Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Δοκιμή: Compass 135 CC

Δοκιμή: Compass 135 CC

Το Compass 135 CC αποτελεί µία ευχάριστη έκπληξη για όποιον µπει και ταξιδέψει µαζί του. Με µήκος 4.07 µέτρα, οι χώροι στο εσωτερικό, η εξαιρετική για τα µέτρα του ευστάθεια και πλεύση, αλλά και γενικότερα η ποιότητα κατασκευής, δηµιουργούν µία πρόταση άκρως δελεαστική για όποιον αναζητά ένα τετράµετρο πολυεστερικό.

Το ναυπηγείο Compass δραστηριοποιείται στην κατασκευή πολυεστερικών σκαφών από το 1964. Τα τελευταία χρόνια, οι συνεχιστές της εταιρείας Γιώργος και Φώτης Σαµούχος, έχουν αναβαθµίσει τα σκάφη σε όλους τους τοµείς, παρουσιάζοντας νέα µοντέλα, αλλά και ενσωµατώνοντας σύγχρονες µεθόδους κατασκευής. Το 135 CC ανήκει σε αυτά τα νέα µοντέλα, µε εξαιρετική δουλειά στη ναυπηγική µελέτη, αλλά και τη σχεδίαση του καταστρώµατός του. Γενικά, το πρώτο πράγµα που απασχολεί έναν ιδιοκτήτη µικρού πολυεστερικού, είναι η ευστάθεια, αφού είναι απαραίτητη τόσο για την ασφάλεια του πληρώµατος, όσο και για την ξεκούραστη παραµονή στο ταξίδι ή και όταν το σκάφος είναι σταµατηµένο.


Το µικρό ταχύπλοο της Compass καταφέρνει να έχει σηµαντική ευστάθεια, κάτι που παρατήρησα ακόµα και όταν κατά τη διάρκεια της δοκιµής και για τις ανάγκες της φωτογράφισης χρειάστηκε να αλλάξουµε σκάφος, µπαίνοντας στο συνοδευτικό. Η αντίσταση όταν το βάρος µετακινηθεί πλευρικά είναι πολύ καλή για τα µέτρα του, πόσο µάλιστα όταν αυτή η διαδικασία θα προβληµάτιζε και θα φόβιζε το πλήρωµα ακόµα και σε µεγαλύτερα σκάφη. Για τους ίδιους λόγους, δηλαδή την ευστάθεια και την αίσθηση ασφάλειας στους επιβαίνοντες, το πάτωµα έχει το σωστό βάθος, µε τις κουπαστές να παρέχουν ασφάλεια χωρίς να έχουν υπερβολικό ύψος, ώστε να διατηρείται µία όµορφη σπορ γραµµή, αλλά και να διευκολύνει το ψάρεµα.

Κατασκευή S4
Όπως και στο µεγαλύτερο 150 CC, έτσι και στο 135 CC, η κατασκευή του γίνεται µε µία νέα µέθοδο που έχει υιοθετήσει η Compass. Έχουµε αναφερθεί ξανά στο σύστηµα S4 (Second Skin Stringer System), αξίζει όµως να το αναλύσουµε γιατί είναι η πρώτη φορά που Ελληνικό ναυπηγείο παρουσιάζει κάτι τέτοιο στην κατασκευή πολυεστερικού σκάφους.
Για να το καταλάβουµε καλύτερα, θα πρέπει να αναφέρουµε ότι όλα τα σκάφη αποτελούνται από δύο βασικά µέρη, το πολυεστερικό τµήµα του καταστρώµατος και αυτό της γάστρας, τα οποία «κουµπώνουν» µεταξύ τους µε κάποιες ενισχύσεις στο εσωτερικό της γάστρας.
Στην περίπτωση της Compass, κατασκευάζεται ένα τρίτο πολυεστερικό κοµµάτι σα δοµικό στοιχείο του σκάφους και τοποθετείται ανάµεσα στη γάστρα και το ντεκ. Το κοµµάτι αυτό κολλιέται εσωτερικά και «δένει» πολύ καλύτερα το σκάφος, µηδενίζοντας τη χρήση ξύλου, είναι απολύτως στεγανό και καλύπτει την γάστρα σε όλο της το µήκος και πλάτος, προσφέροντας έτσι γυαλιστερούς εσωτερικούς χώρους ντουλαπιών, διπλά τοιχώµατα στα πλαϊνά της γάστρας και αίσθηση στιβαρότητας.
Επιπλέον, είναι σχεδιασµένο µε τέτοιο τρόπο που να οδηγεί όλα τα νερά στην τρόµπα σεντίνας, κατά το εσωτερικό πλύσιµο. Παράλληλα, πριν την συγκόλληση µε την κουβέρτα γεµίζεται µε αδιάβροχο αφρό πολυουρεθάνης για την επίτευξη της απαραίτητης πλευστότητας, ακόµα και στην περίπτωση που το σκάφος πληµµυρίσει µε νερό.

