Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Δοκιμή Nireus Ω53: Elegance Black Edition µε Yamaha F115hp

Δοκιμή Nireus Ω53: Elegance Black Edition µε Yamaha F115hp

To Nireus Ω53 Elegance, συνδυάζει µία σειρά από χαρακτηριστικά που δύσκολα θα περιµέναµε να βρούµε σε ένα σκάφος της κατηγορίας των πέντε µέτρων.

Το πλωριό τµήµα του σκάφους παίζει διπλό ρόλο. ∆ιαµορφώνει µία καµπίνα ικανή να κοιµίσει δύο ενήλικες και δύο παιδιά, ενώ την ίδια στιγµή στην οροφή της διαµορφώνεται ένα µεγάλο κρεββάτι ηλιοθεραπείας, το οποίο µάλιστα είναι σχεδόν στο ίδιο ύψος µε τις κουπαστές. Αυτή τη διαρρύθµιση συνηθίζεται να τη λέµε «κρυφή καµπίνα», αφού δεν εξέχει από την κουπαστή και το µόνο που την προδίδει εξωτερικά είναι τα δύο φινιστρίνια πλευρικά του σκάφους.

Έχουµε λοιπόν ένα σκάφος που συνδυάζει τις ανέσεις του open µε κλειστό χώρο ύπνου, κατάλληλο για ναυτικό κάµπινγκ και γι’ αυτό η συγκεκριµένη κατηγορία είναι ιδιαίτερα δηµοφιλής.

Πλέον, όπως αναφέραµε και στη παρουσίαση του Ω53 Escape, η σειρά του Ω53 υπάρχει διαθέσιµη σε 5 διαφορετικές εκδόσεις. Πιο συγκεκριµένα, εκτός από το «καµπινάτο» Elegance, το Ω53 Adventure είναι το πρώτο µοντέλο της σειράς, µε κεντρική απλή κονσόλα, ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη-συγκυβερνήτη, µεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και άνετη διάταξη στο εσωτερικό. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε το Ω53 Pleasure, το οποίο διαθέτει µεγαλύτερη κονσόλα, πλωριό κάθισµα και µεγαλύτερο καναπέ πλώρης.

Το Ω53 αποτελεί ένα από τα αγαπηµένα µοντέλα όσων εκµισθώνουν σκάφη αναψυχής και γι’ αυτό το ναυπηγείο αποφάσισε να παρουσιάσει ένα καινοτόµο µοντέλο Glass Bottom. Έτσι, κατάργησε το ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη και τοποθετεί µία λιτή κονσόλα µπροστά από τον καναπέ της πρύµνης, αφήνοντας στο κέντρο του σκάφους αρκετό χώρο για την πολυεστερική κατασκευή. Στο εσωτερικό της διακρίνονται το γυάλινο τµήµα της γάστρας, απ’ όπου το πλήρωµα µπορεί να δει τις οµορφιές του βυθού! Περίπου στο τέλος του 2018, το ναυπηγείο Nireus παρουσίασε το νεότερο «µέλος» της σειράς Ω53, το Escape, µε κύριο χαρακτηριστικό τη µεγάλη κονσόλα, η οποία καταφέρνει να διαµορφώσει ένα αρκετά ευρύ εσωτερικό χώρο, κατάλληλο να φιλοξενήσει έως
και 8 άτοµα.

Βρεθήκαµε λοιπόν στη Πάτρα, στο ναυπηγείο Νηρεύς, όπου θα γινόταν παράδοση ενός ολοκαίνουριου Ω53 Elegance µε κινητήρα Yamaha F115 Hp, σε έκδοση µαύρου πολυεστέρα (Black Edition)! Μπαίνοντας στο σκάφος από την πλώρη, παρατηρήσαµε τις λεπτοµέρειες, όπως τις ανοξείδωτες ποτηροθήκες πλευρικά της ξαπλώστρας, τις δέστρες που βρίσκονται σε σηµείο που δεν ενοχλούν, τον ηλεκτρικό εργάτη που βρίσκεται προστατευµένος κάτω από το καπάκι της δελφινιέρας, ακόµα και τα πατήµατα από υλικό foam deck για καλύτερη αντιολίσθηση.

Για να κατέβουµε στο κυρίως κατάστρωµα, υπάρχουν και από τις δύο πλευρές της κονσόλας σκαλοπάτια, διευκολύνοντας τη µετακίνηση. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του, διακρίνεται η άνεση που προκύπτει από το µεγάλο πλάτος των 2.30 µέτρων, όπως βέβαια και στα υπόλοιπα Ω53. Η µεγάλη κονσόλα τοποθετείται στο κέντρο και διαθέτει πόρτα στα αριστερά, η οποία οδηγεί στη καµπίνα. Η είσοδος βρίσκεται στα αριστερά από το µεγάλο και καλοσχεδιασµένο ταµπλό οργάνων και το τιµόνι.

