Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Μάνος Ν. Ρούδας

Έκθεση Boot 2024: Οι πιο ενδιαφέρουσες πρεμιέρες σκαφών

29 Ιανουαρίου, 2024

Έκθεση Boot 2024: Οι πιο ενδιαφέρουσες πρεμιέρες σκαφών

Η Έκθεση σκαφών Boot 2024 αποτελεί μία σημαντική Ευρωπαϊκή διοργάνωση όπου συμμετέχουν εκατοντάδες ναυτπηγεία από όλο τον κόσμο.

Οι επισκέπτες θα ανακαλύψουν τις τελευταίες τάσεις και καινοτομίες, σε πολυτελή yacht, ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα. Ας εξερευνήσουμε μαζί τις πιο συναρπαστικές πρεμιέρες που παρουσιάστηκαν στη φετινή χρονιά, θα ακολουθήσει δεύτερο μέρος με τα RIB.

Sea Ray SΡX 190

Sea Ray 190 SPX 190 – Απόλυτη σπορ εμφάνιση με κλασικό φιλόξενο και φινετσάτο ντεκ Sea Ray

Ενώ το Sea Ray SLX 260 θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά για πρώτη φορά το 2024, η γκάμα συμπληρώνεται τώρα από το ολοκαίνουργιο Sea Ray SPX 190. Το αμερικάνικο σκάφος, το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Γερμανία, είναι το επόμενο μοντέλο που θα διαθέτει την κλασική και δοκιμασμένη σχεδιαστική γραμμή της Sea Ray. Η εντελώς νέα σχεδίαση της γάστρας και του καταστρώματος και το στρογγυλεμένο παρμπρίζ – ένα διαχρονικό κλασικό στοιχείο – κάνουν το ντεμπούτο τους.

Ως το μικρότερο της σειράς, το SPX 190 είναι ένα στρατηγικά σημαντικό μοντέλο για τον πιο γνωστό κατασκευαστή μηχανοκίνητων σκαφών στις ΗΠΑ. Το συμπαγές οικογενειακό σκάφος παρουσιάστηκε στο Ντίσελντορφ τόσο με εσω κινητήρα όσο και με εξωλέμβιους κινητήρες Mercury. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει χαρακτηριστικά άνεσης που διευκολύνουν την πλοήγηση – συμπεριλαμβανομένης της οθόνης NSX από τη Simrad ως κέντρο πληροφοριών και του συστήματος της Mercury για τέλεια απόδοση.

Saxdor 400 GTO

Saxdor 400 GTO – Το δικό σας ιδιωτικό “νησί”

Το φινλανδικό ναυπηγείο Saxdor επεκτείνει τη σειρά σπορ σκαφών του με το Saxdor 400 GTO. Το κορυφαίο μοντέλο της εταιρίας έχει μήκος 12 μέτρα και πλάτος 3,55 μέτρα. Η πρόσβαση στην περιοχή της πλώρης γίνεται μέσω μιας πόρτας δίπλα στη θέση του τιμονιού. Αυτό όχι μόνο παρέχει μέγιστο χώρο στο σαλόνι, αλλά και χώρο ξαπλώστρας στην πλώρη.

Με δύο εξωλέμβιες 400 ίππους, το Saxdor 400 GTO επιταχύνει στους 48 κόμβους. Η άνεση επεκτείνεται επίσης στη λειτουργική διάταξη της καμπίνας κάτω από το κατάστρωμα. Οι καμπίνες της πλώρης και της πρύμνης είναι προσβάσιμες μέσω ξεχωριστών θυρών. Εάν ανοίξουν τα πλαϊνά τοιχώματα του κόκπιτ, η περιοχή πίσω από το τιμόνι εκτείνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πλάτους σχεδόν 5 μέτρων.

