Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Δοκιμή: Φουσκωτό SARISSA SR 787 VERTIGO

Ιούλιος 12, 2020

Δοκιμή: Φουσκωτό SARISSA SR 787 VERTIGO

Το νέο µοντέλο SR 787 VERTIGO, έρχεται να αντικαταστήσει το SR 737, βελτιώνοντας αισθητά το συγκεκριµένο RIB, σε όλα τα επίπεδα. 

Όσον αφορά την στεπάτη γάστρα του σκάφους προέρχεται από την πολύ επιτυχηµένη γάστρα του KR7 της KR+ του Adam Younger η οποία εξελίχθηκε σε συνεργασία µαζί του µε γνώµονα κυρίως την ασφάλεια, την στεγνή και µαλακή πλεύση και την οικονοµία.

 

Το κατάστρωµα, σχεδιάστηκε σε συνεργασία µε τον σχεδιαστή Γιώργο Κουλίκη µε όλες τις σύγχρονες αντιλήψεις, προσφέροντας ανέσεις για τουριστική χρήση που συναντάµε σε µεγαλύτερα σκάφη.

Πλουσιότερο σε χώρους, αναβαθµισµένο σε πλεύση µε υψηλές επιδόσεις αλλά πάντα µε ασφάλεια, το SR 787 VERTIGO αποτελεί ένα RIB για ταξίδια στην ανοιχτή θάλασσα, µε απολαυστική οδηγική αίσθηση ακόµα και για έναν άπειρο κυβερνήτη.

Κατασκευαστής του νέου VERTIGO, ο Γιάννης Σαλαµάνης, ιδιοκτήτης της ΣΑΛΑΜΑΝΗΣ MARINE, ο οποίος διαθέτει µία µεγάλη ιστορία στο χώρο των φουσκωτών για τη χώρα µας, τόσο µε τις εισαγωγές γνωστών brands (Ribeye, SportRib, Nautica Led), όσο και µε την παραγωγή των ελληνικών µοντέλων Ribeye, ύστερα από την αποκλειστική συνεργασία µε το βρετανικό ναυπηγείο.

Στην ουσία, ο Γιάννης Σαλαµάνης παρουσίασε στην ελληνική αγορά αυτήν την κατηγορία φουσκωτών σκαφών, που συνδυάζουν ασφάλεια, οικονοµία, ταχύτητα, µαλακή πλεύση, offshore χαρακτήρα και sport οδήγηση ακόµα και µε µικρές ιπποδυνάµεις η οποία αργότερα υιοθετήθηκε από αρκετά εγχώρια ναυπηγεία.

Το νέο µοντέλο µε µήκος 7.87 µέτρα, διαθέτει µία στεπάτη γάστρα µε δύο steps, σχεδιασµένη εξ’ ολοκλήρου στη Μ. Βρετανία από τον Adam Younger, µε την τεχνολογία της K4+. Ο Adam Younger είναι γνωστός ναυπηγός, καθώς έχει σχεδιάσει πολλές επιτυχηµένες γάστρες σε όλον τον κόσµο και ειδικότερα στην Ελλάδα. Η συγκεκριµένη του SR 787 VERTIGO, βασίζεται στη γάστρα του πετυχηµένου φουσκωτού σκάφους KR7 του Adam Younger, µε αρκετές βελτιώσεις.

Η γάστρα του SR 787 VERTIGO
Η επιλογή της γάστρας έγινε µε γνώµονα τη χρήση της, τις ανάγκες πλεύσης στις ιδιαιτερότητες του Αιγαίου πελάγους, για ναυτικό τουρισµό ή και γρήγορες µετακινήσεις µεταξύ των νησιών, ακόµα και µε κυµατώδη θάλασσα  αλλά πάντα µε ασφάλεια και άνεση.

Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε µε βαθιά, στενή πλώρη, µε µεταβαλλόµενου µήκους παρατροπίδια, που αυξάνουν το µήκος τους όσο ανεβαίνουν προς τα επάνω τµήµατα της γάστρας (αντίθετα µε ότι συνηθίζεται). Ο συνδυασµός αυτός εξασφαλίζει µαλακό και ανάλαφρο ταξίδι, τόσο στις µεσαίες, όσο και στις υψηλές ταχύτητες.

Στα µεσαία τµήµατά της, συναντάµε δύο αεριζόµενα steps, που σκοπό έχουν να εισάγουν αέρα στα κάτω τµήµατά της, ώστε το σκάφος να πλέει πάνω σε ένα στρώµα αέρα και φυσαλίδων, µειώνοντας τις τριβές και εξασφαλίζοντας επιδόσεις και σηµαντική οικονοµία καυσίµων, αλλά και µείωση των υψηλής συχνότητας κραδασµών. Όπως σχετικά µας αναφέρει ο κατασκευαστής, άλλο ένα καινοτοµικό σηµείο της νέας γάστρας είναι η τεχνολογία “double chine effect”,  µε την οποία, χωρίς να αλλοιωθούν τα καλά χαρακτηριστικά πλεύσης των γαστρών µικρού πλάτους (το αντίθετο µάλιστα), καταφέρνουµε να αυξήσουµε σε σηµαντικό βαθµό το ωφέλιµο πλάτος στα επάνω τµήµατα, αυξάνοντας τους χώρους για τις ανάγκες του ναυτικού τουρισµού.

