Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Διορθώσεις στη Νομοθεσία για τα Εκμισθούμενα Σκάφη ΓΚΛ 38 – Ένα Αδιέξοδο που Χρήζει Άμεσης Επίλυσης

3 Μαΐου, 2025

Διορθώσεις στη Νομοθεσία για τα Εκμισθούμενα Σκάφη ΓΚΛ 38 – Ένα Αδιέξοδο που Χρήζει Άμεσης Επίλυσης

Το Αδέσμευτο Σωματείο Πανελλαδικό Ιδιοκτητών Σκαφών Γ.Κ.Λ. 38 (Α.Σ.Π.Ι.Σ. Γ.Κ.Λ. 38) έχει καταθέσει συνολικά τέσσερα υπομνήματα προς το Υπουργείο Οικονομικών, επισημαίνοντας ένα σοβαρό νομικό κενό που προκαλεί σημαντικές δυσλειτουργίες στην αγορά εκμισθούμενων σκαφών της κατηγορίας ΓΚΛ 38.

Σύμφωνα με το Σωματείο, η ισχύουσα φορολογική νομοθεσία δημιουργεί ένα γραφειοκρατικό αδιέξοδο. Οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών αδυνατούν να λάβουν τη φορολογική βεβαίωση που απαιτείται για μεταβιβάσεις και υποθήκες. Η απουσία ξεκάθαρης νομοθετικής πρόβλεψης μπλοκάρει τις συναλλαγές και τις επενδύσεις, επιφέροντας οικονομική ασφυξία στον κλάδο.

Το Νομοθετικό Κενό και οι Επιπτώσεις του

Το άρθρο 17 του Νόμου 27/1975 προβλέπει ρητά ότι τα σκάφη της κατηγορίας ΓΚΛ 38 εξαιρούνται από φορολογικές υποχρεώσεις. Ωστόσο, το άρθρο 19 του ίδιου νόμου προβλέπει την υποχρέωση έκδοσης φορολογικής βεβαίωσης για τη μεταβίβαση σκάφους, χωρίς να υπάρχει ρητή εξαίρεση για τα σκάφη ΓΚΛ 38. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην εκδίδεται η απαιτούμενη βεβαίωση από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές.

Το πρόβλημα αυτό έχει οδηγήσει σε σειρά σοβαρών επιπτώσεων:

Αδυναμία πώλησης ή αντικατάστασης σκαφών, οδηγώντας σε τεχνολογική υστέρηση του στόλου.
Αδυναμία χρηματοδότησης μέσω υποθήκευσης, περιορίζοντας την επενδυτική δραστηριότητα.
Οικονομική ασφυξία στις επιχειρήσεις, καθώς τα σκάφη δεν μπορούν να αξιοποιηθούν ως περιουσιακά στοιχεία.
Αδικαιολόγητη γραφειοκρατία και νομική ανασφάλεια, που πλήττουν τη βιωσιμότητα του κλάδου.
• Ολόκληρος ο κλάδος των μεταχειρισμένων έχει περιέλθει σε στασιμότητα, αφού δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν πωλήσεις και η αγορά δεν κινείται.

Το Αίτημα του Σωματείου – Προτεινόμενη Λύση

Το Σωματείο ζητά τη νομοθετική προσθήκη στο άρθρο 19 του Νόμου 27/1975, ώστε οι αρμόδιες φορολογικές αρχές να μπορούν να εκδίδουν ειδική βεβαίωση για τα σκάφη ΓΚΛ 38, στην οποία θα αναφέρεται:

• Ότι δεν υπόκεινται σε φόρο Β’ κατηγορίας πλοίων.
• Ότι δεν έχουν υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης.

Όπως μας αναφέρει σχετικά ο πρόεδρος Ιωάννης Ανδρεαδάκης, «Το Σωματείο έχει ήδη καταθέσει στο Υπουργείο Οικονομικών έτοιμη πρόταση τροπολογίας, συνοδευόμενη από αναλυτική έκθεση συνεπειών της ρύθμισης, με σκοπό την άμεση επίλυση του προβλήματος και την υποστήριξη των στελεχών του Υπουργείου, ώστε να δοθεί άμεση και ουσιαστική λύση.»

Η ρύθμιση αυτή θα αποκαταστήσει τη φορολογική σαφήνεια και θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς εκμισθούμενων σκαφών, χωρίς αδικαιολόγητα εμπόδια.

Διαβάστε την ΕΠΙΣΤΟΛΗ, την προτεινόμενη ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ή την ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ.

Ακολουθήστε το boatfishing.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις θαλασσινές ειδήσεις για το σκάφος, το ψάρεμα και την κατάδυση από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Tags
ΑΣΠΙΣ Γιάννης Ανδρεαδάκης Αδέσμευτο Πανελλαδικό Σωματείο Ιδιοκτητών Σκαφών ΓΚΛ38 "ΑΣΠΙΣ" ΑΣΠΙΣ ΓΚΛ38 Υπουργείο Οικονομικών ΓΚΛ38
Comodo SSL