Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Marinco Open 50 XL και R49 με κινητήρες 30Hp

Marinco Open 50 XL και R49 με κινητήρες 30Hp

Η Marinco στην περσινή έκθεση Σκάφος Ψάρεµα – Boat & Fishing Show 2018, παρουσίασε στην κατηγορία των πέντε µέτρων τα Marinco 50 XL και Marinco R49 που µπορούν να ταξιδέψουν ακόµα και µε κινητήρα 30 ίππων για όσους τα προορίζουν για επαγγελµατική χρήση σαν σκάφη ενοικίασης.

Οι τριάντα ίπποι είναι το όριο το οποίο δεν χρειάζεται δίπλωµα ταχύπλοου σκάφους, οπότε και είναι πιο δηµοφιλή, πόσο µάλιστα αν µπορούν µε έναν τέτοιο κινητήρα να πλανάρουν και να πιάσουν µία αξιόλογη ταχύτητα (ακόµα και µε 4 άτοµα όσον αφορά το µεγαλύτερο Open 50 XL). Σε αυτό το άρθρο θα δούµε πιο αναλυτικά τα δύο αυτά µοντέλα, όπου τα µετρήσαµε µε κινητήρες 30 ίππων και σύντοµα θα τα παρουσιάσουµε µε κινητήρες µεγαλύτερων ιπποδυνάµεων για ιδιωτική χρήση.

Η Marinco Marine Center από το 1971 µέχρι σήµερα δραστηριοποιείται στο χώρο των σκαφών αναψυχής, µε µια κάθετη µονάδα µε έδρα την Θεσσαλονίκη και συγκεκριµένα την λεωφόρο Γεωργικής Σχολής. Εκεί θα βρείτε ετοιµοπαράδοτα σκάφη του ναυπηγείου Marinco από τα 4 ως τα 7 µέτρα σε µία µεγάλη ποικιλία µοντέλων αλλά και εισαγόµενα σκάφη από γνωστούς οίκους τους εξωτερικού, καθώς και επιλεγµένα µεταχειρισµένα σκάφη.

Στον ίδιο χώρο λειτουργεί µονάδα εξουσιοδοτηµένου service για όλους τους εξωλέµβιους κινητήρες, και βέβαια παντός είδους συντήρησης και επισκευής σκάφους.
Από εκεί ξεκινήσαµε µε τα δύο Marinco Open 50 XL & Marinco R49 κοτσαρισµένα σε 4×4 της εταιρίας για να δούµε στη θάλασσα τα ανανεωµένα αυτά µοντέλα.
Η βροχή µας έκανε την φωτογράφιση λίγο πιο δύσκολη, παρόλα αυτά καταφέραµε να µετρήσουµε τις επιδόσεις και να παρουσιάσουµε φωτογραφικά το κατάστρωµα τους.

Marinco Open 50 XLµε κινητήρα Mercury EFI 30 BigFoot
Το Marinco Open 50 XL ξεπερνά σε όγκο και βάρος το µέσο όρο της κατηγορίας των πεντάµετρων, γι’ αυτό και ενδείκνυται η χρήση ενός κινητήρα που να µπορεί να ανταπεξέλθει σε µεγάλα φορτία, όπως ο Mercury EFI 30 BigFoot. Ένας δυνατός κινητήρας µε υψηλότερο κυβισµό (747 cc σε σύγκριση µε τα 526 cc του απλού 30 EFI), ροπή από χαµηλές στροφές και χαρακτηριστικά υψηλής ώσης που καταφέρνει να πλανάρει το σκάφος ακόµα και µε τέσσερα άτοµα, ενώ σαν µέγιστη ιπποδύναµη µε δύο άτοµα µετρήσαµε 20,5 κόµβους (23,6 µίλια/ώρα).

Με µήκος 4,98 µέτρα και πλάτος 2,18 µέτρα, το Open 50 XL διαθέτει άνετους χώρους στο κατάστρωµα, ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη, και µεγάλα αµπάρια για την αποθήκευση του εξοπλισµού µας. Οι χώροι του εξυπηρετούν τόσο την αλιευτική χρήση όσο και την τουριστική, δηλαδή για βόλτα µε την οικογένεια και την παρέα. Η κεντρική κονσόλα, αφήνει την άνετη µετακίνηση περιµετρικά, κάτι ιδιαίτερα χρήσιµο και στο ψάρεµα ιδίως σε όλες τις τεχνικές µε καλάµι.

