Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

TSOUROS MARINE, δυναµική πορεία και στο διαδίκτυο

TSOUROS MARINE, δυναµική πορεία και στο διαδίκτυο

Οι αδελφοί Άρης και Γιώργος Τσούρος, είναι οι άξιοι συνεχιστές της Tsouros Marine, αφού µε πολύ δουλειά και µεράκι κατάφεραν να κάνουν το ιντερνετικό κατάστηµα tsourosmarine.gr πανελληνίως γνωστό, και µε έδρα την Μυτιλήνη να αποστέλλουν σε όλα τα µήκη και πλάτη της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό.

Σήµερα το ηλεκτρονικό τους κατάστηµα είναι ένα από τα µεγαλύτερα στη χώρα µας, οπότε είναι οι πλέον αρµόδιοι για να µας πληροφορήσουν σχετικά µε τη συµπεριφορά των Ελλήνων ψαράδων, τον τρόπο λειτουργίας ενός e-shop και βέβαια το µυστικό της επιτυχίας.

1. Γιώργο πες µου λίγα λόγια για την εταιρία.
Η Tsouros Marine είναι οικογενειακή εταιρία µε ιστορία 30 ετών στη Μυτιλήνη, όταν ο Στρατής Τσούρος (πολλάκις νικητής του πανελληνίου διαγωνισµού καθετής) έκανε το χόµπι του επάγγελµα, σε εποχές όπου το ψάρεµα γινόταν µόνο µε πετονιές, παραγάδια, δίχτυα και δε διατίθονταν εµπορικά περισσότεροι από 3-4 τύπους δολώµατος. Η εταιρία συνεργαζόµενη µε κατασκευαστές σκαφών και αντιπροσώπους ναυτιλιακού εξοπλισµού, παρείχε στην τοπική αγορά καθετοποιηµένες υπηρεσίες σε ότι έχει να κάνει µε το χώρο της θάλασσας, από σκάφη και µηχανές, µέχρι εξοπλισµό αλιείας. Σήµερα η εταιρία διοικείται από τους Γιώργο και Αριστείδη Τσούρο, διατηρώντας το ίδιο αντικείµενο και την ίδια φιλοσοφία η οποία της επέτρεψε να αναδειχθεί:

α. Άριστη σχέση µε όλους τους προµηθευτές. Για εµάς είναι περισσότερο στάση ζωής παρά επιχειρηµατική απόφαση, να έχουµε τις καλύτερες σχέσεις µε τους προµηθευτές µας, τους οποίους βλέπουµε περισσότερο ως συνεργάτες που συµβάλλουν µε τον τρόπο τους στην ανάπτυξη της εταιρίας µας. Θεωρούµε ότι είναι πολύ σηµαντικός παράγοντας επιτυχίας για κάθε επιχείρηση, η σχέση µε τους συνεργάτες της να είναι κάτι πολύ περισσότερο από µια απλή σχέση αγοράς και πώλησης προϊόντων. Πέρα από την επίτευξη ανταγωνιστικών τιµών, οι οποίες είναι προς όφελος του τελικού καταναλωτή, η ταχεία και καλή εξυπηρέτηση πριν και µετά την πώληση ενός προϊόντος, εξαρτάται σε µεγάλο βαθµό από την καλή σχέση που έχει το κατάστηµα µε την εκάστοτε αντιπροσωπεία. Υπήρξαν επίσης περιπτώσεις, όπου µε την αρωγή του αντιπροσώπου εισαγάγαµε από την κατασκευάστρια εταιρία προϊόντα αποκλειστικά για πελάτες και τα οποία σε διαφορετική περίπτωση δεν θα υπήρχαν στην Ελλάδα. Τέλος, πάντα ψάχνουµε να βρούµε προϊόντα που θεωρούµε ότι εξυπηρετούν ανάγκες της αγοράς, αλλά για κάποιο λόγο δεν επιλέγονται για εισαγωγή από τους αντιπροσώπους. Με την πολύτιµη συνδροµή του εκάστοτε αντιπροσώπου, καταφέρνουµε να εµπλουτίζουµε την γκάµα των προϊόντων µας και να εξυπηρετούµε καλύτερα τις ανάγκες των πελατών µας.