Saxdor 400 GTO – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ολικό μήκος (χωρίς κινητήρα) 12,4 m
Πλάτος 3,55 m
Βύθισμα 0,75 m
Άτομα Β: 12
Μέγιστη ιπποδύναμη 800 hp
Μέγιστη ταχύτητα 35-48 knots
Χωρητικότητα καυσίμου 1000 Lt.
Χωρητικότητα νερού 210 lt.
Εξωλέμβιοι κινητήρες 600 hp – 800 hp

 

Axopar 29 Cross Cabin / Sun Top / Spyder

Σκάφος Axopar 29 – σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις

Καθώς η Axopar μπαίνει στο 10ο έτος της στον χώρο των σκαφών αναψυχής τον Ιανουάριο του 2024, επαναπροσδιορίζει τη θαλάσσια περιήγηση δημιουργώντας ένα νέο είδος – το adventure boating, τη θαλάσσια περιπέτεια. Το νέο σκάφος Axopar 29 είναι πιο ευρύχωρο, η ανασχεδίαση εξασφαλίζει περισσότερο χώρο και λειτουργικές ρυθμίσεις, με δυνατότητα διανυκτέρευσης έως και 4 ατόμων.

Ο νέος σχεδιασμός της γάστρας του Axopar 29, η βελτιωμένη υδροδυναμική και οι μέθοδοι κατασκευής προσφέρουν σημαντικές αυξήσεις απόδοσης και εξοικονόμηση βάρους.

Παρόλο που το 29 είναι μεγαλύτερο, ζυγίζει σχεδόν το ίδιο με το 28 και μπορεί να λειτουργήσει με την ίδια ισχύ στις ίδιες ταχύτητες με τον προκάτοχό του και τώρα σε συνδυασμό με αυξημένη χωρητικότητα καυσίμου, επιτρέπει και καλύτερη αυτονομία.

Η μεγαλύτερη ισχύς προέρχεται από τους κινητήρες Mercury Verado V10.

Το Axopar 29 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: Cross Cabin, Sun Top και Spyder.

 

AXOPAR 29 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ολικό μήκος (με τις πλατφόρμες) 9,40m / 29ft
Πλάτος 2,98m / 9ft 8in
Βύθισμα (στις προπέλες) 0,9m / 2ft 8in, shallow draft for beaching 0,60m
Βάρος (χωρίς κινητήρα) with average options: 2800 kg (6173 lbs)
Άτομα B: 6 persons / C: 9 persons
Κρεβάτια 2 (+2) persons
Κατηγορία B – Offshore / C – Coastal
Μέγιστη ταχύτητα approx. 48 kts
Εξωλέμβιοι Κινητήρες 300 – 400 hp
Κατανάλωση καυσίμου (cruise) 1,6 l / nm (1 x 350hp most economic cruising speed range 24-34 kts)
Σχεδίαση γάστρας Twin stepped 22 degree V “Sharp entry hull”

Omikron OT60

Σκάφος Omikron OT60 – Η ελληνική πρόταση οικολογικού yachting

Ο λιτός θαλασσινός τρόπος ζωής και η άνεση του μηχανοκίνητου σκάφους: Το OT 60 από το ελληνικό ναυπηγείο Omikron συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων. Η καινοτόμα γάστρα οικολογικής κρουαζιέρας με ενισχύσεις από ανθρακονήματα επιτρέπει μια ήσυχη και οικονομική πλεύση που συγκρίνεται με ιστιοπλοϊκό. Αλλά το OT 60 δεν εξαρτάται από τον άνεμο.

Μπορεί να καλύψει 1.000 ναυτικά μίλια με 12 κόμβους, με το δίδυμο κινητήρων diesel των 300 ίππων να καταναλώνει 1,25 λίτρα την ώρα. Υπάρχει τόσος χώρος στο κατάστρωμα όσο σε ένα σούπερ γιοτ. Το σαλόνι συνδέεται με το κόκπιτ μέσω γυάλινων θυρών.

Υπάρχει επιλογή για τρεις ή τέσσερις καμπίνες, η καθεμία με το δικό της μπάνιο. Ο φυσικός φωτισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την Omikron, έτσι ώστε κάθε επιβάτης να αισθάνεται σαν VIP καλεσμένος.

