Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Boston Whaler Montauk 170

12 Δεκεμβρίου, 2015

Boston Whaler Montauk 170

Ένα από τα πιο κλασικά αµερικάνικα µοντέλα για ψάρεµα είναι το Montauk 170 µήκους 5.20 µέτρα. Το χαρακτηριστικά µεγάλο και λειτουργικό κατάστρωµα καθώς και η µοναδική µέθοδος κατασκευής αποτέλεσαν το «εισιτήριο» για να γίνει γνωστό παγκοσµίως και να αποκτήσει φήµη και αναγνώριση.

Σαν «γνήσιος» απόγονος των πρώτων σκαφών του διάσηµου ναυπηγείου, υπάρχουν πολλά Montauk που ενώ µετρούν δεκαετίες, ακόµα βρίσκονται στο νερό «αγέραστα», ταξιδεύουν και µάλιστα σε περίπτωση µεταπώλησης γίνονται ανάρπαστα παρά την «ηλικία» τους.

Φυσικά τα νέα Montauk υιοθετούν όλες τις σύγχρονες µεθόδους κατασκευής, εξοπλίζονται µε τα πλέον ποιοτικά αξεσουάρ και προορίζονται για συχνή και σκληρή χρήση. Για την κατασκευή του χρησιµοποιείται µια πατενταρισµένη µέθοδο παραγωγής της Boston Whaler, η Unibond µε την οποία εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση το αβύθιστο του σκάφους. Αυτό συµβαίνει γιατί µεταξύ της γάστρας και του καταστρώµατος γεµίζει ειδική πολυουρεθάνη η οποία διαµορφώνει όλο το κύτος σε µία τεράστια πλευστική σχεδία η οποία ακόµα και αν κοπεί στην µέση συνεχίζει να παραµένει στην επιφάνεια.
Οι περισσότεροι θα έχουν δει την χαρακτηριστική φωτογραφία του 1961 µε τον ιδρυτή Richard Fisher να βρίσκεται στο κοµµένο στην µέση σκάφος το οποίο να µένει στην επιφάνεια (υπάρχει στο Αµερικάνικο site του ναυπηγείου). 
Για την κατασκευή του δηµιουργείται ένα παχύ «σάντουιτς» από ειδικό αφρώδες υλικό ανάµεσα της γάστρας και του καταστρώµατος διαµορφώνοντας έτσι µια τεράστια πλευστική σχεδία, και αυτό ισχύει για όλα τα µοντέλα της.

Ο όρος λοιπόν αβύθιστο, το οποίο ακούµε πολύ συχνά, εδώ έχει απόλυτη εφαρµογή και όλη η µελέτη και ο σχεδιασµός του σκάφους εξασφαλίζει πως ακόµα και αν γεµίσει το σκάφος µέχρι την κουπαστή νερό, ο κινητήρας θα παραµείνει πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας σε ετοιµότητα. Γι’ αυτό το χαρακτηριστικό αλλά και την γενικότερη στιβαρότητα της κατασκευής τα Boston Whaler προτιµούνται και από τα σώµατα ασφαλείας της Αµερικής και κάθε χρόνο ένα µέρος της παραγωγής µε εξειδικευµένα µοντέλα προορίζονται για το λιµενικό, το πολεµικό ναυτικό και τις ειδικές δυνάµεις.

Το σύστηµα κατασκευής γάστρας Unibond Η διαδικασία κατασκευής που χρησιµοποιεί η Boston Whaler είναι από τις πλέον εξειδικευµένες. Θα προσπαθήσουµε να την περιγράψουµε απλά, αφού «βραχούν» τα υαλοϋφάσµατα και πριν στεγνώσει η ρητίνη «κλείνουν» τα δύο καλούπια και γίνεται έκχυση υγρής πολυουρεθάνης. Η χηµική αντίδραση του αφρού δηµιουργεί τεράστια θερµότητα και πίεση, και γι’ αυτό τα άκαµπτα καλούπια κλείνουν ακριβώς διαµορφώνοντας έτσι µια συµπαγή µονάδα που συγκολλείται απόλυτα µεταξύ της. Χρειάζονται 12 ώρες στο καλούπι πριν αφαιρεθεί το κύτος και έπειτα περνά από µία σειρά δοκιµών για να εξασφαλιστούν οι αυστηρές προδιαγραφές του. Η πολυουρεθάνη που χρησιµοποιεί η Boston Whaler είναι ειδική για αυτή την εφαρµογή, διαθέτει µεγάλη πυκνότητα υλικού και κυψέλες «κλειστού» τύπου για στεγανότητα και µηδενική απορροφητικότητα σε κάθε περίπτωση. Αυτή η µέθοδος εκτός από την στεγανότητα προσφέρει και ένα σκάφος εξαιρετικής αντοχής και στιβαρότητας.

