Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Michael Pedersen ∆ιευθυντής Εξαγωγών Okuma

18 Οκτωβρίου, 2015

Michael Pedersen ∆ιευθυντής Εξαγωγών Okuma

Η Okuma έχει καταφέρει παγκοσµίως να αναδείξει το brand name της σε µία από τις πλέον αναγνωρίσιµες εταιρίες παρέχοντας ποιοτικό εξοπλισµό για σχεδόν όλες τις τεχνικές ερασιτεχνικής αλιείας.
Από τις λίµνες της Αµερικής, µε τα γρήγορα bass boats από όπου ψαρεύουν µε spinning τα λαβράκια (largemouth bass) ως και την παγωµένη Νορβηγική θάλασσα για την καθετή για τους τεράστιους µπακαλιάρους (cods) και τις γλώσσες ατλαντικού, οι µηχανισµοί και τα καλάµια Okuma απολαµβάνουν ευρείας αποδοχής έχοντας µια πλήρη γκάµα που συνεχώς αναβαθµίζεται.
Στα µέσα του φθινόπωρου, είχα την ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά τον Michael Pedersen, ∆ιευθυντή Εξαγωγών της Svendsen Sport, της Ευρωπαϊκής Okuma, η οποία διατηρεί 7 σηµεία διανοµής – γραφεία σε όλη την Ευρώπη. Το ραντεβού έγινε στο γραφείο της ελληνικής αντιπροσωπείας Okuma, της Skalis Outdoor, µαζί µε τον Λευτέρη και τον Βασίλη Σκαλή.

Michael αρχικά θέλω να µας δώσεις την «ταυτότητα» της Okuma, που είναι η έδρα της, που κατασκευάζει και που σχεδιάζει τα προϊόντα;
Τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας βρίσκονται στη Ταϊβάν. Εκεί λειτουργεί το τµήµα σχεδιασµού και ανάπτυξης νέων προϊόντων, µουσείο για την ερασιτεχνική αλιεία(!) αλλά και η διοίκηση. Τα εργοστάσια κατασκευής βρίσκονται σε διάφορα σηµεία όπως Κορέα και Κίνα, η βασική όµως παραγωγή βρίσκεται στη Ταϊβάν όπου κατασκευάζονται τα υψηλής ποιότητας προϊόντα όπως το Cedros, Makaira, µηχανισµοί baitcast και άλλα προϊόντα, κυρίως όµως µηχανισµοί υψηλών απαιτήσεων. Επίσης κατασκευάζονται και δύο επιπλέον εργοστάσια παραγωγής καλαµιών Okuma, εκεί όπου σταδιακά θα µεταφερθεί η παραγωγή των καλαµιών.
Παρότι στα κεντρικά της γραφεία στη Ταϊβάν υπάρχει το τµήµα R&D (Έρευνας και Σχεδίασης νέων Προϊόντων), κάποια µοντέλα που αφορούν την Ευρωπαϊκή αγορά σχεδιάζονται στη Γερµανία, αφού λειτουργεί µία πλήρης οµάδα µε µηχανικούς της Okuma οι οποίοι έρχονται σε άµεση επικοινωνία µε pro staff της εταιρίας από όλη την Ευρώπη συλλέγοντας πληροφορίες από εντατικές δοκιµές του εξοπλισµού σε τεχνικές και συνθήκες που αφορούν τις συγκεκριµένες περιοχές.
Θέλουµε τα προϊόντα µας να ταιριάζουν στις ανάγκες του τελικού καταναλωτή σε κάθε κράτος, έτσι προσπαθούµε να σχεδιάζουµε «έξυπνα», και πολλές φορές µία ελάχιστη αλλαγή, αλλάζοντας για παράδειγµα µία µποµπίνα, να κάνουµε περισσότερο συµβατό ένα µηχανισµό σε µία συγκεκριµένη αγορά.
Όσο πιο σωστές εκτιµήσεις γίνουν πάνω στην σχεδίαση ενός µηχανισµού αναµένοντας µεγάλες πωλήσεις, τόσο καλύτερες τιµές µπορεί η εταιρία να προσφέρει στους πελάτες της ακόµα και για ένα ιδιαίτερα ποιοτικό µηχανισµό, αυτό το γνωρίζουµε καλά και δουλεύουµε συστηµατικά για να το πετυχαίνουµε.

