Το πιο ολοκληρωμένο περιοδικό για το ψάρεμα και το σκάφος!

Τι αφορά το Νέο Σχέδιο Νόμου για την Αλιεία (2017) - ίδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας

Τι αφορά το Νέο Σχέδιο Νόμου για την Αλιεία (2017) - ίδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας

Σχέδιο νόμου για την Αλιεία, θα τεθεί υπό ψήφιση αύριο Παρασκευή 9 Ιουνίου, το οποίο μάλιστα θα αποτελέσει το «Δούρειο Ίππο» για πέντε συνολικά τροπολογίες που αφορούν  κλείσιμο των εκκρεμοτήτων της β’ αξιολόγησης. Η διαδικασία προκάλεσε την έντονη αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, που έκανε λόγο για ευθεία παραβίαση της κοινοβουλευτικής τάξης.

Οι τροπολογίες με τα προαπαιτούμενα κατατέθηκαν σε νομοσχέδιο κύρωσης διεθνούς σύμβασης σχετικά με την αλιεία επιλέγοντας την “αμφισβητούμενη” κοινοβουλευτική πρακτική των τροπολογιών, προκειμένου η κυβέρνηση να κλείσει τις εκκρεμότητες το ταχύτερο και, κυρίως, με την ελάχιστο – ει δυνατόν – επικοινωνιακό κόστος.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης ενημέρωσε τους εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων πως η κυβέρνηση θα καταθέσει σε κύρωση συμφωνίας που θα συζητηθεί αύριο στην Ολομέλεια 5 – 6 τροπολογίες που θα αφορούν:

-Το αφορολόγητο και τον τρόπο υπολογισμού του

-Τις συλλογικές συμβάσεις

-Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς

-Το συνταξιοδοτικό

-Και τα οικονομικά των κομμάτων

 

Τι αφορά το Σχέδιο Νόμου για την Αλιεία

Το σχέδιο νόμου «Κύρωση της τροποποιημένης Συμφωνίας για την ίδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας για τη Μεσόγειο», βάζει στο στόχο τη μείωση του λαθρεμπορίου ψαριών και τις ολέθριες πρακτικές αλιείας (δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς εννοούν). Ειδικούς μηχανισμούς για την προστασία των ασχολούμενων με τη θάλασσα αλλά και του θαλάσσιου περιβάλλοντος προβλέπει το νέο νομοσχέδιο, που εντάχθηκε προς συζήτηση στη Βουλή. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, που αφορά στην κύρωση της τροποποιημένης συμφωνίας για την ίδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας για τη Μεσόγειο» και  με το άρθρο 8, επιχειρείται να μπει φραγμός στο άναρχο καθεστώς. Πρόκειται ουσιαστικά για το Γενικό Συμβούλιο Αλιείας που πλέον με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης μετατρέπεται σε Γενική Επιτροπή Αλιείας και εναρμονίζει την ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή. Το νομοσχέδιο αυτό έχει τη σημασία του για τους ψαράδες κυρίως των ακριτικών νησιών και του Έβρου αλλά και γενικότερα για όσους ψαρεύουν σε θαλάσσιες περιοχές, που γειτνιάζουν με ξένα κράτη ή σε διεθνή ύδατα.

Η Γενική Επιτροπή Αλιείας δεν περιλαμβάνει τον όρο «συνδέοντα ύδατα», αλλά κατά το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στοχεύει στην εξασφάλιση των θαλάσσιων πόρων με το άρθρο 2 και στη βιώσιμη ανάπτυξης της υδατοκαλλιέργειας. Με το άρθρο 5 μάλιστα έχει ως βασικό στοιχείο την περιφερειακή προσέγγιση για τη διαχείριση της αλιείας και τις υδατοκαλλιέργειες.

Πάντως την ίδια ώρα προβλέπεται με το άρθρο 18 και η δυνατότητα αλίευσης μη συμβαλλόμενων μερών, δηλαδή αλιέων, που ψαρεύουν στην Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα ενώ εισάγεται με το άρθρο 19 και η έννοια της διαιτησίας για όλες τις περιπτώσεις, που δεν προβλέπεται παραπομπή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.  Το ζήτημα του λαθρεμπορίου ψαριών και αθέμιτων πρακτικών από μέρους των γειτόνων μας έχει επανειλημμένα τεθεί στη Βουλή.