β. Πολύ καλή εξυπηρέτηση των πελατών. Κάθε προϊόν το οποίο διατίθεται προς πώληση, βρίσκεται συνεχώς υπό αξιολόγηση και λαµβάνουµε πάντα υπ’ όψη µας τα σχόλια των πελατών µας σχετικά µε την ποιότητά του. Η πελατοκεντρική µας φιλοσοφία, θέτει ως βασικό στόχο την ικανοποίηση του πελάτη µέσα από τις καλές τιµές, τις σωστές συµβουλές και την επιλογή του κατάλληλου προϊόντος. ∆εν είναι λίγες οι φορές που έχουµε συµβουλέψει πελάτες να µην προχωρήσουν στην αγορά ενός προϊόντος, πεπεισµένοι ότι δε θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες τους ή επειδή προορίζονταν για λάθος χρήση.

2. Ήσασταν από τα πρώτα ιντερνετικά site στην Ελλάδα και σήµερα βρίσκεστε στις πρώτες θέσεις. Πόσο εξοικειωμένος είναι ο Έλληνας µε τις online αγορές;
Στην αρχή µας προκάλεσε µεγάλη έκπληξη η διείσδυση του µέσου στον Έλληνα καταναλωτή, καθώς διαπιστώνει καθηµερινά ότι το internet του παρέχει ευκολία, ταχύτητα, πρόσβαση σε ποικιλία προϊόντων και φυσικά … ανταγωνιστικές τιµές. Σε αποµακρυσµένες περιοχές της Ελλάδας, όπως τα ακριτικά νησιά, είναι δεδοµένη η δυσκολία πρόσβασης σε ποιοτικά προϊόντα αλιείας και το internet έφερε τα πάντα «στην πόρτα του κάθε ψαρά». Ένα µοναδικό χαρακτηριστικό το οποίο έχει ο Έλληνας χρήστης του internet – κάτι που δε συναντούµε σε τέτοιο βαθµό στο εξωτερικό – είναι η επιθυµία του να βρει τα προϊόντα που θέλει στο internet, αλλά να τα παραγγείλει τηλεφωνικά! Αυτό µας δίνει την ευκαιρία να µάθουµε καλύτερα τους πελάτες µας και τα είδη ψαρέµατος που γίνονται σε κάθε µέρος της Ελλάδος. Ένα καλό παράδειγµα είναι το ψάρεµα καλαµαριού, το οποίο έχει διαφορετικές περιόδους ανάλογα µε τη γεωγραφική θέση του πελάτη. Έχουµε διαπιστώσει ότι στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου το ψάρεµα του καλαµαριού διαρκεί πολύ περισσότερο και σε διαφορετικούς µήνες, απ’ ότι στην Κρήτη ή τη Βόρεια Ελλάδα.

Η ιστοσελίδα της εταιρίας tsourosmarine.gr

3. Τι θα πρέπει να προσέχει κάποιος όταν πρόκειται να αγοράσει ιντερνετικά;
Στον απέραντο χώρο του Internet, όπου το κάθε κατάστηµα µπορεί να προβάλει την δική του πλευρά της πραγµατικότητας, υπάρχουν κάποιες ενέργειες που µπορεί να κάνει ένας πελάτης ώστε να προστατευτεί. Ένα θέµα είναι η διαθεσιµότητα των προϊόντων. Κάθε e-shop το οποίο συνεργάζεται µε πολλές επώνυµες εταιρίες και µπροστά του υπάρχει φυσικό κατάστηµα, θα πρέπει να έχει άµεσα διαθέσιµα το 70-80% των προϊόντων που προβάλλει. Είναι λογικό κάποια στιγµή να παρουσιάζονται ελλείψεις σε προϊόντα, όταν όµως το 50% µιας παραγγελίας δεν είναι διαθέσιµο, εκτός από την απογοήτευση που δηµιουργεί, µας οδηγεί στο συµπέρασµα ότι το συγκεκριµένο e-shop λειτουργεί περισσότερο µε «αέρα», παρά µε πραγµατικά προϊόντα. Κάποιες από τις αντιπροσωπίες στην Ελλάδα κάνουν αρκετές κινήσεις προς την κατεύθυνση της «προστασίας» της αγοράς, των πελατών και των φυσικών καταστηµάτων, αλλά υπάρχει ακόµη δρόµος να διανύσουµε πριν µιλήσουµε για µια οργανωµένη ελληνική αγορά. Ένα δεύτερο κριτήριο είναι η ταχύτητα παράδοσης µιας παραγγελίας. Κάθε παραγγελία η οποία είναι στα χέρια του πελάτη το αργότερο µετά από 3 ηµέρες, φανερώνει ότι το συγκεκριµένο κατάστηµα διαθέτει ένα οργανωµένο σύστηµα προετοιµασίας και διανοµής των παραγγελιών. Προσοχή επίσης σε προσφορές που ακούγονται πολύ καλές για να είναι αληθινές, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για συνοδευτικές προσφορές σε ένα επώνυµο προϊόν. Από κει και πέρα, οι σχέσεις πελατών και καταστηµάτων χτίζονται µε το χρόνο και τις επαναλαµβανόµενες παραγγελίες, και αποτελούν το πιο αξιόπιστο κριτήριο επιλογής.

