Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

ΔΟΚΙΜΗ: Φουσκωτό Superonda 820 από την ONDA RIBS

ΔΟΚΙΜΗ: Φουσκωτό Superonda 820 από την ONDA RIBS

Superonda 820 by Riginos Yachts | Δοκιμάσαμε το ανανεωμένο και επιβλητικό Superonda 820, το οποίο παραμένει επίκαιρο προσφέροντας άριστη πλεύση και μοναδική αισθητικά εμφάνιση.

Η εταιρεία Riginos Yachts, εξαγόρασε το 2016 τα πνευματικά δικαιώματα των μοντέλων Superonda και Magna από την εταιρία Motomarine επανασυστήνοντας τα στην αγορά με την ίδρυση του ναυπηγείου Onda Ribs.

Η ιστορία ξεκινά το 1962 με το ναυπηγείο Lambro, μία εταιρία με σημαντικό όνομα στη βιομηχανία σκαφών. Ξεκίνησε αρχικά κατασκευάζοντας ξύλινα ταχύπλοα σκάφη και πολύ σύντομα οι ιδρυτές του ναυπηγείου θα υιοθετήσουν τον πολυεστέρα στις κατασκευές τους. Είναι η πρώτη εταιρεία που θα κατασκευάσει πολυεστερικά σκάφη σε παραγωγή, και μάλιστα σε ιδιαίτερα ποιοτικά στάνταρ κάνοντάς τα ξεχωριστά εντός και εκτός Ελλάδας. Στις αρχές της δεκαέτιας του ’90 η εταιρία Lambro μετονομάστηκε σε Motomarine παράγοντας σκάφη για κυβερνητικές αρχές όπως το λιμενικό, τις ειδικές δυνάμεις, το ναυτικό και άλλους οργανισμούς, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού.

Το Superonda αλλά και το 10μετρο Magna, κατασκευάστηκαν αρχικά σαν επιχειρησιακά, «πολεμικά σκάφη» θα λέγαμε, με βαρύ οπλισμό, για χρήση από τις ειδικές δυνάμεις του λιμενικού αλλά και των ΟΥΚ, ταξιδεύοντας με μεγάλες ταχύτητες σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Φυσικά οι τότε ιδιοκτήτες της Motomarine συνειδητοποίησαν την επιτυχία των δύο αυτών γαστρών όπου υιοθέτησαν σε πολυεστερικά μοντέλα (με τις ανάλογες αλλαγές), και μετά από χρόνια σε τουριστικά RIB, «κατακτώντας» και τους φίλους των φουσκωτών και του ναυτικού τουρισμού.

Αυτά τα δύο μοντέλα, αλλά και η τεχνογνωσία στην κατασκευή σκαφών, είναι ουσιαστικά η «κληρονομιά» της Motomarine στην Onda Ribs όπου σήμερα σαν πρώτη φάση εξελίσσει σχεδιαστικά τα δύο αυτά μοντέλα, και σε δεύτερη φάση εμπλουτίζει την γκάμα με μικρότερα και μεγαλύτερα RIB της ίδιας φιλοσοφίας.

 

Superonda 820: ο θρύλος «ανασχεδιάζεται»

Το Superonda 820 διατηρεί αναλλοίωτη την επιτυχημένη γάστρα, με μόνο μερικές παρεμβάσεις σε ότι αφορά στην τοποθέτηση του κινητήρα και το μπρακέτο, το οποίο γίνεται ενεργό και συμμετέχει στη πλεύση. Η γάστρα του διαθέτει αρκετά βαθύ “V” σε όλο το μήκος της, με την είσοδό της να είναι στις 50ο, διαμορφώνοντας «μαχαίρι» και καταλήγοντας μετά από ένα αεριζόμενο στεπ στον καθρέπτη, στις 25 μοίρες. Το φαρδύ chine απομακρύνει αρκετά τους αεροθαλάμους από την επιφάνεια της θάλασσας, ακόμα και αν το σκάφος είναι σταματημένο, κάτι που θα εκτιμήσουν όσοι δεν έχουν την δυνατότητα να βγάζουν συχνά το σκάφος τους από το νερό. Έτσι οι αεροθάλαμοι συμμετέχουν μόνο σε υψηλό κυματισμό και απότομες στροφές, ενώ βοηθούν στη διατήρηση στεγνού καταστρώματος. Το deck βασίστηκε στο προϋπάρχον καλούπι, και έγιναν μόνο κάποιες αισθητικές παρεμβάσεις, όπως οι διχρωμίες στα μαξιλάρια, η κονσόλα και η επένδυση flexiteak στο ντεκ και τα πατήματα.

Το κατάστρωμα

Η αρκετά σπαθάτη όψη του Superonda 820, σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Μοιράζεται άψογα τη σπορ γραμμή του με την τουριστική χρήση, προσφέροντας εξίσου τα δύο χαρακτηριστικά των κατηγοριών, ένας συνδυασμός που όλο και περισσότερο απολαμβάνει μεγαλύτερη αποδοχή από το αγοραστικό κοινό, πόσο μάλιστα όταν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά «δένουν» με ένα καλαίσθητο κατάστρωμα.

Πέρα από αισθητικής πλευράς, στο Superonda έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη λειτουργικότητα του ντεκ. Σαν παράδειγμα μπορούμε να αναφέρουμε τα καθίσματα κυβερνήτη-συγκυβερνήτη, δύο πολύ αναπαυτικά μπάκετ που θα δώσουν την απαραίτητη σταθερότητα και ασφάλεια όταν ταξιδεύουμε με μεγάλη ταχύτητα σε καιρό. Το μαξιλάρι τους ρυθμίζεται εύκολα αναλόγως αν θέλουμε να οδηγήσουμε όρθιοι ή καθιστοί, ενώ η σχεδίαση της βάσης τους επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση, μιας και δε δεσμεύουν χώρο.

