Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Τάσος Γκιούλης

Εξοπλισμός Σκάφους: Ταπετσαρίες

Εξοπλισμός Σκάφους: Ταπετσαρίες

Η ταπετσαρία αναµφισβήτητα έχει την δική της ξεχωριστή θέση στο µεγάλο κεφάλαιο του «σκάφους αναψυχής» και όχι άδικα µιας και έχει αρκετούς ρόλους να επιτελέσει. Η σειρά φυσικά των ρόλων αλλάζει ανάλογα µε τις προτεραιότητες του ιδιοκτήτη, το γούστο, και την χρήση του σκάφους.

Ας δούµε κάποιους από τους βασικούς ρόλους της:
•Άνεση: ίσως είναι και ο πιο σηµαντικός, αφού µας εξασφαλίζει την άνεση των ταξιδιών µας και γιατί όχι και της διαβίωσης µας στο σκάφος. Ειδικά στα ταχύπλοα σκάφη το πάχος, καθώς και ή ποιότητα του µαξιλαριού µας, η σκληρότητα του αφρολέξ που εµπεριέχεται σε αυτό καθώς και η γεωµετρία του µας εξασφαλίζει καλύτερη απόσβεση των κραδασµών όπως επίσης και πολλές φορές µας βοηθάει να συγκρατηθούµε στην θέση µας.
•Βελτιωµένη εµφάνιση: επίσης ένας άλλος σηµαντικός ρόλος µιας και ο όρος αναψυχή είναι δύσκολο να µην εµπεριέχει την καλαισθησία! Έχετε παρατηρήσει ποτέ πόσο «λιγότερο» δείχνει το σκάφος σας χωρίς τα βασικά του µαξιλάρια; Φανταστείτε το χωρίς καθόλου ταπετσαρία!
•Προστασία: ∆εν είναι λίγες οι φορές, σε όλους µας έχει τύχει, ενώ ταξιδεύουµε σε καιρό ή περνώντας κάποιο απόνερο να χτυπήσουµε σε κάποιο σηµείου του σκάφους µας. Η σωστά τοποθετηµένη ταπετσαρία είναι εκεί όµως αρκετές φορές για να µας προστατέψει και να καλύψει τα πιο «επικίνδυνα» σηµεία του σκάφους µας, ειδικά στα πολυεστερικά µιας και στα φουσκωτά η ύπαρξη του µπαλονιού µας απαλλάσσει από αυτό πρόβληµα, τουλάχιστον στα σηµεία που βρίσκεται το µπαλόνι. Για όλα τα παραπάνω αξίζει λοιπόν να δώσουµε την απαραίτητη σηµασία, εµείς προτείνουµε δύο µικρές λύσεις – προτάσεις που έχουµε υιοθετήσει στο σκάφος µας και τις έχουµε βρει αρκετά βολικές.

Αναδιπλούµενο µαξιλάρι πλώρης


1. Μια πολύ καλή πρόταση είναι το αναδιπλούµενο µαξιλάρι πλώρης το οποίο το έχω εφαρµόσει και στο δικό µου φουσκωτό και το συστήνω πια ανεπιφύλακτα σε όλους του φίλους. Πρόκειται για το γνωστό σε όλους µας µαξιλάρι πλώρης – τριγωνικού σχήµατος συνήθως – το οποίο όµως αποτελείται πλέον από 2 µαξιλάρια τα οποία είναι ενωµένα µεταξύ τους στο επάνω τµήµα επιτρέποντας έτσι την αναδίπλωση του ενός στο άλλο. Αυτό διευκολύνει την επιβίβαση – αποβίβαση των ατόµων από και προς τον ντόκο περπατώντας στο πολυεστερικό καπάκι του ταµπουκιού ή έστω και στην από κάτω πλευρά του µαξιλαριού χωρίς έτσι να το λερώνουν και να το φθείρουν. Είναι µια αρκετά απλή κατασκευή που το κόστος της δεν υπερβαίνει το 10-20% της τιµής του απλού κλασσικού µαξιλαριού.


2. Για την πιο εύκολη και άµεση εφαρµογή του µαξιλαριού προτιµήσαµε την λύση του αυτοκόλλητου βέλκρο από το πιο συνηθισµένο κούµπωµα µε µπουτόν. Το βέλκρο είναι ραµµένο στο µαξιλάρι και το ρόλο της σκληρής επιφάνειας του βέλκρο έχει πάρει ειδική πλαστική ροζέτα που βιδώνει εύκολα στο σηµείο του πολυεστέρα που θέλουµε όπως θα γινόταν και µε ένα κλασσικό µπουτόν.


3. Η διέλευση των ατόµων µπορεί να γίνει εύκολα από και προς την πλώρη χωρίς να καταπονηθεί ή λερωθεί το µαξιλάρι µας.
4. Η τοποθέτηση της ειδικής ροζέτας στο κατάλληλο σηµείο είναι εύκολη και απλή.


5,6. Το βέλκρο είναι ραµµένο στην ταπετσαρία µας σε αρκετά µεγαλύτερη επιφάνεια από την επιφάνεια της ροζέτας αφήνοντας µας έτσι περιθώρια να τοποθετήσουµε ακριβώς το µαξιλάρι στο σηµείο που θέλουµε χωρίς να έχουµε το άγχος της λανθασµένης – και όχι ευθυγραµµισµένης τοποθέτησης.

