Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Σκάφος VENUS 490 F από την Volos Marine

Σκάφος VENUS 490 F από την Volos Marine

Η Volos Marine, στην έκθεση Boat & Fishing Show 2016, µεταξύ άλλων παρουσίασε το VENUS 490 F, µε κεντρική κονσόλα και φουτουριστική σχεδίαση που το κάνει να ξεχωρίζει.

Ο τρόπος σχεδίασης στα έξαλα της πλώρης, και γενικότερα η ναυπηγική γραµµή της γάστρας, η οποία έχει τρεις διαφορετικές κλίσεις µέχρι το chine, µου τράβηξαν το ενδιαφέρον. Οι κατασκευαστές Γιάννης και Πέτρος Θεοδωρίδης, µου πρότειναν να δούµε το σκάφος στη θάλασσα, κάτι που έγινε λίγους µήνες αργότερα.

Φτάσαµε λοιπόν στο Βόλο, στην έδρα της εταιρείας, όπου παρά τον αέρα και το ελαφρύ κυµατισµό, το ρίξαµε και βγήκαµε στα ανοιχτά του Παγασητικού. Ήµουν σίγουρος ότι µε τέτοιο καιρό το σπρέι θα ήταν δεδοµένο, και όµως δεν «φάγαµε» ούτε σταγόνα όπως και αν στρίψαµε την πλώρη µας!

Αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήµατα της γάστρας του VΕNUS, όπου ταξιδεύει χωρίς να σηκώνει σπρέι και χωρίς να χρειάζεται µεγάλες ιπποδυνάµεις. Μάλιστα σύµφωνα µε τους κατασκευαστές, αρκετοί επαγγελµατίες µε ενοικιαζόµενες βάρκες τοποθετούν 30άρι, όπου πλανάρει χωρίς πρόβληµα ακόµα και µε τρία ή τέσσερα άτοµα. Το ίδιο συµβαίνει ακόµα και στο µεγαλύτερο «αδελφάκι» της, την Prestige 550.

Εδώ να αναφέρουµε ότι σε αρκετές περιπτώσεις, όταν φυσικά η γάστρα έχει τις προδιαγραφές, ο µικρότερος σε βάρος κινητήρας λειτουργεί θετικά στη πλεύση του σκάφους, παρότι µπορεί να είναι µικρός. Ιδίως στα µικρά σκάφη η τοποθέτηση ενός µεγάλου και βαριού κινητήρα, µπορεί να προκαλέσει προβλήµατα που δύσκολα λύνονται. Για να κλείσουµε την παρένθεση, σε κάθε περίπτωση καλό είναι να επιλέγουµε κάτι ενδιάµεσο µεταξύ της συνιστώµενης ιπποδύναµης και της µέγιστης.

Aυτό που εκπλήσει στη Venus, είναι η δυνατότητα να ταξιδεύει µε ταχύτητες 40-42 κόµβων χωρίς διατοιχισµούς ή αστάθεια, ιδιαίτερα δύσκολο για το µήκος και την κατηγορία της.

Το συγκεκριµένο µοντέλο έχει διαφορετικό κατάστρωµα από το πρώτο VENUS, που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2007. Εκείνο είχε µία χαµηλή κονσόλα ενσωµατωµένη στο ντεκ, όπου συνέχιζε σε φαρδύ καναπέ σχήµατος U. Η πράξη έδειξε ότι η κεντρική κονσόλα θα εξυπηρετούσε καλύτερα στις νέες τεχνικές ψαρέµατος µε καλάµι καθώς και στη χρήση σαν σκάφος αναψυχής. Έτσι η πλώρη άλλαξε, ο καναπές έγινε µικρότερος, και µε τα πρόσθετα τµήµατα µετατρέπεται εύκολα σε κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Ο φαρδύς πρυµιός καναπές χωρά τρία άτοµα, τον χειριστή συν δύο. Σύντοµα θα υπάρχει έτοιµη και µία ψηλότερη κονσόλα µε µπροστινό κάθισµα.

Οι αποθηκευτικοί χώροι του σκάφους είναι σηµαντικοί για τα µέτρα του, δύο ταµπούκια κατάπρυµα, ένα αµπάρι κάτω από το κάθισµα της πρύµνης και ένα στην υπερκατασκευή της πλώρης. Τέλος στη δελφινιέρα διαθέτει και στρίτσο για την άγκυρα και το έκταµά της. Στα πλαϊνά υπάρχουν δύο βοηθητικοί χώροι – ράφια για  µικροπράγµατα που χρειαζόµαστε άµεσα, όπως πένσα, σχοινιά κλπ.

Η Venus, όπως και όλα τα µοντέλα του ναυπηγείου είναι τριπύθµενη για µεγαλύτερη ασφάλεια. Το deck είναι αυτοαδειαζόµενο ώστε να διατηρείται στεγνό και καθαρό.

Από τη θέση του χειριστή, εκτός της στεγνής πλεύσης, θα δούµε µία άψογη συµπεριφορά στον κυµατισµό, χωρίς κραδασµούς, προσφέροντας ξεκούραστο και ασφαλές ταξίδι.

Συµπερασµατικά, η «Volos Marine» έχοντας πάνω από 30 χρόνια προϋπηρεσία, συνεχίζει δυναµικά την παραγωγή πολυεστερικών σκαφών, για αναψυχή και επαγγελµατική χρήση. Πάντα µε υψηλά στάνταρ κατασκευής, Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που τα χαρακτηρίζουν η ταχύτητα µε µικρής ιπποδύναµης κινητήρες, η ευστάθεια, η αξιοπλοΐα και η µεγάλη λειτουργικότητα των χώρων τους.

  • VOLOS MARINE
  • www.volosmarine.gr
    24210 87070
Tags
Σκάφος Volos Marine VENUS 490 F Πολυεστερικό Σκάφος Δοκιμές Σκαφών
Comodo SSL