OMIKRON OT60 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ολικό Μήκος 18.41 m / 60.4 ft
Πλάτος 6.06 m / 19.9 ft
Βύθισμα 0.86 m / 2.8 ft
Βάρος 20 T / 44,000 lb
Πετρελαιοκινητήρες 2×150 hp or 2×250 hp
Καύσιμα 1200 L / 317 gal us
Νερό 600 L / 158 gal us
CE Certificate A-12 / C-30

PROTAGON 25

Protagon 25 – η γκάμα των Protagon συνεχίζει να μεγαλώνει σε μήκος και δυνατότητες

Άλλη μία ελληνική παρουσία στη Boot, το Protagon 25, που παρουσιάστηκε στη χώρα μας στην έκθεση Thessaloniki Boat & Fishing Show 2023. Mια αξιοσημείωτη εξέλιξη της σειράς Protagon Yachts του ναυπηγείου της Αφοί Μπισκίνη ΑΕΒΕ που αναβαθμίζει την λειτουργικότητα, την άνεση και τις επιδόσεις σε μεγαλύτερα επίπεδα. Με εκτεταμένο μήκος 8 μέτρων και πλάτος 2,50 μέτρων, το Protagon 25 προορίζεται για τους λάτρεις της περιπέτειας και τις οικογένειες που αναζητούν αναψυχή με ασφάλεια και υψηλή αισθητική.

Το Protagon 25 διαθέτει καινοτόμα σχεδίαση γάστρας που αποτελεί τον πυρήνα της εξαιρετικής του απόδοσης. Με γωνία deadrise 21 μοιρών, σε συνδυασμό με δύο step και μια πλώρη wave piercing, αυτό το σκάφος γλιστράει αβίαστα μέσα στο νερό, προσφέροντας ομαλή και ξεκούραστη πλεύση ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Με την ικανότητα να εκμεταλλεύεται την ισχύ έως και 300 ίππων, το Protagon 25 εξασφαλίζει ένα συναρπαστικό και αξιόπιστο ταξίδι, γοητεύοντας τόσο τους λάτρεις των θαλάσσιων σπορ όσο και όσους αναζητούν την αδρεναλίνη. Η σχεδίαση του καταστρώματος εκμεταλλεύεται κάθε ίντσα διαθέσιμου χώρου, από τις άνετες ξαπλώστρες στη πλώρη και στη πρύμνη, την ευρύχωρη κονσόλα wc, και το wetbar στη πλάτη των θέσεων διακυβέρνησης.

PROTAGON 25 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ολικό μήκος 8,00m
Μήκος γάστρας 7,45m
Πλάτος 2,45m
Βάρος 1.400 kg
Χωρητικότητα καυσίμου 250 lt
Νερό 55 lt
Εξωλέμβιοι κινητήρες 150 – 300 HP XL
CE C

 

Sunseeker Predator 75

Sunseeker Predator 75 – Επιβλητικό και διαχρονικό

Το Predator 75 είναι ένα σκάφος επιδόσεων χωρίς προσποιητή σεμνότητα, σχεδιασμένο τόσο για δύναμη όσο και για πολυτελή άνεση. Εξωτερικά, η χρωματική μίξη Midnight Grey και Jet Black στη γάστρα που μοιάζει με βέλος είναι εντυπωσιακή, ενώ το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο με ψυγείο και καταψύκτη, πλυντήριο πιάτων, ψυγείο κρασιού, ηλεκτρική ψησταριά και ακόμη και δωμάτιο-ντουλάπα.

Διαθέτει σύστημα κλιματισμού υψηλής απόδοσης, hi-fi και τηλεόραση, καθώς και οθόνη Simrad 19 ιντσών. Το Predator 75 σπάει την τελική ταχύτητα των 40 κόμβων με 3.800 ίππους. Ο υποβρύχιος φωτισμός καθιστά σαφές ότι δεν πρόκειται μόνο για επιδόσεις, αλλά και για επίδειξη ισχύος και σχεδιασμού.

