Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Nέο Zodiac Medline 7.5: Φουσκωτό για μικρά ή μεγάλα ταξίδια

Nέο Zodiac Medline 7.5: Φουσκωτό για μικρά ή μεγάλα ταξίδια

Το νέο Zodiac Medline 7.5 είναι ο ορισµός του τουριστικού «µεσογειακού» φουσκωτού για µικρά ή µεγάλα ταξίδια, καθώς διαθέτει άνετο και ευρύχωρο κατάστρωµα, κατάλληλο για πολύωρη παραµονή πάνω στο σκάφος.

Παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2019 και αντικατέστησε το 740, ανανεώνοντας την σειρά Medline που αποτελείται από 5 σκάφη µε µήκη 5-8,50 µέτρα και την ίδια φιλοσοφία. Η σειρά αυτή σχεδιάστηκε για όσους θέλουν να περνούν την ηµέρα τους πάνω στο σκάφος µε την οικογένεια ή τη παρέα. Άνετες ξαπλώστρες και καναπέδες που µετατρέπονται σε τραπεζαρία, νεροχύτης κάτω από το κάθισµα διακυβέρνησης, ποτηροθήκες σε όλο το ντεκ και µία σωστή διαρρύθµιση που αξιοποιεί στο µέγιστο το διαθέσιµο χώρο του καταστρώµατος. Τα παραπάνω περιγράφουν ακριβώς το νέο Medline 7.5, όπου µε µήκος 7,34 µέτρα και πλάτος 2,90 µέτρα καταφέρνει να έχει άνεση αρκετά µεγαλύτερου σκάφους.

Η Zodiac είναι µια εταιρία κατασκευής φουσκωτών που δεν χρειάζεται συστάσεις, αφού το όνοµά της έγινε συνώνυµο µε τα πρώτα συµβατικά που έκαναν την εµφάνισή τους παγκοσµίως. Τα πρώτα συµβατικά φουσκωτά ήταν έτοιµα ήδη από το 1940 στη Γαλλία, και αφού δοκιµάστηκαν στον δεύτερο παγκόσµιο πόλεµο, έγιναν γνωστά και γρήγορα εξαπλώθηκαν στη χρήση αναψυχής αλλά και σαν life rafts. Οι δυνατότητες πλεύσης για τα µέτρα τους και η ευκολία χρήσης που προσέφεραν, έκανε τη ζήτηση να εξαπλώνεται παγκοσµίως, ιδιαίτερα µετά τα ντοκιµαντέρ του Ζακ Ιβ Κουστώ, ο οποίος τα υιοθέτησε από την πρώτη κιόλας στιγµή σαν βοηθητικά σκάφη. Σήµερα, το φουσκωτό έχει παραλλαχτεί αρκετά από τα πρώτα αυτά σκάφη, και δεν µιλάµε για τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής που θα ήταν ευνόητο, αλλά για τη χρήση και το σκοπό του. Έτσι, το συµβατικό αυτό σκάφος µε το κλασικό πάτωµα από ξύλο και τη φουσκωτή γάστρα, αντικαταστάθηκε µε πολυεστερική γάστρα και ντεκ, διαµορφώνοντας αυτό που λέµε RIB (Rigid Inflatable Boat, το οποίο µεταφράζεται ελεύθερα σαν «άκαµπτο φουσκωτό σκάφος, µε σκληρή γάστρα»). Σήµερα τα φουσκωτά πλέον αναγνωρίζονται για την αξιοπλοΐα τους και την ασφάλεια στη πλεύση, ενώ χαίρουν µεγάλης εκτίµησης ιδίως στη Μεσόγειο και γενικότερα στην Ευρώπη, µε την Zodiac να διαθέτει το µεγαλύτερο µερίδιο της αγοράς παγκοσµίως.