Πως το καταφέρνετε αυτό; Αντιλαµβάνοµαι πως είναι δύσκολο να συντονίσεις τόσες αγορές, ιδίως για µία πολυεθνική εταιρία σαν την Okuma.
Θα σου αναφέρω απλοποιηµένη τη µέθοδο και όσον αφορά την δική µου την συµµετοχή σε αυτό. Αρχικά µαζεύουµε πληροφορίες σε συγκεκριµένες φόρµες (Reports) από τους ανά χώρα αντιπροσώπους σχετικά µε τις τεχνικές και τις ανάγκες σε εξοπλισµό όπου µεταφέρουµε τόσο στα γραφεία της Ευρώπης όσο και στα κεντρικά όταν βρισκόµαστε, συνήθως 2 φορές το χρόνο. Εκεί αναφέρεται αναλυτικά η ζήτηση ή αν θέλετε οι ανάγκες που έχει η κάθε αγορά, η τιµή – στόχος που θα πρέπει να έχει (και να µην ξεπεράσει), τις εκτιµώµενες πωλήσεις και φυσικά γίνεται µια επιλογή από όλες αυτές τις προτάσεις. ∆εν µπορούµε ταυτόχρονα να δουλέψουµε πάνω σε πολλά νέα προϊόντα, όχι γιατί δεν µπορούµε, αλλά γιατί το κόστος θα επιβαρύνει το προϊόν. Επίσης η λογική της Okuma είναι να δίνει χρόνο σε ένα προϊόν, µε αρκετές δοκιµές και βελτιώσεις πριν το δώσει σε µαζική παραγωγή, εξασφαλίζοντας µε αυτό τον τρόπο την ποιότητα του.
Αφού λοιπόν αποφασίσουµε ποιο νέο µηχανάκι θα κατασκευάσουµε, οι µηχανικοί και οι σχεδιαστές της Okuma αναλαµβάνουν έργο. Η διαδικασία είναι κάπως αντίστοιχη µε την σχεδίαση σε αυτοκινητοβιοµηχανίες, γίνονται κάποια συνήθως φανταστικά σχέδια , όπου στα πλαίσια κόστους και λειτουργικότητας φτάνουν στο επιθυµητό επίπεδο. Μετά από πολλές δοκιµές σε πρωτότυπους µηχανισµούς, η πρώτη παραγωγή θα αφορά λίγους µηχανισµούς όπου θα δοκιµαστούν από ανθρώπους και µηχανήµατα, βελτιώσεις, ξανά δοκιµές µέχρι το προϊόν να καλύπτει τις προσδοκίες µας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι αυτό εδώ το project, ο ενισχυµένος µηχανισµός Caymus (Κάιµους) µε εξαιρετικό design, µε 7 + 1 ατσάλινα ρουλεµάν, ιδιαίτερα ελαφρύ και εντυπωσιακή λιανική τιµή που θα βρίσκεται γύρω στα 60 – 70 ευρώ. Ο Caymus θα αποτελέσει ένα πολύ δυνατό χαρτί για την Okuma αφού ίσως για πρώτη φορά ένας τόσο δυνατός µηχανισµός (heavy duty) έχει τόσο ανταγωνιστική τιµή, και µάλιστα µε τόσο όµορφη σχεδίαση.

Ο νέος ενισχυµένος µηχανισµός Okuma Caymus, µε εξαιρετικό design, 7 + 1 ατσάλινα ρουλεµάν, ιδιαίτερα ελαφρύς & σε ανταγωνιστική τιµή.

Ο νέος ενισχυµένος µηχανισµός Okuma Caymus, µε εξαιρετικό design, 7 + 1 ατσάλινα ρουλεµάν, ιδιαίτερα ελαφρύς & σε ανταγωνιστική τιµή.

Στις µεσογειακές χώρες ποιοι µηχανισµοί της Okuma είναι οι best seller;
Θα προτιµήσω να αναφερθώ µόνο στη Ελληνική αγορά γιατί η κάθε χώρα όπως σας είπα έχει µεγάλες διαφορές και τα νούµερα αλλάζουν. Το Cedros Star Drag είναι ένας από τους πιο διαδεδοµένους µηχανισµούς Okuma αφού είναι µικρό, µε συµπαγή κατασκευή και γρήγορη σχέση µετάδοσης κάνοντάς το κατάλληλο για διάφορες τεχνικές ψαρέµατος από το σκάφος που είναι ιδιαίτερα διαδεδοµένες εδώ όπως το jigging ή και οι light µορφές του. Στη συρτή το Solterra είναι εξίσου διαδεδοµένο ενώ στους µηχανισµούς spinning το κλασικό Cedros, το εντυπωσιακό Trio High Speed και φυσικά το Salina III. Το νέο Azores έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία µε την Okuma Αµερικής, κατασκευασµένο για χρήση σε θάλασσα και δυνατές τεχνικές, πάντα µε άριστη σχέση τιµής – ποιότητας, θεωρούµε πως σε λίγο διάστηµα θα βρίσκεται και αυτό στα best seller αφού αποτελεί αναβάθµιση του Cedros. Είναι γρήγορος µηχανισµός και γι’ αυτό βάλαµε πιο ευρύχωρο σώµα για να χωρέσει µεγαλύτερα και πιο δυνατά γρανάζια, ενισχύσαµε δηλαδή το σηµείο που κυρίως πονούν οι γρήγοροι µηχανισµοί.
Πάρα πολύ καλά πηγαίνουν και οι πιο οικονοµικοί µηχανισµοί, ο Trio Red όπου παρότι η τιµή του είναι ιδιαίτερα χαµηλή, έχει εξαιρετικές προδιαγραφές.

