Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Σκάφος OKI 585 DC με κινητήρα YAMAHA VMAX 150 Hp

18 Οκτωβρίου, 2022

Σκάφος OKI 585 DC με κινητήρα YAMAHA VMAX 150 Hp

Το σκάφος Oki Boat 585 DC είναι ένα από τα best seller του ναυπηγείου OKI Boats. Στις αρχές του 2021 τα σκάφη OKI Boats έκαναν το ντεµπούτο τους στην Ελληνική αγορά µέσω της εταιρίας Expert Marine Service µε έδρα την Ζάκυνθο.

Σχεδόν δύο χρόνια µετά, ήδη αρκετά σκάφη του ναυπηγείου OKI BOATS ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες και σύµφωνα µε τον Κώστα Τσικνή, ιδιοκτήτη της Expert Marine Service, η ζήτηση είναι συνεχώς αυξανόµενη!

Βρεθήκαµε λοιπόν στη Ζάκυνθο, για να δοκιµάσουµε το OKI 585 DC, µε έναν από τους πρώτους YAMAHA VMAX 150 που τοποθετήθηκαν στη χώρα µας. Πρόκειται για ένα κλασικό dual console που συνδυάζει σπορ εµφάνιση, άνετο κατάστρωµα και µία αξιόπλοη γάστρα.

Το φαρδύ πιλοτήριο, οι ψηλές κουπαστές και το «γοητευτικό» design είναι χαρακτηριστικά γνωρίσµατα των σκαφών OKI, που συναντούµε και στα υπόλοιπα µοντέλα, το Barracuda 545, 595 SD και 686.

Η Oki Boats είναι µία αξιόλογη Ευρωπαϊκή φίρµα, το ναυπηγείο βρίσκεται στην Πολωνία και αυτό δεν µας εκπλήσσει, αφού τα τελευταία χρόνια η κατασκευή σκαφών στη συγκεκριµένη χώρα γνωρίζει µεγάλη ανάπτυξη, µε πολλά γνωστά Ευρωπαϊκά brands, να έχουν µεταφέρει την παραγωγή σε εργοστάσια της Πολωνίας.

Το Oki Boat 585 DC είναι ένα από τα best seller του ναυπηγείου, χαίρει µεγάλης εκτίµησης λόγω της σπορτίβικης γραµµής και της εξαιρετικής αξιοποίησης των χώρων του καταστρώµατος.

∆ιαθέτοντας καµπίνα, κρεβάτι ηλιοθεραπείας, καναπέ µε τραπέζι και αναπαυτικά περιστρεφόµενα καθίσµατα, αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους θέλουν να µείνουν χαµηλά όσον αφορά τα µέτρα και το κόστος αγοράς χωρίς να στερηθούν τις ευκολίες που παρέχει ένα τέτοιο ντεκ.

Η γάστρα του διαθέτει ένα φαρδύ chine που ξεκινά από την πλώρη και καταλήγει στον καθρέπτη µε σκοπό να οριοθετήσει κατά κάποιο τρόπο τις κλίσεις και την γραµµή πλεύσης αλλά και να «σπάσει» το σπρέι κρατώντας στεγνό το κατάστρωµα.

Η σχεδίαση της γάστρας και η γωνία της είναι τέτοια ώστε να προσφέρει απόσβεση χωρίς να χρειάζεται µεγάλη ιπποδύναµη για να κινηθεί αξιόλογα.

Στη πράξη, µε το νέο εξωλέµβιο YAMAHA 150 VMAX, που αποτελεί και τη µέγιστη ιπποδύναµη, τα χαρακτηριστικά της γάστρας προσφέρουν αξιόλογη ώση, πλανάροντας χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία το σκάφος ενώ και η ταχύτητα των 43,5 mph που είδαµε σαν µέγιστη αποτελεί ένα καλό νούµερο για την κατηγορία του.

ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ
Ξεκινώντας από την πλώρη βλέπουµε πως τα ρέλια δίνουν προστασία στο χώρο, ενώ για την εύκολη είσοδο στο σκάφος έχει διαµορφωθεί µεγάλη δελφινιέρα που καλύπτει το αυτοστραγγιζόµενο στρίτσο µε τον ηλεκτρικό εργάτη για την άγκυρα.

Τα ρέλια συνεχίζουν σχεδόν µέχρι το παρµπρίζ όπου και ανοίγει στο κέντρο επιτρέποντας την ανεµπόδιστη µεταφορά του πληρώµατος στο κυρίως κατάστρωµα. Για τον λόγο αυτό έχουν διαµορφωθεί δύο σκαλοπάτια, τα οποία διαθέτουν επένδυση αντιολισθητικού foam, όπως και σε όλο το κατάστρωµα.

Το παρµπρίζ κλείνει και ασφαλίζει προσφέροντας προστασία από το κρύο όχι µόνο στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη αλλά και σε όλο το ντεκ αφού φτάνει ως τον καναπέ της πρύµνης. Παρόλα αυτά η διαµόρφωσή του, επιτρέπει την δυνατότητα τοποθέτησης τέντας ώστε να εξασφαλίσετε τη σκιά και τη δροσιά ειδικά τους καλοκαιρινούς µήνες, για µεγαλύτερη απόλαυση τόσο από εσάς όσο και από την παρέα σας.

Μπαίνοντας στο cockpit θα παρατηρήσουµε πως έχει δοθεί ιδιαίτερη σηµασία στην εργονοµία του ώστε να µην στερείται ελεύθερων χώρων. Τα δύο καθίσµατα είναι ξεχωριστά, περιστρεφόµενα έως 360µοίρες και ρυθµιζόµενα στο ύψος. Η θέση του κυβερνήτη βρίσκεται στα δεξιά, είναι αναπαυτική και αφήνει την σωστή απόσταση από το τιµόνι επιτρέποντας έτσι και το όρθιο τιµόνεµα.