Στο σχετικό σχεδιάγραµµα που µπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της εταιρείας, φαίνεται ακριβώς ο τρόπος κατασκευής του S4 και όπως θα καταλάβετε υπερτερεί σε όλα τα σηµεία σε σχέση µε τον παραδοσιακό τρόπο «δεσίµατος», µε το ανάλογο όµως κόστος, τόσο στη σχεδίαση, όσο και την κατασκευή του, αφού για να επιτευχθεί χρειάζεται 3D σχεδίαση του σκάφους.

Το κατάστρωµα
Το 135 CC είναι ένα ανοιχτό σκάφος, µε κεντρική κονσόλα που µπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτοµα για ψάρεµα ή/και για αναψυχή. Η θέση της κονσόλας επιτρέπει τη διαµόρφωση ενός καθίσµατος–πάγκου του χειριστή, αφήνοντας έτσι ελεύθερο τον πρυµνιό καναπέ για να καθίσουν άνετα δύο άτοµα. Κάτω από τον καναπέ βρίσκεται το αµπάρι της πρύµνης µε τη σεντίνα, ενώ ανάµεσα στον καναπέ και την κονσόλα, υπάρχει ένα αποστραγγιζόµενο αµπάρι στο πάτωµα, που µπορεί να χρησιµοποιηθεί και σαν ψυγείο.
Η κονσόλα έχει τον απαραίτητο χώρο για τα όργανα του κινητήρα, το χειριστήριο τοποθετείται δεξιά της κονσόλας, και τα ηλεκτρονικά όργανα (βυθόµετρο-GPS) στην πάνω πλευρά, προστατευµένα από το ψηλό αλεξήνεµο.

Στην πλώρη υπάρχει ο καναπές, ο οποίος µε τις κατάλληλες προσθήκες µπορεί να διαµορφωθεί σε σε κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Κάτω από το καπάκι έχουµε άλλον ένα χώρο για την αποθήκευση σωστικών και αξεσουάρ. Όµορφη και η λεπτοµέρεια µε τις ποτηροθήκες στις µπάντες. Κατάπλωρα, το στρίτσο έχει αντιολισθητική επιφάνεια και αρκετό χώρο για την άγκυρα και το έκταµά της.
Όπως λοιπόν βλέπετε, δε λείπει τίποτα από το 135 CC, αφού η διαµόρφωσή του εξυπηρετεί τόσο στο ψάρεµα, όσο και στην αναψυχή.

Στη θάλασσα
Το Compass 135 CC ξεπέρασε τις προσδοκίες και στη θάλασσα, κάνοντάς µας να αναθεωρήσουµε για τις δυνατότητες της κατηγορίας των τετράµετρων. Στον καθρέπτη του φορούσε τον Mercury EFI 30 Bigfoot µε προπέλα 11 ίντσες, καταφέρνοντας να φτάσει µε δύο άτοµα τους 26 κόµβους στις 6.000 σ.α.λ. και µάλιστα µε ρεστία που επικρατούσε την στιγµή της δοκιµής έξω από το λιµάνι του Χαλκουτσίου.
Το πλανάρισµα έρχεται µετά τις 3.500 σ.α.λ., χωρίς ορθοπλώρισµα. Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας να υπολογίσετε τους 18,5 κόµβους στις 4.500 σ.α.λ. Η γάστρα του διαµορφώνει µια βαθιά είσοδο, ώστε να αντιµετωπίζει το κύµα και να ανοίγει πέρασµα για το υπόλοιπο τµήµα της.
Η ανταπόκριση στο τιµόνι και στο γκάζι είναι άµεση, ενώ ακόµα και σε απότοµες στροφές η κλίση του σκάφους παραµένει ασφαλής.

Συµπερασµατικά, το Compass 135 CC δείχνει το µεράκι των αδελφών Σαµούχου, που κατάφεραν στα 4 µέτρα να χωρέσουν όλα όσα θα «διστάζαµε» να ζητήσουµε ακόµα και από ένα µεγαλύτερο.
Το αποτέλεσµα είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη, ανεβάζοντας για µία ακόµη φορά τον πήχη ψηλά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μηκος: 4,07 µ. •Πλατος: 1,80 µ. •Ύψος: 1,50 µ. •Βάρος: 270 κιλά •Βύθισµα: 0,26 µέτρα
Μηχανή: 15 – 40 hp •Γων. καθρέπτου: 13° •Άτοµα:Κατ. σχεδίασης: C

Πληροφορίες: Σκάφη Compass, τηλ.: 22620 22751

 

Tags
Σκάφος Πολυεστερικό Σκάφος Σκάφη για ψάρεμα Δοκιμή Πολυεστερικού Σκάφους Compass 135 CC Σκάφη Compass
Comodo SSL