Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Φουσκωτό ΖΕΝ 39 για τους λάτρεις του ναυτικού τουρισμού

14 Φεβρουαρίου, 2023

Φουσκωτό ΖΕΝ 39 για τους λάτρεις του ναυτικού τουρισμού

Το ΖΕΝ 39, αποτελεί µία νέα πρόταση στην µεγάλη κατηγορία των RIB για τους λάτρεις του θαλάσσιου τουρισµού όπου ήδη διαθέτει πωλήσεις εντός και εκτός Ελλάδος επιβεβαιώνοντας τις ναυπηγικές και σχεδιαστικές επιλογές του κατασκευαστή Νάσου Νίκα.

Ακολουθεί, πολύ επιτυχηµένα, την λογική της µεγάλης και στενής γάστρας, προσφέροντας εξαιρετικές offshore δυνατότητες µε γρήγορη και οικονοµική πλεύση.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό στην έκθεση Boat & Fishing Show 2022, κερδίζοντας τις εντυπώσεις µε την σπαθάτη σπορ γραµµή, και το ιδιαίτερα βαθύ V της γάστρας που ξεκινά µε 62 µοίρες γωνία εισόδου στην πλώρη για να καταλήξει στο ιδιαίτερα βαθύ V των 25,5 µοιρών στο deadrise.

Το ΖΕΝ 39, ξεκίνησε ως ένα φιλόδοξο project πριν από περίπου 3 έτη, και αφορούσε τη σχεδίαση ενός φουσκωτού σκάφους, µε έµφαση στην άριστη πλεύση σε κάθε καιρό, τη δυναµική σχεδίαση και την απαράµιλλη κατασκευαστική ποιότητα.

Κάθε λεπτοµέρεια πάνω στο σκάφος έχει µελετηθεί πολύ προσεκτικά και προέρχεται από την εµπειρία του κατασκευαστή µέσα από την επαγγελµατική του δραστηριοποίηση στο χώρο της ενοικίασης πολυτελών φουσκωτών σκαφών (9-12 µέτρων) τα τελευταία οχτώ έτη.

Όπως ο ίδιος µας αναφέρει «τα σκάφη πρέπει να δοκιµάζονται και να σχεδιάζονται µέσα από την απαιτητική και έντονη χρήση και µόνο έτσι είναι κάποιος σε θέση να αντιληφθεί τη «ναυτική χρήση του σκάφους». Όπως µας ανέφερε, το πρωτότυπο ΖΕΝ 39 έκανε πάνω από 330 ώρες απαιτητικών δοκιµών σε διάρκεια 9 µηνών για να ανταποκριθεί στα standards που είχε θέσει.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Το ΖΕΝ 39, κατασκευάζεται βάσει υψηλών προδιαγραφών Ναυπήγησης, και το CE του σκάφους πληροί τις προδιαγραφές της κλάσης Β (πλεύση ανοιχτής θαλάσσης, δύναµη ανέµου τα 8Bf και ύψος κύµατος τα 4 µέτρα).

Τα υλικά που χρησιµοποιούνται για την κατασκευή του, είναι υψηλότατων προδιαγραφών και ακόµη και οι πολυεστέρας/βινυλεστέρας που χρησιµοποιούνται είναι πιστοποιηµένοι για χρήση στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Το ίδιο ισχύει και µε τον ηλεκτρονικό εξοπλισµό του σκάφους όπου υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες παραµετροποίησης. Το ΖΕΝ 39 εξοπλίζεται µόνο µε επώνυµα υλικά άριστης ποιότητας οίκων όπως η BlueSea, BEP, Raymarine, CZONE, επικασσιτερωµένα και πιστοποιηµένα καλώδια κατάλληλα για ναυτική χρήση και πολλά άλλα.

Σίγουρα το ΖΕΝ 39, δεν είναι ένα φτηνό σκάφος και το σκάφος της δοκιµής, πλήρως εξοπλισµένο ξεπερνά ελαφρώς τις 200.000 ευρώ αλλά από την άλλη αποτελεί ένα εξαιρετικά ποιοτικό και ιδιαίτερα αξιόπλοο σκάφος, προσεγµένο µέχρι και την τελευταία λεπτοµέρεια.

ΚΑΜΠΙΝΑ
H όλη σχεδίαση του σκάφους ΖΕΝ 39 παραπέµπει σε ένα Open Sport φουσκωτό, που όµως προς έκπληξή µας προσφέρει και δυνατότητες ενδιαίτησης και ξεκούραστης διαµονής στην καµπίνα κονσόλα.

Συγκεκριµένα η καµπίνα έχει εσωτερικό ύψος 1,83µ που σηµαίνει ότι κάποιος µπορεί να σταθεί όρθιος µέσα σε αυτή. Σε ξεχωριστό δωµάτιο βρίσκεται η ευρύχωρη τουαλέτα του σκάφους που έχει ντους και νιπτήρα. Το διπλό κρεβάτι της καµπίνας είναι ιδιαίτερα άνετο µε µέγιστο εσωτερικό πλάτος 1,65µ και µήκος 1,95µ.

Τα υλικά που χρησιµοποιούνται για την επένδυση της καµπίνας και τα στρώµατα ύπνου είναι κορυφαίας ποιότητας και µαζί µε τον έξυπνο φωτισµό διαµορφώνεται ένα άνετο περιβάλλον διαβίωσης που ξεπερνά τα όρια διαµονής ενός Σαββατοκύριακου.

Συνάµα, υπάρχει και η δυνατότητα διαµόρφωσης και του τεράστιου πίσω ταµπουκιού σε καµπίνα µε διαστάσεις κρεβατιού 2µ µήκος και 1,45µ πλάτος. Το καπάκι του ταµπουκιού ανασηκώνεται ηλεκτρικά και οι πλαϊνές επιφάνειες κλείνουν µε διαπνέων ύφασµα της εταιρίας Sunbrella.

ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ
Το θηριώδες κατάστρωµα του ZEN 39 προσφέρει πολυτέλεια, άπλα και άνεση εντός και εκτός της καµπίνας. Οι επιλογές χρωµάτων, γραµµών και λειτουργικών χώρων, το κάνουν επιβλητικό αισθητικά, διαµορφώνοντας ένα «ναυτικό» σε όλα του φουσκωτό, κατάλληλο για µακρινά ταξίδια και απολαυστικές διακοπές.

Μπαίνοντας στο κατάστρωµα του ZEN 39 θα παρατηρήσουµε τους µεγάλους χώρους ηλιοθεραπείας, αναπαυτικά καθίσµατα και καναπέδες που «κρύβουν» τεράστια αµπάρια αποθήκευσης. Το παρµπρίζ και το T-Top δένουν αρµονικά µε τις γραµµές της καµπίνα, προσφέροντας ταυτόχρονα προστασία στο πλήρωµα.

Το πιλοτήριο έχει σωστή κατανοµή των ηλεκτρονικών βοηθηµάτων ναυσιπλοΐας, χειρολαβές, και εργονοµικό σχεδιασµό σε σχέση µε την θέση του τιµονιού, του χειριστηρίου και τα καθίσµατα, για όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστο ταξίδι στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη.

Ο καναπές της πρύµνης χωρά άνετα 4 άτοµα και προσφέρει ασφάλεια στο πλήρωµα, ενώ δίνει την δυνατότητα χρήσης σαν τραπεζαρία µαζί µε το πίσω καναπέ που βρίσκεται στη πλάτη των θέσεων διακυβέρνησης. Στο συγκεκριµένο σκάφος, ο καναπές αυτός έχει διαµορφωθεί σαν ηλεκτρικό ψυγείο.

Το πρυµιό sundeck διαθέτει ένα ιδιαίτερα µεγάλο χώρο, µπορεί µετατραπεί ακόµα και σε δεύτερη καµπίνα.

Άλλο ένα µεγάλο χώρο αποθήκευσης, µε µεγάλο βάθος, θα βρούµε κάτω από το κρεβάτι ηλιοθεραπείας της πλώρης, όπως και ξεχωριστά το στρίτσο µε τον ηλεκτρικό εργάτη και το έκταµα της άγκυρας.

ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Όµως η «ψυχή» του κάθε σκάφους είναι ο τρόπος που συµπεριφέρεται στο θαλάσσιο περιβάλλον, και εκεί το ΖΕΝ 39 εντυπωσιάζει.

Το σκάφος έχει τόσο αποδοτική πλεύση, που για να σπάσει το φράγµα των 50 κόµβων χρειάζεται µόνο ένα ζευγάρι κινητήρων 300 ίππων. Πιο συγκεκριµένα το σκάφος της δοκιµής µε τους δύο V6 Yamaha 300 Hp, η µέγιστη ταχύτητα έφτασε τους 53,5 κόµβους.

Οι προδιαγραφές του σκάφους και το εξαιρετικά βαθύ V καταµαρτυρούν τον offshore χαρακτήρα του σκάφους και την καταλληλότητά του για µακρινά ταξίδια.

Επιπλέον, µε δεδοµένα τα offshore χαρακτηριστικά πλεύσης, κάποιος θα περίµενε να είναι και αρκετά ενεργοβόρο, όπως τα πολύ βαθύγαστρα σκάφη… όµως το ZEN 39 κάνει τη διαφορά, καθώς επιτυγχάνει υψηλές ταχύτητες κρουαζιέρας 30-35 κόµβων µε κατανάλωση κάτω από τα 2.5 lt/ml! Ακόµα και στη πιο υψηλή ταχύτητα κρουαζιέρας, στις 4500 σ.α.λ, οι 41,5 κόµβοι έρχονται αγόγγυστα µε 2,67 λτ/νµ.

Εκεί φαίνεται αφενός η αποδοτικότητα της γάστρας και αφετέρου η µελέτη που έχε γίνει στην κατανοµή βαρών αλλά και το «στήσιµο» του σκάφους.

Τέλος, ρωτήσαµε τον κατασκευαστή από που εµπνεύστηκε το όνοµα ZEN. Όπως µας απάντησε, «ZEN θέλουµε να χαρακτηρίζεται η κατάσταση της ψυχικής διάθεσης του καπετάνιου και του πληρώµατός του, όταν ταξιδεύουν µε αυτό. Θέλουµε να έχει απόλυτη εµπιστοσύνη στην κατασκευή και στις δυνατότητές του σκάφους του και να νιώθει ασφαλής και ήρεµος όταν κάθεται στο τιµόνι του, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών».

Στο πολύ κοντινό µέλλον, θα παρουσιαστεί και το νέο «ανοιχτό» µοντέλο, το ZEN 39S το οποίο σχεδιαστικά είναι αρκετά τολµηρό και δυναµικό αφού η σχεδίασή του ανατέθηκε σε διεθνούς φήµης σχεδιαστή σκαφών αναψυχής, ωστόσο οι εκπλήξεις από τη ΖΕΝΜΑRINE δεν θα σταµατήσουν εκεί!

Zenmarine
6945 550 661

www.zenmarine.gr

 

Tags
Δοκιμή Φουσκωτού Δοκιμή Φουσκωτού Σκάφους Zenmarine ΖΕΝ 39 Φουσκωτό Καμπινάτο Σκάφος [jetpack-related-posts]
Comodo SSL