Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Selva Marine European Press Event 2016

28 Μαΐου, 2017

Selva Marine European Press Event 2016

Για δεύτερη χρονιά η µαρίνα Domaso, στη κοσµοπολίτικη λίµνη Como στη βόρεια Ιταλία, φιλοξένησε την πανευρωπαϊκή συνάντηση της Selva Marine συγκεντρώνοντας δηµοσιογράφους και αντιπροσώπους από όλη την Ευρώπη. ∆ώδεκα σκάφη στο νερό, ήταν διαθέσιµα για δοκιµή και φωτογράφιση, µε το νεαρό Carlos Selva (εγγονό του ιδρυτή Lorenzo Selva) να συντονίζει τους καλεσµένους και τους συνεργάτες του µε εντυπωσιακή ενέργεια και διάθεση.

Το περιοδικό Boat & Fishing έδωσε το παρόν µε την υποστήριξη της ΜΟΤΟ∆ΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ, τον επίσηµο διανοµέα της Yamaha για την Ελλάδα, Ρουµανία και Βουλγαρία όπου στο marine τµήµα της, έχει και µία δεύτερη πρόταση τη Selva, µε όλη τη γκάµα κινητήρων και σκαφών. Φέτος, επειδή τα σκάφη ήταν περισσότερα, η εκδήλωση κράτησε πάνω από εβδοµάδα φιλοξενώντας ανά διήµερο και άλλες χώρες. Εµείς ταξιδέψαµε στις 14 και 15 Ιουνίου µαζί µε τον Τεχνικό ∆ιευθυντή Marine της ελληνικής αντιπροσωπείας Γιάννη Μουστάκη ο οποίος συµµετείχε, όπως πάντα, ενεργά δοκιµάζοντας µαζί µας όλα τα σκάφη, ένα προς ένα.

Έχοντας εµπειρία από το 2015, δεν ήµασταν και τόσο σίγουροι για τις συνθήκες που θα επικρατούσαν. Πέρυσι περιµέναµε λαδιές και ήρεµα νερά, και αντί αυτού το κύµα θύµιζε «φρεσκαρισµένο» Αιγαίο! Το γιατί το µάθαµε όταν φτάσαµε. Τα ψηλά βουνά της Ελβετίας γύρω από την τεράστια λίµνη προκαλούν δυνατό αέρα. Έτσι η περιοχή είναι πανευρωπαϊκά γνωστή όχι µόνο σαν θέρετρο των celebrities όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Μαντόνα και ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, αλλά και στους λάτρεις των watersports και πιο συγκεκριµένα σε όσους ασχολούνται µε windsurf, Kitesurf κλπ. Η λίµνη έχει 46 χιλιόµετρα µήκος, µέγιστο βάθος τα 425 µέτρα και είναι γεµάτη µε οργανωµένες µαρίνες µε ιστιοφόρα και µικροµεσαία ταχύπλοα. Φέτος όµως, µας έκανε το κέφι και µετά από µία δυνατή καταιγίδα το προηγούµενο βράδυ, ξηµέρωσε µια υπέροχη µέρα, χωρίς αέρα και µε τη λίµνη Κόµο στις οµορφιές της.

