Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Φουσκωτό APACHE 23: Γρήγορο, αξιόπλοο και με sport εμφάνιση

15 Φεβρουαρίου, 2023

Φουσκωτό APACHE 23: Γρήγορο, αξιόπλοο και με sport εμφάνιση

Το APACHE 23 αποτελεί µία ιδιαίτερη και αγαπηµένη πρόταση στη κατηγορία των 7µέτρων RIB όπου ήρθε ξανά στο προσκήνιο λόγω της αναβάθµισης που έγινε από τον κατασκευαστή Γιώργο Αντωνόπουλο.

Πρόκειται για ένα γρήγορο αξιόπλοο φουσκωτό µε κρυφούς αεροθαλάµους, sport εµφάνιση, τουριστικό και ιδιαίτερα φιλόξενο κατάστρωµα, που συνεχίζει να µαγνητίζει τα βλέµµατα µε την σπαθάτη γραµµή του τόσο στο νερό όσο και στο τρέιλερ.

Θα μπορούσαμε να δείξουμε υπομονή και να παρουσιάσουμε απευθείας το ανανεωμένο APACHE 23 τον επόμενο μήνα. Όμως η πρόταση του κατασκευαστή Γιώργου Αντωνόπουλου για μία σύντομη θαλασσινή βόλτα, με σκοπό να θυμηθούμε το τρέχον μοντέλο και να συζητήσουμε εν πλω τις αλλαγές που προγραμματίζει, ήταν άκρως δελεαστική.

Έτσι, η τελευταία Κυριακή του Σεπτεμβρίου, μας βρήκε στην Ανάβυσσο, στο σκάφος του Κώστα Λουλούδη, με κινητήρα Mercury VERADO V8 300 Hp, και ένα φουλ έξτρα κατάστρωμα. Το APACHE 23 ήταν ουσιαστικά ο αντικαταστάτης του θρυλικού 22 όπου κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, Open και Cabin, με μεγαλύτερη ίσαλο, αλλά και πολλές βελτιώσεις.

Στην ουσία είναι το νεότερο μοντέλο Apache με την υπογραφή του Πέτρου Πολλάτου και του Γιώργου Αντωνόπουλου ο οποίος ανέλαβε να δώσει μία νέα πνοή σε ένα πραγματικά ήδη ολοκληρωμένο RIB.

Το βασικό χαρακτηριστικό της σειράς APACHE είναι το πολυεστερικό περίβλημα στους αεροθάλαμους διαμέτρου 38 cm μήκους 6 μέτρων, το οποίο δεν αγκαλιάζει εντελώς τον αεροθάλαμο στην πάνω πλευρά, αλλά δημιουργεί μία ψηλότερη κουπαστή.

Έτσι, διαμορφώνεται ένας επιπλέον χώρος αποθήκευσης, με σωστό ύψος κουπαστής, που προσφέρει ασφάλεια χωρίς να αισθάνεσαι «κλεισμένος». Εσωτερικά, τα έξαλα έχουν κάθετη γωνία αφήνοντας άνετα περάσματα σε όλο το σκάφος.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, ο τρόπος αυτός κατασκευής του μπαλονιού, προσφέρει ιδιαίτερα στην απόβαση του σκάφους, επιτρέπει να παραμείνει το σκάφος στο νερό με μουράβια χωρίς να καταστρέφονται οι αεροθάλαμοι.

Την στιγμή που γράφεται το παρόν, ετοιμάζεται στο ναυπηγείο μία καινούρια κονσόλα και κάθισμα, ενώ στην αναβάθμιση θα αφαιρεθεί το πολυεστερικό ρολ μπαρ, θα σχεδιαστεί ένα μικρό bimini και γενικότερα θα υπάρξει ένας πιο σύγχρονος σχεδιασμός.

Η κονσόλα θα διαθέτει μπροστινό κάθισμα που θα ανοίγει, ενώ το κάθισμα θα είναι λίγο πιο πίσω, ρυθμιζόμενο με αμορτισέρ.

Το κατάστρωμα
Μπορεί η εμφάνιση του APACHE 23 να είναι «επιθετική», το κατάστρωμα του όμως είναι ιδιαίτερα άνετο, εργονομικό και φιλόξενο. Η κεντρική κονσόλα με το κάθισμα διακυβέρνησης δεσπόζουν στη μέση του σκάφους αφήνοντας άπλα περιμετρικά.

Ακόμα και στη φωτογράφιση, που επιβαίναμε τέσσερα άτομα, η μετακίνηση εσωτερικά γινόταν απροβλημάτιστα. Μπαίνοντας στο σκάφος από την πλώρη διακρίνουμε την μεγάλη δελφινιέρα η οποία «χωνεύει» στο εσωτερικό της το ανοξείδωτο ράουλο, όπου ακολουθεί σε κλειστό χώρο ο ηλεκτρικός εργάτης και ο χώρος αποθήκευσης της αλυσίδας, που δίνει πρόσβαση στο πίσω μέρος της.

Ο ιδιοκτήτης του σκάφους, έχει τοποθετήσει έξτρα, βάση ηλεκτρικού κινητήρα – άγκυρα για τις ψαρευτικές του εξορμήσεις, παρόλα αυτά παραμένει ελεύθερος χώρος για εύκολη και ασφαλή επιβίβαση.

