.
Το σχέδιο προβλέπει έργα ασφαλτόστρωσης, πλακόστρωσης, αποκατάστασης υποθαλάσσιων ζημιών, προμήθεια πλωτών προβλητών και ανανέωση των δικτύων ηλεκτροδότησης, υδροδότησης, φωτισμού και πυρόσβεσης.
Αυτές οι δαπάνες θεωρούνται υποχρεωτικές από τη Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουρισμού.
Η διοίκηση του Ταμείου υποστηρίζει πως οι αυξήσεις βασίζονται σε «τεκμηριωμένη μελέτη κόστους» και ότι τα επιπλέον έσοδα θα επανεπενδυθούν για τη βελτίωση των υπηρεσιών και των υποδομών της μαρίνας.
Το σωματείο πλοιοκτητών που δραστηριοποιείται στο Μανδράκι αντιδρά έντονα, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση ελήφθη χωρίς επαρκή διαβούλευση και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι οικονομικές συνθήκες της τοπικής αγοράς.
Οι επαγγελματίες χαρακτηρίζουν τις αυξήσεις «οικονομικά δυσβάστακτες» και προειδοποιούν πως αρκετά σκάφη ενδέχεται να μετακινηθούν σε φθηνότερες μαρίνες του Αιγαίου ή ακόμη και της Τουρκίας.
Ζητούν, μάλιστα, από το Ταμείο να επανεξετάσει την απόφαση, προτείνοντας σταδιακή εφαρμογή των νέων τιμολογίων και ειδικές ρυθμίσεις για τους μόνιμους επαγγελματίες.
Από την άλλη πλευρά, στελέχη του Ταμείου υπογραμμίζουν πως η αναπροσαρμογή ήταν «επιβεβλημένη», καθώς τα τέλη του Μανδρακίου συγκαταλέγονταν στα χαμηλότερα της χώρας, γεγονός που, όπως λένε, «δεν επέτρεπε τη συντήρηση ούτε των στοιχειωδών υποδομών».
Η μαρίνα Μανδρακίου διαθέτει 175 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη έως 30 μέτρων και αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία του λιμανιού της Ρόδου.
Η διοίκηση του Ταμείου στοχεύει στη μετατροπή της σε σύγχρονο τουριστικό λιμένα, με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και αυξημένες δυνατότητες εξυπηρέτησης.
Η μελέτη προβλέπει ότι τα έσοδα της μαρίνας θα αυξηθούν από 386.000 ευρώ το 2025 σε πάνω από 500.000 ευρώ το 2039, εξασφαλίζοντας –όπως αναφέρεται– «τη βιωσιμότητα και τη δυνατότητα αυτοχρηματοδότησης».
Ωστόσο, η αντιπαράθεση ανάμεσα στη διοίκηση και τους χρήστες των υποδομών αναμένεται να συνεχιστεί, με τις επόμενες εβδομάδες να θεωρούνται κρίσιμες για το αν θα υπάρξει συνεννόηση ή νέα προσφυγή κατά της απόφασης.
Πηγή: dimokratiki.gr
Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις για το σκάφος, το ψάρεμα και την κατάδυση από την Ελλάδα και τον κόσμο.
