Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Δημήτρης Καραγεωργίου

Δοκιμή: Φουσκωτό σκάφος Gene 32 SC

7 Σεπτεμβρίου, 2022

Δοκιμή: Φουσκωτό σκάφος Gene 32 SC

Είναι γεγονός, πως η τελευταία -τουλάχιστον- πενταετία πριν από την κρίση, είχε υπερτροφοδοτήσει την κατηγορία των 9 ως 10 µέτρα φουσκωτών µε τεράστιο αριθµό προτάσεων, εγχώριας και αλλοδαπής προέλευσης. Τότε, η εµφάνιση ενός σκάφους γύρω και κάτω από τα 6-6,5 µέτρα αποτελούσε είδηση, και η απορρόφηση της παραγωγής ήταν σχεδόν ολοκληρωτική. ∆ύσκολα µπορούσε κανείς να διακρίνει κάποιο «κενό» στην κατηγορία. Για να τραβήξει το ενδιαφέρον οτιδήποτε νέο, έπρεπε να φέρει… βαρύ οπλισµό σχεδιαστικού νεωτερισµού!

Άλλαξαν όµως οι καιροί. Οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν και τα ανοίγµατα των τελευταίων ετών είναι πια ελάχιστα. Όταν λοιπόν εµφανίζεται πρόταση σε αυτή την υπερκορεσµένη κατηγορία των «ακριβών» πακέτων, ένας λόγος αποµένει για να δικαιολογήσει την επιλογή: η εµπιστοσύνη στο προϊόν. Ο Γιώργος Νέγκρης, είναι γνωστός στο χώρο από την πολυετή ενασχόλησή του µε τους αγώνες, αλλά και την κατασκευή σκαφών.

Το 2001 άνοιξε το parking σκαφών «Captain’s Bay». Το 2003, µετά από την επί µακρόν εµπλοκή του στους αγώνες φουσκωτών σκαφών και την κατασκευή σκαφών για άλλες εταιρείες του χώρου, δηµιούργησε το πρώτο του σκάφος µε την επωνυµία GENE, ενώ το µοντέλο ήταν το GENE 24. Το ίδιο χρονικό διάστηµα κατασκευάστηκαν άλλα τρία µοντέλα, τα 260, 290 και 320, ενώ το 2007 βγήκε στην παραγωγή ένα ακόµη µοντέλο, µε την επωνυµία GENE 675 VTR και deck για αµιγώς τουριστική χρήση.

Από την πρώτη παρουσίαση του σκάφους GENE 31 open και για την επόµενη διετία σχεδόν, έγιναν πολλές δοκιµές και διανύθηκαν πολλά µίλια, µε διαφορετικούς κινητήρες και προπέλες, µέχρι να καταλήξουµε στην τελική µορφή του σκάφους που παρουσιάζουµε, µε την ονοµασία GENE 32 SPORT CABIN, το οποίο διαθέτει διαφορετικό deck, αλλά και τροποποιηµένη γάστρα, σε σχέση µε το πρωτότυπο.

Οι επαφές µε την εταιρία SUNSATION, που ξεκίνησαν το 2009, κατέληξαν σε συµφωνία για την χρησιµοποίηση των σχεδίων της γάστρας, η οποία παραµένει µε δύο διπλά step µπροστά και ένα αεριζόµενο step. Έγινε όµως παρέµβαση και στην κατάληξή της, όπου δηµιουργήθηκε σταθερό µπρακέτο για την τοποθέτηση εξωλέµβιων κινητήρων. Το ολικό µήκος του σκάφους είναι 9,70 µ. και έχει κατάληξη 24ο µοίρες στο transom. Εσωτερικά το πλάτος του φθάνει τα 1,85 µ., ενώ το αντίστοιχο εξωτερικό δεν ξεπερνά τα 2,95 µέτρα.

