Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Τάσος Χατζησταµατίου, κατασκευαστής φουσκωτών σκαφών Barracuda

Τάσος Χατζησταµατίου, κατασκευαστής φουσκωτών σκαφών Barracuda

Ο κ. Τάσος Χατζησταµατίου, κατασκευαστής των φουσκωτών Barracuda, είναι γνωστός για την αγάπη του για το φουσκωτό σκάφος, την εµµονή του στην ποιότητα, και την εµπειρία του σε κατασκευές «πολεµικών» φουσκωτών µε κύριο γνώµονα την αντοχή και την ασφάλεια.

Αρχικά κ. Χατζησταµατίου πείτε µας λίγα λόγια για τη Barracuda.
Η Barracuda ξεκίνησε στη Γαλλία και συγκεκριµένα στο Παρίσι το 1985. Το 1992 µετέφερε την έδρα της σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, και µέχρι σήµερα υπηρετεί τις ίδιες αξίες : ποιότητα – συνέπεια – αξιοπιστία. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων, η Barracuda δηµιούργησε νέα πρότυπα στην κατασκευή φουσκωτών σκαφών, σύµφωνα µε τις άρτια εξοπλισµένες εγκαταστάσεις της και φυσικά µε τη συµβολή του έµπειρου προσωπικού της. Τα σκάφη µας είναι χειροποίητα και δηµιουργούνται από την αρχή µέχρι το τέλος αποκλειστικά από εµάς. Κατασκευάζουµε φουσκωτά σκάφη που απευθύνονται κυρίως στην άµυνα, αλλά και σε απαιτητικούς χρήστες οι οποίοι θέλουν να ξενοιάσουν από πιθανά προβλήµατα που µπορεί να δηµιουργήσει το σκάφος τους. Επίσης, κατασκευάζουµε και διάφορα άλλα πνευστά και πολυεστερικά προϊόντα υψηλών προδιαγραφών.

Τι σηµαίνει φουσκωτό σκάφος για εσάς και ποιες ιδιότητες πρέπει να έχει;
Χαίροµαι ιδιαίτερα για την ερώτηση που µου κάνετε, γιατί έρχονται πελάτες και βλέποντας το Barracuda 900 Satellite µε ρωτούν : «Μα είναι φουσκωτό σκάφος αυτό ή πολυεστερικό;». Αν µου δινόταν η ευκαιρία να ορίσω τι είναι φουσκωτό σκάφος, θα έλεγα ότι φουσκωτό σκάφος είναι το πλωτό µέσο που περιβάλλεται από αεροθάλαµο σε τουλάχιστον τρεις πλευρές του και όταν αυτό κατακλυστεί µε νερό, µπορεί να κινηθεί µε ίδια µέσα. ∆ηλαδή, ενώ το σκάφος έχει πληµµυρίσει, το µπλοκ του κινητήρα παραµένει έξω από το νερό. Για να συµβεί αυτό θα πρέπει να έχει και στις τρεις πλευρές αεροθάλαµο τέτοιας διαµέτρου που να το κρατά µαζί µε το µπλοκ του κινητήρα έξω από το νερό, και έτσι θα µπορεί να πλέει µε ταχύτητα 3 – 4 κόµβων. Τα φουσκωτά µε γάστρα -τα RIBs- πρέπει να έχουν απολύτως στεγανά διαµερίσµατα, τα οποία τους προσδίδουν εφεδρική πλευστότητα καθώς είναι παραγεµισµένα µε διογκωµένη πολυεστερίνη, ένα υλικό πολύ ελαφρύ, που δεν απορροφά καθόλου υγρασία. Έτσι, αν το στεγανό διαµέρισµα διαρραγεί ακόµα και από πρόσκρουση, δε θα γεµίσει νερό, καθότι δεν είναι κενό. Όλα τα σκάφη πλέουν, στα δύσκολα τι γίνεται;

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των φουσκωτών Barracuda που τα κάνουν να ξεχωρίζουν;
Η Barracuda βασίζεται σε διαχρονικές αξίες, όπως ασφάλεια, ποιότητα, συνέπεια, αξιοπιστία. Τα σκάφη µας διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως:

  • • Είναι χειροποίητα
  • • Όλα τα στάδια της κατασκευής τους γίνονται από τη Barracuda
  • • Τα υλικά που χρησιµοποιούνται είναι εξαιρετικής ποιότητας
  • • Η πλεύση τους είναι µοναδική χάρις στο βαθύ V της γάστρας τους
  • • Απαιτούν ελάχιστη συντήρηση
  • • Αντικαθιστάς αέρα στους αεροθαλάµους µετά την πάροδο 6ετίας
  • • Πλέουν µε το 50% των αεροθαλάµων τους ξεφούσκωτο
  • • Σε διάρκεια 10 χρόνων το µόνο που µπορεί να χρειάζεται να αντικαταστήσεις είναι… η µηχανή!