Κατασκευή κρεβατιού πλώρης
Πολλοί από εµάς θα χρησιµοποιούν σίγουρα το σκάφος τους όχι µόνο σαν µέσο µεταφοράς, ψαρέµατος και περιπλάνησης στο υδάτινο στοιχείο αλλά και σαν µέσο διανυκτέρευσης. Πολλές φορές έχουµε επισκεφτεί κάποιο µέρος και πραγµατικά δεν θα θέλαµε να φύγουµε αυθηµερόν. Η αύξηση της τιµής της βενζίνης έκανε ακόµα πιο δελεαστική την διανυκτέρευση στο σκάφος µιας και οι αυθηµερόν προορισµοί ειδικά αυτοί που είναι πιο µακριά γίνονται όλο και πιο δύσκολα πραγµατοποιήσιµοι.

Πρότασή µου λοιπόν η κατασκευή ενός απλού σπαστού κρεβατιού πλώρης το οποίο µπορεί να κατασκευαστεί εύκολα και οικονοµικά από εµάς και να εφαρµοστεί στα περισσότερα µικροµεσαία σκάφη αναψυχής, φουσκωτά και µη (φωτ.7). Στόχος µας είναι η αναδίπλωση των τµηµάτων του κρεβατιού ώστε να είναι πιο εύκολη η αποθήκευσή του ακόµα και σε κάποιο ταµπούκι. Αν έχουµε από πριν µια πιθανή θέση αποθήκευσης, µπορούµε να µετρήσουµε και να κατασκευάσουµε τα δυο τµήµατα σε διαστάσεις που να µας βολεύουν στο συγκεκριµένο σηµείο, δεν είναι ανάγκη τα 2 τµήµατα να είναι εντελώς ίδια.

Βλέπουµε την τοποθέτηση των 2 τµηµάτων στο πίσω ταµπούκι ή του ενός στο µπροστινό (φωτ.8, φωτ.9). Πρώτα από όλα πρέπει να δούµε τον τρόπο που θα στηρίζεται το κρεβάτι ανάµεσα στα µπαλόνια του σκάφους µας. Σε πολλά σκάφη όπως και στο συγκεκριµένο της φωτογραφίας υπάρχει στις πλευρές του πολυεστέρας που µπορούν πολύ εύκολα να τοποθετηθούν τα τµήµατα του κρεβατιού µας (φωτ.10). Σε σκάφη που δεν υπάρχει ή υπάρχει αλλά συχνά είναι πολύ χαµηλά τότε αναγκαστικά πρέπει να βάλουµε βάση στήριξης στο µπαλόνι, το οποίο δυστυχώς περιπλέκει κάπως την κατασκευή µας (φωτ.11).

Τα υλικά που θα χρειαστούµε καθώς και επιµέρους λεπτοµέρειες:
•κοντραπλακέ θαλάσσης
•καλούς ανοξείδωτους µεντεσέδες και ανάλογες βίδες
•αφρολέξ
•δερµατίνη
•καρφωτικό µηχάνηµα µε ανοξείδωτα καρφωτικά

Το κοντραπλακέ θαλάσσης που θα χρειαστούµε θα πρέπει να είναι από 1-2,5 cm. Αν χρησιµοποιήσουµε 2.5αρί κόντρα πλακέ, καλούς µεντεσέδες και περαστές βίδες µε παξιµάδι η αντοχή του θα είναι αρκετή για χρήση χωρίς κάποιο στήριγµα στο πάτωµα στο µέσον του κρεβατιού. Αν χρησιµοποιήσουµε πιο λεπτό κόντρα πλακέ και βίδες απλές θα πρέπει να χρησιµοποιήσουµε κάποιο στήριγµα, ή να τοποθετούµε κάποιο από τα αντικείµενα που ήδη υπάρχουν στο σκάφος µας, όπως η πλωτή σχεδία ή σωσίβια χωρίς κανένα απολύτως πρόβληµα.  Αν έχουµε την διάθεση µπορούµε να τοποθετήσουµε ένα στήριγµα µε µεντεσέ και ιµάντες που να διπλώνεται ανάµεσα στο τµήµα του κρεβατιού µας όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Το αφρολέξ που θα επιλέξουµε θα πρέπει να είναι αρκετά σκληρό 300αρι ή 400αρι κατά προτίµηση και στις επιθυµητές διαστάσεις ώστε το ύψος του κρεβατιού να είναι ίδιο µε το ύψος του µαξιλαριού που έχουµε στο µπροστινό ταµπούκι. Το πλάτος και το φάρδος το επιλέγουµε λίγο µεγαλύτερο 0.5-1 cm ώστε να τοποθετηθεί καλά και να µην µετακινείται το αφρολέξ µετά την τοποθέτηση της δερµατίνης. Η δερµατίνη φροντίζουµε να έχει τις απαιτούµενες διαστάσεις ώστε να µπορέσουµε να τυλίξουµε το αφρολέξ και να µας περισσέψει αρκετά για να το καρφώσουµε µε τα καρφωτικά στο κόντρα πλακέ. Να προσέξουµε να χρησιµοποιήσουµε ανοξείδωτα καρφωτικά ώστε να µην έχουµε προβλήµατα οξείδωσης µε το πέρασµα του χρόνου. (φωτ.13,14,15).

Published in ΣΚΑΦΟΣ

Tags
Ναυτιλιακά Ταπετσαρίες Σκάφους Εξοπλισμός Σκάφους
Comodo SSL