Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Μάνος Ν. Ρούδας

Φουσκωτό Salpa Soleil 42 µε 3x 300 HP εξωλέμβιες Yamaha: Η ναυαρχίδα του Ιταλικού ναυπηγείου

16 Μαρτίου, 2023

Φουσκωτό Salpa Soleil 42 µε 3x 300 HP εξωλέμβιες Yamaha: Η ναυαρχίδα του Ιταλικού ναυπηγείου

Το νέο megaRib Salpa Soleil 42 µε τρεις εξωλέµβιους κινητήρες 300 ίππων της Yamaha και µε το βοηθητικό σύστηµα NSB Helm Master Joystick αποτελεί πλέον τη ναυαρχίδα του Ιταλικού ναυπηγείου.

Η πρώτη παρουσίαση του SALPA SOLEIL 42 έγινε τον Σεπτέµβριο του 2019 στα ναυτικά σαλόνια στις Κάννες και µετά στη Γένοβα, όπου ήταν διαθέσιµο και για sea trial. Στην χώρα μας το είδαμε πρόσφατα στην έκθεση σκαφών Boat & Fishing Show 2023, στο μεγάλο περίπτερο της ελληνικής αντιπροσωπείας Diving Marine.

Η γκάµα περιλαµβάνει πέντε µοντέλα µε διαφορετικό επίπεδο εξοπλισµού και τις παραλλαγές τους.

Tο σκάφος είναι δικάµπινο µε αξιοπρεπείς χώρους, αφού είναι 13µετρο µε άδεια κάτω από τα 12 µέτρα. Ήδη έχει κερδίσει διθυραµβικά σχόλια στον διεθνή Τύπο.

Απέσπασε δε την µεγαλύτερη αναγνώριση, ψηφίστηκε Φουσκωτό Σκάφος της Χρονιάς για το 2019 στο Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβας από το περιοδικό Vela e Motore. Ξεπέρασε δε σε ψήφους όλα τα MEGA RIB του ανταγωνισµού.

Αυτό που κάνει το σκάφος να ξεχωρίζει, εκτός από την µοντέρνα εξωτερική του σχεδίαση, είναι η φανταστική πλεύση του, λόγω της γάστρας µε τα δυο step και την κάθετη πλώρη, η οποία είναι σχεδιασµένη από τον διάσηµο ADAM YOUNGER σύµφωνα µε τις οδηγίες του ιταλικού ναυπηγείου.

Το µεγάλο ατού του σκάφους βέβαια έναντι του ανταγωνισµού, εκτός της γάστρας, είναι το χαµηλό βάρος. Στα µόλις 4250 κιλά, όταν ο ανταγωνισµός των άλλων καµπινάτων MEGA RIB ξεκινά από τα 6.000 κιλά.

To αποτέλεσµα φαίνεται στην χαµηλή κατανάλωση που είναι κάτω από 4 λίτρα / µίλι συνολικά στην κρουαζιέρα, και δεν αυξάνεται µέχρι τους 32 κόµβους επειδή αρχίζουν και λειτουργούν τα steps.

Tριµήχανη έκδοση
Η τριµήχανη έκδοση 3 Χ 300ΗΡ V6 NSB YAMAHA µε τα συνολικά 12.600 κυβικά που είναι υπεραρκετά να υποστηρίξουν οποιοδήποτε βάρος. Και βέβαια να προσφέρουν ταχύτητες αρκετά πάνω από τους 54 κόµβους οι οποίοι έρχονται πολύ άνετα.

Αν αναλογιστεί κανείς πως αυτές οι επιδόσεις έρχονται και µε την καλύτερη κατανάλωση, όπως στους 31 κόµβους µε 3,8 λίτρα / µίλι, τότε από µηχανικής πλευράς το σύνολο φαντάζει άρτιο και ελκυστική επιλογή. Πλέον στο σκάφος χρησιµοποιούνται οι GEL µπαταρίες της EXIDE µαζί µε Ιnverter.

Oι διαφορές µε το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2019 στην Γένοβα είναι τo νέο ρεζερβουάρ των 900 λίτρων που επιτρέπει µεγάλη αυτονοµία και το ανοξείδωτο inox-316 δοχείο νερού των 230 λίτρων µε δυνατότητα τοποθέτησης αφαλατωτή 160 λίτρων την ώρα.

∆ιαθέσιµη επίσης είναι η νέα γεννήτρια της fisher panda 5 kva µε inverter για µειωµένο θόρυβο. Νέο στοιχείο επίσης στο σκάφος είναι και η ηλεκτρικά αναδιπλουµένη τέντα ήλιου.

Εργονοµία
Το κατάστρωµα και τους εσωτερικούς χώρους έχει σχεδιάσει εξ’ ολοκλήρου το τεχνικό τµήµα της Salpa, γι αυτό και εστιάζουν στην µέγιστη άνεση και ξεχωρίζουν για την έξυπνη εκµετάλλευση των χώρων, την εργονοµία και βέβαια το ιταλικό τους φινίρισµα.

Άνεση και πολυτέλεια
Το µπροστινό ντεκ µπορεί να µετατραπεί στο πιο δηµοφιλές σηµείο του σκάφους αφού είναι το καλύτερο σηµείο ηλιοθεραπείας πάνω στο σκάφος, µε τα κατάλληλα µαξιλάρια. Οι διάδροµοι δεξιά κι αριστερά από την υπερκατασκευή, πλάτους 33 εκατοστών, οδηγούν στην περιοχή της πλώρης και στο πλωριό sundeck.

 

Γενικά, το Soleil 42 διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός πολυτελούς σκάφους και γι αυτό το λόγο θα το εκτιµήσουν ιδιαίτερα οικογένειες και παρέες και άνθρωποι που τους αρέσει να ζουν και να διανυκτερεύουν στη θάλασσα για πολλές µέρες, χωρίς να θυσιάζουν την πολυτέλεια και την άνεση τους.