Στην πλώρη έχουμε ένα διπλό κρεβάτι ύπνου, με δύο πολύ βαθιά αμπάρια, που θα καταλάβουμε το μέγεθός τους όταν δούμε την σχετική φωτογραφία που ο Γιώργος στέκεται στο εσωτερικό τους.

Στα πλαϊνά του σημείου αυτού, υπάρχουν στεγανά πλαστικά πορτάκια όπου έχουμε πρόσβαση στα μπαλόνια, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει χώρος για σχοινιά, σωσίβια και άλλα ελαφριά αντικείμενα που θα θελήσουμε άμεση πρόσβαση. Περιμετρικά του σκάφους η κουπαστή διαθέτει αντιολισθητική επιφάνεια, και ρέλια μέχρι τον τετραθέσιο καναπέ της πρύμνης.

Η κονσόλα είναι ιδιαίτερα λειτουργική με χώρο για τα πόδια, γωνία που φέρει το τιμόνι και τα ηλεκτρονικά όργανα κοντά στον κυβερνήτη. Στο επόμενο σκάφος θα προστεθεί κάθισμα μπροστά και θα ανοίγει προσφέροντας ένα χώρο μικτής χρήσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως τουαλέτα.

Το κάθισμα κυβερνήτη-συγκυβερνήτη ρυθμίζεται για καθιστή ή ημιόρθια θέση οδήγησης. Ανασηκώνοντας το προς την κονσόλα έχουμε πρόσβαση στο εσωτερικό του για χρήση σαν μία έξτρα αποθήκη.

Οι αποθηκευτικοί χώροι δεν θα μας λείψουν, αφού εκτός από το μεγάλο πρυμιό αμπάρι, υπάρχει άλλος ένας εξωτερικά πίσω από τη πλάτη του καναπέ. Άνετη είναι και η πασαρέλα της πρύμνης, όπου τοποθετείται η βάση της βοηθητικής, σκάλα μπάνιου και το ντους του γλυκού νερού.

Η γάστρα
Η γάστρα του APACHE 23 προέκυψε μετά από πολλές δοκιμές, και ξεχώρισε για την «γλυκιά», χωρίς χτυπήματα πλεύση της.

Έτσι και στο αναβαθμισμένο μοντέλο, αναμένεται να παραμείνει η ίδια βαθιά γάστρα, με έντονα παρατροπίδια, μεγάλη ίσαλο που προσφέρει ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι. Διαθέτει είσοδο πλώρης τις 52 μοίρες και καταλήγει 24 στο καθρέπτη συν ένα μικρό πέλμα.

Τα δύο chines χαμηλώνουν διαμορφώνοντας ένα σημείο που εγκλωβίζεται αέρας, σαν ένα μικρό τούνελ, δημιουργώντας «αμορτισέρ» και απόσβεση στους κραδασμούς.

Στη θάλασσα
Όπως μας ανέφερε ο κατασκευαστής, είναι δύο τα μυστικά για μία άριστη πλεύση, μία καλοσχεδιασμένη γάστρα και ένα σωστά «ζυγισμένο» σκάφος που να την βοηθά να δείξει τις επιδόσεις της. Το APACHE 23 διαθέτει και τα δύο, γι’ αυτό και η αίσθηση που έχει κάποιος από την θέση του χειριστή είναι μοναδική!

Στον καθρέπτη του το σκάφος της δοκιμής φορούσε τον Mercury VERADO V8 300 hp όπου και ταίριαζε απόλυτα όπως φαίνεται και από τις μετρήσεις.

Εναλλακτικά, μπορεί να τοποθετηθεί κινητήρας από 200 ίππους, όμως σίγουρα θα προτιμηθούν δυνατοί κινητήρες σε τέτοιες ιπποδυνάμεις, όπως V6, όπου θα μπορούν αγόγγυστα να προσφέρουν την ώση που χρειάζεται.

Αυτό που παρατηρήσαμε στο σκάφος της δοκιμής, είναι ότι η εξαιρετικά αθόρυβη πλεύση δημιουργεί την αίσθηση χαμηλότερης ταχύτητας. Από την στιγμή που ανοίξεις στροφές, το πλανάρισμα έρχεται άμεσα, χωρίς να «σπρώχνει» νερά διατηρώντας την ευστάθεια ανεξάρτητα από τις συνθήκες κυματισμού.

Οι επιδόσεις του, όπως φαίνονται από το πίνακα, είναι εξαιρετικές, με την ταχύτητα να φτάνει τους 52,9 κόμβους στο wot με προπέλα Enertia ECO βήματος 21 με μία ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα κρουαζιέρας της τάξης των 35-39 κόμβων με την κατανάλωση να παραμένει οικονομική από 1,20 -1,30 λτ/νμ.

Συμπερασματικά, το APACHE 23 επιστρέφει δυναμικά, παρέχοντας αξιοπλοΐα, επιδόσεις και ένα ανανεωμένο κατάστρωμα που θα επανέλθουμε σε επόμενο τεύχος.

Apache Ribs – Γιώργος Αντωνόπουλος
694 4517 388 | 27410 49 635

 

Tags
Φουσκωτό Δοκιμή Φουσκωτού Apache Ribs APACHE 23 [jetpack-related-posts]
Comodo SSL