Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

GRAND GOLDEN LINE G650

GRAND GOLDEN LINE G650

Το νέο Grand, το G650 της σειράς Golden Line αποτελεί µία νέα πρόταση στην κατηγορία των 6,5 µέτρων. Η σύγχρονη και φουτουριστική σχεδίαση, συνδυάζεται µε ένα ιδιαίτερα έξυπνο και φιλόξενο κατάστρωµα δηµιουργώντας χώρους και δυνατότητες που θα αναζητούσαµε σε πολύ µεγαλύτερα RIB.
Η Grand µε έδρα τον Καναδά, ηγείται της Αµερικάνικης αγοράς φουσκωτών σκαφών διαθέτοντας παράλληλα ένα µεγάλο δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την γη. Αυτό σηµαίνει ότι οι απαιτήσεις παραγωγής είναι αυξηµένες και τα σκάφη της πρέπει συνεχώς να αναβαθµίζονται και να διατηρούν την ισχυρή θέση στην παγκόσµια αγορά. Σε αυτά τα πλαίσια οι σχεδιαστές της εταιρίας αναζητούν µεθόδους που θα τα κάνουν να ξεχωρίσουν σε όλα τα επίπεδα διατηρώντας όµως πάντα τις τιµές σε λογικά πλαίσια χάρη στον µεγάλο όγκο παραγωγής.
Η σειρά Golden αποτελείται από µια γκάµα RIB από τα 3.40 ως και τα 6.50 µέτρα µε κύριο χαρακτηριστικό τους την πολυτέλεια, το design και πάνω από όλα ένα ντεκ φιλόξενο για το πλήρωµα. Το G650 είναι το µεγαλύτερο σκάφος που παράγει αυτή την στιγµή το ναυπηγείο µετά το 650 της σειράς Silver το οποίο όµως είχε ολικό µήκος 6.30 µ. Η γάστρα του σχεδιάστηκε από την αρχή, µε πιο βαθύ V για καλύτερη απόσβεση και πιο γλυκιά πλεύση. Η είσοδος είναι ιδιαίτερα βαθιά, στη µέση η γάστρα είναι στις 25 µοίρες και καταλήγει στο deadrise στις 20 µοίρες.

Σε αυτό το σκάφος παρουσιάζεται και µία καινοτοµία της Grand, την ‘’DART’’ Hull (Γάστρα Βέλος) όπου αποτελεί το γενικό στήσιµο του σκάφους σχετικά µε την επιφάνεια της θάλασσας. Πιο συγκεκριµένα θέλησαν να «σηκώσουν» τους αεροθαλάµους στην πλώρη χωρίς όµως να δηµιουργεί το γνωστό «τσαρούχι» το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν εξυπηρετεί (στο sundeck της πλώρης, στο δέσιµο και είσοδο – έξοδο σε χαµηλούς ντόκους κλπ). Γι’ αυτό σκέφτηκαν να µειώσουν τον όγκο του αεροθάλαµου στο πλωριό τµήµα του χρησιµοποιώντας µικρότερη διάµετρο που ανοίγει όσο πλησιάζει στην πρύµνη. Αυτό σε συνδυασµό µε µία ελαφρώς πιο ψηλή είσοδο γάστρας, αφήνει το επιθυµητό ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας ώστε να ανταπεξέλθει καλύτερα στο κυµατισµό, δηµιουργεί µεγαλύτερο χώρο στην πλώρη (λόγω του µειωµένου όγκου) και ελαχιστοποιεί την περίπτωση σπρέι. Για την ευθύγραµµη πλεύση και το άµεσο πλανάρισµα, υπάρχουν δύο προεκτάσεις της γάστρας αριστερά και δεξιά του κινητήρα, ενώ σε αυτό συνεισφέρουν και οι πολυεστερικές απολήξεις των αεροθάλαµων οι οποίοι «λειτουργούν» σαν σταθερά στεπ.