Οι αποθηκευτικοί χώροι του Open 50 XL είναι αρκετοί ώστε να χωρέσουν εύκολα τα απαραίτητα σωστικά, παρελκόµενα και τις αποσκευές σας. Στο στρίτσο υπάρχει αρκετός χώρος για την άγκυρα και το έκταµά της ενώ στο καπάκι υπάρχει αντιολισθητική επιφάνεια για µεγαλύτερη ασφάλεια στην επιβίβαση του πληρώµατος. Στο κατάστρωµα οι κουπαστές έχουν το κατάλληλο ύψος για την ασφάλεια του πληρώµατος ενώ στην πρύµνη ελαφρώς µειώνεται για να διευκολύνει το ψάρεµα.

Ακόµα η κονσόλα στο κέντρο διαθέτει ανοξείδωτο roll bar που δίνει κράτηµα και το µήκος της είναι τέτοιο ώστε να προσφέρει στον κυβερνήτη προστασία µε το παρµπρίζ όταν οδηγεί καθιστός. Το τιµόνι και το χειριστήριο είναι ελαφρώς υπερυψωµένα δίνοντας την δυνατότητα όρθιας οδήγησης.

Ο πλωριός καναπές διαµορφώνει ένα τριγωνικό αµπάρι µε δύο ενιαία πλευρικά καθίσµατα. Το εσωτερικό της υπερκατασκευής είναι ενιαίο µε τρία διαφορετικά ανοίγµατα (το κεντρικό και δύο πλευρικά) και φυσικά φτιαγµένα σωστά, µε αυλάκι περιµετρικά για να οδηγούν τα νερά στο κατάστρωµα και όχι στο εσωτερικό του, ενώ το καπάκια (καθώς και όλα τα υπόλοιπα) δένουν στον inox µεντεσέ µε ανοξείδωτες περαστές βίδες και παξιµάδια ασφαλείας.

Η κονσόλα στο κέντρο διαµορφώνει και αυτή κάποιο χώρο που έχουµε πρόσβαση µε το πλαστικό στεγανό ντουλάπι κάτω από το τιµόνι. Ο τριθέσιος καναπές της πρύµνης κρύβει το κεντρικό αµπάρι µε δύο ανοίγµατα ώστε όταν θέλουµε να βρούµε κάτι στο εσωτερικό του να µην χρειάζεται να σηκώσουµε όλους όσους κάθονται εκεί.

Στη θάλασσα
∆οκιµάσαµε λοιπόν το Marinco Open 50 XL µε κινητήρα Mercury EFI 30 BigFoot ενώ ο κατασκευαστής δίνει µέγιστη ιπποδύναµη τους 90 ίππους. Με τον 30 BigFoot σαν ταχύτητα κρουαζιέρας θα υπολογίσετε τους 15,5 – 18 κόµβους στις 4.500 στροφές ανά λεπτό. Η απόκριση στο τιµόνι ήταν άµεση ακόµα και µε έναν τόσο µικρό κινητήρα ενώ η πλεύση της, προβλέψιµη και ξεκούραστη χωρίς µπότζι η βρέξιµο.

Marinco R49 µε κινητήρα Tohatsu 30HP
Το Marinco R49, ανήκει στη κατηγορία ταχύπλοης βάρκας η οποία ιδίως σε αυτό το µήκος είναι ιδιαίτερα αγαπητή συνδυάζοντας χαµηλό κόστος απόκτησης, χωρίς να στερείται σε χώρους και δυνατότητες. Προσφέρει µεγάλο εύρος δραστηριοτήτων όπως αναψυχή, ψάρεµα ή θαλάσσια σπορ. Το R49 χωρίς να ξεφεύγει σχεδιαστικά, το design της ξεχωρίζει, ενώ η γάστρα του έχει σχεδιαστεί για να µπορεί να κινηθεί άνετα µε µικρό κινητήρα φτάνοντας σε ικανοποιητικές ταχύτητες για την κατηγορία του.

Η κατασκευή του – όπως και των υπόλοιπων µοντέλων – γίνεται µε τη µέθοδο σάντουιτς ενώ τα δεσίµατα στη γάστρα γίνονται µε πολυεστερική σχάρα που την κάνει άκαµπτη και υψηλής αντοχής στη σκληρή χρήση.