Το νέο Azores αποτελεί άλλο ένα δυνατό «χαρτί» της Okuma, για όλες τις απαιτητικές τεχνικές ψαρέµατος.

Το νέο Azores αποτελεί άλλο ένα δυνατό «χαρτί» της Okuma, για όλες τις απαιτητικές τεχνικές ψαρέµατος.

Ποια είναι µεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, αυτή των γλυκών νερών ή της θάλασσας;
Στην Ευρώπη οι πωλήσεις ειδών αλιείας είναι περισσότερες στις τεχνικές που αφορούν τα γλυκά νερά, όµως βλέπουµε µια ιδιαίτερη αύξηση στο ψάρεµα στη θάλασσα.
Είµαι ιδιαίτερα χαρούµενος που η Okuma ακολουθεί αυτή την αύξηση στις πωλήσεις και µάλιστα εδραιώνεται ακόµα καλύτερα τόσο στη θάλασσα όσο και στο γλυκά νερά.

Σε τι επίπεδο έχει επηρεάσει η κρίση το κλάδο της αλιείας σε όλη την Ευρώπη;
∆εν έχω αριθµούς για να σας µεταφέρω τη σαφή εικόνα αφού αρκετές Ευρωπαϊκές εταιρίες δε δηµοσιεύουν τα δεδοµένα τους, όµως σίγουρα επηρεάστηκε αρνητικά. Αυτό που γίνεται σε περιόδους κρίσης είναι να γίνει µία µορφή «εκκαθάρισης», όπου δυστυχώς κάποιες εταιρίες δεν τα καταφέρνουν να συνεχίσουν. Είναι µία δοκιµασία που όσες εταιρίες αντιµετώπιζαν προβλήµατα δεν θα µπορέσουν να ξεπεράσουν. Επίσης και όσες εταιρίες δεν συνδέονται τόσο άµεσα όπως η Okuma µε τις Ευρωπαϊκές αγορές δεν µπορούν να έχουν σαφή εικόνα και να αντιδράσουν γρήγορα.
Η κρίση µας ανάγκασε να φερθούµε έξυπνα στη σχεδίαση νέων προϊόντων αλλά και να δεθούµε περισσότερο µε τους αντιπροσώπους. Έτσι σήµερα µπορούµε να πούµε ότι οι εταιρίες που δουλεύουµε µαζί, όπως η Skalis Outdoors, έχει αυξήσει τη δουλειά της και έτσι µπορούµε να πούµε ότι κατά κάποιο τρόπο αναπτυσσόµαστε µαζί.
Είναι ευχάριστο να βλέπεις εταιρίες όπως η Skalis Outdoors που δεν πτοήθηκε από όσα συνέβηκαν τα τελευταία χρόνια, αλλά µε επαγγελµατισµό και πολύ δουλειά µπόρεσαν να ανταπεξέλθουν σωστά. Ο Λευτέρης και ο Βασίλης το έχουν καταφέρει και µε το παραπάνω. Φαίνεται άλλωστε τόσο από τις αυξηµένες πωλήσεις όσο και από την άριστη συνεργασία µας όλα αυτά τα χρόνια.

Ισχύς εν τη ενώσει! Από αριστερά, Βασίλης Σκαλής, Michael Pedersen και Λευτέρης Σκαλής

Ισχύς εν τη ενώσει!
Από αριστερά, Βασίλης Σκαλής, Michael Pedersen και Λευτέρης Σκαλής

Τι θα πρέπει να αναζητήσει κάποιος όταν αγοράζει ένα νέο µηχανισµό;
Θα πρέπει να σκεφτεί περίπου ένα χρόνο µετά την αγορά του, δηλαδή να βάλει σαν προτεραιότητα την αντοχή και τη δύναµη ενός µηχανισµού. Η Okuma δίνει ιδιαίτερη σηµασία σε αυτό, και κερδίζουµε σχεδόν κάθε συγκριτικό τεστ σε αντίστοιχες κατηγορίες. Έστω λοιπόν και αν στο κατάστηµα οι µηχανισµοί µας µοιάζουν κάπως ποιο «σφικτοί» από τον ανταγωνισµό σε ένα χρόνο ο Okuma θα έχει πολύ οµαλότερη κίνηση. Είναι σίγουρα ένα προϊόν µε υψηλό δείκτη value for money και µε πολύ καλή υποστήριξη µετά την πώληση.

Ποιος ή ποιοι είναι οι αγαπηµένοι σου µηχανισµοί της Okuma;
Είµαι από την ∆ανία και όταν πάω για ψάρεµα χρησιµοποιώ τον RTX. Είναι ελαφρύς, δυνατός µε καλά γραµµικά φρένα, είναι ένας πολύ καλός spinning µηχανισµός. Για άλλες τεχνικές όπως όταν πηγαίνω για τούνες στην Ιταλία χρησιµοποιώ τον Salina III και πραγµατικά ανυποµονώ να χρησιµοποιήσω το νέο Azores!

okuma_3

 

Tags
Συνέντευξη Skalis Outdoor - Σκαλής ΕΠΕ Okuma
Comodo SSL