Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Δημήτρης Καραγεωργίου

Δοκιμή: Φουσκωτό BWA H.P. REEF 70

Σεπτέμβριος 18, 2016

Δοκιμή: Φουσκωτό BWA H.P. REEF 70

Η MAS MARINE, ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2006 από τους αδελφούς Μιχάλη και Σπύρο Αναστασιάδη. Στεγάζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, στο 36ο χλµ. της Λεωφόρου Μαρκοπούλου-Πόρτο Ράφτη, στο Πόρτο Ράφτη.

Οι δραστηριότητές της περιλαµβάνουν πωλήσεις καινούριων και µεταχειρισµένων σκαφών αναψυχής, ανταλλαγές, τοποθετήσεις και service κινητήρων, καθώς και ασφάλειες σκαφών. Από το ∆εκέµβριο του 2010, ανέλαβε την αποκλειστική αντιπροσώπευση των ιταλικών φουσκωτών σκαφών BWA για όλη την Ελλάδα. Επίσης, αντιπροσωπεύει στην ανατολική Αττική, τα πολυεστερικά σκάφη OLYMPIC BOATS (Αφοί Ταξίδη).

Η σειρά Reef, εµφανίστηκε στο προσκήνιο στις αρχές του 2011. Περιλαµβάνει τέσσερα µοντέλα, µε κωδικούς 5.2, 6.2, 7.2, 8.2. Πρόκειται για σκάφη µε κοινά χαρακτηριστικά τις πολλαπλές χρήσεις, το µοντέρνο σχεδιασµό, την εργονοµική διάταξη και τις προσφερόµενες ανέσεις για ναυτικό camping, ήδη από το βασικό εξοπλισµό, που γίνεται ακόµη πλουσιότερος στην έκδοση exclusive.

Η γάστρα διακρίνεται για τις µεγάλες ελεύθερες επιφάνειες, όπου ένα παρατροπίδιο µε διαµόρφωση στα τρία τέταρτα του µεγέθους της, καταλήγει ψηλά µέχρι τον καθρέφτη. Το chine έχει σύνθετη ανάπτυξη, µε πέλµα εµπρός και κατάληξη κάτω από τα µπαλόνια, ενώ χαµηλά στη δίεδρο, σχηµατίζεται πέλµα µήκους δύο µέτρων περίπου και εύρους δώδεκα εκατοστών. Οι ελεύθερες επιφάνειες που προσδιορίζονται από αυτή τη διάταξη είναι µεγάλες, σε όλο το µήκος των βρεχάµενων και προσδίδουν πολύ µαλακή πλεύση και χαµηλά απόνερα.

Τα µπαλόνια είναι κατασκευασµένα από Hypalon Neoprene 1670dtex, χαρακτηριστικό ολόκληρης της σειράς. Έχουν διάµετρο εξήντα τρία εκατοστά και δε συµµετέχουν άµεσα στην πλεύση, εξασφαλίζουν όµως αποτελεσµατική στήριξη στην πλαγιοδροµία. Σηµειώνω εδώ το εσωτερικό πλάτος, το οποίο φθάνει στα εκατόν εβδοµήντα τέσσερα εκατοστά. Είναι χαρακτηριστικό πως οι κλίσεις του κατά την πλεύση είναι µικρές, χωρίς να προκαλούν δυσφορία στο πλήρωµα. Το deck, είναι ένα πολύ δυνατό σηµείο στο BWA H.P. Reef 7.2. Μια µικρή δελφινιέρα εµπρός, διευκολύνει την πρόσβαση. Η άγκυρα, αποθηκεύεται σε όκιο από κάτω, µε τον εργάτη τοποθετηµένο στο στρίτσο, µπροστά από το ταµπούκι. Το πρώτο καπάκι σκεπάζει τον εργάτη, και ο χώρος της αλυσίδας είναι προσβάσιµος από θύρα πάνω στο µπουλµέ. Τα πλωριό ταµπούκι είναι ευρύχωρο και χωράει άνετα την πλευστική συσκευή. Μέχρι την κονσόλα, ο χώρος γίνεται ενιαίος ύπνου-ηλιοθεραπείας, µε την προσθήκη ενός ιδιαίτερα καλαίσθητου διάτρητου πάγκου, µε εξαιρετικό φινίρισµα.

