Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Δημήτρης Καραγεωργίου

Δοκιμή: Σκάφος Νikita 550 cabin

7 Σεπτεμβρίου, 2022

Δοκιμή: Σκάφος Νikita 550 cabin

Το ναυπηγείο του κ. Αγγελάκη, κατασκευάζει τρεις τύπους σκαφών. Τα Υδραίικα 440 και 520, τις ταχύπλοες ψαρόβαρκες σε τέσσερις εκδόσεις, Kingfisher 415, Nikita 450, Searover 470 και Seastorm 500 και τη σειρά των ταχύπλοων, όπου στα δύο µοντέλα Pirate 520 και Nikita 630, προστέθηκε το 550. Θυµίζω ότι, τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΝΙΚΙΤΑ έχουν λάβει µέρος σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά και σε όλα τα ναυτικά σαλόνια της Αθήνας, που έχουν διοργανωθεί από το 1978 µέχρι σήµερα.

Η παραγωγή του 550 ξεκίνησε τον ∆εκέµβρη του ’10, έπειτα από δοκιµές αρκετών µηνών. Ένα αποκλειστικά ψαράδικο σκάφος, ανοικτού τύπου, χωρίς βέβαια αυτό να αποκλείει και τη γενικότερη αναψυχή. Στην παρούσα έκδοση, που είναι και η πρώτη µε τη µορφή που παρουσιάζουµε και είναι custom made, έχει τοποθετηθεί καµπίνα, που καλύπτει περίπου το µισό ντεκ. 

Το εσωτερικό της, έχει την κλασική διαµόρφωση µε αποθηκευτικούς χώρους περιµετρικά και ελεύθερο στη µέση. Ένα καπάκι που στερεώνεται στη µέση, διαµορφώνει άνετο χώρο ύπνου για δύο άτοµα. Στις µπάντες, υπάρχουν δύο τριγωνικά µη ανοιγόµενα φιλιστρίνια για φωτισµό, ενώ στο ταβάνι έχει τοποθετηθεί hutch. Από εκεί, έχουµε φωτισµό και εξαερισµό.

Οι διαστάσεις του χώρου εσωτερικά παραπέµπουν σε καµπίνα µε άνεση µεγαλύτερη από αυτή που προσδιορίζεται από την εξωτερική άποψη. Το υπερυψωµένο καπάκι της καµπίνας, διαµορφώνει περιµετρικό διάδροµο – walk around, φαρδύ και άνετο για την πρόσβαση εµπρός.

Εδώ, δεν έγινε οικονοµία χώρου προς όφελος του εσωτερικού όγκου της καµπίνας, επιλογή πολύ σωστή κατά την άποψή µου. Στο πλάι υπάρχει κάγκελο υποστήριξης ανεξάρτητα τοποθετηµένο σε κάθε πλευρά και χωρίς σύνδεση εµπρός για την έξοδο στον ντόκο. Για τον ίδιο λόγο, υπάρχει και µπάρα στήριξης τοποθετηµένη πάνω στο καπάκι της καµπίνας. Ο χώρος του πιλοτηρίου είναι ανοικτός πίσω. Το παρ µπριζ είναι µεγάλο -σε ύψος- µε αποτέλεσµα η προστασία από τον αέρα και το spray να είναι ολοκληρωτική, ενώ και η θέα προς το περιβάλλον απεριόριστη.

Στη µέση βρίσκεται η πόρτα της καµπίνας µε καπάκι αερισµού. Αριστερά υπάρχει χώρος για τοποθέτηση νιπτήρα, εστίας κ.λπ. ∆εξιά το πιλοτήριο. Κεκλιµένο panel για τα όργανα και το βολάν και το χειριστήριο τοποθετηµένο στο πλάι. Πίσω από το παρµπρίζ υπάρχει φαρδύ ράφι όπου µπορούν να τοποθετηθούν διάφορα gadget της θάλασσας και του σκάφους. Τα καπάκι είναι πολυεστερικό και στα πλαϊνά του θα βρείτε δύο µπάρες στήριξης, συνέχεια όσων βρήκαµε από πλώρα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κάθισµα του κυβερνήτη, µε την έννοια της απλότητας, όπου το κυρίως κάθισµα είναι ένα κυρτό σαµάρι στερεωµένο στο πλάι. Κενό από κάτω. Μια διάταξη ως ένα σηµείο… πρωτοποριακή για τέτοιου τύπου σκάφη, που ως ένα σηµείο, υπαγορεύεται από το καπάκι του κινητήρα. Ένα πορτάκι υπάρχει µόνο που δίνει πρόσβαση στην εγκατάσταση του χειριστηρίου.

Κάτω από το καπάκι αυτό βρίσκεται ένας Nanni diesel tdi, 5κύλινδρος µε 2.500 κ.ε. και απόδοση 85 ίππων, βάρους 350 κιλών. Ο χώρος υποδοχής του κινητήρα είναι αρκετός για άνετη και εύκολη πρόσβαση από τον µηχανικό, που όπως ο ίδιος είπε, και ήταν παρών στη δοκιµή – παράδοση του σκάφους στον Τυρό. Η κίνηση µεταδίδεται µε άξονα και οι αλλαγές πορείας µε πηδάλιο. Πίσω, ο τριθέσιος καναπές της διάταξης του open είναι διθέσιος, καθώς στη µέση «δουλεύει» η λαγουδέρα. Οι θέσεις καθήµενων για το πλήρωµα είναι δύο, πίσω, µια σε αυτή του κυβερνήτη και ακόµη δύο ως τέσσερις στο καπάκι του κινητήρα. Όσο για τις θέσεις «µάχης» οπουδήποτε περιµετρικά.

