Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Αρχιµήδης Τουσµάνωφ

Πλώρη για Ύδρα και Σπέτσες με το φουσκωτό Rafnar 40 Cabin

13 Ιουλίου, 2023

Πλώρη για Ύδρα και Σπέτσες με το φουσκωτό Rafnar 40 Cabin

Το φετινό Πάσχα, ο καιρός µας χάρισε ένα πολύ όµορφο ανοιξιάτικο τριήµερο και έτσι αποφασίσαµε να φύγουµε για έναν προορισµό που συνδυάζει πολλά: Τις Σπέτσες και την Ύδρα!

του Αρχιµήδη Τουσµάνωφ

∆ύο υπέροχα νησιά µε κοσµοπολίτικο αλλά και πολύ ναυτικό χαρακτήρα, που τα καθιστούν µοναδικά στα µάτια του κάθε ταξιδευτή. Για εµάς ειδικά, που θέλαµε κάτι εύκολα προσβάσιµο για οικογένειες, καθότι είχαµε µαζί µας και 5 µικρά ναυτάκια, το ταξίδι αυτό ήταν µια υπέροχη ευκαιρία!

Με πρώτο µέληµα την ασφάλεια, αποφασίσαµε να ταξιδέψουµε µε ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί για αυτό, το Rafnar 40 cabin! Ένα σκάφος κατασκευασµένο στο υπερσύγχρονο ναυπηγείο της RAFNAR HELLAS, µε τα ποιοτικότερα υλικά και την τεχνογνωσία της RAFNAR στη γάστρα ok hull, που το καθιστούν αξιόπλοο µε κάθε καιρό.

Το σκάφος διαθέτει κλειστό χώρο για τους επιβαίνοντες, που τους προφυλάσσει άψογα από τον άνεµο και το σπρέι της θάλασσας, και έξι καθίσµατα Ullman µε αµορτισέρ, τα οποία αποσβένουν κάθε ίχνος κραδασµού που µπορεί να προκαλέσει ένα µεγάλο κύµα ή κάποια απόνερα.

Στον καθρέφτη του σκάφους βρίσκονται δύο 600άρηδες κινητήρες της Mercury, µετατρέποντας το σκάφος σε πραγµατικό θηρίο, δίνοντας δύναµη και ροπή σε όλο το φάσµα των στροφών και κυρίως στις στροφές cruising, όπου η παραµικρή κίνηση στις ηλεκτρονικές µανέτες του γκαζιού µετατρέπεται σε άµεση αλλαγή ταχύτητας. Το σκάφος έφερε ο φίλος και ιδιοκτήτης της RAFNAR HELLAS.

Φορτωµένο µε αποσκευές για δύο οικογένειες, πέντε ενήλικες και πέντε παιδιά, στο ταξίδεµά του µε καιρό 3-4 bf στην αριστερή µάσκα, έπλεε µε ταχύτητα κρουαζιέρας 30-40 knots στις 3500 – 4300 στροφές, πραγµατικά χωρίς να κουνιέται, ενώ όταν η θάλασσα ηρεµούσε, έβλεπες εύκολα τα 50+ στη γιγάντια κεντρική οθόνη του GPS.

Ένα ακόµα χαρακτηριστικό του ναυπηγείου, είναι η φοβερή συναρµολόγηση της κονσόλας του σκάφους, η οποία παρέχει ότι πιο σύγχρονο από τεχνολογικοά µέσα, προσφέροντας οποιαδήποτε πληροφορία ζητήσει ο χειριστής σε κάθε κατάσταση πλεύσης, και παρέχοντας φοβερή αίσθηση ασφάλειας και πληροφόρησης.

ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΩΝ ΣΠΕΤΣΩΝ
Φτάνοντας στις Σπέτσες, δεσπόζει το παλιό αρχοντικό ξενοδοχείο Ποσειδώνιο. Επιλέξαµε να δέσουµε στην ασφάλεια του παλιού λιµανιού, όπου το τοπίο µε τα µαγαζιά, το εκκλησάκι του Άγιου Μάµα και τα καπετανόσπιτα, συνθέτουν τη µοναδικότητα του νησιού.