4. Πόσο εύκολο είναι να σταλούν προϊόντα µε όγκο ή καλάµια µε µεγάλο µήκος;
Έχουµε την ιδιαιτερότητα να βρισκόµαστε στην ακριτική Μυτιλήνη, συνεπώς κάθε προϊόν το οποίο αποστέλλουµε έχει ένα Αιγαίο πέλαγος να διανύσει πριν πάρει το δρόµο του για τα χέρια του πελάτη. Η αποστολή προϊόντων όµως, είτε πρόκειται για ένα µικρό δέµα, είτε για καλάµι, είτε ακόµα για µία εξωλέµβια µηχανή, δεν αποτελεί πρόκληση πλέον. Όλα τα καλάµια τοποθετούνται για µέγιστη ασφάλεια σε πλαστική σωλήνα αποχέτευσης και µεταφέρονται αποκλειστικά από εταιρίες courier µε κάθε δυνατή προφύλαξη. Αλλά και ευαίσθητα προϊόντα, ογκώδη ή υγρά, µπορούν να παραδοθούν σε οποιοδήποτε µέρος της Ελλάδος. Η πρόκληση έχει περισσότερο να κάνει µε την ταχύτητα παράδοσης και τη διαθεσιµότητα προϊόντων, κάτι στο οποίο προσπαθούµε καθηµερινά να βελτιωνόµαστε.

5. Στέλνετε και στο εξωτερικό;
Για το 2016 είχαµε 170 περίπου παραγγελίες από πελάτες του εξωτερικού και όλα τα µέρη του κόσµου. Στείλαµε προϊόντα µέχρι και Αµερική, Αυστραλία, Σιγκαπούρη. Η πλειοψηφία των παραγγελιών προερχόταν από Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς επίσης και από την Τουρκία. Ο ανταγωνισµός µε ιστοσελίδες του εξωτερικού είναι πολύ πιο έντονος, καθώς υπάρχουν πολλαπλάσια sites και µάλιστα µε πολύ χαµηλότερες τιµές, αλλά αυτό που διαπιστώνουµε µε χαρά είναι µπορούµε να ανταγωνιστούµε και να διεκδικήσουµε µερίδιο αγοράς. Ένα e-shop το οποίο παρέχει εύκολη πρόσβαση σε ένα προϊόν και διαθέτει πλήρη περιγραφή του στα αγγλικά, συνοδευόµενη από φωτογραφίες, δεν έχει σηµασία αν προέρχεται από την Ελλάδα ή οπουδήποτε αλλού. Ισχύουν οι ίδιοι κανόνες εξυπηρέτησης για όλους. Πολλές φορές η έλλειψη ενός προϊόντος στην τοπική αγορά, οδηγεί κάποιον να το αναζητήσει στο εξωτερικό. Θυµάµαι δύο περιπτώσεις όπου στείλαµε µηχανισµούς Maxel στην Αυστραλία και στις ΗΠΑ.