∆ε λείπουν οι δέστρες, οι σκαρµοί, και η µπάρα στήριξης για τους όρθιους πάνω και πίσω από το καπάκι του παρ µπριζ. Ο καθρέφτης είναι έτοιµος για την τοποθέτηση εξωλέµβιου, καθώς επί της ουσίας, το σκάφος από «κάτω» παραµένει το ίδιο. Το κατάστρωµα είναι αυτοστραγγιζόµενο και σύµφωνα µε τον κατασκευαστή χωρίς ανεπίστροφες βαλβίδες, καθόσον βρίσκεται αρκετά πιο ψηλά από την επιφάνεια της θάλασσας και η φυσική ροή είναι αρκετή.

Σύµφωνα µε τα στοιχεία που διαθέτει ο κ. Μιχάλης Αγγελάκης, η γάστρα είναι σχεδιασµένη µε αναγωγή σε στοιχεία των δύο άλλων σκαφών της σειράς µε µεταβλητό ‘V’ και διαµόρφωση δύο καναλιών χαµηλά, που η προοπτική τους είναι να κρατάνε τα νερά στη µέση. Νεωτερισµός στη σχεδίαση και κατασκευή, είναι ένα µικρό καρενάκι στη µέση που σβήνει στην αρχή των δύο καναλιών. Η διάταξη θυµίζει αρκετά το 630 µε τη βαθιά πλώρη.

Η ακαµψία εξασφαλίζεται µε ζευγάρι stringer και φράκτες. Το ντεκ προσαρµόζεται πάνω σ’ αυτό το πλέγµα, διαµορφώνοντας µεγάλους στεγανούς χώρους και βελτιώνοντας ακόµη περισσότερο τη δοµή του σκάφους που δίνει την αίσθηση πολύ στιβαρής κατασκευής. Εδώ θα πρέπει να σηµειώσω, πως αν και οι κουπαστές στο πλάι … προκαλούν για να τοποθετηθούν πορτάκια, αν κάτι τέτοιο γίνει αυθαίρετα, θα δηµιουργηθούν προβλήµατα καθώς σύµφωνα µε τον κατασκευαστή θα πρέπει να γίνουν ξεχωριστά στεγανά.

Ο συγκεκριµένος κινητήρας, σαν µέγεθος ισχύος, είναι το µικρότερο που µπορεί να τοποθετηθεί. Στο βάρος των 360 κιλών περιλαµβάνεται και ο µειωτήρας µε σχέση µείωσης 2:1. Η προπέλα στο τέλος του άξονα ήταν 4φταρη inox βήµατος 21’’.

Στις 2.800 σ.α.λ., είδα την τελική των 19 κόµβων σε θάλασσα ήρεµη χωρίς ‘εµπόδια’, ενώ στις 2.500 σ.α.λ., είδα τους 16 κόµβους σαν ταχύτητα ταξιδιού, ενώ στο ρελαντί – 600 σ.α.λ. η ταχύτητα άγγιζε τους 3 κόµβους. Σύµφωνα µε τον µηχανικό της εταιρείας κ. ∆ηµήτρη Μανωλάκη, ένα πολύ καλό «πακέτο» θα είναι µε κινητήρες 150 ίππων common rail Hyundai Seasall ή Cummins.

Όσο για τη συµπεριφορά του σε πλεύση, όπου η αντίστοιχη προς τον κινητήρα µε τις µηδέν ώρες ήταν εξαιρετικά ήπια έστω και µε το µικρότερο µέγεθος ισχύος στην υπηρεσιακή ταχύτητα, ήταν εµφανής η «βοήθεια» από το βάρος του κινητήρα στη συγκεκριµένη θέση, για εύκολο πλανάρισµα και ισορροπία χωρίς ορθοπλώρισµα αλλά και πολύ καλή ανταπόκριση στους ελιγµούς, τόσο από τη λαγουδέρα όσο και από το τιµόνι.

Μια από τα ίδια και καλύτερα, λοιπόν, για τον καινούργιο ΝΙΚΙΤΑ 550, που έχοντας αφοµοιώσει τα στοιχεία της σειράς µε την στιβαρή κατασκευή του, την εξαιρετική άνεση χώρων, τις ανέσεις προς το πλήρωµα και την πολύ καλή του συµπεριφορά στη θάλασσα. Διαµορφώνει µια ολοκληρωµένη πρόταση στην κατηγορία που διακρίνεται και για τις καινοτοµίες της προς τη διαβίωση στο σκάφος και το µέσο κίνησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μήκος: 5.53 µ.,
Πλάτος: 2.40 µ.,
Βάρος: 1000 kg (χωρίς κινητήρα),
Μηχανή: 85 ΗP Nanni diesel tdi 2500 κυβ, 5 κύλινδρη,
Βαρος κινητήρα: 350 kg,
Αρ. Ατόµων: 6,
Μεγ. Επ. Φορτίο: 750 kg,
Βύθισµα: 0452,
Πιστοποιητικό: CE

Πληροφορίες:
Ναυπηγεία ΝΙΚΗΤΑ ΑΓΓΕΛΑΚΗ,
τηλ.: 210 6627 563-4,
www.nikitaboat.gr

Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Tags
Σκάφος Πολυεστερικό Σκάφος Ταχύπλοο Σκάφος Nikita Boats Νικήτας Αγγελάκης Δοκιμή Ταχύπλοου Σκάφους Νikita 550 Cabin
Comodo SSL