Στην πλώρη ακολουθεί η μεγάλη ξαπλώστρα – sundeck, κάτω από την οποία «κρύβονται» δύο αμπάρια. Η κονσόλα στο κέντρο του καταστρώματος επιτρέπει την εύκολη δίοδο του πληρώματος στις μπάντες, ενώ έχει αρκετό όγκο για να τη χρησιμοποιήσουμε σα WC, εκμεταλλευόμενοι φυσικά και το βάθος της γάστρας (η είσοδός της είναι από μπροστά). Βέβαια ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν αποθήκη, ενώ από εκεί μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στα ηλεκτρονικά όργανα της κονσόλας μας, ανοίγοντας το στεγανό ντουλάπι στην οροφή.

Το αλεξήνεμο παρέχει προστασία από αέρα και κρύο στα άτομα που βρίσκονται πίσω της, ενώ το «αγκαλιάζει» ένα ρέλι που προσφέρει στήριγμα στο πλήρωμα. Χειρολαβές υπάρχουν ακόμα και πίσω από τα μπάκετ καθίσματα ενισχύοντας την ασφάλεια του πληρώματος, αφού μπορεί να στηριχτεί σε όποιο σημείο και αν βρίσκεται. Η επένδυση με flexiteak στο ντεκ, τη δελφινιέρα και τις κουπαστές που διαμορφώνονται στη πλώρη πάνω από τους αεροθαλάμους, χαρίζει στο σκάφος φινέτσα, ναυτοσύνη και ομορφιά. Επιπλέον συμβάλλουν στο πιο σταθερό πάτημα, λόγω της αντιολισθητικής επιφάνειας.

Η δελφινιέρα έχει επίσης τον ηλεκτρικό εργάτη, καθώς και το καπάκι επιθεώρησης του στρίτσου. Εκεί θα δούμε ότι διαμορφώνονται δύο χώροι : ένας για την αλυσίδα, και ένας αρκετά βαθύς για σχοινιά, μπαλόνια και λοιπά χρήσιμα. Οι δύο δέστρες είναι χωνευτές, ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα όταν δεν τις χρειαζόμαστε.

Στην πρύμνη του Superonda υπάρχει καναπές σχήματος «Π», όπου μπορούν να καθίσουν περισσότερα άτομα σε σχέση με τον κλασσικό καναπέ, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης τραπεζιού για να γευματίζουμε στο σκάφος. Στην πρύμνη υπάρχουν δύο πλατφόρμες στις μπάντες του κινητήρα που δίνουν τη δυνατότητα εύκολης μετακίνησης, αλλά και ένας χώρος για το ντους και τη σκάλα του μπάνιου.

 

Στη θάλασσα

Το σκάφος που δοκιμάσαμε φορούσε στο καθρέπτη του έναν Yamaha F300, τοποθετημένο με ενισχυμένο, μόνιμο πολυεστερικό μπρακέτο. Κατεβάζοντας τη μανέτα, το πλανάρισμα έρχεται άμεσα δίνοντας μία σπορ αίσθηση, χωρίς όμως να δημιουργείται σε καμία περίπτωση αίσθηση ανασφάλειας ή επικίνδυνων διατοιχισμών, ακόμα και στη μέγιστη ταχύτητα των 43 κόμβων που είδαμε στο GPS.

Με καλύτερες καιρικές συνθήκες θα δείτε δύο κόμβους παραπάνω, ενώ όπως ανέφερε σχετικά ο Δημήτρης από τη Onda Ribs, στην αμέσως επόμενη φάση θα υπάρξει αναζήτηση παραπάνω επιδόσεων.

Η στενή γάστρα του κόβει το κύμα και δουλεύει σωστά, κρατώντας επαφή με τη θάλασσα και μειώνοντας τις αποθαλασσώσεις, προσφέροντας στεγνή, ξεκούραστη πλεύση.

Η είσοδος της πλώρης βρίσκεται σε μία κλίση λίγο ψηλότερα και συμμετέχει μόνο σε κυματισμό ή σε ελιγμό, κατά τα αμερικάνικα πρότυπα, από όπου προέρχεται και αυτός ο τύπος γάστρας. Στη μέτρηση που κάναμε αργότερα, είδαμε σαν ταχύτητα κρουαζιέρας τους 30 κόμβους στις 4.000 σ.α.λ. και κατανάλωση 1,62 λίτρα/ναυτικό μίλι. Η χρήση των φλαπς δεν κρίνεται απαραίτητη  -παρότι ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό-, αλλά βελτίωσαν ακόμα περισσότερο την αίσθηση της ευστάθειας, ιδιαίτερα στο βουβό κύμα που αντιμετωπίσαμε πιο ανοιχτά.

Η οδήγηση του σκάφους είναι απολαυστική σε όλο το φάσμα στροφών. Στιβαρό, όμορφο, ναυτικό αισθητικά αλλά και λειτουργικά, το ανανεωμένο Superonda 820 αποτελεί μία αξιόλογη πρόταση για όσους θέλουν μία πιο σπορ πινελιά στη θαλάσσια αναψυχή τους.

RIGINOS YACHTS
τηλέφωνο: 210 962 1274
www.riginosyachts.com
www.ondaribs.com

Tags
Δοκιμές Σκαφών Φουσκωτό σκάφος Φουσκωτό Riginos Yachts Onda RIBS Superonda Δοκιμές Φουσκωτών
Comodo SSL