Selva Marine, συνεχής εξέλιξη

Η Selva Marine είναι ο µοναδικός Ευρωπαϊκός κατασκευαστής εξωλεµβίων, όπου επιπλέον διαθέτει στο portfolio της µια τεράστια γκάµα από φουσκωτά και πολυεστερικά κάθε µεγέθους. ∆ιαθέτει ένα µεγάλο δίκτυο συνεργατών – αντιπροσώπων σε όλο τον κόσµο, και κάποιες δυνατές συµµαχίες µε άλλους κατασκευαστές κινητήρων όπου παράγει διάφορα εξαρτήµατα όπως για τη Yamaha, τη Yanmar, τη Seven Marine και την Torqeedo. Ξεκίνησε σαν οικογενειακή επιχείρηση το 1963 ενώ από το 1950 κατασκεύαζε εξαρτήµατα για µηχανές και αυτοκίνητα. Η µεταφορά της εταιρίας από το Μιλάνο στο Τιράνο ήταν λόγω προβληµάτων υγείας στο αναπνευστικό του ιδρυτή. Εκεί εκτός από καθαρό αέρα βρήκε και την υποστήριξη του χωριού όπου ήρθε σε συµφωνία µε τις τοπικές αρχές για να στηρίξουν το εργοστάσιο δηµιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας. Ο κ. Σέλβα θέλοντας να λάβει µέρος σε ναυταθλητικούς αγώνες κατασκευάζει τον πρώτο του εξωλέµβιο, καθαρά για προσωπική του χρήση και ευχαρίστηση. Αυτό όµως που ξεκίνησε σαν ένα χόµπι γρήγορα άλλαξε. Στις δοκιµές που έκανε στη λίµνη Κόµο, γνώρισαν κάποιο διευθυντή πωλήσεων µιας µεγάλης γερµανικής εταιρίας, όπου ήρθαν σε συµφωνία για να τα προωθήσει στη Γερµανία. Το 1963 έγινε η πρώτη παραγωγή όπου µε τρένο µεταφέρθηκαν στη Γερµανία. Έτσι σύντοµα οι εξωλέµβιοι κινητήρες πήραν την βασική θέση στην παραγωγή αφαιρώντας την κατασκευή εξαρτηµάτων για άλλους κατασκευαστές. Μέχρι τις αρχές του 70΄η Selva είχε ήδη µια γκάµα κινητήρων ως τους 40 ίππους!

Σήµερα η Selva Marine είναι η µοναδική εταιρία που κατασκευάζει εξωλέµβιες στην Ευρώπη. Το 80% της εταιρίας ανήκει στην οικογένεια της Selva, το 10% στη Yamaha και το άλλο 10% στη Yanmar. Το εργοστάσιο διαθέτει πιστοποίηση λειτουργίας ISO 9001:2008 εξασφαλίζοντας µια σταθερή ποιότητα παραγωγής. ∆ιαθέτει κινητήρες από τους 2,5 ίππους ως τους 250 ίππους. Κατασκευάζει 2,5 – 80 ίππους δίχρονους που εξάγει εκτός Ευρώπης σε αγορές που επιτρέπουν την πώληση τους. Επίσης υπάρχει συµφωνία µε τη Yamaha για µια σειρά τετράχρονων κινητήρων από 8 – 250 ίππους όπου εµπλουτίζουν τη γκάµα αλλά δεν κατασκευάζονται εξολοκλήρου στο εργοστάσιο στην Ιταλία. ∆ιαθέτει 60 διαφορετικά µοντέλα σκαφών, συν 15 τέντερ τα οποία το τµήµα πωλήσεων της εταιρείας προτείνει και προωθεί σε πακέτα µε µηχανές Selva Marine. Με αυτό τον τρόπο, ο πελάτης δεν έρχεται στην δύσκολη θέση να αποφασίσει ποιος κινητήρας θα ταξιδεύει σωστά το σκάφος του, επιλογή προπέλας, ούτε αν η τοποθέτηση είναι η σωστή, αφού τα θέµατα είναι ήδη λυµένα από το εργοστάσιο. Μάλιστα σύµφωνα µε τον Carlos η Selva Marine ήταν η πρώτη εταιρεία που προωθούσε πακέτα σκάφος – κινητήρα από το 90 στην έκθεση της Γένοβα. Από µοντέλα Fishing, µέχρι Cruisers, Walk Around ως υψηλής ποιότητας φουσκωτά, η Selva Marine θεωρείται µία από τις πιο µεγάλες «δυνάµεις» και στα σκάφη αναψυχής πανευρωπαϊκά, και όχι άδικα.

 

Τα σκάφη της παρουσίασης

Φτάνοντας στη γραφική µαρίνα Domaso, 12 σκάφη ήταν στη διάθεσή µας. Τα περισσότερα ήταν φουσκωτά. Από αυτά ξεχωρίσαµε το νέο Emotion 7.90 αποτέλεσµα της στενής συνεργασίας της θρυλικής Marlin µε τη Selva  το οποίο φορούσε στο καθρέπτη του το Selva Killer Whale 150 XSR. Επίσης για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν και τα δύο «ανανεωµένα» RIB της σειράς Evolution. Πρόκειται για το D.650DS Evolution Special µε εξωλέµβιο Selva Killer Whale 150XSR, και το D.600 Special µε κινητήρα Selva Murena 70XSR.

