Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

RANGE RIB Sport Flexi 16: Ενα νέο 5μετρο φουσκωτό κερδίζει τις εντυπώσεις

24 Ιανουαρίου, 2023

RANGE RIB Sport Flexi 16: Ενα νέο 5μετρο φουσκωτό κερδίζει τις εντυπώσεις

Το RANGE SF16 (Sport Flexi 16), είναι ένα νέο, αµιγώς 5µετρο φουσκωτό, που διαθέτει φινέτσα, αξιοπλοΐα και λειτουργικούς χώρους, χαρακτηριστικά απαραίτητα για όποιον ψάχνει ένα σκάφος σε αυτή τη κατηγορία.

Η πρώτη επίσηµη και άκρως επιτυχηµένη παρουσίαση, έγινε στην έκθεση Boat & Fishing Show 2022, στο ειδικό αφιέρωµα που είχαµε σε 5µετρα φουσκωτά και πολυεστερικά κερδίζοντας τις εντυπώσεις των επισκεπτών.

Έµενε να το δοκιµάσουµε στη θάλασσα, κάτι που δεν άργησε να γίνει. Τέλη Ιουλίου, και παρότι το µελτέµι δεν θα µας επέτρεπε να σηκώσουµε drone και να κάνουµε µία ολοκληρωµένη παρουσίαση, βρεθήκαµε στο λιµάνι της Νέας Μάκρης για µία σύντοµη αλλά και περιεκτική δοκιµή του Range RIB SF16 µε 60άρα, ιπποδύναµη ιδιαίτερα χαµηλή για ένα τέτοιο RIB.

Το γεγονός δε ότι είχε όλα τα σταθερά φορτία του, συµπεριλαµβανοµένου και τού σχεδόν γεµάτου τανκ καυσίµου των 160 λίτρων (στάνταρ εξοπλισµός), η παρουσίαση είχε αποκτήσει ακόµη µεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Μπορεί η επιλογή της 60άρας να µην είναι η συνιστώµενη, όµως όπως φάνηκε στη πράξη, το νέο αυτό RIB µπορεί να ταξιδέψει αξιόλογα ακόµα και µε 60άρα, προσφέροντας εξαιρετική απόσβεση, µε στεγνό απροβληµάτιστο ταξίδεµα.

Το συγκεκριµένο σκάφος, µε τους άσπρους αεροθαλάµους και τις κεραµιδί ταπετσαρίες, είναι και αισθητικά ξεχωριστό και καλαίσθητο συνδυάζοντας µία «επιθετική» γάστρα µε ένα φιλόξενο, τουριστικό κατάστρωµα.

Μάλιστα ένα µικρό βίντεο που σηκώσαµε στα social media του Boat & Fishing, έφτασε στις 15 ηµέρες τις 40.000 προβολές αποδεικνύοντας ότι το SF16 ήρθε για να «κλέψει καρδιές»!

Η εταιρεία
H RANGE RIB είναι καινούργια Ελληνική εταιρεία που δηµιουργήθηκε από ανθρώπους που ασχολούνται σχεδόν 30 έτη µε τα φουσκωτά τόσο εµπορικά όσο και σαν ιδιοκτήτες µε πολλές ώρες στη θάλασσα και πάρα πολλά µίλια σε όλο το Αιγαίο..

Το Range SF16 είναι το πρώτο µοντέλο της εταιρείας που µπήκε στη παραγωγή. Aκολουθεί λίγο αργότερα ένα αρκετά µεγαλύτερο φουσκωτό µήκους 12 µέτρων και στα σχέδια βρίσκεται ένα RIB 8,5 µέτρων! Άρα µιλάµε για µία µεγάλη γκάµα σκαφών που θα δούµε το επόµενο διάστηµα, όπου θα τηρούν την ίδια φιλοσοφία, λειτουργικότητα, αµιγώς φουσκωτά, προσηλωµένα σε καθαρές γραµµές µε ποιότητα και ναυτοσύνη.