 

Aντιδράσεις

Την απόλυτη αντίθεσή τους εξέφρασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης στο ενδεχόμενο να κατατεθούν με τη μορφή τροπολογιών τα εναπομείναντα προαπαιτούμενα μέτρα για το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης.

Ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Κώστας Τσιάρας, εξέφρασε την απόλυτη αντίθεση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης «στον τρόπο που νομοθετεί» η κυβέρνηση και ενημέρωσε τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες ότι και τα υπόλοιπα κόμματα αντέδρασαν επίσης αρνητικά.

Ο κ. Τσιάρας, κατήγγειλε την πρακτική της κυβέρνησης, κάνοντας λόγο για ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας αφού μέτρα που θα επηρεάσουν σημαντικά τη ζωή των πολιτών θα συζητηθούν με μία μορφή που δεν συνάδουν με την σοβαρή λειτουργία του Κοινοβουλίου. «Αυτό είναι αδιανόητο και απαράδεκτο. Είμαστε μπροστά στο φαινόμενο του ευτελισμού της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Η κυβέρνηση για άλλη μία φορά επιχειρεί σε ένα χρόνο που θα περιορίσει τη δημοσιότητα και ενδεχομένως την συμμετοχή των βουλευτών να ψηφίσει νέα σκληρά μέτρα» τόνισε ο κ. Τσιάρας.

Ενημέρωσε ότι η ΝΔ εξέφρασε την απόλυτη αντίθεσή της σε ό,τι αφορά τόσο τον τρόπο νομοθέτησης (με τροπολογίες) των μέτρων όσο και τον χρόνο ψήφισής τους (με κατεπείγουσα διαδικασία) και τόνισε ότι «εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι τα άλλα κόμματα συντάχθηκαν μαζί μας».

Ο κ. Τσιάρας κατέθεσε εκ μέρους του κόμματός του την πρόταση να κατατεθεί ξεχωριστό νομοσχέδιο το οποίο θα έχει ψηφιστεί την Δευτέρα.

Aπό την πλευρά του ο κ. Θεοδωράκης, με tweet ανέφερε: «Έκτακτο: με τροπολογίες στην σύμβαση  για την αλιεία (!) έρχονται τα νέα μέτρα! Λογικό. Αφού περνάνε τους ψηφοφόρους τους για χάνους».

Μετά τις αντιδράσεις των κομμάτων, ο πρόεδρος της Βουλής ζήτησε μια ολιγόωρη προθεσμία για νέες συνεννοήσεις με την κυβέρνηση αν και μετέφερε προς τα κόμματα ότι οι προθεσμίες για να ψηφιστούν τα μέτρα είναι ασφυκτικές.


ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

στο σχέδιο νόµου «Κύρωση της τροποποιηµένης Συµφωνίας για την ίδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας για τη Μεσόγειο» Προς τη Βουλή των Ελλήνων Η συµφωνία για την ίδρυση του Γενικού Συµβουλίου Αλιείας για τη Μεσόγειο, σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου XIV του καταστατικού του FAO, εγκρίθηκε κατά την πέµπτη σύνοδο της Διάσκεψης του FAO το 1949 και τέθηκε σε ισχύ στις 20 Φεβρουαρίου του 1952. Στο Συµβούλιο ανατέθηκαν συγκεκριµένα καθήκοντα για την ανάπτυξη και κατάλληλη χρήση των πόρων στη Μεσόγειο και στις παρακείµενες θάλασσες Η συµφωνία υπογράφτηκε µεταξύ της Ελλάδας, Γαλλίας, Ιταλίας, Μ. Βρετανίας, Λιβάνου, Τουρκίας και Γιουγκοσλαβίας. Η Συµφωνία κυρώθηκε µε το ν. 2005/1952 (Α΄ 52). Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα προσχώρησε στην Γενική Επιτροπή Αλιείας για την Μεσόγειο µε την υπ’ αρίθ. 98/416/ΕΚ Απόφαση του Συµβουλίου και κατέθεσε ενιαία δήλωση για την άσκηση αρµοδιοτήτων και του δικαιώµατος ψήφου που συµφωνείται µεταξύ του Συµβουλίου και της Επιτροπής. Στο άρθρο 7 (VII) της Συµφωνίας προβλέπεται η δυνατότητα τροποποιήσεων αυτής µε πλειοψηφία των 2/3 του Συµβουλίου. Η Συµφωνία έχει τροποποιηθεί στο παρελθόν τρεις φορές, το 1963, το 1976 και το 1997. Οι τροποποιήσεις της Συµφωνίας, στις οποίες συµπεριλαµβάνεται και η µετονοµασία του Γενικού Συµβουλίου Αλιείας για την Μεσόγειο σε Γενική Επιτροπή Αλιείας για την Μεσόγειο (ΓΕΑΜ-GFCM), αποκαλούµενη στο εξής Επιτροπή, εγκρίθηκαν από το Συµβούλιο του Οργανισµού για τα Τρόφιµα και τη Γεωργία (FAO) κατά τη διάρκεια Συνόδων/Συνδιασκέψεών του. Η τροποποίηση του 1997 αφορούσε, µεταξύ άλλων, στη θέσπιση ανεξάρτητου προϋπολογισµού της ΓΕΑΜ στον οποίο κάθε συµβαλλόµενο µέρος και η Ελλάδα συνεισφέρει ετησίως το µερίδιό του. Η τροποποίηση αυτή κυρώθηκε µε το ν. 3024/2002 (Α΄ 147). Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα µε την υπ’ αριθ. 2000/487/ΕΚ Απόφαση του Συµβουλίου αποδέχτηκε την εν λόγω τροποποίηση. Ακολούθως η Ευρωπαϊκή Κοινότητα, µε την υπ’ αριθ. 2004/815/ΕΚ Απόφαση του Συµβουλίου, αντικατέστησε τη δήλωση αρµοδιοτήτων την οποία είχε καταθέσει µε την υπ’ αριθ. 98/416/ΕΚ Απόφαση του Συµβουλίου. Κατά την περίοδο 2009-2010 διεξήχθη µια ανεξάρτητη εξέταση των επιδόσεων της ΓΕΑΜ (performance review), τα αποτελέσµατα της οποίας παρουσιάστηκαν στην ετήσια Σύνοδο της Επιτροπής το 2011. Στη σύνοδο συµφωνήθηκε η συγκρότηση οµάδας εργασίας µε καθήκον τον καθορισµό βασικών στοιχείων που θα βοηθούσαν την Επιτροπή να προσδιορίσει τις αναγκαίες τροποποιήσεις της Συµφωνίας, του εσωτερικού κανονισµού λειτουργίας της και του κανονισµού χρηµατοδότησής της, προκειµένου η Επιτροπή να αντιµετωπίσει τα διαρθρωτικά και λειτουργικά της προβλήµατα ώστε να καταστεί περισσότερο αποτελεσµατική. Η οµάδα εργασίας παρουσίασε τις προτάσεις της στο περιθώριο της ετήσιας συνόδου της Επιτροπής το 2013. Η Σύνοδος αποφάσισε τη συγκρότηση οµάδας εργασίας για την αναθεώρηση της Συµφωνίας, µε συγκεκριµένη εξουσιοδότηση και µε χρονοδιάγραµµα ολοκλήρωσης των εργασιών της µέχρι το Μάρτιο του 2014. Ακολούθησε έκτακτη Σύνοδος της ΓΕΑΜ η οποία