Αυτά και άλλα πολλά είχαν σαν αποτέλεσµα την εδραίωση της ισχυρής φήµης και παρουσίας µας µέσα στο χρόνο.

Τι µοντέλα παράγει αυτή τη στιγµή η εταιρία σας;
Τα προϊόντα που παράγει αυτή η στιγµή η Barracuda είναι τα εξής:

  • • SIBs (αναδιπλούµενα) από 2,00 µέχρι 6,20 µέτρα
  • • Σκάφη αυτοµάτου πληρώσεως ABS, IBS
  • • Σκάφη µε πολυεστερική γάστρα από 2,50 έως 12,70 µέτρα
  • • Πλωτήρες ελικοπτέρων
  • • Ειδικές πνευστές κατασκευές, όπως πλατφόρµα µε διάφορες χρήσεις (ηλιοθεραπεία, αποβάθρα τζετ σκι, βάση για εργασίες συντήρησης)
  • • Πνευστά προστατευτικά µπαλόνια σκάφους
  • • Κυλινδρικοί σάκοι ανέλκυσης ναυαγίων
  • • Σάκοι ανέλκυσης τύπου αλεξιπτώτου
  • • Συστήµατα αποστράγγισης καµπίνας ελικοπτέρων
  • • Καλούπια για σκυρόδεµα
  • • Καλάθια (ηλεκτρικά µονωµένα)

Γνωρίζω ότι είστε αντιπρόεδρος στο Σύνδεσµο Ελλήνων Κατασκευαστών Αµυντικού Υλικού – ΣΕΚΠΥ. Πώς η Barracuda κατάφερε να αποτελεί «διεθνή παίχτη» στην κατασκευή επιχειρησιακών σκαφών;
Από την αρχή της ίδρυσής της η εταιρία µας κατασκεύαζε ποιοτικά σκάφη, τα οποία όµως δεν είχαν την κατάλληλη ανταπόκριση από τον κόσµο που προτιµούσε να αγοράσει κάτι φθηνό και όχι κάτι τόσο ποιοτικό και ακριβό. Στην πράξη όµως, δεν είχαµε τις αποδείξεις της ποιότητας-αξιοπιστίας των προϊόντων µας. Έτσι η εταιρεία µας στράφηκε προς τις ένοπλες δυνάµεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, µε στόχο να µη χαλάσει την ποιότητά της, αφού οι απαιτήσεις τους ήταν και είναι υψηλών προδιαγραφών. Χρειάστηκε υποµονή και επιµονή πολλών χρόνων, µε πολλά ταξίδια, συµµετοχές σε εκθέσεις, συνεργασίες µε αντιπροσώπους διαφόρων χωρών, ώστε να φθάσουµε σε µια Barracuda που να συγκαταλέγεται στους κατασκευαστές επιχειρησιακών σκαφών.
Ο δρόµος αυτός δεν ήταν εύκολος, αλλά ήταν θέµα επιλογής.

Τι σηµαίνει για εσάς σαν κατασκευαστής, αλλά και χειριστής, ασφάλεια στο σκάφος;
Η ασφάλεια στο σκάφος είναι το Α και το Ω και εξαρτάται πρώτα από τον καπετάνιο, αλλά και από το σκάφος που χειρίζεται. Ο υπ’ αριθµόν ένα κίνδυνος είναι ο πανικός, µετά είναι η φωτιά και ύστερα η θάλασσα. Όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούµαι µε τα σκάφη, έχω συγκεντρώσει τι ατυχήµατα ή δυστυχήµατα έχουν συµβεί µε απώτερο σκοπό να µη συµβεί κάτι ανάλογο σε κανένα σκάφος µου.
Για παράδειγµα, ένα από τα περιστατικά που έχω καταγράψει ήταν η ανατροπή σκάφους πρίµα-πλώρα. Ο καιρός ήταν πίσω, και στο κατέβασµα του κύµατος η µεγάλη πασαρέλα του σκάφους λειτουργώντας σαν µοχλός, ανασήκωσε το σκάφος από την πρύµνη και βρέθηκε ανάποδα. Είναι σαφές ότι οι µεγάλες πασαρέλες µπορεί να είναι πρακτικές, αλλά σε άσχηµες καιρικές συνθήκες µπορεί να αποβούν µοιραίες. Προσοχή λοιπόν στις επιλογές µας!