6. Ο µέσος Έλληνας αγοραστής ειδών αλιείας προτιµά οικονοµικά προϊόντα ή υψηλότερης τιµής και ποιότητας;
Κόντρα στις συνθήκες της αγοράς και στο γενικότερο κλίµα της οικονοµίας, ο Έλληνας καταναλωτής επενδύει σε ποιοτικό, επώνυµο εξοπλισµό, καθώς θέλει να ευχαριστηθεί το αγαπηµένο του χόµπι. Υπάρχουν πάντα και οι οικονοµικές επιλογές και οι πελάτες που υπολογίζουν το ποσό το οποίο θέλουν να δαπανήσουν, αλλά σε γενικές γραµµές νιώθουµε ότι ο Έλληνας καταναλωτής θα αγοράσει το προϊόν που καλύπτει τις ανάγκες του. Στον αντίποδα διαπιστώνουµε ότι αναζητεί και ανταποκρίνεται σε προσφορές, εκπτώσεις, δωρεάν µεταφορικά και άλλες προωθητικές ενέργειες.

7. Σε ποιες τεχνικές ψαρέµατος θεωρείται ότι το tsourosmarine.gr υπερτερεί σε ποικιλία;
Είναι πιο εύκολο να σας πω σε ποιες υστερεί, καθώς είναι πολύ λιγότερες. Αν και η Λέσβος είναι το τρίτο µεγαλύτερο νησί της Ελλάδος, οι ψαράδες που ασχολούνται µε τις τεχνικές του εγγλέζικου, bolognese και απίκο είναι µετρηµένοι. Συνεπώς δεν έχουµε εξειδικευτεί στις συγκεκριµένες τεχνικές, αν και µέσω των προµηθευτών µας µπορούµε να παρέχουµε πλήρη γκάµα εξοπλισµού. Από εκεί και πέρα παρέχουµε εξοπλισµό για κάθε άλλη τεχνική ψαρέµατος της Μεσογείου και ακολουθούµε τις τάσεις της κάθε εποχής. Αυτή τη στιγµή που µιλάµε υπάρχει µια έξαρση σε τεχνικές όπως συρτοκαθετή, tai rubber, free slide, inchiku, slow jigging, και ιδιαίτερα µε χρήση σιλικονούχων δολωµάτων. Σίγουρα ένα κατάστηµα δε µπορεί να διαθέτει όλες τις µάρκες και όλα τα προϊόντα της αγοράς, αλλά είναι σηµαντικό να προσφέρει επαρκή γκάµα και εναλλακτικές λύσεις για κάθε ψάρεµα. Θεωρώ όµως ότι η ουσία της ερώτησής σας βρίσκεται αλλού και η απάντηση κινείται σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας έχει να κάνει µε κατηγορίες προϊόντων, στις οποίες το κατάστηµα διαθέτει τη µεγαλύτερη και καλύτερη ποικιλία προϊόντων. Μία από αυτές τις κατηγορίες είναι το ψάρεµα καλαµαριού και στο κατάστηµά µας µπορεί ο κάθε φίλος της τεχνικής να βρει ίσως τη µεγαλύτερη ποικιλία επώνυµων καλαµαρολόγων. Ειδικότερα, στο www.tsourosmarine.gr θα βρείτε καλαµαριέρες από περισσότερους από 25 κατασκευαστές, πάνω από 200 διαφορετικά σχέδια, ενώ κάθε σχέδιο είναι διαθέσιµο σε όλα τα χρώµατα και µεγέθη. Η συγκεκριµένη κατηγορία προϊόντων µας βοήθησε τα µέγιστα στα πρώτα µας βήµατα, καθώς δηµιούργησε µεγάλη επισκεψιµότητα και αγοραστική κίνηση προς το ηλεκτρονικό µας κατάστηµα. Ο δεύτερος άξονας αφορά στην επιλογή προϊόντων συγκεκριµένης µάρκας, στα οποία το κατάστηµά µας διαθέτει πάντα όλους τους κωδικούς. Ένα παράδειγµα είναι τα σιλικονούχα ψαράκια της γαλλικής εταιρίας Fiiish, για τα οποία διαθέτουµε όλα τα προϊόντα της εταιρίας.

Πληροφορίες:
Τσούρος Marine – www.tsourosmarine.gr
Διεύθυνση: Ελευθερίου Βενιζέλου 8, Μυτιλήνη, 81100
Τηλέφωνο: 2251024365
email: info @ tsourosmarine.gr

Tags
Συνέντευξη Tsouros Marine Γιώργος Τσούρος
Comodo SSL