Στα 6 µέτρα παρουσιάστηκε άλλο ένα νέο RIB το 600 Endeavour για επαγγελµατική χρήση, µε τοποθέτηση ενός εξίσου νέου κινητήρα, του Selva Swordfish 115XSR. Το µικρό βοηθητικό – tender GT 342 έκλεψε τις εντυπώσεις αφού πραγµατικά όσοι το δοκίµαζαν έµπαιναν στο πειρασµό να τερµατίσουν το χειριστήριο του Selva Aruana 40 Hp. Φαντάζεστε σε ένα τόσο µικρό RIB τι µπορεί να κάνει ένας 40άρης. Έκτος των Selva υπήρχαν και δύο Marlin χωρίς ακόµα να µπουν στα σήµατα της Selva. Πρόκειται για το Marlin 274 και το εντυπωσιακό Marlin 386. ∆ύο από τη µεγάλη γκάµα των συµβατικών της σειράς Tender Line. Επιπλέον υπήρχαν τρία πολυεστερικά Selva , δύο Elegance, το 5.70 µε κινητήρα Selva Dorado 60 XR, και το 6.70 µε Selva Killer Whale 150 XSR και την ταχύπλοη βάρκα Tiller T4.0 µε κινητήρα Selva Piranha 9.9 Hp. Οι µετρήσεις επιδόσεων που ακολουθούν είναι σαφώς µικρότερες από αυτές που θα πετύχαιναν σε θαλασσινό νερό, λόγω διαφορετικής άνωσης.


Selva GT.342 Luxury Tender

Το νέο µικρό βοηθητικό – Tender GT 342 της Selva εντυπωσίασε, αφού η σταθερότητα του στη πλεύση ήταν άξια αναφοράς παρότι το µήκος του δεν ξεπερνούσε τα 3,5 µέτρα (3,35 µ. για την ακρίβεια). Με max κινητήρα τους 40 ίππους, το GT.342 απευθύνεται σε όσους αναζητούν την κοµψότητα και την πολυτέλεια µε τη µέγιστη άνεση και ασφάλεια.

Ένα τέτοιο RIB έχει εφαρµογή τόσο σε superyachts όσο και σε περιπτώσεις που θέλουµε ένα µικρό βοηθητικό για σύντοµες µετακινήσεις. Καλοσχεδιασµένο και στην παραµικρή λεπτοµέρεια, εντυπωσιάζει µε τις επιδόσεις και την σταθερότητά του, και όχι άδικα όσοι το δοκίµασαν το χαρακτήρισαν σαν καρτ θαλάσσης! Στο καθρέπτη του φορούσε τον Selva Aruana 40 Hp. Η σειρά Luxury Tender έχει άλλο ένα RIB αντίστοιχης σχεδίασης και ποιότητας στα τέσσερα µέτρα.


Selva Εvolution Special D.600 και D.650 DS

Η σειρά Evolution αποτελεί την κλασική και best seller σειρά RIB της Selva αφού διαθέτουν µεσογειακό κατάστρωµα, µε έµφαση την τουριστική χρήση, άνετους καναπέδες στην πρύµνη, ευρύχωρα κρεβάτια ηλιοθεραπείας στην πλώρη. Βασισµένοι σε αυτά τα µοντέλα, η Selva αναβαθµίζει αισθητικά – και όχι µόνο – τα µοντέλα της από 6 ως τα 9,6 µέτρα (8 µοντέλα) παρουσιάζοντας τα Evolution Special µε διχρωµία στους αεροθάλαµους, ποιοτικό εξοπλισµό και προσοχή στη λεπτοµέρεια.