έλαβε χώρα στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2014, κατά την διάρκεια της οποίας επιλύθηκαν τα περισσότερα ζητήµατα που αφορούσαν στην τροποποίηση της Συµφωνίας. Το κείµενο αναθεώρησης της Συµφωνίας ολοκληρώθηκε και υιοθετήθηκε από την Επιτροπή κατά την ετήσια σύνοδό της το Μάιο 2014 και στη συνέχεια το Συµβούλιο του FAO ενέκρινε το εν λόγω κείµενο στην 150η σύνοδό του (Ρώµη, Δεκέµβριος 2014). Η τροποποιηµένη Συµφωνία τέθηκε σε ισχύ το Μάιο 2014. Η Ευρωπαϊκή Ένωση µε την υπ’ αριθ. 2015/674 Απόφαση του Συµβουλίου αποδέχτηκε την τροποποιηµένη Συµφωνία. Τα κράτη µέλη οφείλουν να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία καθ’ όσον βάσει της δήλωσης αρµοδιοτήτων της ΕΚ υπάρχουν θέµατα που καλύπτονται από την Συµφωνία επί των οποίων υπάρχει αποκλειστική αλλά και µεικτή αρµοδιότητα των κρατών µελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το κείµενο της προς κύρωση Συµφωνίας αποτελείται από 28 άρθρα. Το άρθρο 1 (Χρήση των όρων) είναι ένα νέο άρθρο που περιέχει τους ορισµούς των όρων που χρησιµοποιούνται στο κείµενο της Συµφωνίας. Δεν υπάρχει ανάλογο άρθρο στη συµφωνία ΓΕΑΜ του 1997. Οι ορισµοί είναι εναρµονισµένοι µε αντίστοιχους ορισµούς που έχουν υιοθετηθεί σε διεθνές επίπεδο από Περιφερειακές Οργανώσεις Διαχείρισης της Αλιείας, αλλά και µε τους αντίστοιχους ορισµούς της ενωσιακής νοµοθεσίας. Το άρθρο 2 (Στόχος) αναφέρεται στο στόχο της Συµφωνίας ο οποίος παραµένει αµετάβλητος και είναι η εξασφάλιση της διατήρησης και της βιώσιµης διαχείρισης των έµβιων υδρόβιων πόρων, καθώς και η βιώσιµη ανάπτυξη της υδατοκαλλιέργειας. Το άρθρο 3 (Πεδίο εφαρµογής) ορίζει το γεωγραφικό πεδίο εφαρµογής της Συµφωνίας της ΓΕΑΜ το οποίο περιλαµβάνει τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Το πεδίο εφαρµογής της Συµφωνίας, σύµφωνα µε την τροποποίησή της το 1997, περιλάµβανε και τα συνδέοντα ύδατα (connectingwaters) Η αναφορά στα συνδέοντα ύδατα δεν περιλαµβάνεται στο νέο κείµενο, καθώς ο όρος “connectingwaters” δεν αναγνωρίζεται διεθνώς και κρίθηκε ότι θα µπορούσε να οδηγήσει σε διαφορετικές ερµηνείες. Επιπλέον, συµφωνήθηκε ότι η διαγραφή δεν επηρεάζει τη γεωγραφική αρµοδιότητα της ΓΕΑΜ η οποία καλύπτει όλα τα ύδατα στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Το άρθρο 4 (Προσχώρηση) αναπαράγει το άρθρο I (2) της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997, σχετικά µε τα µέλη της Επιτροπής και εισάγει επιπλέον µια νέα παράγραφο (2). Η νέα παράγραφος είναι διευκρινιστική για τα σκάφη που φέρουν τη σηµαία των κρατών µελών ενός οργανισµού περιφερειακής οικονοµικής ολοκλήρωσης, όπως η ΕΕ. Το άρθρο 5 (Γενικές Αρχές) περιλαµβάνει τις γενικές αρχές για την εκπλήρωση του σκοπού της Συµφωνίας και αντιστοιχεί στο άρθρο ΙΙΙ της Συµφωνίας 1997, το οποίο συµπληρώνει και επικαιροποιεί. Βασικό νέο στοιχείο είναι η περιφερειακή προσέγγιση για τη διαχείριση της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, προκειµένου να αντιµετωπιστούν καλύτερα οι ιδιαιτερότητες της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. Το άρθρο 6 (Η Επιτροπή) δεν διαφοροποιείται στο σύνολό του από το άρθρο ΙΙ της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997, µε