Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Περίπου 2.500 σκάφη ψάχνουν θέση για να δέσουν στην Αττική

19 Ιουνίου, 2025

Περίπου 2.500 σκάφη ψάχνουν θέση για να δέσουν στην Αττική

Αντιμέτωπη με το εκρηκτικό πρόβλημα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού σκαφών βρίσκεται η Αττική.

Ιδανικά τοποθετημένη στο κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου, η Αττική διαθέτει 4.570 θέσεις σε μαρίνες και 3.021 θέσεις διαχείμασης.

Ωστόσο, η ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού ξεπερνά κατά τουλάχιστον 2.500 τις διαθέσιμες.

Έτσι, από ναυτικός προορισμός πρώτης γραμμής έχει μετατραπεί σε σημείο συμφόρησης.

Καθημερινά, mega yachts και ιστιοπλοϊκά καταφτάνουν στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλά δεν βρίσκουν πού να δέσουν. Ορισμένα αναγκάζονται να αγκυροβολήσουν αρόδο, με τους επιβάτες να μεταφέρονται με φουσκωτά στην ακτή.

Άλλα κατευθύνονται στο Ναύπλιο, στην Αίγινα ή στο Λαύριο, στερώντας από την οικονομία της πρωτεύουσας σημαντικά έσοδα.

Ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού στην Αττική ανέρχεται σε περίπου 4.570, τη στιγμή που πάνω από 7.000 σκάφη – επαγγελματικά και ιδιωτικά – επιδιώκουν να βρουν θέση.

Το πρόβλημα αναμένεται να ενταθεί, καθώς ξεκινούν έργα αναβάθμισης σε κομβικές μαρίνες όπως του Αγίου Κοσμά και του Αλίμου, με προσωρινές ή και πολυετείς διακοπές λειτουργίας.

Η έλλειψη θέσεων δεν αφορά μόνο τους τουρίστες. Οι Έλληνες που επιστρέφουν στην αγορά μετά την κρίση, καθώς και οι κάτοχοι επαγγελματικών σκαφών, βρίσκονται αντιμέτωποι με υψηλό κόστος ελλιμενισμού, αποκλεισμό από οργανωμένες μαρίνες και αποτρεπτικό επενδυτικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, η αύξηση των τελών αγγίζει το 30% ετησίως.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά:

– Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 104 τουριστικοί λιμένες, με περίπου 16.500 θέσεις ελλιμενισμού.

– Από τις 61 χωροθετημένες μαρίνες, μόλις οι 39 είναι σε πλήρη λειτουργία.

– Σε αντίθεση, η Πολωνία διαθέτει πάνω από 130.000 θέσεις, η Κροατία, η Ιταλία και η Τουρκία επενδύουν συνεχώς, ενώ η Ελλάδα χάνει έδαφος.

Και όμως, κάθε 100 θέσεις δημιουργούν 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ για κάθε ένα ευρώ σε τέλη δαπανώνται 5-10 ευρώ σε καύσιμα, συντήρηση και προμήθειες.

Το yachting αποφέρει πάνω από 100 εκατ. ευρώ ετησίως στο Δημόσιο και μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο high-end τουριστικής ανάπτυξης.

Ο Σύνδεσμος Μαρινών Ελλάδας και η Ένωση Πλοιοκτητών τονίζουν ότι απαιτείται εθνικό master plan για νέες μαρίνες – όχι μόνο ανακαινίσεις.

Από την Ελευσίνα έως το Σούνιο υπάρχουν σημεία με δυνατότητες ανάπτυξης, χωρίς επιβάρυνση της ακτογραμμής.

Το ζητούμενο πλέον δεν είναι αν η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει τον ναυτικό τουρισμό – αυτό ήδη συμβαίνει. Το ερώτημα είναι αν μπορεί να τον εξυπηρετήσει και να τον κεφαλαιοποιήσει.

Ο ήλιος και η θάλασσα είναι δεδομένα. Αυτό που λείπει είναι το σχέδιο.

Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις για το σκάφος, το ψάρεμα και την κατάδυση από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Tags
πάρκινγκ σκαφών Αττική Αθηναϊκή Ριβιέρα Μαρίνες Αττική Σκάφη
Comodo SSL