Το σύστηµα κατασκευής γάστρας Unibond: Η διαδικασία κατασκευής που χρησιµοποιεί η Boston Whaler είναι από τις πλέον εξειδικευµένες. Θα προσπαθήσουµε να την περιγράψουµε απλά, αφού «βραχούν» τα υαλοϋφάσµατα και πριν στεγνώσει η ρητίνη «κλείνουν» τα δύο καλούπια και γίνεται έκχυση υγρής πολυουρεθάνης. Η χηµική αντίδραση του αφρού δηµιουργεί τεράστια θερµότητα και πίεση, και γι’ αυτό τα άκαµπτα καλούπια κλείνουν ακριβώς διαµορφώνοντας έτσι µια συµπαγή µονάδα που συγκολλείται απόλυτα µεταξύ της. Χρειάζονται 12 ώρες στο καλούπι πριν αφαιρεθεί το κύτος και έπειτα περνά από µία σειρά δοκιµών για να εξασφαλιστούν οι αυστηρές προδιαγραφές του. Η πολυουρεθάνη που χρησιµοποιεί η Boston Whaler είναι ειδική για αυτή την εφαρµογή, διαθέτει µεγάλη πυκνότητα υλικού και κυψέλες «κλειστού» τύπου για στεγανότητα και µηδενική απορροφητικότητα σε κάθε περίπτωση. Αυτή η µέθοδος εκτός από την στεγανότητα προσφέρει και ένα σκάφος εξαιρετικής αντοχής και στιβαρότητας.

Πέρα όµως από την κατασκευή του, ένας λόγος που το Montauk 170 είναι εδώ και δεκαετίες τόσο αγαπηµένο, είναι η δυνατότητα να κινείται µε ένα 90άρι µε την κατανάλωση να βρίσκεται στις ωφέλιµες ταχύτητες µόνιµα κάτω από τα 0,8 λίτρα ανά ναυτικό µίλι φτάνοντας ακόµα και τους 37,2 κόµβους.

BostWhaler_pin2Στο ταξίδι µε ένα Boston Whaler είναι εύκολα αντιληπτή η στιβαρότητα του σκάφους, πλέοντας γλυκά, στεγνά µε µεγάλη πλευρική σταθερότητα. Η ευστάθεια παραµένει και όταν το σκάφος είναι σταµατηµένο χάρις του µεγάλου φάρδους των 2.08 µέτρων. Αυτό το πλάτος υπάρχει στο περισσότερο το µήκος του σκάφους δηµιουργώντας ένα τεράστιο για τα µέτρα του κατάστρωµα. Την ίδια λογική ακολουθεί και η πλώρη η οποία διαµορφώνει µια µεγάλη πλατφόρµα µε µεγάλο στρίτσο, ενώ ο καναπές που ακολουθεί δεν δεσµεύει πολύ χώρο, αντίθετα προσφέρει την δυνατότητα να ψαρέψουµε καθισµένοι και στις δύο του πλευρές.

BostWhaler_06Η κονσόλα βρίσκεται στο κέντρο του σκάφους αφήνοντας άπλετο χώρο γύρω της για την µετακίνηση του πληρώµατος ενώ µπροστά το ψυγείο πάγου εξυπηρετεί και σαν κάθισµα έχοντας µαξιλάρι στο καπάκι. Το ψηλό αλεξήνεµο προστατεύει τον κυβερνήτη – συγκυβερνήτη από τον αέρα χωρίς να εµποδίζει στην ορατότητα. Το κάθισµα διακυβέρνησης χωρά δύο άτοµα, στην πίσω του πλευρά είναι ανοιχτό και εκεί τοποθετούνται τα δύο πλαστικά δοχεία καυσίµου. Αν θέλουµε να ψαρέψουµε, µπορούµε να ρίξουµε την πλάτη µπροστά διαµορφώνοντας έτσι πίσω ένα κάθισµα που βλέπει προς την πρύµνη. Τα ρέλια δίνουν προστασία σε όλη σχεδόν την περίµετρο του Montauk αφού και οι κουπαστές είναι σχετικά χαµηλές για να εξυπηρετούν στο ψάρεµα. Στην πρύµνη η σχεδίαση είναι κατάλληλη για αλιεία, πλευρικά βλέπουµε δυο καθίσµατα, ενώ στο κέντρο υπάρχει δεξαµενή ζωντανού δολώµατος και δύο καλαµοθήκες για την συρτή. Η ανοξείδωτη σκάλα µπάνιου τοποθετείται σε πρόσθετη πλατφόρµα µε χειρολαβή πλευρικά για να διευκολύνεται η άνοδος.

BostWhaler_pinΣύµφωνα µε τις µετρήσεις του ναυπηγείου µε κινητήρα Mercury 90 Hp και προπέλα βήµα Lazer ΙΙ 20΄΄ δίνουν εξαιρετική οικονοµία στην κατανάλωση αλλά και την γρήγορη πλεύση του ακόµα και σε ταχύτητες κρουαζιέρας. Έτσι στο φάσµα στροφών από 4.000 ως 4.500 σ.α.λ. η ταχύτητα κυµαίνεται από 23,4 ως 27,8 κόµβους µε κατανάλωση 0,76 – 0,78λτ/νµ. Μέγιστη ταχύτητα θα υπολογίσετε τους 37,2 κόµβους όπου και καταναλώνει 0,93λτ/νµ.

Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά το Montauk 170 δεν θεωρείται άδικα ο βασιλιάς των Center Console στην κατηγορία των 5 µέτρων. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην Motocraft, εµείς πιθανόν να «επιστρέψουµε» στο συγκεκριµένο µοντέλο αφού θα βρίσκεται ετοιµοπαράδοτο στην χώρα µας και µόλις ετοιµαστεί θα έχουµε την ευκαιρία να το δοκιµάσουµε στην θάλασσα.

Πληροφορίες: MOTOCRAFT – 210 98 88.288

 

Tags
Motocraft Σκάφος για Ψάρεμα Πολυεστερικά Σκάφη Boston Whaler
Comodo SSL