Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Φουσκωτό DIVERIB 5.50 με Mercury 115 XS PRO

19 Απριλίου, 2018

Φουσκωτό DIVERIB 5.50 με Mercury 115 XS PRO

Η εταιρία Diverib εξελίσσεται συνεχώς σε όλους τους τοµείς επενδύοντας σε εξοπλισµό αλλά και εγκαταστάσεις. Έτσι, τα τελευταία τρία χρόνια, ο ιδιοκτήτης της Παναγιώτης Ζώτος, σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον, κατάφερε να µετεγκατασταθεί σε νέο µεγαλύτερο χώρο, να ενσωµατώσει την παραγωγή των πολυεστερικών τµηµάτων εντός του κτιρίου αναβαθµίζοντας την ποιότητα, να κατασκευάσει ένα νέο σκάφος στα 12 µέτρα κατάλληλο για επαγγελµατική χρήση, να αναβαθµίσει όλα τα µοντέλα εµπλουτίζοντας τη γκάµα µε 4.60 και 4.95, να εκδώσει πιστοποιητικά επιθεώρησης για όλα τα RIB από τον Ελληνικό Νηογνώµονα, να εξάγει σε Τουρκία, Ισπανία, Κροατία και Κύπρο, και να εγκαταστήσει ένα µεγάλο κοπτικό laser για ακρίβεια σε εξειδικευµένες εργασίες κλπ.

Το Diverib 5.50 συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα best seller του ναυπηγείου που πλέον έχει δεχτεί ένα «γενναίο» face lift. Η επιτυχία του Diverib οφείλεται όµως στο γεγονός ότι δεν προσπάθησε να αντιγράψει κανένα σκάφος, απεναντίας σχεδιάστηκε ένα «φρέσκο» κατάστρωµα µε σπορ εµφάνιση, µε µαύρους αεροθαλάµους και γκρι gel coat. Πέρα από την εµφάνιση το Diverib είναι στιβαρό, έχει εξαιρετική πλεύση για τα µέτρα του και κινείται αξιόλογα και οικονοµικά χωρίς να χρειάζεται µεγάλες ιπποδυνάµεις.

Η γάστρα του ακολουθεί τα ελληνικά πρότυπα, έχει ένα ιδιαίτερα βαθύ V για καλύτερη πλεύση χωρίς κραδασµούς το οποίο καταλήγει στο deadrise στις 24 µοίρες. Στην κάθε πλευρά της υπάρχουν δύο βασικά παρατροπίδια ενώ άλλο ένα βρίσκεται χαµηλότερα και σταµατά λίγο πριν τον καθρέπτη αφήνοντας τις έδρες της πρύµνης ελεύθερες να διατηρούν την επαφή µε την θάλασσα µειώνοντας τις αποθαλασσώσεις και συµβάλλοντας στη σωστή κλίση πλεύσης.

Το chine διατηρεί την απαιτούµενη απόσταση των αεροθαλάµων από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε να µειώνονται οι τριβές και να έχουµε πιο γρήγορο και οικονοµικό ταξίδι. Μόνο σε απότοµες στροφές αλλά και σε κυµατισµό τα µπαλόνια συµµετέχουν διορθώνοντας την κλίση.

Το κατάστρωµα
Το Diverib είναι κατάλληλο τόσο για µικτή χρήση, τόσο για θαλάσσιο τουρισµό όσο και για ψάρεµα. Η διαρρύθµιση του deck προσαρµόζεται ώστε να ανταπεξέλθει σε κάθε είδους θαλασσινή εξόρµηση. Για την καλύτερη αξιοποίηση του καταστρώµατος, οι αεροθάλαµοι έχουν µικρή διάµετρο και χαµηλή διάταξη.

Στην πλώρη η µικρή δελφινιέρα έχει τοποθετηθεί κατευθείαν στο µπαλόνι δίνοντας πάτηµα κατά την είσοδο και προσφέροντας µια δέστρα για το αγκυρόσχοινο και το δέσιµο στο λιµάνι. Το ανοξείδωτο ράουλο θα µας βοηθήσει στο βιράρισµα ενώ το έκταµα και την άγκυρα θα την τοποθετήσουµε στο στρίτσο που βρίσκεται µπροστά, στην κουβερτοµένη πλώρη.