εξαίρεση την εκλογή προεδρείου της Επιτροπής (παράγραφος 9 του άρθρου ΙΙ της Συµφωνίας 1997) Η εκλογή προεδρείου αποτελεί ξεχωριστό άρθρο 7 (Το Προεδρείο). Το άρθρο 8 (καθήκοντα της Επιτροπής) αντιστοιχεί στο άρθρο ΙΙΙ της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997, το οποίο βελτιώνει, επικαιροποιεί και συµπληρώνει, µε σκοπό την επίτευξη των στόχων και την αποτελεσµατική εφαρµογή των γενικών αρχών της Συµφωνίας. Η νέα διατύπωση ουσιαστικά αποτυπώνει την εξελισσόµενη πρακτική της ΓΕΑΜ της οποίας οι δραστηριότητες έχουν επεκταθεί σηµαντικά τα τελευταία χρόνια. Τέτοιες δραστηριότητες, για παράδειγµα, είναι η έγκριση πολυετών σχεδίων διαχείρισης, η ανάληψη δράσεων για την πάταξη της παράνοµης, λαθραίας και άναρχης αλιείας, η διασφάλιση συλλογής και διάδοσης δεδοµένων και πληροφοριών, καθώς και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων εκπαίδευσης και κατάρτισης. Το άρθρο 9 (Επικουρικά όργανα της Επιτροπής) δίνει τη δυνατότητα στην Επιτροπή να συστήνει επικουρικά όργανα, µε την προϋπόθεση διαθεσιµότητας των απαιτούµενων κεφαλαίων. Το άρθρο αντιστοιχεί στο άρθρο VII της Συµφωνίας 1997 Επιπλέον, επιπλέον προβλέπει ότι η Επιτροπή µπορεί να θεσπίσει ειδικούς µηχανισµούς για τη Μαύρη Θάλασσα, αποσκοπώντας στην πλήρη συµµετοχή όλων των παρόχθιων κρατών. Η πρόβλεψη αυτή αντικατοπτρίζει την ακολουθούµενη από την Επιτροπή πρακτική η οποία έχει ήδη συστήσει µια adhoc οµάδας εργασίας για τη Μαύρη Θάλασσα από το 2011. Συνεπώς το άρθρο δεν δηµιουργεί νέες υποχρεώσεις για τα συµβαλλόµενα µέρη. Στο άρθρο 10 (Η Γραµµατεία), καθορίζεται η σύνθεση της Γραµµατείας της Επιτροπής, η διαδικασία διορισµού των µελών της και οι ευθύνες και τα καθήκοντα του Εκτελεστικού Γραµµατέα. Το άρθρο αντικατοπτρίζει το περιεχόµενο του άρθρου XI της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997. Τα άρθρα 11 (Οικονοµικές Ρυθµίσεις) και 12 (Δαπάνες) αναφέρονται σε οικονοµικά θέµατα και αντιστοιχούν στα άρθραIX (Οικονοµικά) και X (Δαπάνες) της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997. Η ουσιαστική διαφορά είναι ότι η έγκριση του προϋπολογισµού η οποία λαµβάνει χώρα στις τακτικές συνόδους της Επιτροπής αφορά σε τρία έτη και δύναται να αναθεωρείται σε ετήσια βάση (άρθρο 11.1) σε αντίθεση µε τη Συµφωνία ΓΕΑΜ 1997 όπου η έγκριση του προϋπολογισµού αφορούσε σε ένα έτος. Ο σκοπός της τροποποίησης είναι ο προγραµµατισµός να είναι τριετής προκειµένου η Επιτροπή να έχει την ευχέρεια να προβαίνει σε καλύτερο και βραχυµεσοπρόθεσµο προγραµµατισµό των δραστηριοτήτων της και της οικονοµικής κάλυψης αυτών. Η τροποποίηση δεν επηρεάζει τις υποχρεώσεις των συµβαλλοµένων µερών της ΓΕΑΜ. Το άρθρο 13 (Διαδικασία λήψης αποφάσεων) καθορίζει τη διαδικασία υιοθέτησης των συστάσεων από την Επιτροπή στο πλαίσιο άσκησης των αρµοδιοτήτων της σύµφωνα µε το άρθρο 8(β) έτσι ώστε να γίνουν δεσµευτικές για τα συµβαλλόµενα µέρη. Δεν υπάρχουν σηµαντικές διαφορές µε το άρθρο V (Συστάσεις σχετικά µε µέτρα διαχείρισης) της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997. Το καινούργιο σηµείο είναι η παράγραφος 6 του άρθρου 13, η οποία προβλέπει τη δυνατότητα της Επιτροπής