Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Sea Action 4.50

23 Ιανουαρίου, 2016

Sea Action 4.50

Συνήθως οι κατασκευαστές φουσκωτών στην προσπάθειά τους να φτιάξουν ένα σκάφος που να απευθύνεται σε µεγαλύτερο κοινό, διαµορφώνουν καταστρώµατα µικτής χρήσης, χωρίς να δώσουν έναν συγκεκριµένο χαρακτήρα.

SEA_ACTION_03Υπρχουν όµως αρκετά παραδείγµατα που εξειδικευµένα σκάφη έχουν πάει πολύ καλά εµπορικά αφήνοντας ευχαριστηµένους τόσο τον επιχειρηµατία όσο και τους αγοραστές. Το Sea Action 4.50 είναι ένα τέτοιο σκάφος, κατασκευάζεται από τον Νίκο Σαραντινό, εκπαιδευτή ελεύθερης κατάδυσης στο Ηράκλειο της Κρήτης, καταστηµατάρχη ειδών αλιείας, χρόνια ψαροτουφεκά και πολυνίκη σε αγώνες υποβρυχίου κυνηγίου όπου µετέφερε τις γνώσεις του και τις εµπειρίες από την θάλασσα φτιάχνοντας ένα φουσκωτό µικρό σε µήκος αλλά µε µεγάλες δυνατότητες. Όπως καταλαβαίνετε το σκάφος προορίζεται για χρήση στο ψαροτούφεκο αλλά και το ψάρεµα γενικότερα. Για την σχεδίαση και την κατασκευή του συνεργάστηκε µε τον Μανώλη Γιαµαλάκη, του ναυπηγείου Dolfin, παρουσιάζοντας ένα αξιόπλοο RIB, το οποίο διακρίνεται τόσο για τους χώρους του όσο και για την στιβαρή του κατασκευή.SEA_ACTION_10Η γάστρα του Sea Action είναι βαθιά, σχεδιασµένη για να αποσβένει στις αποθαλασσώσεις και να πλανάρει άµεσα µόλις δώσουµε στροφές. Κοιτάζοντας στον καθρέπτη θα δούµε δύο σταθερές πολυεστερικές επεκτάσεις οι οποίες προσφέρουν µεγαλύτερο µήκος γάστρας. Έτσι πλέει πιο ευθύγραµµα και πλανάρει γρηγορότερα, ακόµα και µε φορτίο στον καναπέ της πρύµνης. Η απόσταση των αεροθαλάµων από την επιφάνεια της θάλασσας είναι τέτοια ώστε στην πρύµνη να συµµετέχουν όπου χρειάζεται διατηρώντας την ευστάθεια και διορθώνοντας την κλίση του σκάφους στο κύµα ή στους απότοµους ελιγµούς.

SEA_ACTION_05Στο κατάστρωµα
Ένα σκάφος που κατασκευάζεται για ψάρεµα και ψαροτούφεκο θα πρέπει εκτός άλλων να διευκολύνει την µετακίνηση στο κατάστρωµα. Έτσι παρά τα 4.50 µέτρα, η επιλογή κονσόλας και καθίσµατος αφήνουν χώρο να κινηθούµε περιµετρικά. Βασικά πρόκειται για µια ενιαία κατασκευή ίππος – κονσόλα η οποία προσφέρει πολύ ξεκούραστο ταξίδι, και εύκολο χειρισµό χάρη στο σωστό ζύγισµα στο κέντρο. Αν το θέλει ο υποψήφιος αγοραστής µπορεί να επιλέξει κλασική κονσόλα µε κάθισµα ηµιόρθιου τύπου, όµως αν σκοπεύετε να ταξιδεύετε µεγάλες αποστάσεις µε καιρό, ο ίππος κάνει την διαφορά.

SEA_ACTION_09Ανάµεσα στον ίππο και τον καναπέ της πλώρης υπάρχει ένα αµπάρι. Εκεί ανάλογα τις ανάγκες του ιδιοκτήτη µπορεί να χρησιµοποιηθεί για δεξαµενή νερού ή για δεύτερο τανκ καυσίµου (έχει στάνταρ 100 λίτρα) ψυγείο πάγου, ή να µείνει ελεύθερος αποθηκευτικός χώρος για τα πράγµατά µας. Γενικώς υπάρχουν συνολικά 12 αποθηκευτικοί χώροι στο σκάφος, µόνο στον ίππο – κονσόλα, υπάρχουν τρία πλαστικά στεγανά ταµπούκια που οδηγούν στο εσωτερικό χώρο του, όπου και βρίσκεται η µπαταρία µε τον γενικό διακόπτη. Παρότι η κονσόλα είναι σχετικά στενή, έχει τον απαραίτητο χώρο για να τοποθετήσουµε τα όργανα του κινητήρα, τους ασφαλειοδιακόπτες κλπ. Το κατάστρωµα του Sea Action είναι αυτοστραγγιζόµενο και διαθέτει καλής ποιότητας αντιολισθητική επιφάνεια για την αποφυγή ατυχήµατος.

SEA_ACTION_08Στη θάλασσα
Στον καθρέπτη του Sea Action είχαµε ένα κινητήρα Suzuki DF 70 hp ο οποίος ταξιδεύει το σκάφος µε 31 κόµβους στις 5.850 και 21 – 22 κόµβους στις 4.000 – 4.100 σ.α.λ. Οι καταναλώσεις είναι ιδιαίτερα ελκυστικές, σύµφωνα µε τον Νίκο, στην εξόρµηση η µικτή κατανάλωση είναι γύρω στα 0.6 λτ/νµ ενώ ακόµα και σε καιρό µε φορτίο στο σκάφος δεν ξεπέρασε τα 0,8 λτ/νµ. Το ίδιο µε 90άρα δίχρονη έχει δώσει 38 κόµβους. Ίσως οι 70 ή οι 90 ίπποι σας φαίνονται κάπως µεγάλοι κινητήρες για το µήκος, στην πραγµατικότητα όµως είναι ό,τι χρειάζεται. Τουλάχιστον µε τον 70άρι που το δοκιµάσαµε ακόµα και στο W.O.T., η γάστρα ταξίδευε σωστά χωρίς µποτζάρισµα, ή άλλες επικίνδυνες συµπεριφορές.SEA_ACTION_11Η πλεύση του είναι εξαιρετική για τα µέτρα του αφού η γάστρα «έκοβε» σωστά, και προλάβαινε τα χτυπήµατα µετά τις αποθαλασσώσεις. Η απόκριση στο γκάζι άµεση, ξεκολλά το σκάφος µε επιτάχυνση και ταξιδεύει ευθύγραµµαπροσφέροντας στον χειριστή µια όµορφη αίσθηση ελέγχου σε κάθε περίπτωση.SEA_ACTION_02Αυτό λοιπόν είναι το νέο RIB Sea Action του Νίκου Σαραντινού, απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα φουσκωτό για ψάρεµα ή ψαροτούφεκο, προσαρµόζεται στις εξειδικευµένες ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή και διαθέτει εξαιρετικές ικανότητες πλεύσης παρά το µικρό του µήκος, ακόµα και σε δύσκολες θαλασσινές συνθήκες.

Πληροφορίες: SEA ACTION – ΣΑΡΑΝΤΙΝΟΣ
Μαυσώλου 133 & Λ. Καζαντζίδη, Ηράκλειο
τηλ.: 2810 222360, 694 6209 730

Tags
Φουσκωτά Δοκιμές Φουσκωτών Sea Action Sea Action 4.50
Comodo SSL