Στα Evolution Special το κατάστρωµα παραµένει στην ίδια φιλοσοφία, τα µοντέλα DS διαθέτουν διπλό κρεβάτι ηλιοθεραπείας (double sundeck), δηλαδή µεγαλύτερο καναπέ πρύµνης µε πτυσσόµενη πλάτη.

Είχαµε στη διάθεσή µας το D.650DS το οποίο είναι πραγµατικά ένα ιδιαίτερα φιλόξενο σκάφος κατάλληλο για ναυτικό τουρισµό αλλά και βόλτες µε τη παρέα. Εκτός από το κρεβάτι που διαµορφώνεται στη πρύµνη, το ήδη µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας στη πλώρη µεγαλώνει και άλλο µε τις κατάλληλες προσθήκες φτάνοντας ως την κονσόλα.

Η συµπεριφορά του στο ταξίδι είναι εξαιρετική, το δοκιµάσαµε µε την Selva Killer Whale 150 XSR όπου φτάσαµε τους 44,4 κόµβους στις 5.800 σ.α.λ. Στις 4.000 σ.α.λ ταξιδεύει ξεκούραστα µε 30 κόµβους καταναλώνοντας µόλις 0,7 λίτρα το ναυτικό µίλι! Η απόκριση στο γκάζι είναι άµεση, η πλεύση γλυκιά και ανάλαφρη προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας ακόµα και στις υψηλές στροφές τόσο στο χειριστή όσο και στο πλήρωµα κάνοντάς το κατάλληλο και για οικογενειακές βόλτες µε παιδιά ή γυναίκες.

Το D.600 Evolution Special έχει την κλασική σχεδίαση µε καναπέ στη πρύµνη έναντι του sundeck που έχουν τα DS. Με κινητήρα Selva Murena 70 XSR η µέγιστη ταχύτητα έφτασε τους 31,8 κόµβους. Η Selva διαθέτει τα Evolution Special σε ανταγωνιστικά πακέτα σκάφος – κινητήρα, ακόµα και µε το υδραυλικό τιµόνι, και όλα τοποθετηµένα από το εργοστάσιο.


Selva Εvolution D.600 Black

Το συγκεκριµένο µοντέλο το είδαµε και τη προηγούµενη χρονιά, είναι µία διαφορετική σχεδιαστική πρόταση της γραµµής Evolution που εκτός από το κλασικό άσπρο χρώµα διατίθονται σε ανοιχτό γκρι ή και µε µαύρους αεροθαλάµους. Το συγκεκριµένο D.600 που δοκιµάσαµε είχε µαύρους αεροθαλάµους όπου έκαναν µία πολλή όµορφη αντίθεση µε το βαθύ κόκκινο στις ταπετσαρίες και τα µαξιλάρια που είχε στο εσωτερικό του. Στη νορµάλ έκδοση έχει άσπρα µαξιλάρια, όµως το χρώµα αυτή έδινε ένα ξεχωριστό αισθητικά αποτέλεσµα.

Ο κινητήρας είναι 100 ίππους XSR, για µεγαλύτερες επιδόσεις. Τα πρόσθετα µαξιλάρια διαµορφώνουν ένα µεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Το ξεχωριστό κάθισµα κυβερνήτη αφήνει τον καναπέ διαθέσιµο για το πλήρωµα ενώ η κονσόλα στο κέντρο επιτρέπει την εύκολη µετακίνηση στο σκάφος. Στο καθρέπτη φορούσε το Selva Marlin 100 XSR αποδίδοντας 39,4 κόµβους στις 6.100 σ.α.λ. Η πλεύση του ήταν εξαιρετική, χωρίς κραδασµούς, µε άµεση απόκριση στο γκάζι, αλλά και το τιµόνι.


Selva 600 Εndeavour

Η Selva αναβαθµίζει και την επαγγελµατική σειρά φουσκωτών παρουσιάζοντας ένα νέο RIB στα 6 µέτρα που προορίζεται για σχολές αυτόνοµης κατάδυσης, οµίλους ιστιοπλοΐας, ιδιωτικές µαρίνες αλλά και σε άλλες περιπτώσεις που χρειάζεται µεταφορά ατόµων. Προορίζεται για σκληρή καθηµερινή χρήση, έχει ένα ζεύγος διπλών jockey καθισµάτων, αντιολισθητικό πάτωµα και προσθαφαιρούµενο καναπέ στη πρύµνη. Οι σχεδιαστές της Selva έχουν καταφέρει να δώσουν σε ένα επαγγελµατικό σκάφος µία όµορφη αισθητική µε την διχρωµία γκρίζο – µαύρο στους αεροθάλαµους αλλά και άλλες «πινελιές» που κάνουν την διαφορά.