Η καµπίνα µπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες και ένα µικρό παιδί, ενώ υπάρχει και ξεχωριστή τουαλέτα µε ντουζιέρα. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα να γίνει καµπίνα στη θέση του πρυµνιού ταµπουκιού, µε κρεβάτι διαστάσεων 2,0 Χ 1,50 µέτρα. Η δελφινιέρα είναι κατασκευή hard nose µε ιδιαίτερα εργονοµική διάταξη, όπου ο εργάτης τοποθετείται σε δικό του χώρο µε καπάκι. Η άγκυρα πέφτει κάτω από την πλώρη, µέσα από όκιο, και το στρίτσο είναι τόσο βαθύ, ώστε η αλυσίδα να µη «ντανιάζει» εύκολα.

Το µεγαλύτερο µέρος από το ταβάνι της καµπίνας είναι ελεύθερος χώρος, και πιστεύω πως ένα ακόµη µαξιλάρι πάνω στο κεκλιµένο της κονσόλας, θα προσδώσει µεγαλύτερη άνεση στη χρήση. Η πόρτα της καµπίνας είναι δίφυλλη από σκούρο plexiglass, µε καπάκι αερισµού. Το άνοιγµα αρκετό σε ύψος και πλάτος. ∆εξιά και πίσω από την κονσόλα βρίσκεται το WC. Η θύρα επιθεώρησης των ηλεκτρολογικών δε βρίσκεται µέσα σε αυτό το χώρο, αφού θα γέµιζαν υγρασία, αλλά σε άλλο, αυτόνοµο, µε πρόσβαση κάτω από το βολάν.

Κάτω από τα µαξιλάρια του κρεβατιού, υπάρχουν δύο ευρύχωρα ταµπούκια, ενώ στην αριστερή µπάντα µετά την πόρτα, ένας πάγκος–κάθισµα. Στην κονσόλα, υπάρχουν ελεύθεροι χώροι για µεγάλο αριθµό και µέγεθος οργάνων και βοηθηµάτων. Μικρό θέµα υπάρχει µε την απόσταση ανάµεσα στις µανέτες και το roll bar, κάτι που όµως διορθώνεται εύκολα.

Παρότι την ηµέρα της δοκιµής δεν υπήρχε τίποτα από όσα αναφέρω στη συνέχεια, το κάθισµα του κυβερνήτη έχει όλες τις προοπτικές διαµόρφωσης wet bar, µε χώρο για ψυγείο, νεροχύτη, εστία κλπ. Ο καναπές πίσω είναι τριθέσιος, µε την πλάτη να διπλώνει πάνω στο κάθισµα και να διαµορφώνεται µεγάλο διπλό κρεβάτι. Το ταµπούκι είναι από τα µεγαλύτερα της κατηγορίας, και µε την κατάλληλη διαµόρφωση µπορεί να γίνει χώρος ύπνου. Στο πλάι της λεκάνης υπάρχουν πατήµατα και βούτες, µικροί και πολύ χρήσιµοι αποθηκευτικοί χώροι, κυρίως για αντικείµενα αγκυροβολίας. Πριν βάλουµε ρότα για ανοιχτά, έγιναν οι βόλτες µπροστά στο φακό.

Ο καιρός στον όρµο της Αναβύσσου ήταν 3 προς 4 κοντά στις ακτές και γέµιζε λίγο στα ανοιχτά. Σύµφωνα µε τον κατασκευαστή, 300 ίπποι σε µονή τοποθέτηση είναι αρκετοί για το σκάφος του, µε ανώτατη ισχύ τους 2 Χ 350 ίππους. Για τη δοκιµή, υπήρχε στον καθρέφτη ένα ζεύγος Yamaha F250 –προηγούµενη σειρά–, µε προπέλα Revolution 23’’. Τα νερά ξεκολλάνε από τον καθρέφτη στις 1.700 σ.α.λ. περίπου και το σκάφος πλανάρει στις 2.200 σ.α.λ. µε 12 κόµβους.

