Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Trygons Eco Runner 590 Carbon Project

24 Ιανουαρίου, 2016

Trygons Eco Runner 590 Carbon Project

Το Trygons EcoRunner 590 είναι µία εντελώς νέα ξεχωριστή πρόταση για όποιον αναζητά ένα αµιγώς fishing σκάφος σε αυτά τα µέτρα. Η φουτουριστική – εντυπωσιακή σχεδίαση σίγουρα έπαιξε το ρόλο της.

trygons_02

Όµως εκεί που το EcoRunner (το πολυεστερικό) σε κερδίζει είναι στην θάλασσα. Η πλεύση του εκπλήσσει ευχάριστα και δεν θυµίζει σε τίποτα τα υπόλοιπα ταχύπλοα σκάφη της κατηγορίας του. Η φάση πλαναρίσµατος δεν είναι αισθητή, το σκάφος απλά κινείται στο νερό και σηκώνεται χωρίς να αλλάζει γωνία πλεύσης. Ο 60άρης στον καθρέπτη του είναι υπεραρκετός και µπορεί να το ταξιδέψει χωρίς κανένα πρόβληµα, µάλιστα το ίδιο καλά µπορεί να το πάει και ο 40άρης, έστω και αν το ολικό του µήκος του φτάνει τα 6 µέτρα.

trygons_05

Ο λόγος των παραπάνω είναι η ιδιαίτερη γάστρα του η οποία στηρίζεται στην σχεδίαση wave piercing που το τελευταίο διάστηµα έχουν υιοθετήσει µεγάλες εταιρίες του εξωτερικού όπως η Νορβηγική GoldFish. Αυτές οι γάστρες διαµορφώνουν στην πλώρη τους ένα κάθετο «µαχαίρι» στην είσοδό της όπου διατηρεί ευθύγραµµη την πλεύση αφού η αιχµή ανοίγει το κύµα και δεν το αφήνει να του σηκώσει την πλώρη όπως γίνεται µε τις κλασικές γάστρες πλαναρίσµατος. Αυτό αποτρέπει τις αποθαλασσώσεις και κρατά µεγαλύτερο µήκος γάστρας στο νερό. Μετά την είσοδο καθώς η γάστρα πλησιάζει στο deadrise, το V σβήνει. Η διάταξη αυτή, δεν αλλάζει κατά την πλεύση αφού κάθε κύµα που «σκάει» στην πλώρη, ανοίγει αφήνοντας την υπόλοιπη γάστρα να περάσει ανάµεσά του χωρίς κραδασµούς, χτυπήµατα ή αποθαλασσώσεις. Η πλεύση γίνεται «ανάλαφρη» κάτι που είναι εµφανές και από το γεγονός ότι ένας κινητήρας 40 ίππους είναι ικανός να κινήσει αξιόλογα ακόµα και όταν είναι φορτωµένο το 6µετρο σκάφος.

trygons_03Όπως είχα αναφέρει στο 1ο τεύχος που είχαµε κάνει την παρουσίαση του EcoRunner 590, ετοιµαζόταν πειραµατικά ένα εξολοκλήρου carbon µοντέλο για να δοκιµαστεί η επίδραση του βάρους στην πλεύση του και ιδίως στην κατανάλωση. Το σκάφος κατασκευάστηκε και η δοκιµή στο νερό ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Με το συνολικό του βάρος να είναι µόλις 150 κιλά όταν το πολυεστερικό ζύγιζε 320 (και αυτό ιδιαίτερα ελαφρύ για το µήκος του) η ανάγκη πρόωσης κατεβαίνει στο ελάχιστο.

trygons_07Για την κατασκευή χρειάστηκαν πολύ εξειδικευµένες τεχνικές. Αρχικά θα έπρεπε να γίνει µία ειδική κατασκευή καλουπιού για κάρµπον µε την χρήση CAD-CAM και του ιδιόκτητου CNC όπου µεταφέρει µε απόλυτη συµµετρία και λεπτοµέρεια το σχέδιο στο καλούπι. Η τεχνολογία Vacuum Infusion είναι απαραίτητη για αυτές τις εφαρµογές και η Trygons έχει τεράστια εµπειρία σε αυτό. Απαραίτητος ήταν και ένας µεγάλος φούρνος µε ειδική µόνωση όπου θα χώραγε όλο το καλούπι για να γίνει εκεί η έκχυση σε περιβάλλον ελεγχόµενης θερµοκρασίας.

Το αποτέλεσµα ήταν εντυπωσιακό, αν και αναµενόµενο γνωρίζοντας την εµπειρία του Αλέξανδρου Σαρασίτη, κατασκευαστή του EcoRunner στις καρµπονικές κατασκευές. Το σκάφος φτιάχτηκε ερευνητικά προσπαθώντας να γίνει κατανοητό το αποτέλεσµα µιας τέτοια κατασκευής.

trygons_08Στο νέο λοιπόν καρµπονικό EcoRunner τοποθετήθηκε ένας 40άρης 4χρονος Suzuki, µια ιδιαίτερα µικρή ιπποδύναµη γι’ αυτά τα µέτρα. Όταν όµως σταθείς πίσω από το χειριστήριο πολύ σύντοµα αλλάζεις γνώµη. Το κατέβασµα της µανέτας µεταφέρει δύναµη που σε τίποτα δεν θυµίζει 40 ίππους. Το βίντεο στο DVD που συνοδεύει το περιοδικό δείχνει ακριβώς τον ενθουσιασµό µου γι’ αυτό που είδα στην δοκιµή. Το ελαφρύ σκάφος σε 3 – 4 δευτερόλεπτα έχει φτάσει άνετα τους 30 κόµβους και µε λίγες διορθώσεις στο τιµόνι πλησιάζει τους 35. Οι 6.000 σ.α.λ «γεµίζουν» αµέσως και µε ότι προπέλα και αν δοκιµάσαµε. Και αν η ταχύτητα και το γρήγορο άρπαγµα να µην ενδιαφέρει τον µέσο χρήση ενός τέτοιου σκάφους η χαµηλή κατανάλωση είναι ίσως το καλύτερο που µπορούµε να πάρουµε στο µέλλον από ένα EcoRunner ή άλλα αντίστοιχα σκάφη φτιαγµένα µε τέτοιο τρόπο ώστε να µειώνεται το βάρος του στο ελάχιστο. Στην συγκεκριµένη περίπτωση µετρήσεις του Αλέξανδρου µε την κλασική µέθοδο µε το µπουκάλι έδειξαν κατανάλωση 0,31 λτ./ νµ, σίγουρα ρεκόρ για αυτά τα µέτρα. Σύντοµα θα πραγµατοποιηθεί ένα ταξίδι – στοίχηµα του Αλέξανδρου ο οποίος θέλει µε το κλασικό 25λιτρο τανκ του κινητήρα να ταξιδέψει από το Σούνιο ως την Σαντορίνη, σπάζοντας το ρεκόρ οικονοµίας και δικαιολογώντας απόλυτα το οικολογικό όνοµα του σκάφους. Εµείς θα είµαστε εκεί να το καλύψουµε!

Πληροφορίες: TRYGONS – 693 7859.023

Tags
Trygons EcoRunner Αλέξανδρος Σαρασίτης [jetpack-related-posts]
Comodo SSL