Η κονσόλα προσφέρει προστασία στο κυβερνήτη και αφήνει περιµετρικά της αρκετό χώρο για να κινηθούµε ή να σταθούµε. Ο χειριστής βρίσκεται καλά στηριγµένος στο κάθισµά του, όπως και οι υπόλοιποι τρεις, µε επιπλέον λαβές και πλάτη για µεγαλύτερη ασφάλεια ακόµα και όταν ταξιδεύουµε σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Το νέο 600 Endeavour δοκιµάστηκε µε ένα νέο µοντέλο κινητήρα, τον Selva Swordfish 115 XSR ο οποίος είναι 4χρονος µε 4-κύλινδρο (DOHC), 16-βάλβιδο µπλοκ 1.832 cc κυβικών. Το βάρος του είναι µόνο 174 κιλά µε πολύ κορυφαία αναλογία βάρους / ισχύος στη κατηγορία του. Από την θέση του κυβερνήτη, το 600 Endeavour δίνει µία απολαυστική εµπειρία, ακούει στους απότοµους ελιγµούς, φτάνει τους 42,3 κόµβους και πλανάρει άµεσα.


Selva Emotion Line 790

Η Selva παρουσίασε πέρυσι µία νέα σειρά, µε το όνοµα Emotion. Αποτελείται από τρία µοντέλα, το 540, το 630 και το 790. Με την πρώτη µατιά οι αεροθάλαµοι µαρτυρούν την προέλευσή τους, αφού διαθέτουν ένα ηµιτονοειδές σχήµα στο µέσον τους, κάτι βέβαια που δεν κρύβουν οι Ιταλοί.

Τα σκάφη αυτά προέρχονται από τα καλούπια της Marlin και κατασκευάζονται εκεί για λογαριασµό της Selva, αποτέλεσµα της στενής συνεργασίας που έχει µε το ναυπηγείο, αφού ανήκει σε µέλος της οικογένειας και συγκεκριµένα στο Stefano Selva. Το ειδικά πατενταρισµένο σχήµα του αεροθαλάµου έχει αρκετά πλεονεκτήµατα, αφού επιτρέπει την σωστή διαµόρφωση χώρου στο κατάστρωµα, προσφέρει σταθερότητα όταν το σκάφος είναι σταµατηµένο, στεγνό ταξίδι και δυνατότητα πλεύσης σε χοντρό κύµα.

Η φαρδιά, µεγάλη πλώρη δίνει ένα τεράστιο κρεβάτι ηλιοθεραπείας, ενώ και η πρύµνη γίνεται sundeck ρίχνοντας τη πλάτη, µε τις κατάλληλες πάντα προσθήκες. Το κάθισµα του κυβερνήτη έχει ρυθµιζόµενη πλάτη για καθιστή ή ηµιόρθια θέση οδήγησης. Ο πρυµιός καναπές έχει σχήµα “U”, και µετατρέπεται τόσο σε κρεβάτι ηλιοθεραπείας, όσο και σε τραπεζαρία (µε τη κατάλληλη προσθήκη). Είναι γνωστό ότι τα σκάφη αυτά είναι από τα πλέον φιλόξενα, και το µεσογειακό τους κατάστρωµα ξεχωρίζει για την άνεση και την λειτουργικότητά του. Κατάπρυµα υπάρχει µεγάλη πλατφόρµα, επιτρέποντας την πρόσδεση µε την πρύµνη, αλλά και την χρήση του στο ψάρεµα ή το µπάνιο. Οι πρώτες ύλες από τις οποίες κατασκευάζεται είναι υψηλής ποιότητας, καθώς βέβαια και ο εξοπλισµός του.