να εκδίδει αποφάσεις µόνο για διαδικαστικά και διοικητικά θέµατα, το διάστηµα που µεσολαβεί µεταξύ των συνόδων της, στην περίπτωση που προκύπτουν επείγοντα ζητήµατα τα οποία πρέπει να επιλυθούν. Στο άρθρο 14 (Υποχρεώσεις σχετικά µε την υλοποίηση των αποφάσεων της Επιτροπής), η παράγραφος 1 αντιστοιχίζεται στο άρθρο V. Με τις παραγράφους 2 και 3, ρυθµίζονται θέµατα µεταφοράς των υιοθετηθεισών συστάσεων στα εθνικά δίκαια των µερών και προβλέπεται η υποχρέωση λήψης µέτρων από τα µέρη προς εξασφάλιση των καθηκόντων τους ως κράτη σηµαίας και κράτη λιµένα. Το νέο στοιχείο είναι ότι προβλέπει (στις παραγράφους 4 και 5) µια διαδικασία ταυτοποίησης περιπτώσεων µη συµµόρφωσης συµβαλλοµένων µερών µε τις υιοθετηθείσες συστάσεις και καθορισµού των κατάλληλων µέτρων επιβολής. Το άρθρο 15 (Παρατηρητές) είναι νέο άρθρο το οποίο προβλέπει τη δυνατότητα της Επιτροπής να προσκαλεί και να επιτρέπει τη συµµετοχή, µε την ιδιότητα του παρατηρητή, περιφερειακών ή διεθνών κυβερνητικών και µη κυβερνητικών οργανισµών µε συµφέροντα και στόχους κοινούς, σύµφωνα µε τους κανόνες του FAO. Η διάταξη αυτή συνάδει µε τους σχετικούς µε τη συµµετοχή παρατηρητών κανόνες του FAO και δεν επηρεάζουν τις υπάρχουσες υποχρεώσεις των συµβαλλοµένων µερών, ούτε δηµιουργεί νέες υποχρεώσεις. Το άρθρο 16 (Συνεργασία µε άλλους οργανισµούς και φορείς) αφορά τις συνεργασίες που µπορεί να αναπτύξει η Επιτροπή σε διεθνές επίπεδο. Η συµφωνία της ΓΕΑΜ 1997 δεν περιλάµβανε λεπτοµέρειες, όταν πρόκειται για τους φορείς που επηρεάζονται από τις εργασίες της Επιτροπής ή συµµετέχουν στις πρωτοβουλίες της. µε εξαίρεση τους διεθνείς οργανισµούς που αναφέρονται στο άρθρο VIII (συνεργασία µε διεθνείς οργανισµούς). Το άρθρο 17 (Αναγνώριση ειδικών απαιτήσεων των αναπτυσσόµενων κρατών-µερών), είναι νέο άρθρο το οποίο ρυθµίζει θέµατα συνεργασίας αυτών είτε άµεσα είτε µέσω της Επιτροπής. Η διάταξη αυτή βασίζεται στη συµφωνία για τα αποθέµατα ιχθύων του 1995 των Ηνωµένων Εθνών και συνήθως υπάρχει σε όλες τις συµφωνίες σύστασης των Περιφερειακών Οργανώσεων Διαχείρισης Αλιείας (ΠΟΔΑ). Το άρθρο 18 (ΜηΜέρη) είναι νέο άρθρο και αναφέρεται στα µη συµβαλλόµενα µέρη, ιδίως εκείνα των οποίων τα σκάφη αλιεύουν στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Συνεπής µε τη δική της τρέχουσα πρακτική, καθώς και της πλειοψηφίας των ΠΟΔΑ, η Επιτροπή αποδέχεται, µε συναίνεση των µερών της, αιτήµατα για τη χορήγηση καθεστώτος συνεργαζόµενου µη συµβαλλόµενου µέρους. Το άρθρο προβλέπει επίσης την αντιµετώπιση περιπτώσεων δραστηριοτήτων µη µερών της Επιτροπής µε την επιβολή κυρώσεων συµπεριλαµβανοµένων µέτρων σχετικών µε την αγορά. 1α Το άρθρο 19 (Διευθέτηση διαφορών σχετικά µε την ερµηνεία και εφαρµογή της Συµφωνίας) δεν αποκλίνει σηµαντικά από το κείµενο του άρθρου XVII (Ερµηνεία και Διευθέτηση διαφορών) της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997. Η προτεινόµενη τροποποίηση αποσκοπεί στην αποσαφήνιση της διαδικασίας που πρέπει να ακολουθείται από τα µέρη σε περίπτωση διαφοράς, συµπεριλαµβανοµένων των διαβουλεύσεων για την επίτευξη φιλικού διακανονισµού και διαιτησίας. Το τροποποιηµένο άρθρο εισάγει διαιτησία για όλες τις περιπτώσεις