Η κονσόλα διαθέτει κάθισµα µπροστά και χειρολαβές. Ανοίγει αποκαλύπτοντας ένα µεγάλο εσωτερικό και βέβαια για την επιθεώρηση των οργάνων και της καλωδίωσης πίσω από το ταµπλό.

Το κάθισµα κυβερνήτη – συγκυβερνήτη είναι νέο και ιδιαίτερα κοµψό και λειτουργικό. Μετατρέπεται εύκολα από καθιστό σε ηµιόρθιο αλλάζοντας θέση στο µαξιλάρι.

Αναβαθµισµένες είναι και οι ταπετσαρίες στην πρύµνη, στον καναπέ ο οποίος κρύβει και το κυρίως αµπάρι. Χαµηλά στο κατάστρωµα, θα δούµε τις δύο υδρορροές που αποµακρύνουν τα νερά από το ντεκ µε ανεπίστροφες βαλβίδες και τα οδηγούν στην θάλασσα.

Στη θάλασσα
Τα Diverib είναι γνωστά για την ποιότητα πλεύσης τους. Έχοντας δοκιµάσει και στο παρελθόν το Diverib 550, γνώριζα πως πέρα από την εµφάνιση, τη στιβαρότητα και την οικονοµία στην κατανάλωση, το πιο δυνατό «χαρτί» του είναι η πλεύση. Στον καθρέπτη του οι επιλογές ιπποδύναµης είναι µεταξύ 90 και 140 ίππων µε συνιστώµενη τους 115 ίππους. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε τον νέο Mercury 115 XS PRO, ο οποίος αποτελεί ιδανικό κινητήρα για τέτοια χρήση, δηλαδή compact βάρος και ροπή για άµεσο πλανάρισµα.

Ανεβάζοντας τις στροφές το σκάφος περνούσε στο play µετά τους 8 κόµβους και στους 10 βρισκόταν σε πλήρη φάση. Σαν µέγιστη ταχύτητα φτάσαµε τους 45 κόµβους στις 6.000 σ.α.λ ενώ στις 4.200 σ.α.λ. ταξιδεύαµε άνετα στους 27 κόµβους καταναλώνοντας µόλις 0,7 λτ/νµ.

Η γάστρα του δουλεύει γλυκά χωρίς να σηκώνει σπρέι, όπως και αν ταξιδεύαµε σε σχέση µε τη διεύθυνση του αέρα. Έπλεε ευθύγραµµα, µε σωστό ζύγισµα, κρατώντας την πλώρη στο σωστό σηµείο για την αποφυγή καρφώµατος. Η απόσβεση του Diverib είναι παραδειγµατική χωρίς χτυπήµατα και χωρίς να ακούγονται κραδασµοί ή άλλοι µηχανικοί ήχοι παρά τα 4 µποφόρ που επικρατούσαν ανοιχτά από το Λαγονήσι. Αυτό µαρτυρά τη στιβαρή κατασκευή και το προσεκτικό µοντάρισµα που γίνεται σε όλο το σκάφος και τα καπάκια.

Συµπερασµατικά, το ανανεωµένο Diverib 5.50 δικαίως αποτελεί µια εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία του αφού συνδυάζει φινέτσα, πλεύση και στιβαρότητα. Επιπλέον η δυνατότητα που δίνει το ναυπηγείο να επιλέξουµε τη διαρρύθµιση του καταστρώµατος αναλόγως µε τις ανάγκες µας, είναι µία σηµαντική παράµετρος για να αποκτήσουµε ένα RIB «κοµµένο και ραµµένο» στα µέτρα µας!

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:

Φουσκωτό Diverib 5.50 με κινητήρα Mercury PRO XS 115

DIVERIB – Π. ΖΩΤΟΣ
τηλέφωνο: 210 6626058
www.diverib.gr

Tags
Φουσκωτό σκάφος Δοκιμές Φουσκωτών Diverib Παναγιώτης Ζώτος [jetpack-related-posts]
Comodo SSL