Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Μάρκος Τσαπέπας

Μολύβι Φύλακας: Με ηλεκτρικό κινητήρα

3 Μαΐου, 2019

Μολύβι Φύλακας: Με ηλεκτρικό κινητήρα

Το ψάρεµα µε την τεχνική µε µολύβι φύλακα είναι µια τεχνική η οποία για να είναι αποτελεσµατική απαιτεί χαµηλή ταχύτητα. Χρειάζεται µεγάλη ακρίβεια και σταθερότητα καθ όλη την διάρκεια του ψαρέµατος, αλλιώς το δόλωµά µας δε θα έχει σωστή παρουσία στο βυθό.

Έτσι καθιερώθηκε η εγκατάσταση µιας βοηθητικής εξωλέµβιας από 2,5 έως 10 hp διότι καµία κύρια µηχανή δεν µπορεί να δουλέψει στην ταχύτητα των 0,5 έως 1,5 κόµβων. Χρησιµοποιώντας βοηθητική µηχανή έχουµε το πλεονέκτηµα της χαµηλότερης κατανάλωσης καυσίµου και επιεπλέον η κύρια µηχανή δε συµπληρώνει αρκετές ώρες λειτουργίας οι οποίες θα µας οδηγούσαν πολύ συντοµότερα στην ανάγκη συντήρησης αυτής. Όµως τα τελευταία χρόνια έκαναν την εµφάνιση τους οι ηλεκτρικές εξωλέµβιες χαµηλής ισχύος οι οποίες έχουν ακόµα περισσότερα πλεονεκτήµατα εάν χρησιµοποιηθούν έως βοηθητικές συγκριτικά µε τις βοηθητικές εξωλέµβιες βενζίνης. Εµείς δοκιµάσαµε και χρησιµοποιούµε στα ψαρέµατα µας τη Haswing Osapian µε χαρακτηριστικά ώθησης 55 λίµπρες 12 volt.

Την δοκιµάσαµε στο συγκεκριµένο σκάφος το οποίο έχει µήκος 6.80 m , µε υπερυψωµένη καµπίνα και βάρους 2.000 κιλών. Ανταπεξήλθε σε όλες της απαιτήσεις του συγκεκριµένου ψαρέµατος χωρίς καµία δυσκολία ακόµα και µε µέτριο αεράκι. Σας αναφέρω λοιπόν όλα τα πλεονεκτήµατα που µας προσφέρουν οι ηλεκτρικές εξωλέµβιες συγκριτικά µε τις βενζινοκίνητες:
•Χρησιµοποιούν ως ενέργεια τον ηλεκτρισµό που είναι αποθηκευµένος στις µπαταρίες του σκάφους. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού µέχρι να φτάσουµε στον τόπο ψαρέµατος οι περισσότερες µηχανές είναι εφοδιασµένες µε δυναµό, οπότε οι µπαταρίες µας φορτίζουν διαρκώς. Έτσι εκµεταλλευόµαστε τις φορτισµένες µπαταρίες χωρίς επιπλέον κόστος.•Έχουν πολύ µικρό βάρος, περίπου 1/3 από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη. Έτσι δεν χαλάει η κλίση του σκάφους και τα µικρά σκάφη πλανάρουν ευκολότερα. Ακόµα λόγω του µικρού βάρους δεν χρειάζεται να βρίσκεται µόνιµα στην θέση της βοηθητικής µε συνέπεια να µας εµποδίσει στα άλλα είδη ψαρέµατος. Την έχουµε αφαιρέσει και εάν φοβόµαστε την περίπτωση της κλοπής, που έχει γίνει µόδα τον τελευταίο καιρό είναι εύκολο να την παίρνουµε σπίτι µας.

•Απαλλασσόµαστε από την διαδικασία να την βάζουµε µπρος και να την σβήνουµε. Οι ηλεκτρικές έχουν 5 ταχύτητες στο µπρος και 3 στο ανάποδα. Όταν θέλουµε να ξεκινήσουµε απλά από την θέση off γυρίζουµε τη λαγουδέρα στο µπρος. Ακόµα ησυχάζουµε από το πρόβληµα της εσφαλµένης εκκίνησης (µπούκωµα) που ήταν τόσο κουραστικό και χρονοβόρο στις βενζινοµηχανές. •∆εν υπάρχει απαίτηση δοχείου βενζίνης οπότε γλιτώνουµε από την µεταφορά του επιπλέον καύσιµου, τις οσµές και συχνό επαναγέµισµα. •Έχουν πολύ χαµηλότερο κόστος, µε πολύ λίγα χρήµατα εξοπλίζουµε το σκάφος µας µε αυτό το πολύ χρήσιµο εργαλείο και έχουν µηδενική συντήρηση. •∆εν χρειάζεται να δηλωθεί στην άδεια του σκάφους οπότε αποφεύγουµε κάποια έξοδα και µπορούµε να την χρησιµοποιούµε περιοδικά και σε άλλο σκάφος.

•Τελευταίο και βασικότερο πλεονέκτηµα αυτών των µηχανών είναι η αθόρυβη λειτουργία τους. Έχουν σχεδόν µηδενικό θόρυβο και αυτό έχει µεγάλο αντίκτυπο στα ψαρέµατα µας στα πολύ ρηχά διότι δεν ενοχλούνται και δεν τροµάζουν τα ψάρια κατά τη διάρκεια των ψαρεµάτων µας.
•Θα πρέπει να δώσουµε προσοχή στην στάθµη της µπαταρίας, Καλό είναι να υπάρχουν δύο µπαταρίες στο σκάφος. Η µία να δουλεύει αποκλειστικά για την βοηθητική µηχανή. Ο κατασκευαστής έχει προβλέψει και για αυτό και υπάρχει ένδειξη στάθµης µπαταρίας, Όταν αυτή φτάσει το 30 % θα πρέπει να φορτιστεί και πάλι. Θα χρειαστεί µία µπαταρία γύρω στα 90 Αµπερώρια για να έχουµε ένα άνετο ψάρεµα.

Tags
Ψάρεμα από Σκάφος Ηλεκτρικός Κινητήρας Μολύβι Φύλακας
Comodo SSL