Πείτε µας λίγα λόγια για το πλέγµα που τοποθετείτε στα ρεζερβουάρ σας, πιο θεωρείτε καλύτερο υλικό κατασκευής για το ρεζερβουάρ;
Το δοχείο καυσίµων του σκάφους είναι από µόνο του ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Όλοι γνωρίζουν ότι ένα ανοξείδωτο δοχείο έχει όριο ζωής και ότι τα ατυχήµατα µε υπαιτιότητά του είναι πάρα πολλά. Τα δοχεία καυσίµων των σκαφών Barracuda έχουν τεχνολογία µαχητικού αεροσκάφους και δεν κάνουν έκρηξη ότι και αν συµβεί, ενώ δεν επιτρέπουν και µετατόπιση του καυσίµου (µπορείτε να δείτε το ανάλογο βίντεο στο YouTube, αναζητώντας «ρεζερβουάρ Barracuda»). Πρόκειται για ένα ξεχωριστό, αποσπώµενο κοµµάτι, που είναι βιδωµένο στο σκάφος µε περαστές βίδες και διαθέτει αντικραδασµική προστασία, το κέλυφός του είναι εποξικό και εσωτερικά έχει φράκτες, ενώ είναι παραγεµισµένο µε πλέγµα αλουµινίου κράµατος 5083, έχει σωληνώσεις που συνοδεύονται από πιστοποιητικά καυσίµων, και διαθέτει περισσότερες από µία εξαερώσεις. Τέλος, επιλέγουµε ένα δοχείο, ανεξάρτητα από το µέγεθός του, το οποίο τοποθετείται στην ακµή της δίεδρου, για χαµηλό κέντρο βάρους και ελαχιστοποίηση της ανατροπής.

Θεωρείτε ότι τα εγχώρια σκάφη µπορούν να πρωτοστατήσουν στο εξωτερικό και ποια τα εµπόδια ανάπτυξης των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη κατασκευή σκαφών;
Είναι σαφές ότι έχουν γίνει αξιόλογες προσπάθειες από Έλληνες κατασκευαστές, οι οποίες όµως δε συνοδεύτηκαν από οµαδικότητα. ∆εν είναι τυχαίο ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν αντέχουν στον χρόνο, γι’ αυτό και οι ξένοι µάς θεωρούν «φωτοβολίδες». Τα προβλήµατα είναι γνωστά σε όλους µας, από τη µία πλευρά τα εσωτερικά προβλήµατα των επιχειρήσεων τα οποία συνοδεύονται µε την υπερφορολόγηση των σκαφών και των επιχειρήσεων, τη µη ύπαρξη σταθερού φορολογικού συστήµατος, και από την άλλη πλευρά η αναζήτηση βιοµηχανικών εργατών, καθώς στη χώρα µας έχουµε έλλειψη εξειδικευµένου προσωπικού. Επιπρόσθετα έχουµε χαµηλή ποιότητα µάρκετινγκ, µε όλες αυτές τις συνιστώσες να έχουν σαν αποτέλεσµα µία µη ικανοποιητική εικόνα εταιρίας. Είναι κατανοητό λοιπόν ότι σε ένα τέτοιο περιβάλλον δύσκολα µας εµπιστεύονται οι ξένοι!

Barracuda – Τάσος Χατζησταµατίου
Ιστοσελίδα: www.barracuda.gr
Τηλέφωνο: 210 3410 987

Tags
Φουσκωτό σκάφος Φουσκωτά Συμβατικά Φουσκωτά Made in Greece Barracuda Τάσος Χατζησταµατίου
Comodo SSL