Chase 35

Chase 35 – Το Νορβηγικό ταχύπλοο των 82 κόμβων

Οι Νορβηγοί λατρεύουν τα ταχύπλοα, όπως έχουν αποδείξει εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Το νέο Chase 35 απευθύνεται σε όλους εκείνους για τους οποίους ένα καθαρόαιμο μηχανοκίνητο σκάφος είναι πολύ ριζοσπαστικό και που δεν θέλουν να κάνουν χωρίς τα πλεονεκτήματα ενός ημερήσιου σκάφους κρουαζιέρας. Το Chase 35 καταφέρνει να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ απόδοσης και άνεσης.

Η επανασχεδιασμένη γάστρα του είναι πιο σταθερή στο νερό, αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει τη χρήση διπλών εξωλέμβιων υψηλών επιδόσεων με 565 ίππους. Το Chase 35 μπορεί να κινηθεί έως και με 82 κόμβους. Η γάστρα έχει κλασική εμφάνιση, αλλά προσφέρει τόσο ωφέλιμο χώρο όσο ένα μεγαλύτερο σκάφος. Μια πλατφόρμα μπάνιου με πίσω ξαπλώστρα δείχνει ότι η άνεση στις διακοπές παίζει σημαντικό ρόλο.

Invictus TT420S

Η νέα εξωλέμβια έκδοση του μοντέλου Invictus, με το όνομα TT420S

Το μεγάλο Invictus TT 460 έχει ήδη δείξει τα πλεονεκτήματα που περιμένει κανείς από μια συνεργασία κορυφαίων σχεδιαστών. Η σύμπραξη Invictus και του σταρ σχεδιαστή Christian Grande ρίσκαρε και κέρδισε. Η χαρακτηριστική σχεδίαση με τις ρέουσες γραμμές της ανάποδης πλώρης και του παρμπρίζ εντυπωσιάζει. Η εξωλέμβια έκδοση TT 420 S ανταποκρίνεται στην τάση προς τις εξωλέμβιες.

Με τρεις κινητήρες Yamaha των 350 ίππων ο καθένας, η έκδοση S ξεπερνά τις επιδόσεις της εσωλέμβιας έκδοσης. Ο επιπλέον εσωτερικός χώρος χρησιμοποιείται ως εκτεταμένος αποθηκευτικός χώρος. Στο κατάστρωμα, ένας προστατευμένος χώρος σαλονιού στην πλώρη έρχεται σε αντίθεση με το ανοιχτό κόκπιτ στην πρύμνη. Ένα μικρό αλλά ωραίο μπόνους: Το πρώτο TT 420 S διατίθεται στον αποκλειστικό χρωματικό συνδυασμό Vogue White.

Venus Speedster X

Venus Speedster X – κατασκευάζεται στην Ελλάδα, μαγεύει το Monaco

Τις εντυπώσεις κέρδισε σαφώς το ελληνικό ναυπηγείο Seven Seas Yachts.

Η ξεχωριστή διαχρονική ομορφιά του Venus Speedster X, με τις κλασσικές γραμμές με το μεγαλείο της παλαιάς εποχής, η διχρωμία και το ντεκ από μαόνι θα κερδίσουν και τον πιο απαιτητικό λάτρη. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά συμβαδίζουν φυσικά. Ακόμη και κατά την επιτάχυνση, η πλώρη ανεβαίνει ελάχιστα. Η γάστρα Amfihull μειώνει την αντίσταση στο νερό – και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου. Το χαμηλό κέντρο βάρους του Speedster το καθιστά ιδιαίτερα σταθερό στο νερό. Αν θέλετε να ταξιδέψετε στη νέα εποχή με το παλιό στυλ, μπορείτε επίσης να επιλέξετε έναν ηλεκτροκινητήρα Torqeedo Deep Blue αντί για τον Mercruiser των 350 ίππων. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το Speedster είναι μια ηδονή για τα μάτια.

XO DFNDR A8

Το XO DFNDR A8 – καταδρομικό σκάφος υψηλών επιδόσεων

Ο Φινλανδός κατασκευαστής σκαφών XO Boats κάνει νέα βήματα. Το XO DFNDR A8 Fishing Edition είναι το πρώτο αθλητικό αλιευτικό σκάφος του ναυπηγείου κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Το σκάφος χαρακτηρίζεται ως ευέλικτο εργαλείο για όποιον ακολουθεί έναν ενεργό τρόπο ζωής, όπως ορίζει ο Rabbe Nerdrum της XO Boats τον τυπικό ιδιοκτήτη.

Ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό ήταν μέσω του επιτυχημένου συνδυασμού υλικών (το DFNDR A8 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο στρατιωτικής ποιότητας), η εντυπωσιακή σχεδίαση ως κομψό σύγχρονο καταδρομικό – και η εντυπωσιακή απόδοση και ασφάλεια στο νερό. Οι δοκιμαστές σκαφών εντυπωσιάστηκαν. Το σκάφος μπορεί να εξοπλιστεί είτε με δύο κινητήρες 225 ίππων είτε με έναν κινητήρα έως 450 ίππους. «Αυτό του επιτρέπει να φτάσει σε ταχύτητες άνω των 50 κόμβων», λέει ο Nerdrum.

Ολικό Μήκος (exc. engine) 8.1 m
Πλάτος 2.67 m
Βύθισμα στις προπέλες 1,05 m
Βάρος (excl. engine) 2066kg
Άτομα 8
Κρεβάτια 2
Χωρ. Καυσίμου 385 Lt.
Υλικό κατασκευής ALU/GRP
Κατηγορία C
Μέγιστη ταχύτητα +50 kts
Εξωλέμβιοι κινητήρες 2×225 hp / 1×450 hp
Γάστρα Deep-V

RAND Breeze 20

RAND Breeze 20 – Σχεδιάστηκε για να κινείται με ηλεκτροκίνηση

Ενώ οι λεπτομέρειες των δύο μεγαλύτερων σκαφών της Rand Boats εξακολουθούν να κρατούνται μυστικές από το κοινό, τα περισσότερα είναι γνωστά για το Breeze 20, το μικρότερο νέο σκάφος από το ναυπηγείο της Δανίας

Το Breeze 20 έχει σχεδιαστεί και βελτιστοποιηθεί ως ηλεκτρικό σκάφος. Το ναυπηγείο έχει σχεδιάσει το κύτος του ως μια ελαφριά κατασκευή. Ο σχεδιασμός του «κόβει τα κύματα» και επεκτείνει την ηλεκτρική αυτονομία «όπως ποτέ πριν», εξηγεί το ναυπηγείο.

Υπάρχει όμως και έκδοση με εξωλέμβιο κινητήρα 115 ίππων. Ο βενζινοκινητήρας σπρώχνει αβίαστα το Breeze 20 σε ταχύτητες που ξεπερνούν τους 30 κόμβους, διαβεβαιώνει το ναυπηγείο.

De Antonio D32 Open

Με μήκος γάστρας 9,50 μέτρα, το De Antonio D32 Open είναι ένα από τα μικρότερα μοντέλα του ναυπηγείου. Ως ανοιχτό σκάφος, προσφέρει αρκετό χώρο για δώδεκα επιβάτες. Οι τρεις διαφορετικές ζώνες του σκάφους θα μπορούσαν επίσης να ισχύουν για τρεις τύπους χρήσης – με τρία καθίσματα στο τιμόνι, ένα τραπέζι φαγητού, μίνι κουζίνα και χώρο ηλιοθεραπείας στο κόκπιτ και δύο καμπίνες συν τουαλέτα κάτω.

Η μαύρη οροφή T-top, μαζί με τις γωνιώδεις γραμμές της γάστρας, προσδίδουν στο σκάφος το μοναδικό χαρακτήρα του. Το D32 διατίθεται με επιλογή από δύο κινητήρες 200 ή 300 ίππων. Οι εξωλέμβιοι κινητήρες δεν είναι ορατοί στους επιβάτες, καθώς είναι κρυμμένοι κάτω από την ξαπλώστρα – όπως σε όλα τα μοντέλα της De Antonio.

Tags
BOOT Düsseldorf Sea Ray SΡX 190 Protagon 25 Boot 2024 Axopar 29 Omikron OT60 Venus Speedster X Invictus TT420S Chase 35 Έκθεση σκαφών Sunseeker Predator 75
Comodo SSL