Εµείς ταξιδέψαµε ως την όµορφη Βουρβουρού Χαλκιδικής µε το Χρήστο Ξυγκάκη, υπεύθυνο της Zodiac και Tohatsu στην εταιρία Π. Πετρόπουλος ΑΒΕΕ, για να παραβρεθούµε στην παράδοση του πρώτου Zodiac Medline 7.5 στη χώρα µας, από την εταιρία Sea Side. Το σκάφος φορούσε τη µέγιστη ιπποδύναµη, δηλαδή 300 ίππους, και συγκεκριµένα µία εξωλέµβια Evinrude E-Tec 300 Hp µε άσπρα καπάκια. Την τοποθέτηση και όλο το στήσιµο του σκάφους ανέλαβε η Sea Side των Κώστα Χαλουλάκου και Σταύρου Τορτοπίδη, µε έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Οι αεροθάλαµοι στο Medline 7.5 ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία της Zodiac, είναι προσθαφαιρούµενοι, δηλαδή µπορούν εύκολα να αφαιρεθούν από το πολυεστερικό τµήµα, προκειµένου να αποθηκευτεί το σκάφος ευκολότερα, να µεταφερθεί ή να πραγµατοποιηθεί ο ετήσιος καθαρισµός του. Το πιο σηµαντικό όµως για τη Zodiac, είναι ότι µε την αλλαγή στους αεροθαλάµους ο ιδιοκτήτης του σκάφους έχει στην ουσία ένα καινούριο σκάφος, αφού οι πολυεστέρες έχουν πολύ µεγαλύτερο χρόνο ζωής. Αυτό είναι χρήσιµο και για όσους συνηθίζουν να αφήνουν το σκάφος στο λιµάνι ή σαν tender πάνω σε κάποιο yacht, όπου οι αεροθάλαµοι συνήθως καίγονται από τον ήλιο και το RIB καταστρέφεται. Μάλιστα η Zodiac έχει πατεντάρει τον προσθαφαιρούµενο αεροθάλαµο, ώστε τα σκάφη της να το παρέχουν σε αποκλειστικότητα.

Το Medline 7.5 είναι τουριστικό και έχει σχεδιαστεί για ατέλειωτες βόλτες, ταξίδια και µπάνια! Στη πλώρη υπάρχει µια τεράστια ξαπλώστρα για να απολαµβάνουµε τον ήλιο και ακολουθεί το κάθισµα µπροστά από την κονσόλα. Ο χώρος κάτω από την πλώρη -όπως και σε όλα τα αµπάρια- είναι gel coat λόγω του διπλού καλουπιού, έχοντας ένα εξαιρετικό φινίρισµα, αντίστοιχο του υπόλοιπου σκάφους.

Το κάθισµα διακυβέρνησης έχει χώρο για δύο άτοµα, που βρίσκουν προστασία πίσω από το ψηλό παρµπρίζ της κονσόλας. Το µαξιλάρι ρυθµίζεται αν θέλουµε να οδηγήσουµε σε ηµιόρθια ή καθιστή θέση. Τόσο το κάθισµα όσο και η κονσόλα, τοποθετούνται δεξιά του ντεκ, αφήνοντας άνετο πέρασµα στα αριστερά. Σε περίπτωση ανάγκης, η κονσόλα ξεκλειδώνει και πέφτει µπροστά, δίνοντας πρόσβαση εσωτερικά στα ηλεκτρολογικά, µία λεπτοµέρεια που βλέπουµε σε αρκετά γαλλικά και ιταλικά ναυπηγεία.

Κάτω από το µαξιλάρι του καθίσµατος διακυβέρνησης, υπάρχει νεροχύτης και χώρος αποθήκευσης. Ακολουθεί πίσω ένας άνετος καναπές τύπου Π, που γίνεται άνετα τραπεζαρία ή άλλη µία δεύτερη ξαπλώστρα µε τις κατάλληλες προσθήκες. Πίσω στην πλατφόρµα, αριστερά υπάρχει η σκάλα µπάνιου και η ντουζιέρα γλυκού νερού και δεξιά η βάση της βοηθητικής.

Το ναυπηγείο της Zodiac δίνει µία µεγάλη γκάµα επιλογών όσον αφορά στο χρώµα των αεροθαλάµων, των µαξιλαριών και πρόσθετου εξοπλισµού, από ηλεκτρονικά (συστήµατα ήχου και ηχεία) ως και µπάρες για θαλάσσια σπορ, ski κλπ. Στη θάλασσα το 7.5 πλανάρει αβίαστα, ταξιδεύει ευθύγραµµα και χωρίς να µεταφέρει σπρέι στο πλήρωµα.

Σε γενικές γραµµές το νέο Medline 7.5 αποτελεί ένα φουσκωτό µε «τεράστιο» κατάστρωµα, άψογη ποιότητα κατασκευής και φινίρισµα, πλεύση που ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις του Αιγαίου και απευθύνεται σε όσους η θάλασσα αποτελεί κάτι παραπάνω από αναψυχή! Ευχαριστούµε την εταιρία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΒΕΕ, τον κ. Χρήστο Ξυγκάκη και τη Sea Side για την πρόσκληση και τη φιλοξενία!

Π. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ
www.tohatsugreece.gr, 210 3499 200

 

Tags
Πέτρος Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε Φουσκωτό σκάφος RIB Φουσκωτά Δοκιμές Φουσκωτών Zodiac
Comodo SSL