Μπαίνοντας στο σκάφος βλέπουµε ένα κλασικό στρίτσο, µε άφθονο χώρο για την άγκυρα και το σχοινί της ενώ στις µπάντες του βρίσκονται οι δέστρες.Ο καναπές της πλώρης σχήµατος U είναι άνετος και βοηθά στην αποθήκευση σωστικών αλλά και του εξοπλισµού µας. Η κονσόλα τοποθετείται κεντρικά αφήνοντας περάσµατα στις µπάντες. Μπροστά της διαµορφώνει ένα κάθισµα – ταµπούκι. Το roll bar που έχει 4 σηµεία στήριξης, δίνοντας κράτηµα σε όσους κινούνται ή βρίσκονται γύρω της ενώ παράλληλα προστατεύει και το παρµπρίζ ακολουθώντας το σχήµα του. Αν και οι οθόνες βυθοµέτρων – gps όλο και µεγαλώνουν, ο διαθέσιµος χώρος που έχει για τα όργανα ναυσιπλοΐας είναι αρκετός. Ένα στεγανό ντουλάπι στα πόδια του κυβερνήτη που δίνει πρόσβαση στο εσωτερικό της, ολοκληρώνουν την χρήση της.

Ο χειριστής θα καθίσει στον καναπέ της πρύµνης ενώ µένει άπλετος χώρος για άλλα άνο ένα άτοµο και λίγο πιο στριµωχτά τρία. Στις άκρες του, πάνω στην κουπαστή δύο χειρολαβές δίνουν κράτηµα στο πλήρωµα. Στις βάσεις του καναπέ υδρορροές αποµακρύνουν τα νερά από το κατάστρωµα και τα µεταφέρουν στην θάλασσα. Το αµπάρι της πρύµνης είναι αρκετά ευρύχωρο και χωρά άνετα το τανκ βενζίνης, µπαταρία και ότι παρελκόµενα θέλετε να πάρετε µαζί σας.

Κατάπρυµα, στις µπάντες της λεκάνης του κινητήρα διαµορφώνονται δύο πλατφόρµες, µία αριστερά µε την βάση της µηχανής και µία δεξιά µε την σκάλα µπάνιου. Εδώ να αναφέρουµε ότι υπάρχει η δυνατότητα να βγει και µε διαφορετική διαρρύθµιση στο ντεκ, µε την κονσόλα να µετακινείται πλάγια, άλλη κατανοµή στους καναπέδες της πλώρης και χωρίς τα πλάγια «ράφια» που διατρέχουν όλο το σκάφος. Αυτό συνήθως διατίθεται για τα σκάφη που προορίζονται για ενοικίαση.

Στη θάλασσα
Το ελαφρύ βάρος του Marinco R49 έκανε την καθέλκυση παιχνιδάκι και έτσι σε ελάχιστο χρόνο η βάρκα βρισκόταν στο νερό ετοιµοπόλεµη, ένα πλεονέκτηµα που οι ιδιοκτήτες µεγαλύτερων σκαφών ζηλεύουν αρκετά, ιδιαίτερα αν δεν υπάρχει θέση στο λιµάνι. Στον καθρέπτη του φορούσε ένα τετράχρονο Tohatsu 30 ίππων, µια ιπποδύναµη λίγο πιο µικρή από την συνιστώµενη 40άρα ενώ ο κατασκευαστής δίνει µέγιστη τους 50 ίππους, όµως ακόµα και µε αυτήν το σκάφος ταξίδευε µια χαρά. Άλλωστε µε αυτή την ιπποδύναµη, όπως αναφέραµε και παραπάνω δεν θα χρειαστεί ο κυβερνήτης άδεια χειριστή ταχυπλόου.

Με δύο άτοµα πλήρωµα, ανοίξαµε το γκάζι και είδαµε ότι µετά τις 4.000 σ.α.λ πλάναρε φτάνοντας τους 14,4 κόµβους στις 4.500 σ.α.λ. Ανοίγοντας τέρµα το γκάζι και µε το σχετικό τριµάρισµα είδαµε 23 κόµβους στο GPS. Τώρα σαν πλεύση παρατηρήσαµε µια πολύ καλή συµπεριφορά, αφού και από πλευράς ευστάθειας και γενικότερα από πλεύσης ήταν σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία του.

Συµπερασµατικά τα Marinco Open 50 XL και R49 αποτελούν µια θαυµάσια επιλογή τόσο για τους επαγγελµατίες που αναζητούν σκάφη αντοχής και αξιόπλοα, όσο και για τους ιδιώτες προορίζοντάς τα για ψάρεµα αλλά και απολαυστικές βόλτες στη θάλασσα.

Πληροφορίες: MARINCO, 2310 472245, 2310 472948 | www.marinco.gr

Tags
Σκάφος Πολυεστερικό Σκάφος Marinco Σκάφη για ψάρεμα Βάρκες για ψάρεμα Ταχύπλοη Βάρκα Δοκιμή Σκάφους Δοκιμή Πολυεστερικού Σκάφους Marinco Open 50 XL Marinco R49
Comodo SSL