Στον καθρέπτη του G650 µπορεί να τοποθετηθεί κινητήρας ως 200 ίππους. Με µία τέτοια ιπποδύναµη σύµφωνα µε την εταιρία το σκάφος µπορεί να φτάνει 46 µε 48,5 κόµβους ακόµα και µε 3 – 4 άτοµα πλήρωµα. Με έναν 150άρη η µέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 43 κόµβους.
Η σχεδίαση στο κατάστρωµα έχει γίνει σύµφωνα µε ανθρωποµετρικές µετρήσεις για να εξασφαλιστεί η άνεση και η ασφάλεια του πληρώµατος. Στην πρύµνη υπάρχει ένας τεράστιος καναπές σχήµατος U τον οποίο συναντάµε αποκλειστικά σε µεγαλύτερα RIB συνήθως πάνω από 8 µέτρα. Η χρήση του δίνει περισσότερη άνεση στο πλήρωµα που µπορεί να τον χρησιµοποιήσει και σαν τραπεζαρία µε την προσθήκη ενός τραπεζιού. Επίσης βγάζοντας την βάση του τραπεζιού και τοποθετώντας το πρόσθετο µαξιλάρι ο χώρος µετατρέπεται σε ένα άνετο sundeck. Φυσικά κάτω από τα καθίσµατα υπάρχουν µεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι για τα σωστικά και τον εξοπλισµό µας. Κατάπρυµα η πολυεστερική υπερκατασκευή έχει µία πολύ φουτουριστική σχεδίαση, µε ρέλια εξωτερικά, πρωτότυπες δέστρες, και δύο µικρές πλατφόρµες όπου και υπάρχει η ανοξείδωτη σκάλα µπάνιου.
Εξίσου «ντιζαϊνάτη» είναι και η σχεδίαση της κονσόλας µε όµορφη κατανοµή των ηλεκτρονικών βοηθηµάτων και των οργάνων του κινητήρα.
Η γραµµή της δείχνει ιδιαίτερα όµορφη αλλά είναι και χρηστική αφού φέρνει το ταµπλό µε το τιµόνι και το χειριστήριο κοντά στον κυβερνήτη αφήνοντας χαµηλά χώρο για τα πόδια.
Η πρωτοτυπία δεν θα µπορούσε να έλειπε και από το κάθισµα διακυβέρνησης. Το ονοµάζει SD-10, και έχει δύο θέσεις, µία για τον κυβερνήτη και µία για τον συγκυβερνήτη όπου σηκώνονται επιτρέποντας την ηµιόρθια οδήγηση ακουµπώντας µε το ισχίο.
Στην πίσω πλευρά του υπάρχει χειρολαβή αλλά και ένα πλαστικό ταµπούκι που δίνει πρόσβαση στο εσωτερικό του για να το χρησιµοποιήσουµε σαν αποθήκη.

Στην πλώρη ο καναπές µε τις κατάλληλες προσθήκες µετατρέπεται σε ένα δεύτερο sundeck ενώ στο εσωτερικό του µπορούµε να τοποθετήσουµε αποσκευές, σωστικά ή ότι άλλο χρειαζόµαστε. Η δελφινιέρα έχει και αυτή το δικό της στυλ, προσφέρει άνετο πάτηµα για την απροβληµάτιστη επιβίβαση – αποβίβαση, έχει πτυσσόµενη δέστρα, δύο όκια και τους πλευρικούς φανούς.
Στον προαιρετικό εξοπλισµό ανήκει και το ρολ µπάρ µε τις ανοξείδωτες βάσεις και την πολυεστερική «οροφή».  Αυτό χρησιµοποιείται και για τα watersports αφού έχει όλες τις προδιαγραφές για να τραβήξει σκι ή wakeboard.

Συµπερασµατικά η Grand µε το G650 σηκώνει τον πήχη ψηλά θέτοντας άλλα δεδοµένα στην κατηγορία των 6.50 µέτρων, αφού συνδυάζει την φουτουριστική σχεδίαση, το ιδιαίτερα φιλόξενο και λειτουργικό κατάστρωµα µε την γνωστή αξιοπλοΐα που έχουµε γνωρίσει και στα υπόλοιπα µοντέλα της.
Επιπλέον η απόκτησή του είναι ακόµα πιο εφικτή αφού η Leadmar, η Ελληνική αντιπροσωπία της Grand έχει εξασφαλίσει πρόγραµµα χρηµατοδότησης 12 µηνιαίων δόσεων για αγορά πακέτου σκάφους µε µηχανή, µε 30% προκαταβολή για όλα τα µοντέλα Grand σε τιµές µετρητοίς.
Πληροφορίες: LEADMAR, τηλ.: 210 9700.200

Comodo SSL