Το κατάστρωµα του SR 787 VERTIGO
Αρκετές αλλαγές έχουν γίνει στο κατάστρωµα του νέου µοντέλου, το οποίο σχεδιάστηκε από το προσωπικό της ΣΑΛΑΜΑΝΗΣ MARINE σε συνεργασία µε το σχεδιαστή Γιώργο Κουλίκη,  ώστε να είναι άνετο και φιλόξενο, κατάλληλο για ναυτικό τουρισµό, χωρίς να στερείται ανέσεις ενός open day cruise, µε ξαπλώστρες, αναπαυτικά καθίσµατα, αλλά και χώρο για wc. 

Στόχος είναι η άνετη διαβίωση µιας τετραµελούς οικογένειας στο σκάφος, οι ηµερήσιες εξορµήσεις µιας εξαµελούς – οκταµελούς παρέας, η άριστη εργονοµία, η σωστή αεροδυναµική και κατανοµή φορτίων σύµφωνα µε τα χαρακτηριστικά της γάστρας, και η υψηλή, σύγχρονη αισθητική.

Μπαίνοντας στο σκάφος, θα προσέξουµε ότι στην πλώρη υπάρχει ένα µεσαίου µεγέθους επιθετικό “hard nose” (σκληρό πολυεστερικό τµήµα), που διευκολύνει την αποβίβαση-επιβίβαση στο σκάφος, µπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του «κρυφό» ηλεκτρικό εργάτη, και προστατεύει τους αεροθαλάµους από την επαφή τους µε τις προβλήτες των λιµανιών.

Η κονσόλα πλοήγησης βρίσκεται στο κέντρο, διαθέτει µελετηµένη αισθητική και αεροδυναµική για να µειώνει τις αντιστάσεις, αλλά και να διώχνει τον αέρα πάνω από το πλήρωµα, στο εσωτερικό της δε, µπορεί να τοποθετηθεί ναυτική ή χηµική τουαλέτα. Ο χώρος της τουαλέτας είναι απόλυτα κλειστός, αεριζόµενος, και δεν χρειάζεται κάποιο επιπλέον βοήθηµα για να λειτουργήσει. Το Carbon Panel των οργάνων έχει άφθονο χώρο και ειδική θέση για χωνευτό GPS και βυθόµετρο.

Τα καθίσµατα διακυβέρνησης του σκάφους είναι µία πραγµατική καινοτοµία και αποτελούν προϊόν πολύχρονης µελέτης, γιατί ακόµα και στο καλύτερο σκάφος, αν δεν καθόµαστε σωστά και άνετα, δεν µπορούµε να το απολαύσουµε,  αλλά  ούτε και να είµαστε ασφαλείς. Τα καθίσµατα, λοιπόν, αποτελούν ένα συνδυασµό σέλας και bucket, µε ισχυρή πλευρική στήριξη, που επιτρέπουν τόσο τη σταθερή, καθιστή θέση οδήγησης, όσο και την όρθια, µε καλή στήριξη στη µέση και τα πόδια, χωρίς την ανάγκη κανενός είδους µηχανισµού και µε αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τα έδρανα. Εναλλακτικά µπορούν να τοποθετηθούν καθίσµατα µε ανεξάρτητη ανάρτηση για ακόµα µεγαλύτερη άνεση όπως αυτά του σκάφους της δοκιµής µας.
Στην πρύµη υπάρχει ένας τετραθέσιος καναπές, τοποθετηµένος χαµηλότερα από τους αεροθαλάµους, ώστε το πλήρωµα να βρίσκεται και να νοιώθει ασφαλές µέσα στο σκάφος, στο δε εσωτερικό του, διαµορφώνεται ένας σηµαντικού µεγέθους και εύκολα προσπελάσιµος αποθηκευτικός χώρος.

Το πρυµναίο κοµµάτι αποτελεί ένα ακόµη καινοτοµικό σηµείο του σκάφους, το οποίο πρωτοσυναντήσαµε στο Bora 929, το µεγάλο µοντέλο της εταιρίας, όπου οι αεροθάλαµοι φθάνουν µέχρι τον καθρέπτη, χωρίς να προεξέχουν πίσω από αυτόν. Έτσι εξασφαλίζεται άφθονος χώρος στην πρύµη, χωρίς να χάνεται τίποτε ουσιαστικό από την εφεδρική πλευστότητα του σκάφους. Στο χώρο αυτό, λοιπόν, δηµιουργούνται µεγάλες και άνετες πλατφόρµες µπάνιου, µε κρυφή συρταρωτή σκάλα, κρυφό πρυµναίο ηλεκτρικό εργάτη που διευκολύνει απίστευτα την πρόσδεση στα λιµάνια, και ειδική θέση για το βοηθητικό κινητήρα, που κάνει ιδιαίτερα εύκολη την αποθήκευση και τη χρήση του, λύνοντας κάθε πρόβληµα χρήσης και αισθητικής του παρελθόντος.