Το σκάφος στο πίσω κόκπιτ παρέχει τραπέζι, κουζίνα πολλαπλών χρήσεων µε µικρό µπαρ µε όλες τις απαραίτητες ευκολίες, µεγάλη ξαπλώστρα για ηλιοθεραπεία και επιλογή roll bar ή t-top, το οποίο µάλιστα είναι νέου τύπου από αλουµίνιο και πλεξιγκλάς. Εκεί βρίσκεται και ένα νέο εξωτερικό ψυγείο συρόµενο.

Στο πλαστικό µέρος του σκάφους έχει χρησιµοποιηθεί νέου τύπου GELCOAT (ειδικά για τα σκούρα χρώµατα). Φυσικά, η Salpa επέλεξε τη µέθοδο έγχυσης κενού και για αυτό το µοντέλο. Σηµειώστε επίσης ότι η κατασκευή GRP επικαλύπτει εν µέρει τους αεροθαλάµους για να παρέχει µεγαλύτερη σταθερότητα.

Η διάµετρος των θαλάµων είναι από 74 εκατοστά στην πρύµνη και φτάνει στα 60 εκατοστά στη πλώρη, µικρή διαφορά που κάνει το σκάφος να έχει καλύτερη άνωση στην πλώρη. Κάθε θάλαµος αποτελείται από 8 ξεχωριστά «διαµερίσµατα» υλικού Hypalon Neopren ORCA 866, το οποίο θεωρείται ότι είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί αυτή τη στιγµή στην αγορά.

Το ύφασµα Hypalon Neopren Orca είναι για µεγάλα κυρίως φουσκωτά σκάφη και RIBs. Είναι βαρύ, ενισχυµένου πλέγµατος µε εξωτερική επένδυση CSM. Είναι πολύ ανθεκτικό στο σχίσιµο, στην διάτρηση και γενικά στις καταπονήσεις γι αυτό και είναι κατάλληλο για κατασκευές µεγάλων κυρίως φουσκωτών από 6 µέτρα και άνω.

Η πλώρη είναι συµπαγής πολυεστέρας και οι αεροθάλαµοι είναι τοποθετηµένοι µέσα στο τόξο που βρίσκεται το στρίτσο το οποίο φιλοξενεί επίσης το ηλεκτρικό βίντζι της άγκυρας. Το κατάστρωµα είναι επενδεδυµένο µε νέου τύπου ΤΕΑΚ που έχει την ιδιότητα να µην ζεσταίνεται µε τις υψηλές καλοκαιρινές θερµοκρασίες.

Η κονσόλα παρέχει ικανοποιητική προστασία στον χειριστή ενώ υπάρχουν και τρία καθίσµατα τύπου µπάκετ του οδηγού και δύο συνοδηγών. Η πλώρη είναι επίσης εξοπλισµένη µε δελφινιέρα από ανοξείδωτο χάλυβα.

Κάτω από το κατάστρωµα υπάρχει αρκετός χώρος που παρέχει δύο καµπίνες µε 4-6 κρεβάτια και ανεξάρτητες τουαλέτες, καθώς και ένα σαλόνι. Ένα άλλο πρωτότυπο είναι τα δύο υποβρύχια φινιστρίνια στην µπροστινή καµπίνα! Κατά την κρίση του ιδιοκτήτη µπορούν να εφαρµοστούν ειδικά φινιρίσµατα και εξαρτήµατα ή έξτρα αξεσουάρ σε πολλά σηµεία.

Το εσωτερικό
Για το εσωτερικό υπάρχει µεγάλη επιλογή από ταπετσαρίες µε νέου τύπου υφάσµατα που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές REACH. Τα δε χρώµατα είναι επιλογή πελάτη. Το κλιµατιστικό έχει τέσσερις εξόδους στην καµπίνα αλλά και µία στο µπάνιο.

∆εν υπάρχει αµφιβολία πως το Soleil 42 διαθέτει ένα από τα ωραιότερα και πιο λειτουργικά µπάνια που έχουµε δει ποτέ. Είναι δίχωρο έχοντας δυο ξεχωριστά παράθυρα. Με µινιµαλιστικό σχεδιασµό, επενδυµένο µε ξύλο και εξοπλισµένο µε υψίστης ποιότητας υλικά αποτελεί έναν από τους οµορφότερους χώρους του σκάφους όπου µπορείς να απολαύσεις το µπάνιο σου µε υπέροχη θέα προς τη θάλασσα.

Είναι ξεκάθαρο πως το Soleil 42 µπορεί να µας ταξιδεύει µε µεγάλες ταχύτητες κρουαζιέρας για πολλές ώρες και κυρίως ξεκούραστα και µε ασφάλεια, ακόµα και όχι µε τις καλύτερες καιρικές συνθήκες, γεγονός που σηµαίνει πως µπορούµε να διανύουµε µεγάλες αποστάσεις και να φτάνουµε πολύ γρήγορα στον προορισµό µας.

 

Στην Ελλάδα, εισάγεται αποκλειστικά από την εταιρία Diving Marine, όπου παρέχει κάθετη υποστήριξη σε όποια υπηρεσία χρειαστεί ο κάτοχός του, κάνοντας την απόκτηση και ιδιοκτησία εύκολη και απροβληµάτιστη.

Diving Marine | Ανδρέας ∆ουκάκης
+30 210 897 5931

divingmarine.com

Tags
SALPA DIVING MARINE Salpa Soleil 42 Ανδρέας ∆ουκάκης RIB Φουσκωτό
Comodo SSL