Κατά τη διάρκεια της δοκιµής, στον καθρέπτη του σκάφους υπήρχε ο Selva Killer Whale 150 XSR, µε τον οποίον ταξίδευε µε 35,1 κόµβους max. Εντυπωσιακή για τα µέτρα του είναι και η οικονοµία στη κατανάλωση, αφού στις 4.000 σ.α.λ. έκαιγε µόλις 1,1 λίτρα/νµ. ταξιδεύοντας µε 24 κόµβους. Στο ταξίδι παραµένει σταθερό ακόµα και στις υψηλές ταχύτητες, παρά τη µεγάλη, φαρδιά γάστρα.

Είναι λοιπόν εµφανής ο λόγος για τον οποίον τα Emotion έχουν ξεχωρίσει : προσφέρουν άριστη συµπεριφορά πλεύσης, µεγάλο και φιλόξενο κατάστρωµα, δυνατότητα πλεύσης µε µικρό κινητήρα και σηµαντικά µικρές καταναλώσεις, σε σχέση πάντα µε το µήκος τους.


Selva Open Elegance Line 5.7 – 6.7

Τα πολυεστερικά σκάφη της σειράς Elegance είναι διαθέσιµα σε δύο εκδόσεις, στην Open όπως τα σκάφη της παρουσίασης, και στη Sun Deck µε διαµόρφωση κρυφής καµπίνας στην πλώρη και διαµόρφωση ξαπλώστρας.

To 6.7 είναι διαθέσιµο και στις δύο εκδόσεις, όπου µοιράζονται την ίδια γάστρα. Τα νέα Elegance έχουν µία πολύ όµορφη γραµµή, δικαιολογώντας το όνοµά τους. Το κατάστρωµά τους είναι φιλόξενο προσφέροντας άνετο χώρο για το πλήρωµα, µε ξεχωριστό κάθισµα (πατέντα που το µετατρέπει από καθιστό µε άνετη πλάτη σε ηµιόρθιου τύπου), νεροχύτη και µεγάλα αµπάρια σε όλο το σκάφος. Εσωτερικά στην κονσόλα χωρούν τα µαξιλάρια, αφήνοντας το αµπάρι της πλώρης και της πρύµνης ελεύθερα για τα σωστικά, αλλά και τον εξοπλισµό που χρειαζόµαστε στην εξόρµησή µας. Στο στάνταρ εξοπλισµό ανήκει και το τραπέζι της πλώρης. Το 6.7 το οποίο  είναι ένα µέτρο µεγαλύτερο, πραγµατικά δίνει διαφορά προσφέροντας µεγάλη άπλα στο κατάστρωµα, τόσο στο µήκος, όσο και στο πλάτος. Στην πρύµνη ο καναπές έχει σχήµα «Π» και µετατρέπεται εύκολα σε κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Τα ρέλια στην πλώρη είναι ιδιαίτερα ψηλά, κάνοντας το σκάφος ασφαλές για οικογένεια και παιδιά, ιδίως όταν επιβιβάζονται από τη µαρίνα.

 

Πέρυσι το 5.7 ήταν διαθέσιµο µε κινητήρα Selva Marlin 100 XSR φτάνοντας τους 35,2 κόµβους τελική, φέτος όµως λόγω και της αυξηµένης ζήτησης του συγκεκριµένου µοντέλου από επαγγελµατίες για ενοικίαση, η δοκιµή έγινε µε τον 60άρη Selva Dorado 60 XSR, ο οποίος πλάναρε το σκάφος και το ταξίδευε ικανοποιητικά φτάνοντας τους 25,5 κόµβους, ενώ το 6.7 µε το Selva Killer Whale 150 XSR τους 36,3 κόµβους.