Η σχεδίαση
Τα 5µετρα σκάφη συνεχίζουν να ανήκουν στη πιο διαδεδοµένη κατηγορία στην χώρα µας, αφού προσφέρουν ευκολία στην χρήση, ασφάλεια στη θάλασσα, µειωµένα έξοδα λειτουργίας – συντήρησης, µηδενικό φόρο (φόρος πολυτελούς διαβίωσης). Αν µάλιστα είναι σωστά σχεδιασµένα όπως το RANGE SF16 δεν θα στερούνται χώρους και ανέσεις.

Η εταιρία έχει σχεδιάσει 6 διαφορετικές προσεγγίσεις στην διαρρύθµιση του ντεκ, µε διπλό ή τριπλό κάθισµα επιβατών, µε διπλό κάθισµα ή ίππο στη θέση διακυβέρνησης και λοιπού εξοπλισµού ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη.

Οι custom λύσεις είναι σηµαντικός παράγοντας επιλογής, ιδίως πιο έµπειρων χειριστών, αφού είναι σε θέση να γνωρίζουν τις προτεραιότητες που έχουν. ανάλογα τη χρήση, κάνοντάς το πιο κατάλληλο για ψάρεµα ή αναψυχή πάνω στα δικά τους µέτρα.

Το σκάφος της δοκιµής µας είχε πίσω, αντί για τον τριθέσιο καναπέ έναν µικρότερο διθέσιο.

Σε κάθε περίπτωση η κλασική σχεδίαση είναι κατάλληλη και πολλή λειτουργική. Η κονσόλα βρίσκεται κεντρικά του σκάφους, ενσωµατωµένη στο κρεβάτι ηλιοθεραπείας, ενώ πίσω ακολουθεί η διπλή θέση του χειριστή.

Οι αεροθάλαµοι κατασκευάζονται από ύφασµα µπαλονιού ORCA P/F, πάχους 1670 DT, 1ης διαλογής (Στρατιωτικού τύπου) ώστε να έχουν αντοχή και το µεγαλύτερο προσδόκιµο ζωής. Επιπλέον τοποθετούνται πολυεστερικά πλαϊνά πατήµατα εισόδου, όπου ανήκουν και αυτά στο πλούσιο στάνταρ εξοπλισµό.

Το κατάστρωμα
Ξεκινώντας από την πλώρη, παρατηρούµε την δελφινιέρα, που δίνει εύκολο πάτηµα στην είσοδο ενώ επιπλέον δηµιουργεί χώρο για την άγκυρα και το έκταµά της.

Η αντιολισθητική επιφάνεια και οι πτυσσόµενες δελφινιέρες στην άκρη βοηθούν επιπλέον στην ασφάλεια του πληρώµατος καθώς µπαίνει από το ντόκο του λιµανιού.

Στη βάση της δελφινιέρας, κάτω από το καπάκι του στρίτσου, διαγράφεται στο gel coat του σκάφους ανάγλυφα το όνοµα Range RIB, µια λεπτοµέρεια που δείχνει και το µεράκι που έχει κατασκευαστεί αυτό το RIB.

Σηκώνοντας τη µαξιλάρα της πλώρης βρίσκεται το µεγάλο πλωριό αµπάρι, όπου µπορεί να χωρέσει εκτός από τα σωστικά του σκάφους, ένα µεγάλο ψυγείο πάγου, συγχρόνως µε πέδιλα του σκι, και ψαροτούφεκα! Εντυπωσιακός χώρος που δύσκολα τον βρίσκεις ακόµη και σε πολύ µεγαλύτερα φουσκωτά.

H κονσόλα διαθέτει περιµετρικά ανοξείδωτο roll bar µε έξι σηµεία στήριξης. Δίνει κράτηµα και το ύψος της είναι τέτοιο ώστε να προσφέρει στον κυβερνήτη προστασία µε το παρµπρίζ όταν οδηγεί καθιστός.