∆έσαµε εύκολα, παίζοντας µε τα δύο µοτέρ ή το joystick. Θετικό χαρακτηριστικό του σκάφους, είναι η εύκολη πρόσβαση στο ντόκο κάθε ύψους, λόγω της υπερκατασκευής στην πλώρη ή της πρυµιάς πασαρέλας και των πλαϊνών διαδρόµων, όπου µπορεί κανείς να επιβιβαστεί και αποβιβαστεί µε ασφάλεια.

Στα πλαϊνά του σκάφους και πάνω στα µπαλόνια, υπάρχουν αντιολισθητικά πατήµατα, ενώ οι ανοξείδωτες λαβές περιµετρικά της καµπίνας, δίνουν ασφάλεια στις µετακινήσεις γύρω από το σκάφος.

Στο πλωριό σαλόνι του σκάφους κάθεται άνετα µια παρέα 6 ατόµων, σε αγκυροβόλιο ή εν πλω, ενώ χαµηλώνοντας το ηλεκτρικό τραπέζι στο κέντρο, µετατρέπεται σε ένα τεράστιο sun lounge.

Κάτω από τα καθίσµατα υπάρχουν τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι, αρκετοί για να χωρέσουν 6 µεγάλα σακίδια και ένα WC, όπου µπορεί να σταθεί όρθιος ακόµη και ένας ψηλός ενήλικος άνδρας.

Πίσω από την καµπίνα, υπάρχει µεγάλος τετραθέσιος καναπές, και κάτω από το ντεκ, µεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι.

ΑΠΟ ΣΠΕΤΣΕΣ ΓΙΑ Υ∆ΡΑ
Η επόµενη µέρα µάς βρήκε να ταξιδεύουµε για Ύδρα. Πλέοντας από το νότιο άκρο της στο εκκλησάκι του Άγιου Γεωργίου (αποτελεί και πολύ καλό προορισµό για µπάνιο), εσωτερικά από τη νησίδα Πετάσι, Κιβωτό και Άγιο Νικόλα, θαυµάσαµε την υπέροχη εναλλαγή τοπίου και την ακτογραµµή του νησιού.

Το σκάφος έπλεε ακούραστα µε 40 κόµβους και το δοκιµάσαµε σε ελιγµούς, όπου πραγµατικά, ακόµα και σε ταχύτητες 30 κόµβων, αναστρέφει στο µήκος της γάστρας του αποδεικνύοντας την ευελιξία του και τον λόγο που επιλέγεται από τις πλέον επίλεκτες λιµενικές δυνάµεις του κόσµου.

Μπαίνοντας στο λιµάνι της Ύδρας, αντιλαµβάνεσαι ότι πρόκειται για µοναδικό τοπίο. Τα πέτρινα σπίτια µε τις κεραµιδένιες σκεπές, η ναυτική σχολή, τα δροµάκια, τα σκάφη, τα κανόνια, σου δίνουν αίσθηση αρχοντιάς και αριστοκρατίας, που πολύ λίγα λιµάνια έχουν! ∆εν είναι τυχαίο βέβαια, ότι πρόκειται για ένα από τα µεγαλύτερα κέντρα του ελληνικού ναυτικού κόσµου.

Το λιµάνι, λόγω µικρού µεγέθους, έχει µεγάλη κίνηση και οι θέσεις είναι δυσεύρετες. Παρόλα αυτά, βρήκαµε θέση και αποβιβαστήκαµε. Περιηγηθήκαµε µέχρι το Καµίνι, ένα µικρό λιµανάκι λίγα µίλια νοτιότερα, ιδανικό απάγκιο για διανυκτέρευση µακριά από την πολυκοσµία του λιµανιού. Εκεί υπάρχουν µικρά πιο ήσυχα ταβερνάκια.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΠΕΤΣΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΤΑΦΙΟ
Ο γυρισµός µας βρήκε µε ένα βορειοανατολικό άνεµο 3 µποφόρ, όπου καθήµενος στο πλωριό σαλόνι, εκτός καµπίνας, ταξιδεύαµε µε απόλυτη αίσθηση ασφάλειας, εντελώς στεγνοί, µε ταχύτητες που άγγιξαν τους 55 κόµβους.