Selva Tiller Line & Tender

Η γραµµή Tiller (σηµαίνει και λαγουδέρα), αποτελείται από τρία µοντέλα, µήκους 4 (το σκάφος δοκιµής), 4,5 και 4,8 µέτρων, τα οποία είναι ταχύπλοες βάρκες ιδανικές για light fishing, και προορίζονται για άτοµα που αναζητούν µικρά, ελαφριά και εύχρηστα σκάφη. ∆ιαθέτουν λιτό κατάστρωµα, που όµως δεν του λείπει τίποτα. Έχει δύο µεγάλα αµπάρια πλώρα και πρίµα, ένα προσθαφαιρούµενο καναπέ στη µέση, και δύο ταµπούκια πλευρικά,  µε το αριστερό να έχει πρόβλεψη για µετατροπή σε δοχείο ζωντανού δολώµατος. Επίσης διαθέτει στρίτσο και αντιολισθητική επιφάνεια στην πλώρη. Οι κουπαστές έχουν διαµόρφωση κατάλληλη για τοποθέτηση ρελιών που προσφέρουν κράτηµα, δύο στο καναπέ της πλώρης και δύο πλευρικά του καναπέ της πρύµνης. Και το πιο σηµαντικό, έχουν µία αρκετά ανταγωνιστική τιµή, η οποία τα καθιστά ιδιαίτερα «επίκαιρα» και άκρως ελκυστικά. Το σκάφος της δοκιµής φορούσε τον Selva Piranha 9,9 ίππων, τον ελαφρότερο µονοκύλινδρο 9,9 της αγοράς, µε βάρος µόλις 30,5 κιλά.

 

Τα συµβατικά Selva προορίζονται για Tender και όχι µόνο. Το κλασσικό µε τα πηχάκια προσφέρει εύκολο µάζεµα, αφού µόλις το ξεφουσκώσεις διπλώνεται πιάνοντας ελάχιστο χώρο. Το 2.70 µε τη φουσκωτή γάστρα έχει διαµόρφωση “V” και είναι ενισχυµένο για να φουσκώνεται σε υψηλότερα από το συνηθισµένα bar (πίεση ατµόσφαιρες), προσφέροντας µία «σκληρή» V γάστρα. Το τρίτο (310 FV) είναι νέο µοντέλο, ένα µικρό RIB µε πολυεστερική γάστρα που όταν το ξεφουσκώσουµε διπλώνει στη µέση για εύκολη αποθήκευση και µεταφορά. Μπορεί να µεταφερθεί από δύο άτοµα, αφού ζυγίζει λιγότερο από 50 κιλά. Στα συµβατικά οι δύο κινητήρες Selva SeaBass 6 HP και Selva Black Bass 8 HP, είναι οι δύο ελαφρύτεροι µονοκύλινδροι της αγοράς στην κατηγορία τους.


Selva Marlin 274 & 386

Ο Stefano Selva, κατασκευαστής των πασίγνωστων Marlin, δε θα µπορούσε να λείπει από την εκδήλωση, πόσο µάλιστα αφού είχε να παρουσιάσει το νέο Marlin 386, ένα σκάφος µήκους 11.75m µε ιδιαίτερα εντυπωσιακό και πολυτελές κατάστρωµα.

Εξίσου εντυπωσιακό ήταν και το 274, δηλαδή ένα Marlin 386 σε µικρότερη κλίµακα, το οποίο όπως άφησαν να εννοηθεί σύντοµα θα συµπεριληφθεί στη σειρά Emotion. To teak στο κατάστρωµα, του έδινε ακόµα πιο ναυτικό και πολυτελές look, µε τη µεγάλη κονσόλα που δεσπόζει στη µέση να προσφέρει προστασία στον κυβερνήτη και WC ανοίγοντας από µπροστά. Με τεράστιo sundeck στη πλώρη, σωστή διαρρύθµιση σε όλο του το µήκος και λειτουργική διαρρύθµιση στη πρύµνη (µετατρέπεται εύκολα σε κρεβάτι ή τραπεζαρία), και βέβαια πάντα µε την εξαιρετική συµπεριφορά των Marlin στη θάλασσα, αποτελεί ιδανικό φουσκωτό για ναυτικό κάµπινγκ και µεγάλα ταξίδια.

Tags
Δοκιμές Σκαφών Δοκιμές Φουσκωτών Selva Marine Como Ιταλία Μοτοδυναμική ΑΕ
Comodo SSL