Το τιµόνι και το χειριστήριο είναι ελαφρώς υπερυψωµένα δίνοντας την δυνατότητα όρθιας οδήγησης. Μάλιστα, η θέση διακυβέρνησης διαθέτει ανοξείδωτη πλάτη µε ρύθµιση που ασφαλίζει µπροστά για να µπορούµε να ταξιδεύουµε ακουµπώντας µε το ισχίο.

Ακολουθεί ένας πρόσθετος διπλός (ή τριπλός) καναπές στην πρύµνη ο οποίος αφήνει πέρασµα και από τις δύο πλευρές για τους φίλους του ψαρέµατος. Σηκώνοντας το µαξιλάρι αποκαλύπτεται ένα βαθύ ταµπούκι, και το ίδιο συµβαίνει στο κάθισµα του κυβερνήτη.

Κατάπρυµα, στον στάνταρ εξοπλισµό περιλαµβάνονται ένας ανοξείδωτος ιστός ναυσιπλοΐας, καθώς και οι πασαρέλες µπάνιου. Στο ίδιο σηµείο υπάρχουν δύο αποθηκευτικοί χώροι για τα σχοινιά, µπαλόνια πρόσδεσης κλπ.

Στη θάλασσα
Ήταν πρόκληση να δούµε πραγµατικά πως θα ταξίδευε το RANGE SF16 µε τον Mercury Fourstroke 60 Hp, γνωρίζοντας ότι σε προηγούµενα σκάφη είχαν τοποθετηθεί κινητήρες 100 – 115 ίππων φτάνοντας σε ταχύτητα 41 – 45 mph µε καταναλώσεις από 0,60-0,90 τλ/νµ.

Η συγκεκριµένη δοκιµή έγινε µε οριακές συνθήκες από θέµα καιρού, παρόλα αυτά µπήκαµε και βγήκαµε στεγνοί και χωρίς καµία ταλαιπωρία, ακόµη και όταν ταξιδέψαµε ανοιχτά του Νότιου Ευβοϊκού.

Η απόσβεση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα για την κατηγορία του, αποτέλεσµα της βαθιάς γάστρας που φτάνει στο deadrise τις 24 µοίρες.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που διαµορφώνει αυτή την ευθύγραµµη πλεύση είναι το σωστό ζύγισµα.

Μέγιστη ταχύτητα είδαµε τα 30 mph στις 5800 σ.α.λ ενώ το σκάφος µπορεί να σταθεί πλαναρισµένο γύρω στα 9,5 mph στις 3.250 στροφές. Το vessel view έδειξε καταναλώσεις από 0,55 λίτρα/ ν.µ έως 0,85 λίτρα/ν.µ. στο WOT.

Σε καµία περίπτωση δεν ακούστηκαν τριγµοί ή άλλοι θόρυβοι µαρτυρώντας την στιβαρή κατασκευή και το σωστό µοντάρισµα.

Συµπερασµατικά το φουσκωτό RANGE SF16 συνδυάζει πλεύση, στιβαρότητα, οικονοµία στην χρήση µε υψηλό δείκτη value for money µε ιδιαίτερα µεγάλους εσωτερικούς χώρους, λειτουργικό κατάστρωµα και µήκος που είναι εύκολο στη µεταφορά, στο ρίξιµο και τον χειρισµό.

ιατίθεται µε έναν πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισµό, µπορεί να φιλοξενήσει την οικογένεια για τις µικρές ή µεγαλύτερες εξορµήσεις, πλανάρει γρήγορα, κατάλληλο εξίσου για µακρινές όσο και κοντινές θαλασσινές εξορµήσεις.λαµπρό µέλλον.

RANGE RIB
695 231 2321

www.rangerib.com/

Tags
RANGE RIB Sport Flexi 16 Φουσκωτό σκάφος Φουσκωτό Φουσκωτά Σκάφη Δοκιμή Φουσκωτού Range Rib [jetpack-related-posts]
Comodo SSL