Στον πρυµναίο χώρο, επίσης, υπάρχει ένα µεγάλο sundeck που εξασφαλίζει ένα µεγάλο αποθηκευτικό χώρο από κάτω, ενώ ένας ακόµη µικρός αποθηκευτικός χώρος για σχοινιά πρώτης ανάγκης, βρίσκεται σε εύκολα προσβάσιµο σηµείο, εµπρός από την πλατφόρµα µπάνιου.

Τέλος, πάνω από τους αεροθαλάµους υπάρχει ανεξάρτητος διάδροµος, που κάνει εύκολη την πρόσβαση από την πλατφόρµα µπάνιου στο εσωτερικό του σκάφους, χωρίς να χρησιµοποιείται το sundeck. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις αποστραγγίσεις όλων των αποθηκευτικών χώρων και του χώρου της τουαλέτας, ώστε το εσωτερικό του σκάφους να µένει σε κάθε περίπτωση στεγανό, ενώ µελετηµένη είναι και η αποστράγγιση του δαπέδου του σκάφους, ακόµη και εν στάση και µε πλήρη φορτία.

Στη θάλασσα

Από τη γλίστρα της Αναβύσσου, ξεκινήσαµε προς τον Αρζεντά, για να πραγµατοποιήσουµε µετρήσεις και τη φωτογράφιση. Στον καθρέπτη του SR 787 VERTIGO ήταν τοποθετηµένη η νέα Mercury V8 4.6 L Pro XS 250 Hp, όπου ο υψηλός κυβισµός και ο µεγαλύτερος αριθµός κυλίνδρων προσδίδει στο συγκεκριµένο κινητήρα υψηλότερη ροπή και ιπποδύναµη, ακολουθώντας το παλιό ρητό «δεν υπάρχει υποκατάστατο του κυβισµού».

Τη δύναµη αυτή διακρίναµε και στο SR 787, αφού µε πέντε (!) άτοµα πλήρωµα, 150 λίτρα καύσιµα και 70 λίτρα νερό, το πλανάρισµα ήταν άµεσο και η επιτάχυνση απολαυστική! ∆οκιµάστηκε µε προπέλα Εco Enertia 19’’, όπου από τις 3500 σ.α.λ ταξιδεύαµε ήδη µε 31 ML/HR, ενώ στις 4.000 – 4.500 σ.α.λ το σκάφος ταξίδευε µε 37 – 42 ML/HR και κατανάλωση µόλις 1 LT/ML. Αυτές οι µετρήσεις έχουν µεγαλύτερη αξία αν αναλογιστούµε το φορτίο που είχε το σκάφος, αλλά και τις χαµηλές καταναλώσεις, σε όλο το φάσµα στροφών. Μέγιστη ταχύτητα είδαµε τα 55 ML/HR, µε την κατανάλωση να φτάνει το 1,45 LT/ML.

Με δύο άτοµα η ταχύτητα αυξάνεται σηµαντικά, φτάνοντας τα 64 ML/HR στις 5.890 σ.α.λ., µε κατανάλωση 85 LT/HR.

Από τη θέση του χειριστή, η οδηγική εµπειρία είναι εξαιρετική, αφού το SR 787 VERTIGO πλέει ευθύγραµµα, µε µηδενικό ορθοπλώρισµα, αντιδρώντας άµεσα σε κάθε διόρθωση του τιµονιού. Η γρήγορη, στεπάτη γάστρα, χαρίζει «µαλακιά» πλεύση χωρίς κραδασµούς, χωρίς να σηκώνει σπρέι στο ντεκ και γενικά προσφέρει ένα ξεκούραστο ταξίδι. Παρότι ο καιρός ήταν καλός και χωρίς ιδιαίτερο κυµατισµό, στα απόνερα βεβαιωθήκαµε για τη σωστή απόσβεση του σκάφους.

Οι θέσεις κυβερνήτη – συγκυβερνήτη δίνουν ασφάλεια και άνεση, όπως και ο καναπές της πρύµνης, διατηρώντας το πλήρωµα ασφαλές, ακόµα και σε συνθήκες κυµατισµού.

Συµπερασµατικά, το SARISSA SR 787 VERTIGO είναι ένα RIB ανοιχτής θάλασσας, που υιοθετεί την πολυετή εµπειρία της εταιρίας στα σπορ τουριστικά σκάφη, συνδυάζοντας τις ανάγκες ναυτικού τουρισµού µε τις υψηλές επιδόσεις. ∆ιακρίνεται για την ασφάλεια, την ευκολία χειρισµού, την αξιοπλοΐα, αποτελώντας ένα από τα RIB που θα πρέπει να δείτε από κοντά, αν ψάχνετε ένα φουσκωτό σε αυτήν την κατηγορία. 

www.elcohellas.gr
www.sarissamarine.gr
210 2520 410-411

Tags
Φουσκωτό σκάφος RIB Φουσκωτά Δοκιμές Φουσκωτών Elco Hellas Marine Δοκιμή Φουσκωτού Σαλαμάνης Marine Sarissa SR 787 VERTIGO
Comodo SSL