Η σταθερότητα του σκάφους στα κύµατα, ακόµα και µε µεγάλες ταχύτητες, είναι κάτι που µετά από τόσα χρόνια στη θάλασσα, µόνο σε αυτό το σκάφος έχω ξαναδεί. Γυρίζοντας στις Σπέτσες, είχε πέσει το φως, αλλά το ραντάρ του σκάφους, οι τεράστιοι led προβολείς και οι θερµικές κάµερες που διαθέτει, σου επιτρέπουν να έχεις έλεγχο σε όλες τις συνθήκες φωτός.

Το δέσιµο έγινε γρήγορα και αποβιβαστήκαµε για να προλάβουµε τον Επιτάφιο. Στις Σπέτσες ο Επιτάφιος είναι πολύ ωραίο έθιµο. Κάθε εκκλησία γυρίζει τον δικό της Επιτάφιο µε κατάνυξη στα στενά της πόλης και συναντιούνται όλοι µαζί στην υπέροχη πλατεία, µπροστά στο Ποσειδώνιο. Όµορφες εικόνες για µικρούς και µεγάλους! Την ηµέρα της ανάστασης, απολαύσαµε το νησί µε βόλτες στην πόλη και µια γρήγορη βόλτα στο Πόρτο Χέλι για ανεφοδιασµό. 

Έµεινα έκπληκτος όταν κατάλαβα ότι η κατανάλωση µε τόσα άτοµα, φορτία και τόσο δυνατές µηχανές, δεν ξεπέρασε τα 3,2 λίτρα ανά µίλι. Γυρίσαµε και ετοιµαστήκαµε για την Ανάσταση.

Η Ανάσταση στις Σπέτσες, είναι µοναδικό γεγονός, καθώς αντί για βαρελότα, όλα τα σκάφη του λιµανιού βαράνε τις κόρνες και δίνουν ένα πολύ ναυτικό και κοσµοπολίτικο αέρα.

ευτέρα του Πάσχα, επιστρέψαµε στην Olympic Marine µε ένα υπέροχο καιρό, µε υψηλές πάλι ταχύτητες, αλλά απόλυτη αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας, και κάναµε το γυρισµό σε λιγότερο από 1 µισή ώρα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Συνοπτικά, το RAFNAR 40 CABIN είναι ένα suv της θάλασσας. Ένα απόλυτο «όπλο», µε το οποίο µπορείς να µετακινηθείς µε απόλυτη ασφάλεια σε κάθε καιρό, για όσα µίλια θες, χωρίς να αισθάνεσαι φόβο. Ένα σκάφος φτιαγµένο µε τόσο καλή συναρµογή, που ενώ το σκάφος σχίζει τους όγκους των κυµάτων δεν ακούς κανέναν τριγµό.

Κατά την άποψή µου, είναι το ιδανικό σκάφος για το Αιγαίο µε τους απρόβλεπτους καιρούς. Απίστευτο για οικογένειες µε µικρά παιδιά, όπου δεµένα στα backet ullman, απολαµβάνουν την απόλυτη περιπέτεια και ασφάλεια, χωρίς να καταπονούνται από χτυπήµατα στη θάλασσα.

Ως Έλληνας καµαρώνω για τον φίλο µου Παντελή Στούµπη και την RAFNAR HELLAS, που διαπρέπουν στην παγκόσµια αγορά σκαφών και είναι κατασκευασµένα εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα.

Tags
RAFNAR HELLAS Rafnar 40 Cabin Παντελής Στούµπης Ταξίδι με σκάφος διακοπές με φουσκωτό
Comodo SSL