και δεν προβλέπει την παραποµπή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Εισάγει επίσης το στοιχείο του δεσµευτικού χαρακτήρα του πορίσµατος της διαιτησίας. Η διαδικασία της διαιτησίας περιγράφεται στο Παράρτηµα, το οποίο θα αποτελεί αναπόσπαστο µέρος της Συµφωνίας. Η αναθεωρηµένη διαδικασία διευθέτησης των διαφορών δεν δηµιουργεί νέες υποχρεώσεις για τα συµβαλλόµενα µέρη και δεν επηρεάζει τις υφιστάµενες υποχρεώσεις. Τα άρθρα 20 (Σχέση µε άλλες Συµφωνίες) και 21 (Επίσηµες Γλώσσες) είναι νέα άρθρα τα οποία έχουν διευκρινιστικό χαρακτήρα. Το άρθρο 22 (Τροποποιήσεις) αντιστοιχεί στο άρθρο XII της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997 και δεν τροποποιεί το περιεχόµενο αυτού. Το άρθρο 23 (Αποδοχή) αντιστοιχεί στο άρθρο XIII της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997 το οποίο δεν τροποποιεί. Το άρθρο 24 (Θέση σε ισχύ) αντιστοιχεί στο άρθρο XIV της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997 το οποίο δεν τροποποιεί. Το άρθρο 25 (Επιφυλάξεις) είναι νέο άρθρο το οποίο διευκρινίζει ότι η Συµφωνία µπορεί να γίνει αποδεκτή µε επιφυλάξεις, σύµφωνα µε τους γενικούς κανόνες του δηµοσίου διεθνούς δικαίου, όπως αυτοί αποτυπώνονται στις σχετικές διατάξεις της Σύµβασης της Βιέννης του 1969 για το Δίκαιο των Συνθηκών. Το άρθρο 26 (Απόσυρση) αντιστοιχεί στο άρθρο XVI της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997, το οποίο δεν τροποποιείται επί της ουσίας. Το άρθρο 27 (Λύση) αντιστοιχεί στο άρθρο XVIII της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997, το οποίο δεν τροποποιεί. Το άρθρο 28 (Επικύρωση και Καταχώρηση) αντιστοιχεί στο άρθρο XIX της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997 το οποίο δεν τροποποιεί. Σηµειώνεται ότι ορισµένες διατάξεις της Συµφωνίας ΓΕΑΜ 1997 δεν αναφέρονται στο κείµενο της υπό κύρωση Συµφωνίας για λόγους σαφήνειας του κειµένου, απάλειψης περιττών αναφορών και καθόσον αφορούν σε θέµατα τα οποία ρυθµίζονται αναλυτικά στον κανονισµό λειτουργίας της Επιτροπής και στον κανονισµό χρηµατοδότησης αυτής. Η τροποποιηµένη Συµφωνία είναι σύµφωνη µε τη Σύµβαση των Ηνωµένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και µε τις διατάξεις αυτής σχετικά µε τη διατήρηση και διαχείριση των αλληλοεπικαλυπτόµενων αποθεµάτων και των άκρως µεταναστευτικών ειδών ιχθύων, καθώς επίσης µε τον Κώδικα Υπεύθυνης Αλιείας του FAO και µε τις αρχές της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής. Ως εκ τούτου η κύρωσή της, εκτός του ότι επιβάλλεται καθόσον η χώρα είναι ιδρυτικό µέλος της Συµφωνίας και εξακολουθεί να είναι συµβαλλόµενο µέρος, είναι και προς όφελος αυτής. Επιπλέον, η χώρα δεσµεύεται και ως κράτος µέλος της ΕΕ να κυρώσει την τροποποιηµένη Συµφωνία Αθήνα, 28 Μαρτίου 2017 Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Ν. Κοτζιάς Ευκλ. Τσακαλώτος Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Ευάγ. Αποστόλου Στ. Κοντονής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΔΩ: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/k-fish-eis_synolo.pdf

ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ της Γενικής Επιτροπής Αλιείας

Tags
Αλιεία Νομοσχέδιο
Comodo SSL