Εντυπωσιακό και το ταµπλό οργάνων τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του σκάφους. Το τιµόνι και το χειριστήριο βρίσκονται στο σωστό σηµείο για να άνετη οδήγηση χωρίς να βρίσκουν τα πόδια µας.

Η πόρτα της καµπίνας είναι από σκούρο φιµέ πλεξιγκλάς όπου ανοίγει συρταρωτά. Στο εσωτερικό της υπάρχει υπέρδιπλο κρεβάτι που µπορεί να κοιµίσει 3 άτοµα, όπου µετατρέπεται σε καναπέ σχήµατος Π όταν αφαιρέσουµε στο κέντρο τα δύο πρόσθετα µαξιλάρια.

Το φινίρισµα, η επιλογή των υλικών στις ταπετσαρίες, τα led καθώς και τα τρία φινιστρίνια δίνουν έναν χώρο ιδιαίτερης αισθητικής που δύσκολα θα συναντήσουµε σε αντίστοιχα σκάφη της κατηγορίας του. Από πάνω της, στο πλωριό τµήµα του σκάφους, υπάρχει µαξιλάρα όπου και µπορούµε να απολαύσουµε τον ήλιο.

Στην πρύµνη ο τριθέσιος καναπές σηκώνεται δίνοντας πρόσβαση στις µπαταρίες αλλά και το αµπάρι. Πίσω από τον καναπέ υπάρχουν οι πλατφόρµες µπάνιου µε την σκάλα αλλά και την ντουζιέρα γλυκού νερού.

ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Το 585 DC της δοκιµής φορούσε στον καθρέπτη του τον νέο εξωλέµβιο YAMAHA V MAX SHO 150hp, όπου µε δύο άτοµα πλήρωµα µετρήσαµε µέγιστη ταχύτητα τα 43,5 mph µε κατανάλωση 1,26 lt/mph.

Η σειρά κινητήρων V MAX SHO, έχει σχεδιαστεί ειδικά για υψηλές επιδόσεις σε µία λιτή και κοµψή εµφάνιση. Χαρακτηρίζονται για την αξιοπιστία τους, την οµαλή, αθόρυβη λειτουργία, την εντυπωσιακή οικονοµία καυσίµου, καθώς και την υψηλή ικανότητα ηλεκτρικής φόρτισης.

Πιο συγκεκριµένα, ο Yamaha V MAX SHO 150hp είναι ο προηγµένος τετρακύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας EFI υψηλής τεχνολογίας 2,8 λίτρων, µε 16 βαλβίδες, µε διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC) και άξονες απόσβεσης κραδασµών. Επίσης να αναφέρουµε την γεννήτρια υψηλής απόδοσης 50 Α που προσφέρει ηλεκτρική ισχύ ακόµα και στις χαµηλές σ.α.λ.

Από την θέση του χειριστή, αντιλαµβάνεσαι άµεσα την υψηλή απόδοση και την επιτάχυνση κατά το πλανάρισµα παρότι το σκάφος της δοκιµής ήταν αρκετά «φορτωµένο».
Κατεβάζοντας τη µανέτα η δύναµη ροπής πλανάρει το σκάφος άµεσα, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η φάση πλαναρίσµατος, δείγµα σωστής σχεδίασης της γάστρας αλλά και σωστού καταµερισµού του βάρους.

Ανεβάζοντας τις στροφές, παρατηρήσαµε ότι εφόσον πλανάρει, µπορεί να ταξιδέψει σε αυτή τη φάση στους 11 κόµβους, σηµαντικό για την περίπτωση που βρούµε άσχηµες καιρικές συνθήκες. Ταχύτητα ταξιδίου θα υπολογίσετε 27,1 mhp στις 4100 σ.α.λ. µε την κατανάλωση ιδιαίτερα χαµηλά, συγκεκριµένα 0,86 lt/mph.

Με την κατανάλωση να κυµαίνεται από 0,7 έως 1,2 λτ/νµ, η δεξαµενή των 140 λίτρων θα µας καλύψει ακόµα και σε µακρινές βόλτες.

Σε όλη τη διάρκεια της δοκιµής, το κατάστρωµα παρέµενε στεγνό, διατηρώντας την ευθύγραµµη πλεύση του, το OKI 585 DC ταξιδεύει ξεκούραστα, χωρίς κραδασµούς και µηχανικούς ήχους.

Συµπερασµατικά, το OKI Barracuda 595 SD είναι ένα σύγχρονο σκάφος, µε ιδιαίτερη αισθητική αλλά και πολυχρηστικό κατάστρωµα, κατάλληλο για µικρές ή µεγάλες βόλτες µε την παρέα, αλλά και µακρινές ή κοντινές ψαρευτικές εξορµήσεις.

Η στιβαρή κατασκευή και η δυνατότητα να κινείται αξιόλογα χωρίς να χρειάζεται µεγάλες ιπποδυνάµεις, το κάνει κατάλληλο και για επαγγελµατική χρήση, σαν σκάφος για ηµερήσια εκµίσθωση.

EXPERT MARINE SERVICE – ΚΩΝ. ΤΣΙΚΝΗΣ
26950 25798 | 6947 079 460
expertmarinekt@gmail.com

www.expertmarineservice.gr

Tags
Πολυεστερικά Σκάφη Δοκιμή Σκάφους Expert Marine Δοκιμή Πολυεστερικού Σκάφους Expert Marine Service Κώστας Τσικνής OKI BOATS πολυεστερικό Πολυεστερικό Σκάφος [jetpack-related-posts]
Comodo SSL