Ο χειριστής και ο συγκυβερνήτης θα απολαύσουν το ταξίδι τους προστατευµένοι πίσω από ένα ψηλό παρµπρίζ, αλλά και όλη την υπερκατασκευή. Η καµπίνα, όπως αναφέραµε και στην αρχή, είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, έχοντας έξτρα χώρους αποθήκευσης κάτω από τα µαξιλάρια.

Το κάθισµα κυβερνήτη-συγκυβερνήτη µετατρέπεται εύκολα σε κάθισµα της τραπεζαρίας, απέναντι από τον καναπέ της πρύµνης, όπου µε το πρόσθετο πολυεστερικό τραπέζι θα απολαύσουµε το φαγητό µας στο κατάστρωµα.

Το πρυµιό αµπάρι είναι από τα πιο µεγάλα στην κατηγορία του, ανοίγει στο κέντρο και όχι ενιαία, µια διαµόρφωση που χρησιµοποιεί αρκετά το ναυπηγείο Nireus για να κερδίσει περισσότερο χώρο. Οι κουπαστές χαµηλώνουν προς την πρύµνη, κάτι που θα εκτιµήσουν οι φίλοι του ψαρέµατος. Ακόµα όµως και εκεί, υπάρχει η αίσθηση ασφάλειας που ενισχύεται από την ευστάθεια του σκάφους και το αισθητά µειωµένο -για το µήκος και την κατηγορία του- µπότζι. Κατάπρυµα, δεξιά από την λεκάνη του κινητήρα, έχουµε άλλο ένα χρήσιµο αµπάρι, ενώ από την άλλη πλευρά βρίσκεται η βάση της βοηθητικής.

Στη θάλασσα

Το σκάφος της δοκιµής φορούσε τον µέγιστο κινητήρα, έναν Yamaha F115 Hp ο οποίος έδινε µεγάλη επιτάχυνση, εύκολο πλανάρισµα και υψηλές αποδόσεις για την κατηγορία. Γενικότερα, το σκάφος µπορεί να κινηθεί µε µηχανές από 60 ως 115 ίππους, όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα Ω53, µε τους 60 ίππους να είναι η επιλογή των περισσότερων επαγγελµατιών που τα διαθέτουν για ενοικίαση.

Το µεγάλο πλάτος του Ω53 Elegance, το βαθύ V που ξεκινά από την είσοδο και γενικότερα η σχεδίαση της γάστρας, δηµιουργούν τις προϋποθέσεις για ξεκούραστη παραµονή του πληρώµατος, ακόµα και όταν αυτό
είναι σταµατηµένο.

Στη µεταφορά του βάρους προς την κουπαστή, επηρεάζεται ελάχιστα η κλίση του, προσφέροντας έτσι και περίσσια ασφάλεια. Το φαρδύ πέλµα στην πρύµνη, προσφέρει γρήγορο πλανάρισµα και καλύτερη συµπεριφορά του σκάφους στις πιο υψηλές ταχύτητες.

Η καµπίνα στην πλώρη έχει θετικό αποτέλεσµα στο ζύγισµα του σκάφους, µεταφέροντας βάρος προς την πλώρη, «αναγκάζοντας» τη βαθιά είσοδο της γάστρας να «κόψει» σωστά το κύµα και να αποσβέσει χωρίς χτυπήµατα.

Σαν ταχύτητα κρουαζιέρας, θα υπολογίσετε τους 23 µε 25 κόµβους στις 4.000-4.500 στροφές ανά λεπτό, ενώ στις µέγιστες στροφές είδαµε τους 36 κόµβους.

Σε όλη τη διάρκεια της δοκιµής, το κατάστρωµα του Ω53 παρέµεινε στεγνό, όπως και τα υπόλοιπα µοντέλα της σειράς.

Συµπερασµατικά, το Ω53 Elegance εντυπωσιάζει µε την καµπίνα και το φιλόξενο κατάστρωµα, αποτελεί ένα προσιτό σκάφος, αναβαθµισµένο αισθητικά, κατάλληλο για ναυτικό κάµπινγκ και ατέλειωτες θαλασσινές βόλτες!

Tags
Σκάφος Καμπινάτο Σκάφος Καμπίνα σε Σκάφος Δοκιμή Σκάφους
Comodo SSL