Η κονσόλα που είναι τοποθετηµένη στη µέση, έχει οβάλ γραµµές και µπόλικο design. Χωρίς υπερβάσεις και περίεργες επιλογές, εµφανίζεται ένα σύνολο µε αεροδυναµική σχεδίαση και µεγάλο παρµπρίζ, θα ήθελα όµως επίσης και ένα roll bar πάνω και γύρω από αυτό. ∆ιαθέτει µεγάλες επιφάνειες για τα όργανα µηχανής κλπ. και ο εσωτερικός χώρος που συνήθως προκύπτει χαµηλά, είναι ελεύθερος και µία µεγάλη τσάντα µε … θαλασσινές προδιαγραφές από την εταιρεία, αναλαµβάνει τη φύλαξη των αντικειµένων. Το κάθισµα είναι διπλό, ανακλινόµενο και στερεωµένο σε πολυεστερικό κουτί, το εσωτερικό του οποίου µπορεί να γίνει ψυγείο ή φύλαξη δολωµάτων–αλιευµάτων, µε δική του αποχέτευση. Πιο χαµηλά, υπάρχει ανεξάρτητος αποθηκευτικός χώρος γενικής χρήσης. Ο φαινοµενικά απλός τριθέσιος καναπές πίσω, ρίχνει την πλάτη και µε ένα ευρηµατικό µηχανισµό στο µεντεσέ, διευρύνεται και σχηµατίζει δεύτερο ενιαίο χώρο ύπνου–ηλιοθεραπείας, που σε συνδυασµό µε τα έτοιµα µαξιλάρια στο πλάι, πάνω στα µπαλόνια, είναι περισσότερο έτοιµος από αλλού. Ο αποθηκευτικός χώρος από κάτω έχει σχήµα «Π», µε άνεση για πολλά πράγµατα. ∆ε θα παραλείψω τις πολυεστερικές πλατφόρµες στα µπαλόνια πίσω, την αναδιπλούµενη σκάλα, το τιµόνι σχεδίασης H.P. Reef, το pull bar από ανοξείδωτο χάλυβα για την προστασία της πλώρης, τα φώτα led στους διαδρόµους και την πολυεστερική αψίδα στο roll bar. Επίσης, το σύστηµα DSS της Blink Marine, που χρησιµοποιεί πρωτοποριακή ηλεκτρονική τεχνολογία, για τον ολοκληρωτικό έλεγχο των βασικών ηλεκτρικών του σκάφους, όπως φώτα led, αντλία σεντίνας, εργάτη κλπ.

Στη θάλασσα
Πέσαµε στο νερό από τη γλίστρα στο Πόρτο Ράφτη. Στον καθρέφτη, ο F225 της YAMAHA, µε προπέλα 19’’ inox, έχει γράψει τη δική του ξεχωριστή ιστορία. Πλανάροντας αργά, φαίνεται πως τα νερά ξεκολλάνε από τον καθρέφτη στις 1.800 σ.α.λ., και στις 2.600 το σκάφος κινείται µε καλή γωνία πλεύσης, στους 9,5 κόµβους. Λίγο µετά τις 3.200 σ.α.λ., η γάστρα κάθεται καλά στο νερό και η κατανάλωση πέφτει στο µόλις 1,16 λίτρο/µίλι, και παραµένει σταθερή στα πολύ χαµηλά αυτά επίπεδα, µέχρι τους 29 κόµβους (µια εξαιρετική σχέση ταχύτητας–οικονοµίας). Από τον πίνακα επιδόσεων-κατανάλωσης, γεννάται το εύλογο ερώτηµα : πως είναι δυνατό, για περίπου 1.000 σ.α.λ. να υπάρχει περίπου ίδια κατανάλωση; Κατά την άποψή µου, οφείλεται στη δοµή του κινητήρα, στην κατανοµή βαρών στο σκάφος και στις µεγάλες ελεύθερες επιφάνειες τις οποίες περιέγραψα και το βοηθούν να γλιστρά εύκολα και χωρίς απώλεια έργου.

Η τελική στους 42+ κόµβους, δεν ήταν προϊόν επίµονης… έρευνας και η µανέτα έµεινε χαµηλά για λιγότερο από µισό λεπτό. Νοµίζω πως σε ένα φουσκωτό µε το προφίλ του H.P. Reef 7.2, πολύ µικρή σηµασία έχουν ένας ή δύο κόµβοι παραπάνω. Εκείνο που έχει ιδιαίτερη σηµασία εν προκειµένω, είναι η µαλακή του πλεύση, η άνεση διαβίωσης για τέσσερα άτοµα, οι επαρκείς αποθηκευτικοί χώροι, αλλά κυρίως, η πολύ οικονοµική του συµπεριφορά σε ταχύτητες ταξιδιού. Χαρακτηριστική είναι η αυτονοµία, όπου µε το 300 λίτρων ρεζερβουάρ και σε ανάλογες συνθήκες πλεύσης, ξεπερνάει τα 250 µίλια. Όσο για το «µετά», επειδή στην ουσία αγοράζουµε διασκέδαση, εκτόνωση και ψυχαγωγία, είναι απαραίτητη και η ανάλογη συµπεριφορά µετά την πώληση. Η Mas Marine των αδελφών Μιχάλη και Σπύρου Αναστασιάδη, στον τοµέα των εξωλέµβιων κινητήρων έχει συνεργασία µε τις εταιρείες YAMAHA, SELVA, PARSUN και MERCURY, καθώς και εξουσιοδοτηµένο service YAMAHA. ∆ιατηρεί κατάστηµα ναυτιλιακών ειδών και προσφέρει διαρκές και ποιοτικό after sales service. Κάτι που είναι ιδιαίτερα σηµαντικό στις µέρες µας…

Tags
Σκάφος Φουσκωτά Δοκιμή Σκάφους BWA
Comodo SSL