Η διαγωγή του σε κλίση και επιτάχυνση είναι εξαιρετική, καθώς από το πλανάρισµα και µέχρι τις 3.500 σ.α.λ., περιοχή όπου η ταχύτητα βρίσκεται στους 29 κόµβους, δεν παρουσιάζει σοβαρές διακυµάνσεις, µε την έννοια πως µειώνει απότοµα τα βρεχάµενα και ανακτά καλή γωνία πλεύσης. Όλα γίνονται µε οµαλό ρυθµό, κάτι που καταδεικνύει το πολύ σωστό ζύγισµα του σκάφους. Το κέρδος σε ταχύτητα µετά τις 3.500 σ.α.λ., προσδιορίζεται στους 5 κόµβους για κάθε 500 σ.α.λ.

Η ταχύτητα cruising προσδιορίζεται στις 4.000 σ.α.λ. και τους 35 κόµβους, έστω και αν για τεχνικούς λόγους δεν έχουµε ενδείξεις κατανάλωσης. Έτσι, δανείζοµαι τα σχετικά στοιχεία που έδωσε ο κατασκευαστής στο πρώτο δελτίο τύπου, όπου η κατανάλωση παραµένει σε χαµηλά επίπεδα 1,75-1,85 και µε τους δύο κινητήρες σε ταχύτητα 34-35 κόµβων.

Τριµάροντας τους κινητήρες ψηλά, το σκάφος αρχίζει να πέφτει από ύψος 2–2,5 µέτρων στο νερό, απόλυτα ισορροπηµένο, χωρίς κραδασµούς και µε εξαιρετική απόσβεση. Οι ελιγµοί γίνονται εύκολα και µε ακρίβεια, χωρίς µεγάλες κλίσεις, ενώ και η ανταπόκριση στους ελιγµούς ανάποδα είναι άµεση. Το µόνο που… χαλάει την αίσθηση στο χειριστή, είναι τα παλαιού τύπου χειριστήρια, τα οποία δεν έχουν σχέση µε το στήσιµο του σκάφους βέβαια…

Ας δούµε όµως τι έγινε µε τον ένα κινητήρα. Άφησα λοιπόν το δεξιό σε λειτουργία και ανέβασα σταδιακά στροφές. Τα νερά ξεκόλλησαν από τον καθρέφτη στις 2.100 µε 2.200 σ.α.λ. και το σκάφος… επέµενε να πλανάρει στους 12 κόµβους. Στις 4.000 σ.α.λ. είχε 24 κόµβους και στο w.o.t. –4.900 σ.α.λ.- πέρασα τους 28 µε λίγη επιµονή. Σίγουρα, για τη συµπεριφορά της γάστρας υπάρχει υπογραφή µε βαρύ όνοµα. Όµως, το «πάντρεµα» µε το deck δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Το τελικό προϊόν στήθηκε µε µεράκι και υποµονή, τόση, ώστε η τελική να περνάει τους 56 κόµβους, το πλανάρισµα να γίνεται χαµηλά, η ποιότητα κατασκευής να είναι υψηλή και οι ανέσεις ναυτικού camping να πλεονάζουν.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
•Μήκος εξωτερικό: 9,70 µέτρα
•Γωνία deadrise: 24,5ο
•∆ιάµετρος αεροθαλάµων: 0,38 X 0,50 µ.
•∆ιαµερίσµατα αεροθαλάµων: 8
•Ανώτατη ιπποδύναµη: 2 Χ 350 HP
•Βάρος (κενό): 1350 κιλά
•CE: C
•Δεξαμενή καυσίµου: 500 λίτρα

-Πληροφορίες: Gene Rib – Τηλ.: 22910 72226, www.gene-rib.gr

Tags
Gene Rib Σκάφος Φουσκωτό σκάφος Δοκιμή Φουσκωτού Σκάφους Gene 32 SC [jetpack-related-posts]
Comodo SSL